Ceed 1
2006->2012
Alles over de Kia Ceed 1 vind je hier
770 topics in dit forum
-
- 4 antwoorden
- 3,4k weergaven
hee hallo kan iemand mijn vertellen wat voor aansluiting op de standaard kia radio 2din navigatie van de kia ceed pro bouwjaar 2010 zit, voor de achteruitrijcamera is dat tulp uitgang of anders alvast bedankt
Laatste antwoord door Joeyvb, -
- 5 antwoorden
- 2,7k weergaven
Beste, Ik wil een 2e hands set winterbanden aanschaffen alleen weet niet of ze gaan passen. Ben er zelf helemaal niet in thuis. Heb al op internet gekeken alleen weet niet of ze gaan passen.... Eventuele tips etc zijn welkom of het een goede keus is, 18 inch velgen Alvast bedankt! Afmetingen winterbanden: 18 inch ET 45 5x112 80J
Laatste antwoord door Joeyvb, -
- 2 antwoorden
- 2,9k weergaven
Beste... Sinds dit weekend een Witson Android 4.4.4 navigatie systeem in mijn Kia. Zeer tevreden. Alleen een vraagje, ik zie een optie Avin staan, dat is toch om de auto uit te lezen? Deze app / functie werkt op dit moment ook niet, moet je daarvoor iets speciaals aansluiten? Alvast bedankt.
Laatste antwoord door HDoedens, -
- 1 volger
- 4 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hallo, Ik moet het expansievat vervangen van mijn kia ceed sw 2008. Weet iemand ik dit makkelijk zelf te doen is. Het ziet er namelijk zeer eenvoudig uit maar weet het natuurlijk niet zeker. Hopelijk heeft iemand een idee.
Laatste antwoord door Truffel, -
Motor houdt in
door Bemio- 4 antwoorden
- 4,3k weergaven
Onderweg naar Spanje leek de motor van onze cee'd met enige regelmaat in te houden. Het voelt aan of de onsteking even hapert. Naarmate er meer kilometers op de teller kwamen leek het probleem af te nemen maar helemaal verdwenen is het niet. Het brandstofverbruik is geweldig; 1 op 14 met 90% van de tijd de airco aan en ritten door de Pyrenëen. Motorisch is er dus niets aan de hand, zo lijkt het. Wie (her)kent dit fenomeen en wat is er aan te doen? Vertrouwen in de Kia-dealer heb ik niet meer, een onafhankelijk garagebedrijf krijgt de eer om met jullie suggesties aan de slag te gaan.
Laatste antwoord door bigwade, -
Navigatie updaten
door Peter67- 12 antwoorden
- 5,9k weergaven
Hallo allemaal, Sinds kort zijn we in bezit van een KIA C'eed Sportywagon 1.6 CRDI ex van 2010. Nu vroeg ik me af hoe kan ik de navigatie van pioneer updaten? Kan iemand mij daarmee verder helpen? Mvg, Peter
Laatste antwoord door Robertos, -
- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
We hebben net deze kia Ceed sportywagon van 2008. Wanneer ik een USB stick in de auto stop, gaat ie afspelen, ik kan een nummer voor en achteruit maar ik kan niet bladeren door de mappen...wie weet of dit zo hoort of dat we iets verkeerd doen....
