Ceed 1
2006->2012
Alles over de Kia Ceed 1 vind je hier
770 topics in dit forum
-
- 1 volger
- 7 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ik zoek wat technische achtergrond van mijn Pro Ceed 1.6 benzine uit 2008. Bijvoorbeeld: -Wat voor olie gaat erin en hoeveel? -Wat voor lampjes worden er gebruikt in de koplampen. (zowel dimlicht, stadslicht en parkeerlampje) -Bandendruk weet ik ondertussen al. 2,2 bar rondom. -Wat voor accu wordt hier aanbevolen? (Ah) -Deze motor heeft naar wat ik begrijp geen distributieriem maar een ketting. Is er nog wat belangrijks te weten over dit systeem? Misschien nog goede onderhoud tips of handige weetjes?
Laatste antwoord door excellent, -
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Ik rij vanaf april 2016 een Ceed 2.0 SW automaat, de meest luxe uitvoering Op de Kia heb ik een Mercedes 200 CDI ingeruild, dus van Duits naar Koreaans, de reden hiervoor was het stoppen van mijn baan. Kia bevalt goed op een paar zaken na: 1)Benzine verbruik, 1:10 met moeite, wel veel kleine stukjes 2)Laagte trekhaak, tandemasser kon niet mee heb ik opgelost door hogere banden te monteren. 3)Electra trekhaak, linker knipperlicht deed het maar één keer, daarna niet meer, rest verlichting geen probleem. Uiteindelijk opgelost door het lampje van de aanhanger te vervangen door één van 10 watt, vraag me niet hoe het kan maar het werkt.Fietsdrager en ca…
Laatste antwoord door AlbertKia, -
- 0 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo iedereen! Sinds eergister zag ik een plasje water rechtsonder mijn auto (kia Pro ceed uit 2008) liggen. Nu blijkt het ruitenwisser reservoir ook al weer leeg te zijn nadat hij gister is bijgevuld. De verklaring van het water onder de auto heb ik dus gevonden. Alleen nu is mijn vraag, hoe kan ik hier het beste bij? Van bovenaf kun je niet heel veel zien, maar van onderen ook niet. Iemand ervaring mee? Heb geen idee hoe ik nu snel kan kijken of het slangetje nog wel vastzit of dat er meer aan de hand is.
Laatste antwoord door agge2301, -
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo,onlangs een tweehands Pro_Ceed van 2008,1.6 diesel aangeschaft als 2de voertuig, wat ons direct opviel was dat de koppelingspedaal tot tegen de vloer moet geduwd worden ,kan je van versnelling veranderen,het minste dat je de pedaal lost gaat die vooruit,erg gevaarlijk als je staat aan te schuiven en een kramp in je voet zou krijgen...de koppeling slipt niet en verder rijdt die heel super...maar je moet bijna power training gedaan hebben om het pedaal te kunnen inhouden valt er iets bij te regelen?betreft hydraulische koppeling...of drukcilinder defect? iemand die goede raad kan verschaffen? groetjes mike
Laatste antwoord door skoebidoe, -
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Wij hebben zaterdag onze pro ceed (2010) opgehaald nu mis ik de piep piep u lampen staan nog aan piep. als ik de lampen aan laat als ik de auto stil zet en uit stap. de vraag is waar is de piep waar zet ik het aan of is het niet aanwezig in de auto.??
