Cee'd 1
2006->2012
Discussies, Vragen en Weetjes over de Cee'd 1 vind of plaatst u hier
748 topics in this forum
-
- 1 follower
- 15 replies
- 2.6k views
Sinds afgelopen zaterdag is mij opgevallen dat het dashboard van mijn KIA Cee’d SW bij de uitstroomopening van de voorruit ontwaseming is opgebold. Ook ontdekte ik dat de rand van de dashboard bekleding naast het bedienhuis loskomt. Ik ben toch benieuwd of dit verschijnsel al eens eerder binnen de Cee'd is opgetreden en ook hoe KIA dat heeft opgelost omdat vlgns de KIA dealer dat door de warmte van de afgelopen dagen kan komen want dan laat de plakstrip waarschijnlijk los.
Last reply by Wladimir, -
- 16 replies
- 5.6k views
Hallo forum leden, Sinds 22 juli 2009 ben ik de gelukkige eigenaar van een Cee'd SW 16 Xtra, super wagen kan niet anders zeggen. Het probleem ligt echter bij mijn autoradio. Deze is het standaard type in de Cee'd (radio/CD/MP3). Je kan de radio instellen om het volume te regelen hoe hard deze staat als de radio aangaat etc. Nou heb ik het gevoel dat het niks uitmaakt, ik heb het ingesteld op volume 7 maar zodra ik de dag erna in de auto stap en radio gaat aan, staat het weer veel lager dan die volume dat ik ingesteld had. Verder merkte ik op dat zodra de radio aangaat dat er op het display PI SEARCH komt te staan, daarna komt er geen radiozender. Ik moet dan echt even …
Last reply by Pierre80, -
- 0 replies
- 76 views
Goedendag, Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Kia Ceed sportswagon mhev dynamicline uit 2021. Ik heb een vraag. Bij starten staat de drive stand standaard op eco. Ik wil hem ook wel eens op normaal kunnen instellen zonder dat steeds met de knop tekorten doen. Weet iemand of dat mogelijk is? Bij voertuig instellingen zie ik alleen iets voor de airco. Klopt het het bij voertuig instellingen niet meer zichtbaar is? Als iemand iets weet zou dat top zijn! Groet
Last reply by Beije, -
- 1 follower
- 7 replies
- 2.8k views
Hallo. Mijn vader heeft een kia cee'd van 2011. Gisteren ging zijn ene dimlicht uit. Hij heeft 2 nieuwe h1 lampen gehaald en is naar mij toe gereden gisteravond. Onderweg ging dimlicht 2 ook uit. Ik heb de lampen vervangen zonder resultaat.. Daarna heb ik de zekering vervangen.. maar oude was naar mijn mening niet kapot. Toen heb ik het relais verwisseld met die van de claxon .. zonder resultaat. Als je de hendel bedient, dan klikt het relais wel. De lampen heb ik los getest op de accu. En ze zijn allemaal goed.. Ik heb zelfs getest als de auto op contact staat met lampen aan op hendel, om de lamp rechtstreeks stroom van…
Last reply by Tweetie, -
- 0 replies
- 136 views
Hallo ik heb geen stroom op de 12 volt uitgang in de console en ook niet op die in de kofferruimte... Wie weet hoe de zekering voor deze heet? Ik heb de 15 andere die output heette vervangen maar zag al ergens dat het een 20 ampere moest zijn? Welke zekering is verantwoordelijk??? Alvast bedankt!
