R.J. Posted August 20, 2022 Posted August 20, 2022 Bij snelheden boven de 40 km/uur kan je de cruise control weer gebruiken. Wat wel irritant is dat het een korte tijd duurt voordat hij weer naar de ingestelde snelheid gaat. Ik heb vandeweek een electrische Niro gereden en die deed dat perfect, zonder inhouden meteen gas geven en naar de ingestelde snelheid. Is het zo moeilijk om dat aan te passen voor een hybride. Is dat wellicht opgenomen in de nieuwste update? Hoe is jullie ervaring? Quote
HenkM Posted August 20, 2022 Posted August 20, 2022 Bij mijn PHEV kan vanaf 30km/h gebruik worden gemaakt van SCC. In de file volgt hij dan ook perfect ondanks dat de 30km/h niet bereikt wordt. Quote
R.J. Posted August 20, 2022 Author Posted August 20, 2022 In de file remt hij wel wat te bruusk Quote
Moos Posted August 22, 2022 Posted August 22, 2022 Op 20-8-2022 om 17:20, zei R.J.: In de file remt hij wel wat te bruusk Bruusk remmen kan zeker voorkomende kan dat verklaren bij plotseling of wat snel afremmende voorgangers anticipeert De Niro wat later dan je persoonlijk zonder scc zou remmen . In het volgen van de file heb ik geen last van abrupt remmen. Ik gebruik in dit soort gevallen dan ook de scc .in de meeste gevallen gebruik ik de cc . Dat vind ik prettiger rijden al moet je dan zelf wel de controle voor je houden. Quote
Derksen Posted September 6, 2022 Posted September 6, 2022 Rijden met deze adaptive crouse control is niet zonder risico's niet zuinig en niet echt comfortabel. Alleen op de snelweg gaat het redelijk goed en fijn in de file. (instelbaar va 30km/u) Als ik hem inschakel op een snelheid en de voorligger stopt bij een stoplicht bv, dan remt mijn Niro netjes mee af als ik er op de ingestelde afstand achter rijd en stopt ook. Zit ik er verder vandaan, houd ik mijn voet bij de rem in de buurt want hij rijd mij dan te hard door en remt op het laatste moment heel sterk af. (Niet comfortabel en niet zuinig) Trekt de auto voor me weer op en ik activeer mijn ad.crouse ctrl weer, dan trekt hij nog langzamer dan een vrachtwagen op. (heel economisch maar ook dat is weer niet comfortabel) Zo ook als ik op een smallere weg rijd en daar rijd een fietser waar ik ruim en makkelijk omheen kan, vindt mijn Niro het toch veiliger om ineens kei hard te remmen. Ik heb al eens bijna een auto achterop gehad. Die zal wel gedacht hebben 'wat een idioot' Zal wel niets aan te doen zijn, maar stoor me er mateloos aan wat dat betreft was de ouderwetse cr ctrl lekkerder. Quote
R.J. Posted September 6, 2022 Author Posted September 6, 2022 Adaptief kan je uitschakelen en de gewone cruise control gebruiken. Quote
JasperK Posted September 14, 2022 Posted September 14, 2022 Op 6-9-2022 om 19:59, zei R.J.: Adaptief kan je uitschakelen en de gewone cruise control gebruiken. Tot nu toe ging dat vlot door de afstandsknop 2s ingeduwd te houden, dan ging hij van SCC naar CC. Maar met de Niro EV model 2023 of met de EV6 lijkt het zo niet meer te werken. Iemand enig idee hoe je bij die auto's schakelt tussen SCC en CC? Quote
gjcvro Posted September 14, 2022 Posted September 14, 2022 Op 20-8-2022 om 17:20, zei R.J.: In de file remt hij wel wat te bruusk Er zijn wel wat instellingen die bepalen hoe snel hij reageert. Wellicht kan dit je probleem verkleinen? Quote
R.J. Posted September 14, 2022 Author Posted September 14, 2022 8 minuten geleden, zei gjcvro: Er zijn wel wat instellingen die bepalen hoe snel hij reageert. Wellicht kan dit je probleem verkleinen? Heb uiteraard daarnaar gezocht, maar hiervoor geen instelling gevonden. Mss toch nog maar eens door de lijst gaan Quote
gjcvro Posted September 14, 2022 Posted September 14, 2022 Volgens mij iets van rijhulpmiddelen->acc-> snel normaal of langzaam. Alleen zichtbaar als je stilstaat. Quote
R.J. Posted September 15, 2022 Author Posted September 15, 2022 Ga het opzoeken en aanpassen en opnieuw uittesten Quote
Flying_Dutchman Posted September 15, 2022 Posted September 15, 2022 Na 2 jaar weet ik aardig hoe al die hulpjes werken. Ik houd mijn voet bij het gas als ik een fietser achterop rijd, wetende dat dit als een obstakel wordt gezien. Even iets gas geven en je passeert de fietser zonder dat de auto bruuks remt. Een EV heeft geen versnellingsbak en kan dus sneller reageren (terug naar ingestelde snelheid van acc). Mijn PHEV voel je schakelen, ook al rijd ik in the EV-mode. Dat kost tijd..... Al met al ben ik wel blij met al die snufjes. Ze zijn niet foutloos, daarom zit er een bestuurder met rijbewijs achter het stuur. Zal de eerste decenia wel zo blijven. Quote
Nir00tje Posted September 15, 2022 Posted September 15, 2022 Op 20-8-2022 om 06:38, zei R.J.: Bij snelheden boven de 40 km/uur kan je de cruise control weer gebruiken. Wat wel irritant is dat het een korte tijd duurt voordat hij weer naar de ingestelde snelheid gaat. Ik heb vandeweek een electrische Niro gereden en die deed dat perfect, zonder inhouden meteen gas geven en naar de ingestelde snelheid. Is het zo moeilijk om dat aan te passen voor een hybride. Is dat wellicht opgenomen in de nieuwste update? Hoe is jullie ervaring? Ik gebruik nooit Resume omdat dat niet voldeed. Ik breng de auto zelf naar iets sneller dan de gewenste snelheid en laat hem in snelheid zakken tot de gewenste snelheid en zet dan opnieuw de snelheid vast. Quote
Recommended Posts