Laatste antwoord door RonaldMe, -
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Vorige week starte de wagen niet meer ( alleen met extra gas geven) en slaat meteen af zodra je het gas loslaat bij het stoppen voor stoplichten e.d. Vanwege carnaval was onze eigen garage gesloten( universele garage) en alle 3 de kia- dealers in de buurt hadden pas plaats vanaf a.s donderdag. Dus ben ik afgelopen maandagmorgen naar mijn eigen garage gegaan en kreeg ik maandagmiddag te horen dat de ketting uitgerekt was en tandradwielen versleten plus door niet regelmatige oliewissel de boel sterk vervuild.( niet hun schuld het te weinige oliewisselen) Daardoor starte de motor niet...... als een soort beveiliging om te voorkomen dat de ketting zou knappen en de…
Laatste antwoord door mondiaal, -
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
Er zijn al diverse berichten of een cruise control zin heeft en enkele berichten over de kosten van een after market product. Ik kan echter niets vinden over het technische aspect. Bij mijn vorige auto (SsangYong Rodius) was de bedrading al aangelegd. Een extra pookje monteren en een lampje in het dashboard, was genoeg. De software was al aanwezig in het motormanagement. Omdat, gek genoeg, een cruise control altijd een slordige € 500,= kost, heb ik dat destijds ook moeten betalen. Kan iemand mij antwoord geven op mijn vraag of bij een Kia Carens 2.0 automaat uit 2009 de bedrading er ook al ligt en in feite de montage van de bediening (op het stuur) volstaat? De dealer, di…
Laatste antwoord door Hilfe, -
- 3 antwoorden
- 5,1k weergaven
Hoi allemaal, ik heb sinds kort een Kia Ceed uit 2010, deze auto is geëxporteerd vanuit Duitsland met een mooi Duitstalig boekje Nu ben ik niet erg goed in Duits en wanneer ik Google naar een Nederlandse gebruiksaanwijzing vind ik nog steeds geen oplossing voor mijn probleem. het probleem is: sinds gisteren gaat mijn verlichting niet meer automatisch uit wanneer ik de auto op slot doe met de sleutel. ik lees wel iets over een stand op je schakelaar dat je deze in de auto stand moet zetten maar die stand heb ik niet. ik rij al 3 maanden in deze auto en kon wanneer ik mijn normale lichten aan had de schakelaar gewoon zo laten staan want…
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 3 antwoorden
- 4k weergaven
Beste leden. Ik zit met het volgende probleem. Als ik hem start niks aan de hand. Heb ik een tijdje gereden dan schud de auto ff motor manisment begint te branden en gaat weer uit of de auto stop er helemaal mee.Hij is uitgelezen geen storing. De massa kabels zijn schoon gemaakt maar dat mocht niet baten. Er is zelfs contact geweest met Kia die wisten ook niet een oplossing. Rare is dat hij perfect loopt nadat hij ff stil staat. Is een Kia ceed van 2007 benzine Alvast bedankt voor meedenken
Laatste antwoord door Rdrbreda, -
- 6 antwoorden
- 4,6k weergaven
Hallo, ik heb een Ceed 1.6 uit 2009, Als ik over de straatstenen rijd dat hoor ik een tikkend/klapperend geluid rechtsvoor. Het klinkt vrij hard en op de asfaltweg hoor je er bijna niks van, Ik heb inmiddels mijn stabilisatie stand vervangen en vanmiddag ook het stabilisatie rubber (lager) helaas. Ook heb ik mijn schokbreker nagekeken, de taatspot lijkt in orde. Als ik zoek op het internet kan het verschilende dingen zijn, maar om nu een voor een alles te vervangen... Hij heeft nog net geen 80000km gelopen. iemand suggesties.. Gr, Sandro
Laatste antwoord door shakyboy, -
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo allemaal, Sinds een aantal maanden een trotse eigenaar van een mooie zwarte Cee'd SW uit 2010, Nu zijn mij wat dingen opgevallen aan de auto waar ik vragen over heb: Mijn kia heeft een 1.6 cvvt motor, klopt het dat deze auto/motor combinatie geen bodemplaat bescherming heeft? hij is helemaal open aan de voorkant onder de motor, zo doende ben ik al tegen het probleem aangelopen dat als ik door de wasstraat gaat, mijn accu lampje gaat branden en knipperen, een probleem in het laad systeem, lijkt mij dat er veel water in de dynamo terecht komt, en wat nooit goed kan zijn daarvoor. Meer mensen die hier wel of geen platen als bescherming hebben zitten of heb ik …
Laatste antwoord door Kevin-CeedSw, -
Sinds kort trotse bezitter van een Pro cee'd nu heb ik alleen af en toe dat hij niet wil aanslaan, als ik dan een paar keer de koppeling opnieuw intrap doet hij het wel, iemand een idee of ervaring mee?
