Jump to content

Cruise control

freekderks

Recommended Posts

Ik heb een kia ceed uit 2007 gekocht, zonder cruise control.

Is het mogelijk deze in het stuur in te bouwen?

Ik heb gelezen dat het mogelijk is enkel de schakelaars op het stuur te vervangen door nieuwe met cruise control.

De auto zou namelijk al geheel voorbereid zijn voor cruise control.

Iemand ervaring?

Voor zover ik weet is dit alleen mogelijk bij de Rio UB 2011-->

Daar heb ik in ieder geval zelf ervaring mee.

Destijds via eBay een setje knoppen besteld vanuit Korea en ingebouwd. Dat werkt.

Maar voor de C'eed 2007 kan ik niet bevestigen of dat ook werkt.

Voor zover ik weet is dit alleen mogelijk bij de 2.0 liter uitvoeringen. Bij de overige (benzine) modellen kun je een aftermarket cruisecontrol ala John Gold laten monteren, Dit is een stuk mechaniek dat letterlijk via een lus tussen je gaskabel komt te zitten. Ze monteren dan extra pookje aan je stuur voor de bediening. In mijn Cee'd (model uit 2009) heb ik dat destijds laten installeren. Door de 3 voorkeur toetsen beviel dat prima! Succes met de cruise control.

Als je echt zeker wilt weten, neem gewoon even contact op met de (een) dealer.

• 2 weeks later...

Ik heb inmiddels op de sloop 2 nieuwe knoppen gekocht, links radio, rechts cruisecontrol.

Mijn huidige knoppen heb ik vervangen (links en rechts waren voor de radio) en de 'nieuwe' ingebouwd.

Helaas werkt de cruisecontrol niet, echter de radio werkt volledig en ook de verlichting in het stuur functioneert.

Heeft iemand nog een oplossing?

Ik zie in het dashboard wel het teken voor de cruisecontrol, zou dit een software gerelateerde zaak zijn?  

Ik heb dit ooit bij mijn Leon laten doen en daar moesten ze de CC aanvinken in de software. Dus even aan de laptop hangen en kijken of de optie aanwezig is.............

Guest Vitara 2

Dag, wat bedoel je met stuurlint?

Ik heb de kabelboom in het stuur vervangen, echter deze plug je in in een ronde draaiende schijf.

Deze schijf (omzetting van draaiend stuur naar vaste kabel) heb ik niet vervangen, dat wordt wel wat ingewikkeld denk ik.

Dit is het stuurlint...

893d8367996599201839993dc292d464.jpg