Laatste antwoord door monpas, -
- 1 antwoord
- 2,2k weergaven
hallo, Heb sinds kort een ceed uit 2008 sporty wagon. Valt me op dat op het display de buitentemperatuur weergegeven word, almede de afbeelding van het autootje, dit terwijl de motor uit is en de auto afgesloten is. Ook de totaalstand in de teller blijft continu aan. Vraag me af of dit zo hoort, of dat er ergens een storing zit? Iemand een idee??? gr. Rene
Laatste antwoord door monpas, -
- 9 antwoorden
- 3,3k weergaven
Binnenkort ga ik met de Ceed (Kia Ceed Sporty Wagon 1.6 CVVT X-tra, 6v, 2010) en caravan (Beyerland Sprinter 280-2, 1000kg, 1992) naar Zuid Frankrijk, ik heb er weer heel veel zin in. Het is de eerste keer dat ik met déze auto naar het zuiden ga, daarvoor reed ik in een Octavia 1.2 tsi. Maar dat is slechts achtergrondinfo. Ik ben op zoek naar een goedkope velg, eventueel icm band ipv de thuiskomer (lange afstanden icm caravan lijkt me geen goede combinatie met thuiskomertje) Zijn er in NL ook andere merken auto's die een identieke velg als die van de Ceed 2010 hebben? Dat vergemakkelijkt mijn zoektocht bij de slopers in mijn buurt ... Thanks! Paul.
Laatste antwoord door PPO, -
- 2 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo, Ik ben opzoek naar een fietsendrager die goed past op een Kia Pro Ceed uit 2008 met een afneembare trekhaak. Een twinny load fietsendrager past wel alleen past dit niet met 2 fietsen omdat de trapper van de ene fiets dan de kofferbak aanraakt. Iemand een tip welke fietsendrager wel goed past.
Laatste antwoord door Dave D, -
- 0 antwoorden
- 2,7k weergaven
Mijn rechter dimlicht (dus niet aan de bestuurderskant) was kapot. Volgens het instructieboekje moest ik eerst de afdekplaat van de radiateur verwijderen, daarna de drie boutjes van de koplamp unit, de unit naar voren halen om bij de achterkant te kunnen en het deksel los te draaien om de H4 lamp te vervangen .... De bovenste schroeven van de radiateurafdekplaat kon ik lossen waarna ik bij de (zichtbare) boutjes van de koplampunit kon. All die boutjes ook los maar geen beweging in de unit te krijgen ... Grrrrr. Iemand die weet hoe het wel moet ? Wat wel werkte was het overloopreservoir van de koelvloeistof verwijderen waarna ik gemakkelijk bij de achterzijde van …
Laatste antwoord door PPO, -
- 5 antwoorden
- 2,8k weergaven
All, Wie heeft of weet een elegante manier om een GSM (horizontaal vanwege navigatie) in de Ceed te bevestigen? Zelf kies ik niet graag voor een zuignap op de voorruit ... Ik weet niet of er veel uitvoeringen dashboard's zijn, ik heb een Ceed Sporty Wagon 1.6 CVVT X-tra, 2010. Paul
Laatste antwoord door Hanz001, -
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
Mijn achterwisser van mijn Ceed , is door het aanvriezen etc gesneuveld. De kia dealer vroeg 15 euro voor een nieuwe. ik heb op internet gezocht , maar de meest voorkomende wissers waren enkel maarde voorwissers. achterwissers worden niet aangeboden, ook niet bij diverse winkels. Eindelijk een internetwinkel gevonden. Voor 5 euro excl verzenden een nieuwe wisser en nog wel een originele. Woensdag besteld en gisteren aangekomen. Vandaag gemonteerd en weer een mooie achterruit.