- 2 antwoorden
- 3,8k weergaven
Ik heb sinds kort soms een vreemde storing. Onze cee'd sporty wagon start ineens slecht en heeft hierna het probleem dat bij ongeveer 3500 toeren in elke versnelling de motor lijkt te gaan shcudden. Ook wil hij niet echt doortrekken. Lijkt wel of hij geen vermogen heeft. Als je de koppeling ingetrapt hebt krijg je het toerental ook niet hoger dan 4000 toeren. Als ik de auto dan aan de kant zet. De motor af zet en de sleutel eruit haal en bierna start is de storing weg. Dan is dit weer weken weg. Ook het slechte starten en ineens is het er weer Iemand een idee. De garage dacht eerst aan een brandstoffilter maar dit klinkt mij gek. Dat is niet toerental gerelateerd en …
Laatste antwoord door bert-sandra, -
Cruise control
door freekderks- 1 volger
- 8 antwoorden
- 4,4k weergaven
Ik heb een kia ceed uit 2007 gekocht, zonder cruise control. Is het mogelijk deze in het stuur in te bouwen? Ik heb gelezen dat het mogelijk is enkel de schakelaars op het stuur te vervangen door nieuwe met cruise control. De auto zou namelijk al geheel voorbereid zijn voor cruise control. Iemand ervaring?
Laatste antwoord door freekderks, -
- 7 antwoorden
- 13,5k weergaven
Beste allemaal, ik ben al enige tijd opzoek maar kom er niet uit. Ik krijg van KIA NL een ander antwoord dan mijn dealer. Ik heb een KIA Ceed uit oktober 2008. Onderin zit een USB-ipod-Aux aansluiting. Zoals hieronder (met ipod text in het midden) . Ik wil mijn telefoon op Aux aansluiten en zo muziek luisteren. Dit doet hij niet. De radio geeft aan geen AUX gevonden. Als ik mijn telefoon op USB aansluit dan leest hij alles uit en krijg ik muziek te horen. Dit gaat goed. De dealer zegt dat het alleen mogelijk is met een ipod en zoǹ speciale kabel. Dit bevreemd mij, omdat dan USB en AUX tegelijkertijd worden aangesloten. Volgens mij gaat data dan door USB en ge…
Laatste antwoord door vanputten80, -
- 2 antwoorden
- 3,2k weergaven
Beste Kiaclub, sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een ceed uit 2007. leuk wagentje, in de executive uitvoering. vooral de stereo is echt bijzonder ver boven mijn verwachting. maar nu heb ik een klein probleempje. als ik mijn auto uit zet, en de sleutel uit het contact haal, dan gaat de interieur verlichting niet aan. volgens mij was dit eerst niet, want ik zat echt te kloten om mijn spullen te pakken zo in het donker. de interieur verlichting zelf werkt verder perfect. reageert op alle deuren en knoppen, op de afstandsbediening, staat goed ingesteld. alleen gaat hij dus niet aan als ik mijn sleutel eruit haal. zeer irritant moet ik zeggen! iemand enig idee hi…
Laatste antwoord door stoli, -
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
Gezocht achterbank of gedeelte van het zit gedeelte. Kleur zwart / grijs ziet foto bijlage Cee'd 2010
Laatste antwoord door michiel1960, -
- 14 antwoorden
- 3,2k weergaven
hallo, Sinds kort heb ik een Kia Cee'd sporty wagon uit 2010 de exc uitvoering, helemaal super, met een parrot telefoonsysteem. als ik mijn satnav app 'Kaarten' ( lumia 830, windows mobile 10) aanzet synchroniseert het toestel met de Parrot, en spreek de satnav app Kaarten via de geluidsinstallatie. is wel wat dof maar prima. als de muziek speelt en de satnav Kaarten aanwijzigingen geeft, gaat het geluid uit en 'spreekt' de satnav app. ECHTER ... het geluid is dan zo zacht dat we de aanwijzigingen helemaal niet kunnen horen, laat staan verstaan waar kan ik dit geluid (voor)instellen ? - op de telefoon - staat al op zijn hardst ! - op de Parrot ? weet n…
