Cee'd 1
2006->2012
Discussies, Vragen en Weetjes over de Cee'd 1 vind of plaatst u hier
764 topics in this forum
-
- 0 replies
- 83 views
Ik heb sinds kort een Kia sporty ceed Nu heb ik het probleem als ik de auto schuin wegzet dus met voorkant hoger staat of dat kont omhoog komt. Dan wil hij niet starten. Duw je hem naar vlakken gedeelte is sleutel omdraaien en lopen. Wie kent dit probleem.
Last reply by Catharina van Vlaanderen, -
- 1 follower
- 0 replies
- 65 views
Ik heb sinds 4 weken een kia ceed sw 2010 1.4 aangeschaft. Gisteren helaas een misfire gehad na een stukje Duitse snelweg.. Nu vraag ik me af of een 1.6 motor (2008) met code G4FC past in mijn Kia met motorcode G4FA-4I (2010)? Benzine overigens! Heef iemand hier ervaring mee? alvast bedankt!
Last reply by Ibn Omar, -
- 22 replies
- 3.1k views
De snelheidsmeter van mijn Cee'd is perfect, geeft exact dezelfde waarde aan als mijn Gps, bij mijn vorige wagen (Ford Focus) had ik toch steeds gemiddeld een 5
Last reply by Breeze, -
- 2 followers
- 5 replies
- 196 views
In mei een Kia Ceed gekocht uit 2020. Helaas heb ik al 2 keer een soort van lekkage op mijn achterbank ontdekt. De eerste keer was het nat bij de middelste zitplek en vermoed ik dat het ergens heeft gelekt bij de stoelgordelconnector. Het rook niet naar ruitenvloeistof dus dat kan het niet zijn geweest. Ik heb de achterbank naar voren geklapt en de auto met een hogedruk spuit gewassen, maar kon nergens een lekkage vinden. Aangezien er amper iemand achterin zit heb ik er nooit meer op gelet. Totdat ik gisteren toevallig een behoorlijk opgedroogd vlek zag. Wederom bij de middelste zitplek en stoelgordelconnector voelde viezig aan. Heeft iemand hier ervaring mee en…
Last reply by Breeze, -
- 1 follower
- 6 replies
- 254 views
Hallo, sinds een maand of 4 bezit ik een Ceed sw stationwagen 1.4 (90pk) bouwjaar 2010. Nu vind ik dat mijn handremhendel best ver naar boven moet, dit is de eerste auto met schijfremmen "achter " die ik bezit dus ik weet niet of dat normaal is. Omdat de auto volgende maand APK moet, wil ik toch even checken of de remblokken nog goed zijn en ook de schijf, de schijf zie ik net zitten lijkt me goed maar zonder hefbrug zie ik de remblokken niet zitten dus dacht ik de wielen er af te halen, immers moet je dat ook kunnen doen als je een lekke band krijgt onderweg. Wat denk je ik krijg ze na losdraaien van de wielmoeren (dus geen wielbouten) (de velg…
Last reply by Rinie Thijs, -
- 1 follower
- 0 replies
- 85 views
Geachte Kia experts, Ik heb een KIA Ceed Sportswagon 1.0 T-GDI waarvan de motor een dieselachtig bijgeluid heeft. Nu heb ik in diverse topics gelezen dat het bij starten voor kan komen of een slechte brandstofpomp maar ik heb echt het gevoel dat het motortechnisch is en eigenlijk continu het geval is bij draaiende motor. Kan iemand mij helpen? Mvg, Dennis
Last reply by Dennis71, -
Stotteren bij langzaam rijden
by Guest fpieters- 12 replies
- 7.8k views
Beste medeleden, Onze KIA c'eed SW 1.4 stottert als je langzaam rijd en vaak ook bij het langzaam optrekken. Soms zelfs zo erg dat hij afslaat. Nu heb ik na overleg met de KIA dealer een test gedaan door eens andere benzine te gaan tanken. Normaal tankten we altijd BP maar we zijn nu een aantal keren overgestapt naar Shell benzine (gewoon de euro95, geen speciale power-benzine of hoe het tegenwoordig allemaal mag heten..). Het probleem lijkt zich veel minder te openbaren. De auto rijdt gewoon soepeler. Hebben anderen dit euvel ook. De dealer zegt niets te kunnen bijstellen aan de auto omdat het allemaal electronisch wordt geregeld. Kan ik me voorstellen maar je zou to…
Last reply by Leoos, -
- 1 follower
- 1 reply
- 273 views
Hallo ik heb het contactslot verwisseld van mijn kia ceed alles qua elektronika doet het maar de auto wil maar niet starten.. af en toe haper hij maar start gewoon niet. hopelijk kan iemand mij help groet
Last reply by Murcielaygo, -
- 4 replies
- 1k views
Beste Kia liefhebbers, Sinds begin dit jaar zijn mijn vrouw en ik ook een trotse eigenaar van een (2e handse) Kia Cee'd SW uit 2008. Echt een fijne auto, ondanks de km stand 197000+, rijd het het fantastisch en hopen we er nog lang meer door te kunnen tuffen. Maar zoals vaak met de wat oudere auto's sneuvelt er wel eens wat, zo ook bij ons. Bij het openen van de achterklep brak de handgreep van deze en lukt het voor geen mogelijkheid om deze nog vast te zetten met schoeven of kit. Dus zijn we opzoek naar een "nieuwe" handgreep. Alleen bij het struinen over het internet merk dat het best lastig is om zo'n ding te vinden. Ook de dealer van Mossel in Zwolle benader…
Last reply by MrjamM, -
De richtingaanwijzer van mijn nieuwe KIA Ceed werkt niet en geeft onderstaande melding op dashboard. De auto heeft overigens geen startknop maar een sleutel! Kan iemand hiermee helpen?