Last reply by Harmpie, -
- 1 follower
- 10 replies
- 5.1k views
Mijn Kia Cee'd uit 2010 heeft problemen met tanken; de pomp slaat steeds af. Het gaat hier niet over "af tanken" (dus niet alleen bij de 'laatste liters'). Het probleem doet zich al voor bij een lege tank bij de eerste liters... Het maakt niet uit hoe diep de het pondstuk in de tank stopt of welke kant je hem opdraait... Praktisch gezien moet ik de tank op 1/4 van de snelheid vol tanken. Dit duurt heel lang... Ik ben hiermee naar de garage gegaan en die zeggen dat dit een "bekend probleem is". Hebben meer Cee'd rijders hier last van? Zo ja, dan moeten wij in de forum daar wellicht aandacht voor vragen... Oproep: iedere Kia Cee'd rijder met tank problem…
Last reply by ytrrah571, -
- 1 follower
- 5 replies
- 2.8k views
Hoihoi, sinds een paar maanden hoor ik een kloppend/tikkend geluid rechtvoor tijdens het rijden, vooral bij lage snelheden.. Ben er al 7 keer voor na de garage geweest, geluid opgenomen zodat ze het konden horen maar telkens sturen ze mij weg met antwoord dat ze niks vinden of horen.. Het geluid is er wel niet constant, lijkt meer voor te komen als de buiten temperatuur hoog is..Heeft iemand een ideetje wat dit zou kunnen zijn? Ik persoonlijk dacht aan die wiellager na een beetje op internet te hebben gekeken maar heb er helaas geen verstand van.. Auto is van 2008 ceed sw 1.6 115pk 120.000km Alvast bedankt! Filmpje van geluid( sry voor de wind):https://www.youtube.co…
Last reply by Beos, -
- 5 replies
- 1.1k views
Ik ben nieuw op dit forum. Probeer uit te zoeken welk navigatie systeem er in mijn KIA zit, maar loop tegen allerlei vragen op. Te beginnen op dit forum, moet kiezen uit KIA Cee'd 1 2 of 3 geen idee. De documentatie van mijn KIA geeft :KIA cee'd SW 1.6 Business Pack 2015 Op deze site zou ik mijn navigatiesysteem moeten kunnen updaten https://update.kia.com/EU/NL/Main Maar dan moet ik kiezen uit MY'17 MY'16 My'12 of MY'06 ook hier weer geen idee heb het nergens kunnen achterhalen Weet ook niet wat het merk is van het ingebouwde navigatie/audio systeem, staat niet in het instructie boekje Het volgende heb ik op het scherm kunnen achterhalen: …
Last reply by Rinus30, -
- 3 replies
- 904 views
Goedemiddag, Onze Kia Ceed SW (facelift) uit 2010 heeft 2 problemen die misschien wel met elkaar te maken hebben: Soms (lijkt heel willekeurig, laten we zeggen 50/50) werkt de afstandbediening van de sleutel niet om de deuren te openen of sluiten. Dit is het geval bij beide sleutels, batterij vervangen helpt niet. Het lampje op de sleutel knippert wel maar de auto reageert niet. Ik weet niet of dit een probleem is of gewoon een onhandige feature: bij het wegrijden gaan de deuren automatisch op slot (tot zover oké). Ik zou verwachten dat als een van de (voor)portieren opengaat, de achterportieren ook worden ontgrendeld - maar dat gebeurt dus niet. Als we n…
Last reply by Murcielaygo, -
- 2 replies
- 1k views
Tot nu toe 2 maal binnen enkele dagen weigert de cee'd om te starten, wel gaat de hele kerstboom in het dashboard aan. Na de 2e maal Anwb gebeld en nog eens geprobeerd te starten, nu startte de auto weer probleemloos. Anwb weer maar afbesteld. Ben vanaf nu de reservesleutel maar gaan gebruiken (in beiden zit een vrij nieuwe batterij) probleem heeft zich tot op nu niet herhaald. Toch wil ik wel graag 2 bruikbare sleutels in mijn bezit hebben! Graag een oplossing ?? Bvb. dank.