Laatste antwoord door Martin, -
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Weet iemand of er een subwooferaansluiting op de orginele radio zit van de ceed pro 2010? Alvast bedankt
Laatste antwoord door Jay-2206, -
- 1 volger
- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hallo C'eed bestuurders Pas nieuwe op het forum, maar toch al wel een brandende vraag betreffende de inbouw van Xenon verlichting. Ik heb nog een Pilot H7 Xenon set liggen, deze wil ik inbouwen in mijn C'eed SW uit 2011. Nu heb ik zowel google en dus ook dit forum al flink geraadpleegd. Het gaat namelijk om de adapters...in een topic op dit forum wordt er naar een passende adapter set gelinkt op eBay, echter zijn deze niet meer leverbaar. De tywrap oplossing heb ik ook gevonden, echter vind ik dit geen goede oplossing. Het vinden van passende adapters zou dan ook de voorkeur hebben. Kunnen jullie mij verwijzen naar een website/bedrijf dat de adapters kan lev…
Laatste antwoord door Prometic, -
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Beste allemaal, Van der week ben ik nog een keer terug geweest met het getjilp van de koppeling. Dit hoor je in zijn vrij en tot 70 km per uur. Hiermee in mijn woonplaats bij de Kia dealer geweest en de monteur in kwestie hoorde het ook. Had het digitaal ook opgenomen en met de dealer gedeeld waar ik deze ceed wegheb. Conlusie van de monteur in mijn woonplaats was dat het de druklager betrof. Hierop dit bij de Kia dealer aangegeven waar ik de auto heb gekocht van het zomer. Bij controle aldaar hebben ze n.a.v. een andere esp storing corosie weggehaald op een aarde leiding. M.b.t. de druklager hebben ze gekeken via het cadans (als ik het goed heb begrepen). Men kon nik…
Laatste antwoord door Kiaceed2007, -
- 15 antwoorden
- 6,1k weergaven
Morgen moet mijn Kia Pro_Cee'd (1.4CVVT) uit 2009 naar de dealer voor een grote beurt. Deze morgen kreeg ik van de receptionist een telefoontje als herinnering, plus de mededeling dat de grote beurt mij EUR 464,- zou gaan kosten. Heb hem dit laatste nogmaals laten herhalen, want ik dacht dat ik het foutief gehoord had. Kost een grote beurt voor mijn auto daadwerkelijk zoveel? Heb daarna namelijk online de onderhoudsprijzen van KIA opgezocht, en daar wordt melding gemaakt van een (standaard)prijs van EUR 287,50 voor een grote beurt. Wat is nu waarheid? Ik bedoel, ik kan me ook haast niet voostellen dat een prijs voor een grote beurt EUR 464,- kan zijn. Of gaan ze er nu…
Laatste antwoord door Diuz, -
Vanmorgen auto proberen te starten echter accu ver leeg. Na een aantal pogingen sloeg de motor aan. hierna een 25km gereden en zonder problemen nogmaals auto gestart. wat me wel opviel was, dat mijn usb eenaantal nummers verder was. Ik heb dit nu nog een keer getest door de radio uit te zetten en een 1 uur later nogmaals te kijken waar het usb stick gebleven is. in dit uur was het nummer 2 minuten verder . ik heb nu het usb stickje er maar uit gehaald en hoop dat de accu niet leeg is. ps was vanmiddag al langs dealer geweest alleen zij waren niet in staat om ter plaatsen de accu door te meten .ze hadden het erover dat de massapunten misschien het probleem waren. …
Laatste antwoord door Marillion, -
- 0 antwoorden
- 2,8k weergaven
Wij zijn tevreden gebruikers van onze cee'd uit 2007. Wij hebben hem in het voorjaar gekocht en vanaf toen deed de ruitensproeier het eigenlijk al niet. Nu willen wij controleren of de zekering stuk is, maar we hebben geen enkel idee welke zekering dit moet zijn. Kan iemand dit ons vertellen? Het staat niet op het overzicht wat op de zekeringenkast staat.
Laatste antwoord door Biancavdm, -
- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hi, Mijn Kia Ceed Sporty Wagon 1.6 CVVT X-tra 2010, heeft voor geen zonnebrilhouder/leeslampjes unit, de "hogere" uitvoeringen hebben die wel. Via het web kan ik bij sloperijen niet zo'n unit vinden. Iemand een tip hoe of waar wel? Eventueel nieuw? Thanks! Paul.