Last reply by Andre078, -
Beste forumleden, Vorige week de ANWB kunnen bellen omdat de auto uitviel en niet meer wilde starten, Eerst kwamen de duurste dingen aan bod (wat de auto niet meer waard is) maar na wat onderzoek en het starten met remreiniger zijn we bij het brandstofsysteem aangekomen. De ANWB monteur kwam met de conclusie dat of het filter verstop zat of dat mijn brandstofmeter/pomp kapot moest zijn (aangezien de tank nogal leeg klonk.) 5 liter erbij gegooid en hij startte weer, maar liep nog niet soepel. Hij raadde me aan de brandstofpomp te vervangen. De brandstofpomp heb ik uit de tank gelicht, maar hier leek de tank toch echt halfvol te zitten zoals de meter aangaf en he…
Last reply by Maurice B.o.Z., -
- 19 replies
- 7.3k views
Hallo forum leden, Sinds 22 juli 2009 ben ik de gelukkige eigenaar van een Cee'd SW 16 Xtra, super wagen kan niet anders zeggen. Het probleem ligt echter bij mijn autoradio. Deze is het standaard type in de Cee'd (radio/CD/MP3). Je kan de radio instellen om het volume te regelen hoe hard deze staat als de radio aangaat etc. Nou heb ik het gevoel dat het niks uitmaakt, ik heb het ingesteld op volume 7 maar zodra ik de dag erna in de auto stap en radio gaat aan, staat het weer veel lager dan die volume dat ik ingesteld had. Verder merkte ik op dat zodra de radio aangaat dat er op het display PI SEARCH komt te staan, daarna komt er geen radiozender. Ik moet dan echt even …
Last reply by AlbertKia, -
- 1 follower
- 2 replies
- 363 views
Sinds kort heb ik een Kiaceed gekocht. Ik ben er beginner mee en heb dus om te beginnen de vraag: deze auto is uit 2017, liep 201.000 km en is een automaat. Ik lees dat de kiaceed uit die tijd handmatig geschakeld is, klopt dat dan? Is het bouwjaar dan verkeerd genoemd?
- 0 replies
- 405 views
Goedemiddag, Heeft er toevallig iemand nog een setje hulpveren liggen voor een ceed sw uit 2011? Groet, Wladimir
Last reply by Wladimir, -
- 17 replies
- 5.7k views
Sinds afgelopen zaterdag is mij opgevallen dat het dashboard van mijn KIA Cee’d SW bij de uitstroomopening van de voorruit ontwaseming is opgebold. Ook ontdekte ik dat de rand van de dashboard bekleding naast het bedienhuis loskomt. Ik ben toch benieuwd of dit verschijnsel al eens eerder binnen de Cee'd is opgetreden en ook hoe KIA dat heeft opgelost omdat vlgns de KIA dealer dat door de warmte van de afgelopen dagen kan komen want dan laat de plakstrip waarschijnlijk los.
Last reply by Arné, -
- 9 replies
- 945 views
Ik heb zojuist een SPH-DA360DAB gekocht voor mijn Kia Ceed SportyWagon uit 2008. Ik zit te Googlen maar ik kom er niet uit, twee vragen: Moet er een verloopkabel gekocht worden voor dit model? Zoja welke? & Is er een adapter voor stuurwielbediening?
- 1 reply
- 918 views
Hoi, Ik heb een proceed uit 2008. Voor de apk is hij afgekeurd omdat 1 koplamp wat te laag staat afgesteld(en nog wat kleine puntjes). Dus ik dacht, dat is een makkie. Ik vind mezelf best technisch, maar ik kan met geen mogelijkheid vinden waar ik de hoogte kan afstellen. Ook op YouTube, en zelfs op dit forum niets te vinden. Kan iemand me vertellen waar ik de verstelling kan vinden?
- 7 replies
- 7.4k views
Door de vorst bleef het raam "plakken". Dus knopje "open" drukken, knopje "dicht" etc. tot het raam "knak" zegt en open gaat. Echter wilde het raam niet meer automatisch door knopdruk omhoog. Ik moest de knop echt vast blijven houden. Ik heb voor de inmiddels 2e maal een week zo rond gereden. De eerste keer leek het vanzelf te verdwijnen (ik dacht aan de dooi). Maar vanavond tijdens de rit naar de super heb ik de knop ongeveer 30 sec. bewust in de "naar boven" stand vast gehouden, en het raam sluit nu weer automatisch. Lijkt wel of er een soort van reset heeft plaatsgevonden. Dit wilde ik even delen in het kader van het "winterse" weer.