-
- 5 antwoorden
- 6k weergaven
Wie weet (ivm privacy uitleen auto) hoe je je lijsten in je navi zoals de laatste bestemmingen kunt wissen zonder je Navi tegelijk terug te zetten naar de fabrieksinstellingen? Het staat nl niet in de handleiding.. deze heb ik al geraadpleegd. In de navi zelf lom ik niet verder. Ik vraag mij af wanneer je je navi bijv nr fabrieksinstellingen terug zet, of je dan bijv ook je (software) updates kwijt bent die er ooit eens zijn ingezet door de dealer? Ik heb de vraag al eens gesteld maar er is nog geen oplossing gepost. Bedankt voor de tip/oplossing alvast Betreft de fabrieksnavi van LG - Kia Ceed 2010
Laatste antwoord door Smart, -
- 2 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo, Ik zou graag USB/AUX inbouwen in mijn radio alleen heb geen idee welk kabeltje ik nodig heb. Op de radio zit wel een AUX knopje dus na mijn weten moet er de mogelijkheid zijn. Iemand hier die hier ervaring mee heeft? En mij kan adviseren wat ik hiervoor nodig heb. Heb de radio al uit het dashboard gehad en vind wel 1 onbekende uitgang achter in de radio, waarschjnlijk moet hier iets op aan gesloten worden. Heb als bijlage een afbeelding toegevoegd van de raido. Agge Lukens
Laatste antwoord door Jordan, -
- 1 antwoord
- 3,8k weergaven
Naast de stuurkolom van mijn Ceed 2010 zit een afdekplaatje, hierin wil ik een 12v aansluiting maken voor GSM en Nav. Dit kapje kan simpel verwijderd worden. Er onder zit een dashboard deel dat ik graag zou demonteren om de bekabeling achterlangs te halen. Wie weet hoe ik dat onderste stuk kunststof beplating onder de schuurkolom kan verwijden?
Laatste antwoord door PPO, -
- 1 volger
- 13 antwoorden
- 8,3k weergaven
Hallo Kia liefhebbers, Sinds anderhalf jaar rijden wij met heel veel plezier een Kia C'eed Echter sinds gisteren blijft het ESP lampje branden (niet te verwarren met het ESP OFF lampje) en de cruise control werkt niet De CC kan ik wel inschakelen maar als ik die wil activeren gebeurd er niks Gek genoeg werkt de limiter wel naar behoren Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn en/of wat hier aan gedaan moet/kan worden Alvast bedankt
- 1 volger
- 15 antwoorden
- 4,3k weergaven
Hallo, Ik ben sinds kort in het bezit van ceed sw crdi uit 2008 met 132000 km. Ik ben werkzaam als monteur bij een hyundai dealer dus ben erg bekend met bijv zijn broertje/zusje i30. De uitstroom temperatuur van de klimaatcontrole is veel te warm als je 20 graden insteld. Ik heb de auto uitgelezen met de hyundai gds op een i30 crdi. Geen fouten in de fatc. De incar sensor geeft een gelijke waarde aan als gemeten met een losse temperatuurmeter thv de sensor en de fan van de sensor draait. Ook de ambient sensor geeft gelijk aan de werkelijke buitentemperatuur weer. Het is pas aangenaam in de auto als ik 15.5 graden instel. Iemand suggesties hoe dit op te lossen? Alvast …
Laatste antwoord door boesje, -
ruitenwissers
door Marillion- 1 volger
- 11 antwoorden
- 5,4k weergaven
Haĺlo, ik ben op zoek naar nieuwe ruitenwissers en kwamde volgende site tegen:http://t.mister-auto.nl/fl/ruitenwissers/kia-cee-d-stationwagen-ed-1-4-cvvt-90pk_v4851_g298.html. Heeft iemand ervaring met deze site (mister-auto) en ervaring met de Bolk ruitenwissers. Deze zijn per set 13euro excl verzenden.
Laatste antwoord door xtra40, -
- 0 antwoorden
- 3,8k weergaven
wat is ongeveer het normale olieverbruik van een kia pro ceed bouwjaar 2010 met een 1.4 16v motor
Laatste antwoord door kawagekmichel,