Laatste antwoord door Kiapr, -
- 4 antwoorden
- 4,8k weergaven
wie kan mij helpen. ik wil graag een nieuwe usb aansluiting in de paneel zetten dit ivm inbouwen cardvd. ik krijg echter de paneel waar muntenbakje, asbak en onder liggend usb paneeltje niet los. ik heb van boven genoeg ruimte dashboard rond radio uitgebouwd. ik zie 2 klikstiften boven in en deze kan ik ook losmaken. echter hierdoor komt alleen de bovenkant van muntenbakje los te liggen. met enig geweld is de rest niet los te halen . heeft iemand hier ervaring mee? het gaat om een kia ceed 2010 1,4 sw
Laatste antwoord door wytzevellinga, -
- 1 antwoord
- 2,4k weergaven
Beste allemaal, Een tijdje geleden alweer, had ik me voorgesteld en zou nog een update doen m.b.t. getjilp koppeling. antwoord vanuit de Kia dealer is dat dit geen kwaad kan en te maken heeft met de Druklager. Wanneer deze niet belast wordt dit hoorbaar is dit geluid hoorbaar is (ik nam dit waar bij stilstand in zijn vrij tot 70 km bij open ramen zonder dat het koppelings pedaal was ingedrukt). Wanneer de koppeling zelf erg zwaar gaat (dat je eigenlijk 2 voeten nodig hebt om deze te bedienen qua kracht) zou er wel wat aan de hand zijn. Verder in de tussentijd was alles netjes verholpen, alleen de pech dat in 2,5 maand 3 dimlichten kapot gingen. Was geen sprake …
Laatste antwoord door HellRaver, -
- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo iedereen, Ik ben een aantal maanden in het bezit van mijn 2de hands Kia Cee'd SW (bouwjaar 2008 - flatblades), maar heb gemerkt dat de ruitenwissers toch niet meer zo goed hun werk doen, strekken strepen en laten waas achter. Vooral die van de achterruit. Nu heb ik op Mister Auto gezien, geen wisser voor achterruit, maar heb al mindere ervaringen met Bosch, zag nu Bolk en Valeo. Welke ruitenwissers zijn top van kwaliteit bij lage en hoge snelheden? Of gewoon naar de Kia garage gaan en er van het merk laten op zetten? Ik heb ook gemerkt dat Bosch ruitenwissers verschillende opzet klepjes hebben, waardoor de wisserarm veel hoger van je ruit komt te staan i…
Laatste antwoord door Ruudster, -
- 2 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hallo, Ben sinds kort trotse eigenaar van een kia pro ceed uit 2008. Ik ben prima te spreken over de auto alleen de radio voldoet niet aan mijn wensen. Soms valt de radio uit, loopt compleet vast of geeft hij vreemde piepjes. Volgens de garage moet er een compleet nieuw radio systeem in (wat geen garantie is). Nu ben ik zelf even aan het kijken om er een 2 din radio met navigatie en bleutooth in te zetten, alleen kan ik niet aan exacte inbouwmaten komen. Heeft iemand deze toevallig al ergen liggen, haal namelijk liever het dashboard pas los wanneer ik de nieuwe radio erin ga zetten. Heeft iemand verder nog tips wat er in te bouwen? prijs liefst onder de €…
Laatste antwoord door sandrop, -
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Ik rijd nu ongeveer een jaar met volle tevredenheid met mijn Kia Pro_Cee'd uit 2009, maar één ding is me echter vies tegengevallen, en dat is de rafelende bekleding van de (in mijn geval) bestuurdersstoel. Ik heb het dan met name over de zwarte zijkanten van het zitgedeelte, dus niet het middenstuk waar je met je achterwerk op zit. Aan het kilometrage (en het eventuele daaraan gelinkte vele in- en uitstappen) kan het niet liggen, de auto heeft tot nu toe slechts 37.000 km. op de teller staan. Zijn er meer mensen bij wie dit ook zo het geval is, of is dit wellicht een bekend probleem met deze stoelen dan wel bekleding? Alvast dank!
Laatste antwoord door bigwade,