Last reply by Adri22, -
- 1 reply
- 397 views
Goedenavond mede Kia rijders, wij zijn sinds afgelopen zaterdag eigenaar geworden van een mooie Kia ceed 1.6 station uit 2010. Nu merk ik dat het geluid van de motor goed te horen is. Dus heb even gekeken maar er zit onder de motorkap geen isolatie. Heeft iemand een adresje waar ik dit kan vinden? Ik heb al aardig wat zitten zoeken maar kan niks vinden helaas. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Last reply by Peter-036, -
- 1 reply
- 224 views
Hallo, Ik ben nieuw en heb de volgende vraag. Ik ben in het bezit van een Kia Ceed 2010. Er is sluiting onstaan bij de lamp van de asbak. Nu wil ik dit graag zelf oplossen, maar dan wil ik de asbak eruit halen. Nu is mijn vraag hoe doe ik dat?? Kan iemand mijn de juiste informatie verstrekken hoe dit moet. Ik zie graag de informatie tegemoet. Met vriendelijke groet, Kees Verhaaf
Last reply by orlok, -
- 1 follower
- 45 replies
- 7.7k views
Ik heb een Kia Ceed SW CRDI X-ecutive 115 pK in bestelling staan. Deze zal uitgerust zijn met het start/stop systeem. Zelf heb ik geen ervaringen met dit systeem en zou daarom ook graag willen weten hoe het systeem bevalt in combinatie met een Kia.
Last reply by meeder, -
- 1 follower
- 3 replies
- 1.3k views
Wie weet een oplossing Ik heb een kia pro-ceed uit 2010 daar is een fabrieksnieuwe motor ingekomen die nu 250 km heeft gelopen , het volgende doet zich voor nu alles is goed aangesloten en massa punten schoongemaakt . Van de week ging het motormanagement lampje branden heb het uitlees app eraan gehangen en storing P0011 in de history deze storings code staat voor : Intake variable cam timing solenoid over advanced-bank 1 (Faulty mechanical condition . Faulty wiring and connections . Faulty Varible cam timing solenoid . Ben daarop naar de dealer gegaan en een nokkenas sensor en een nokkenas verstellingregelklep gekocht die zouden de storing ver…
Last reply by Kia venga driver, -
- 4 replies
- 945 views
Hallo beste forum leden. Ik heb een start probleem met mn kia. Toen ik de auto van mn vader georven heb , sloeg de auto nooit bij de 1e poging na het omdraaien van de sleutel aan. Meestal bij de 2e keer contactslot omdraaien sloeg de motor aan . Dit probleem is verergerd na 7 , 8, 9x enz keer starten . Bij een warme motor start hij meteen. Bij koude motor sta ik nu 10 minuten te hannussen voordat hij pruttelebd aan slaat . Nu bij warme motor kan het nog paar keer nodig hebben voordat hij aanslaat. Bij uitlezen viel niks te zien. Heeft iemand enig idee waar ik het moet zoeken? Wilden het zelf oplossen indien mogel…
- 0 replies
- 496 views
Beste forum leden, Na heel wat zoek werk heb ik helaas de immobilizer niet kunnen vinden. Heeft iemand de gouden tip?
Last reply by Lux, -
Ik heb 2 vragen n.a.v. mijn Kia C'eed. 1. ALs ik aan t rijden ben krijg ik na 45 min of zo om de haverklap een melding dat ik een koffiepauze moet nemen... Hoe zet ik dit uit? 2. ALs ik mijn bluetooth aan heb en mijn vrouw stapt in....neemt hij automatisch HAAR bluetooth... hoe verander ik die prioritering? Dank! Ernst
Last reply by Gerd_NL, -
- 0 replies
- 553 views
Ik heb een Kia proceed van 2012 . De navigatie blijft op België staan krijg hem niet omgezet . Wie weet hoe ik dat doe ?
