Jump to content
  • Sign Up

Robert76

Leden
  • Content Count

    26
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Robert76 last won the day on December 15 2014

Robert76 had the most liked content!

Community Reputation

2 Neutraal

About Robert76

  • Rank
    Newbie
  1. Vraagje.... Zijn bij een Picanto de ventilatieroostertjes, die aan de zijkant van het dashboard zitten, vervangbaar zonder al te veel werk? Ik heb het dan enkel over het buitenste gedeelte, dus niets van het binnenwerk oid. Heb er namelijk een kras op zitten (en heb geen flauw idee hoe die erop gekomen is), en krijg deze met poetsen niet weg. Mocht het dus niet teveel werk zijn om dit roostertje te vervangen (wellicht is een wipje met een schroevendraaier al genoeg?), dan wil ik simpelweg het roostertje vervangen. Alvast dank
  2. Ik ben gisteren eens door de verzekeringspapieren heen gebladerd, en het blijkt dat ik naar de Autotaalglas moet gaan. Aan de verhalen te horen die ik hier en ook elders lees schijnt dat gelukkig dus geen ramp te zijn.
  3. Net onaangenaam verrast door te ontdekken dat er een flinke barst in de voorruit van onze Picanto zit. Nu zijn er natuurlijk tal van bedrijven en firma's die aan ruitvervanging doen, maar welke van deze springt er nu echt uit? En moet ik uitkijken voor origineel Kia of "universeel"? En doen Kia dealers ook zelf aan ruitvervanging? Alvast dank!
  4. Luitjes, vergeef me mijn onkunde, maar hierbij een vraagje over de olievuldop van de Picanto. Als ik de vuldop vastdraai, is de dop bij de eerste " klik" al dicht, of anders? Denk het eerste, maar vraag het maar even voor de zekerheid. Heb namelijk tot nu toe nog geen auto gehad waarvan de olievuldop bij het vastdraaien een "klik" gaf
  5. Maar waarom dan de ruit kapot slaan met een hamer (want dat vertel je zelf) in plaats van hem gewoon laten vervangen bij een autoruit-specialist die je ruit er in één keer netjes uit kan halen? Ergens klopt er dan iets niet, of wel?
  6. Robert76

