Jump to content

Verloopstukje (ISO) nodig? SPH-DA360DAB

Go to solution Solved by Theun Evers,

Recommended Posts

Posted

Ik heb zojuist een SPH-DA360DAB gekocht voor mijn Kia Ceed SportyWagon uit 2008. 

Ik zit te Googlen maar ik kom er niet uit, twee vragen:

Moet er een verloopkabel gekocht worden voor dit model? Zoja welke?

&

Is er een adapter voor stuurwielbediening?

Posted

Is dat niet te vinden in de informatie van de producent van je nieuwe systeem?

Op basis van het typenummer denk ik aan een Pioneer, dus daar zou ik eens kijken op de site voor een compatibiliteits-tool.
Maar een ISO-verloop is naar mijn idee wel nodig.

Posted
2 hours ago, Murcielaygo said:

Op basis van het typenummer denk ik aan een Pioneer, dus daar zou ik eens kijken op de site voor een compatibiliteits-tool.

Klopt inderdaad ik heb op Google gezocht naar het typenummer en Pioneer kwam naar voren.

Enig idee wat een goede iso stekker is?

Posted

ISO is standaard. Dus hetgeen waar je op moet letten is of de auto-zijde past.
En voor stuurbediening is -mits de radio daarvoor een aansluiting heeft- vrijwel zeker een interface nodig.

Nogmaals; kijk bij Pioneer op de site!

Posted

https://www.pioneer-car.eu/nl/nl/products/sph-da360dab/specifications

Het audiosysteem IS "Hardwired Remote Ready", wat waarschijnlijk betekent dat je met een juiste interface de stuurwielbediening kunt blijven gebruiken.
Maar wat je dan precies nodig hebt kan ik je niet zeggen, daarvoor ga je dan het beste naar een GOED caraudio-bedrijf (dus geen Halfords ofzo).

Posted
On 10/20/2023 at 10:43 AM, Murcielaygo said:

ISO is standaard. Dus hetgeen waar je op moet letten is of de auto-zijde past.
En voor stuurbediening is -mits de radio daarvoor een aansluiting heeft- vrijwel zeker een interface nodig.

Nogmaals; kijk bij Pioneer op de site!

Pioneer laat alleen modelen zien vanaf 2010.. dat is het facelift model van mijn Sportywagon..

Posted
Aangezien dit de achterkant is van de huidige unit.. 

Lijkt mij dat deze kabel er gewoon compatible is toch?

Dat ziet er idd uit als "gewoon" ISO. Je moet alleen dan nog opletten dat de voedingen op de juiste plekken zitten, want daarin KAN verschil zitten.

Een interface voor de stuurwielbediening moet kunnen, maar wat je nodig hebt zal zoeken zijn.
Aangezien je aangeeft dat Pioneer niet ver genoeg terug gaat op de site; probeer ze eens te mailen. Of ga naar een gerenommeerde car-audio-zaak...
  • Solution
Posted

Paste inderdaad prima de stekkers.. nu moet ik nog een houder vinden zodat het geheel er beter uit ziet dan dit. 

Apparaat is wel heel fijn

Pioneer SPH-DA360DAB in mijn Kia Ceed uit 2008

PXL_20231022_155514864.MP.jpg