Last reply by Ilske1970, -
- 4 replies
- 7.7k views
Hoi Heeft iemand toevallig de handleiding (of er ervaring) met de afneembare trekhaak (met slot) voor de KIA Cee'd 5 deurs (2010 model) Ik krijg de trekhaak er wel op , maar het slot lijkt niet te werken. Ik kan namelijk onafhankelijk van de stand van het slot de trekhaak er af halen.. We hebben geen handleiding bij de dealer erbij gekregen. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt! Groeten Roeland
Last reply by HiHans, -
- 0 replies
- 1.1k views
hallo, ik heb een vraag en ben op zoek naar advies én ervaring! Wij hebben een Cee'd 1 uit 2012 (Sportswagon) en tot op heden geen problemen gehad (geen garantie meer, wel altijd dealeronderhouden). In de auto zit navigatie (fabrieks). Elke jaar is de navigatie keurig voorzien van een update. De eerlijkheid gebied te zeggen dat ik 'm nooit gebruik en liever op mijn telefoon rij, echt vriendelijk vind ik het systeem niet en het is ook behoorlijk traag....... (en ik begreep al van de garage dat nieuwe updates doorvoeren ook niet echt slim is in de toekomst omdat het navigatiesysteem inmiddels zo gedateerd is dat het alleen maar trager en slomer wordt). Maar nou komt he…
Last reply by nyw, -
- 0 replies
- 754 views
Goedemiddag, Wij hebben sinds kort een Venga 1.4 uit 2011. Nu heb ik bij toeval ontdekt dat er olie lekt. Dit is niet vermeld bij het ophalen van de auto. Omdat de auto nogal laag ligt en ik er niet goed onder kan komen heb ik er met enige moeite (van bovenaf) foto's van kunnen maken. We hebben 3 maanden garantie op motor en versnellingsbak. Ik heb geen idee welk onderdeel van het blok dit kan zijn maar mijns inziens is dit niet goed Mijn vraag is eigenlijk een schreeuw om advies ! alvast bedankt voor jullie hulp, Snor
Last reply by DE Snor, -
- 2 replies
- 1.8k views
Zit er in de deur achter de reflector een voorbereiding om daar een lamp aan tesluiten of is dit puur en alleen een reflector.? KIA CEE'D 2009 hatchback Verstuurd vanaf mijn Huawei Mate 9 met Tapatalk
Last reply by AJN, -
- 0 replies
- 449 views
Goedendag allemaal, ik ben sinds 5 dagen de eigenaar van een Kia Ceed 2009. Ik wilde een carkit Parrot systeem aanschaffen, maar kwam hier wat stukken over de Witson tegen. Logischerwijs kwamen ze uit 2014 of eerder. Ik heb de meeste doorgelezen, en ik heb besloten om een Witson multimedia aan te schaffen. De inbouw lijkt ne te doen en de aanschaf wil ik via Witson zelf doen. Maar zijn er na al die jaren ervaringen de meningen over dit product veranderd? Is er een ander apparaat die de voorkeur verdiend?
Last reply by AJN, -
- 21 replies
- 12.3k views
Laats rond sinterklaas toen het ff wat kouder was startte onze cee'd niet, startmotor deed zijn best maar de motor sloeg niet aan, pechhulp gebeld, 3 kwartier wachttijd. Na een kwartierje toch maar eens proberen, slaat ie weer aan! Enkele weken later weer een keer! Ik nadenken, het lijkt erop dat dat er geen bezine komt dus misschien is het de sleutel met startonderbreker, want die (volgens mij) onderbreekt alleen de brandstof toevoer. Om het uit te sluiten vanaf toen altijd met twee sleutels op pad. Gisteren was het weer zover, beide sleutels......niet starten, half uur later, doet ie het weer. Dealer gebeld, "het heeft geen zin om te komen, want als de auto het d…
- 13 replies
- 1.4k views
Goedendag, Ik merk dat als ik gas geef mijn verlichting beter doet, en bij gas los de verlichting weer zwakker wordt. Ook merk ik de laatste tijd dat de dashboard en radioverlichting ligt knippert. Mijn gedachten gaan dat de spanningsregelaar het aan het begeven is. Of is er iets anders aan de hand? Mvg Marcel
Last reply by Celke,