Last reply by Monk, -
- 4 replies
- 812 views
Ik ben Bert, nieuw lid op dit forum en ben sinds kort in het bezit van een Kia Ceed Station van november 2011. Ik heb daar een 13 polige kabelset voor de trekhaak van ecr. Dit is plug en play. Nu ik mijn auto in de achteruit zet gaat mistlicht op de auto aan, en als ik de mistlamp aanzet gaat het achteruitrijlicht op de auto aan. Bij een Kia dealer geweest, bij een inbouwcenter voor trekhaken geweest en die vinden het vreemd en weten het niet. Contact opgenomen met ecr omdat de module van hun is en die weten het ook niet omdat er bij hun geen 13 polige schema beschikbaar zou zijn ondanks nummer op de module. Nu heb ik de volgende vragen: Heeft iemand dit al eens meeg…
Last reply by Bert Aukes, -
- 1 reply
- 1.2k views
Ik heb een Kia proceed van 2012 . De navigatie blijft op België staan krijg hem niet omgezet . Wie weet hoe ik dat doe ?
Last reply by Kia_Ceed_SW_2011, -
- 4 replies
- 1.6k views
Dag allen, Ik rij een Kia Cee'd SW uit 2011. Ik heb een kapot stadslicht/parkeerlicht aan de linkerkant vervangen voor een nieuw lampje. Echter doet de verlichting het nog steeds niet. (Links als je buiten staat naar de motorkap gericht, rechts vanaf cockpit perspectief binnen). Mogelijk dat de zekering is doorgebrand maar ik kan de locatie niet vinden in mijn handleiding. Er wordt wel gesproken van de koplamprelais rechts en van de combinatie koplamprelais links, instrumentenpaneel (controlelampje dimlicht), maar ik weet niet of dit het stadslicht/parkeerlicht is? Verder zie ik ook geen andere opties die het kunnen zijn. Heeft iemand een idee waar d…
- 6 replies
- 4.2k views
Hoihoi, sinds een paar maanden hoor ik een kloppend/tikkend geluid rechtvoor tijdens het rijden, vooral bij lage snelheden.. Ben er al 7 keer voor na de garage geweest, geluid opgenomen zodat ze het konden horen maar telkens sturen ze mij weg met antwoord dat ze niks vinden of horen.. Het geluid is er wel niet constant, lijkt meer voor te komen als de buiten temperatuur hoog is..Heeft iemand een ideetje wat dit zou kunnen zijn? Ik persoonlijk dacht aan die wiellager na een beetje op internet te hebben gekeken maar heb er helaas geen verstand van.. Auto is van 2008 ceed sw 1.6 115pk 120.000km Alvast bedankt! Filmpje van geluid( sry voor de wind):https://www.youtube.co…
Last reply by Efrem, -
- 1 reply
- 650 views
Dag, Motormanagement-lampje brand en motor start pas na de 2de keer, loopt even belabberd en komt dan op toeren en kan ermee rijden. Ik heb al eens de minpool los gemaakt voor een reset. Bij het opnieuw starten weer hetzelfde probleem, maar het motormanagenent-lampje gaat dan weer branden na ca. 25km. Tank gespoelt en nieuwe brandstoffilters en brandstofpomp. Kan iemand mij hier van informatie voorzien om dit euvel te verhelpen?
- 0 replies
- 586 views
Goedendag, Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Kia Ceed sportswagon mhev dynamicline uit 2021. Ik heb een vraag. Bij starten staat de drive stand standaard op eco. Ik wil hem ook wel eens op normaal kunnen instellen zonder dat steeds met de knop tekorten doen. Weet iemand of dat mogelijk is? Bij voertuig instellingen zie ik alleen iets voor de airco. Klopt het het bij voertuig instellingen niet meer zichtbaar is? Als iemand iets weet zou dat top zijn! Groet
Last reply by Beije, -
- 1 follower
- 7 replies
- 4.3k views
Hallo. Mijn vader heeft een kia cee'd van 2011. Gisteren ging zijn ene dimlicht uit. Hij heeft 2 nieuwe h1 lampen gehaald en is naar mij toe gereden gisteravond. Onderweg ging dimlicht 2 ook uit. Ik heb de lampen vervangen zonder resultaat.. Daarna heb ik de zekering vervangen.. maar oude was naar mijn mening niet kapot. Toen heb ik het relais verwisseld met die van de claxon .. zonder resultaat. Als je de hendel bedient, dan klikt het relais wel. De lampen heb ik los getest op de accu. En ze zijn allemaal goed.. Ik heb zelfs getest als de auto op contact staat met lampen aan op hendel, om de lamp rechtstreeks stroom van…
Last reply by Tweetie,