    Kia Family Card

    Check, heb hem vanaf vandaag ook binnen.
  7. Wij rijden hier thuis sinds een week of drie nu ook in een nieuwe Picanto 1.0 en ja, ook ik vind dat de schakelmomenten veel te vroeg worden weergegeven op de display. Het zal uiteraard gunstig zijn voor het benzineverbruik, maar je merkt gewoon aan alles dat de auto niet lekker rijdt als je het schakeladvies opvolgt. Heb mijn vrouw al het advies meegegeven om meer te gaan schakelen op gehoor en toerental dat op hetgeen de auto zelf aangeeft.
  8. Uiteindelijk toch vandaag met een "tevreden" gevoel de grote beurt laten uitvoeren bij de KIA dealer. De op voorhand doorgegeven prijs van EUR 464,- betrof een grote beurt, maar tevens de vervanging van het luchtfilter, de bougies en het pollenfilter. Hun redenatie was dat dit bij de beurt, die mijn auto dit jaar moest krijgen, nodig was gezien het onderhoudsschema. Ben vervolgens niet akkoord gegaan met het vernieuwen van het luchtfilter (EUR 41,50 excl. BTW) en de bougies (EUR 77,50 excl. BTW), wel met het vervangen van het pollenfilter. Vervangen van het luchtfilter en de bougies was m.i. (nog) niet nodig gezien het lage kilometrage dat ik het afgelopen jaar met de auto gemaakt heb. Beide laat ik ze wel volgend jaar wel vervangen, want dan gaat de kilometerstand van mijn auto meer richting het punt waarbij het vervangen van beide gerechtvaardigd is. Verder is er nog één of andere "flush" aan het brandstofsysteem toegevoegd (en door mij betaald....), voorgeschreven door KIA....tja, het zal wel. En het alom bekende olie-ringetje a EUR 0,48 (excl. BTW!) kwam ook ik tegen op de rekening.
  9. Klop, echter vervangt de minibeurt enkel de olie- of kleine beurt, en niet de grote beurt, welk inhoudt dat de KIA garantie zou komen te vervallen alsmede de KIW. Jaja, werken best slimme mensen daar bij KIA. Daarentegen ben ik lid van de ANWB, dus die KIW boeit me niet zoveel.
  10. Waar ik me verder aan erger is het feit dat ze me "gewoon" een prijs in de maag splitsen zonder dat ik eigenlijk weet waarvoor. Het enige dat ik weet is dat een grote beurt (volgens de KIA website) EUR 287,50 kost, waarbij ik trouwens nergens kan vinden of dit inclusief of exclusief 21% BTW is. Goed, mocht het bedrag exclusief BTW zijn, dan nog hebben we het over een bedrag dat ver onder de EUR 464,- ligt (zijnde EUR 347,88). Maar waar zijn dan die andere EUR 100,- voor; is dat voor een luchtfilter, een koelvloeistofwissel, een nieuwe ruitenwisser, een reiniging van de airco....kortom, ik noem maar wat, maar de conclusie is dat ik het echt niet weet. En laat het een luchtfilter zijn, wie zegt me dat een wissel noodzakelijk is aangezien ik het laatste jaar minder dan 5.000km met de auto gereden heb? Uiteraard had ik het vanmorgen moeten vragen, maar was om eerlijk te zijn een beetje overrompeld, en ben daarna pas wat dingen op een rijtje gaan zetten. Heb ze daarna nog getracht te bereiken via email (zat verder vandaag in een lang overleg), maar heb helaas geen respons meer terug gehad.
  11. Kijk, en dat is juist ook hetgeen waar ik nu mee in mijn maag zit Ik bedoel, een grote beurt waarvoor ik bijna EUR 500,- kwijt bent vind ik persoonlijk richting het belachelijke gaan. Ook de (universele) garage waar ik met mijn andere auto (geen KIA trouwens) heen ga voor een beurt doet het voor stukken minder, waarbij ze heus niet onder doen qua werk t.o.v. een officiele dealer. Mijn KIA heeft nu ook nog maar 2 jaar "garantie" over van de 7 jaar, dus als ze mij morgen niet netjes kunnen uitleggen waar die EUR 464,- aan besteed gaan worden, zien ze mij naar alle waarschijnlijkheid ook niet meer terug.
  12. De prijzen heb ik, zoals aangegeven, al gevonden op de website van KIA, een grote beurt voor een Pro_Cee'd bedraagt EUR 287,50. Los van de prijs van deze beurt staan er nog andere prijzen van vervangingen die buiten de standaard beurt vallen zoals bijvoorbeeld EUR 41,50 voor een luchtfilter en EUR 60,- voor het vervangen van de koelvloeistof. Echter ga ik er van uit dat ze nu al niet op voorhand weten wat er eventueel (extra) vervangen dient te moeten worden. Morgen toch maar eerst even navragen voordat ze met mijn auto aan de slag gaan, want dit lijkt mij althans niet kunnen.
  13. Morgen moet mijn Kia Pro_Cee'd (1.4CVVT) uit 2009 naar de dealer voor een grote beurt. Deze morgen kreeg ik van de receptionist een telefoontje als herinnering, plus de mededeling dat de grote beurt mij EUR 464,- zou gaan kosten. Heb hem dit laatste nogmaals laten herhalen, want ik dacht dat ik het foutief gehoord had. Kost een grote beurt voor mijn auto daadwerkelijk zoveel? Heb daarna namelijk online de onderhoudsprijzen van KIA opgezocht, en daar wordt melding gemaakt van een (standaard)prijs van EUR 287,50 voor een grote beurt. Wat is nu waarheid? Ik bedoel, ik kan me ook haast niet voostellen dat een prijs voor een grote beurt EUR 464,- kan zijn. Of gaan ze er nu al van uit dat er zaken vernieuwd dienen te worden? Ik snap er althans geen sikkepit van. Grt., Robert.
  14. Nee, de motor slaat niet af, en blijft na de korte terugval in toeren mooi stationair lopen. En ik weet dat dit wellicht gek klinkt, maar na de korte terugval in toeren lijkt daarna pas het 3de cilindertje aan te slaan. Althans, het motortje lijkt dan ook iets meer "lawaai" te gaan maken. Lijkt me echter geen kwaad kunnen om de Kia dealer er volgende week even naar te laten kijken, dit gaan we dan ook zeker laten doen. En ach, het was uitstekend poetsweer (16 graden in Zuid-Limburg) vandaag, dus nog even een foto van Pica's oudere broer, lol
×
×
  • Create New...