Jump to content

Opzoek naar sierlijst/handgreep achterklep

Recommended Posts

Posted

Beste Kia liefhebbers,

Sinds begin dit jaar zijn mijn vrouw en ik ook een trotse eigenaar van een (2e handse) Kia Cee'd SW uit 2008. Echt een fijne auto, ondanks de km stand 197000+, rijd het het fantastisch en hopen we er nog lang meer door te kunnen tuffen.

Maar zoals vaak met de wat oudere auto's sneuvelt er wel eens wat, zo ook bij ons. Bij het openen van de achterklep brak de handgreep van deze en lukt het voor geen mogelijkheid om deze nog vast te zetten met schoeven of kit. Dus zijn we opzoek naar een "nieuwe" handgreep. Alleen bij het struinen over het internet merk dat het best lastig is om zo'n ding te vinden. Ook de dealer van Mossel in Zwolle benaderd, kosten om het via hun te bestellen is ca 240,- eurie ex btw natuurlijk. Das een behoorlijke smak geld voor zo'n ding. Dus dacht ik, laat ik de vraag eens stellen aan mede kia liefhebbers, want ik ben vast niet de 1e met dit probleem en voor alles is een oplossing toch? 

Nu hebben wij een donkergrijs metalic kia, maar over de kleur maak ik me niet zo druk. Oh ja ik ben er wel achter wat het type oem nummer van het onderdeel is: 873101H100

Het zit nu vast met tape, maar dat verdient geen schoonheidsprijs natuurlijk

Nou ik hoor het graag of iemand mij kan helpen met dit onderdeel en/of weet waar ik deze op de kop kan tikken?

Alvast bedankt. 

Gr Remko

20231121_102350[6080].jpg

• 4 months later...
  • 1 month later...
Posted

Ik heb hetzelfde probleem, alleen nog niet helemaal afgebroken. Dat gaat nog wel komen natuurlijk. Ik had een 2dehands exemplaar op de kop getikt, maar ook daarvan waren de bevestigingsnokjes afgebroken. Netjes mijn geld teruggekregen gelukkig. Ik wil nu proberen het zelf te repareren, maar ik krijg hem er niet af. Ik denk dat ik het binnenpaneel moet verwijderen, maar ik weet niet hoe. Alle zichtbare schroeven verwijderd, maar dan? geen zin om de boel te slopen.....

• 1 month later...
Posted

Hoi Remco, zelfde probleem hier. Hoe heb je dit opgelost?

Ik heb navraag gedaan en onderdeel zou in backorder staan. Minimaal 6 maanden levertijd?

Groeten,

Mirjam