Ceed 1
2006->2012
Alles over de Kia Ceed 1 vind je hier
770 topics in dit forum
-
Spanningsregelaar
door Celke- 13 antwoorden
- 2,3k weergaven
Goedendag, Ik merk dat als ik gas geef mijn verlichting beter doet, en bij gas los de verlichting weer zwakker wordt. Ook merk ik de laatste tijd dat de dashboard en radioverlichting ligt knippert. Mijn gedachten gaan dat de spanningsregelaar het aan het begeven is. Of is er iets anders aan de hand? Mvg Marcel
Laatste antwoord door Celke, -
Beste koop Accu
door Celke- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Goedemiddag, Ik ben op zoek naar een "beste koop" accu voor mijn Kia Cee'd1 station wagon (ED) 2.0 benzine (143PK, BJ 2007) . Ik heb al eens gekeken op Winparts en Autodoc, maar er worden er zoveel aangeprezen. Ik denk dat ik niet lager moet gaan dan vermogen 60Ah met koudestartstroom EN 540A. Weet iemand wat de beste koop is (prijs/kwaliteit verhouding)? Mvg. Celke
Laatste antwoord door ehombie, -
- 1 volger
- 25 antwoorden
- 6,7k weergaven
Sinds november 2019 zijn we in het bezit van een Kia Ceed Sporty Wagon uit 2006. Deze wagen heeft voor de ruitenwissers voor een automatische stand, die ks gekoppeld aan een regensensor. Toen we de auto kochten deed de enkele satnd van de wissers voor het niet. Dwz als ik de schakelhendel kort naar beneden druk, dan horen de ruitenwissers een enkele slag te maken, maar dat deden ze niet. Nu, bijna een jaar later, is de automatische stand defect. Er gebeurt helemaal niets in deze stand. Ook de enkele wisserbeweging, wanneer je de auto start met ingeschakelde automatische stand, gebeurt niet. Ik heb nu alleen maar de 2 gewone standen voor de wissers en ik vind dit erg store…
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
OBD2 ondersteuning?
door Jogi- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Ik heb een HUD (Head Up Display, zonder projectie) gekocht met een bedrade aansluiting op de OBD poort. Op de display komt de melding dat de auto geen OBD2 ondersteunt. Deze aanvulling alleen in de GPS mode voegt niet zoveel toe helaas. Mijn KIA is van 2008 dus type 1. Ik hoor graag wie hier ervaring mee heeft. Vriendelijke groet, John
Laatste antwoord door Jogi, -
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Goedemiddag, Ik heb een vraagje, de luchtroosters onder de voorruit waar het alarmlampje aan de ene zijde zit, en aan de andere zijde eenzelfde dopje maar weet niet waar deze voor dient.. is dit los te halen uit het dashboard? Of is dit een geheel met het dashboard? Een kant (die bij het alarmlampje) zit los bij mij namelijk
Laatste antwoord door orlok, -
- 9 antwoorden
- 3,4k weergaven
Hey kia fanaten, Ik heb even jullie raad nodig want na 3 garages gedaan te hebben en enkele mails gestuurd te hebben voor een diagnose (die telkens andere raad geven) weet ik niet meer wat te doen. Ik schets het even: ik heb een fluitend geluid thv de turbo op mijn Kia CeedSW 1.6CRDI 2009, dit zonder noemenswaardig vermogenverlies .Bij mijn plaatselijke garage vertelden ze me dat het stangetje voor het aandrijven van de variabele (actuator) fitte en er daardoor een fluittoon hoorbaar was (roet aan het stangetje). Ik luisterde reeds bij de KIA dealer en bij een 2 andere garages voor de reparatie hiervan maar voor mijn 247.000km tellende wagen zijn deze prijzen echt ve…
Laatste antwoord door Nick W, -
- 0 antwoorden
- 2,6k weergaven
Al een hele tijd heb ik dat mijn motor blok onbelast klinkt als een diesel, je hoort de kleppen tikken lijkt het wel. Maar als je een beetje gas geeft is het weg. De ene garage zegt, nks aan de hand, maar bij de APK kreeg ik te horen dat ik snel langs moet komen, want het kan echt niet dat mijn motor dit geluid prduceert. Dat was een jaar naar het eerste consult waarbij de garage zei dat hoort bij deze auto's . . . . dus wellicht veel schade door slecht advies. Ook verbruikt hij olie, dus ik wilde toch eens nadenken over een oplossing. Ik ben handig genoeg om veel zelf te doen, maar diagnostiseren is soms best lastig. Werkplaatshandboeken zijn ook lastig te krijgen, ik he…
Laatste antwoord door Gait, -
Stuurwiel
door Ad Dekkers- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Van mijn Kia Ceed1.4-xtra 2010, laat het bovenste zwarte laagje van het stuurwiel los, wat rest is grijs en ziet er niet uit. Is hier een oplossing voor ??
Laatste antwoord door Ad Dekkers, -
- 1 volger
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Geachte, ik ben in het bezit een KIA CEE‘D I STATION WAGON (ED) 2.0 BENZINE(143 PK, BJ VAN 2007) is hier een explosietekening met stuknummerlijst op pdf file ergens te downloaden? mvg Celke
Laatste antwoord door xtra40, -
- 1 antwoord
- 2,8k weergaven
Beste forumleden, gister tijdens het rijden begon mijn auto ineens te stotteren en na het afslaan wilde deze niet meer starten. Na een paar minuten te hebben gewacht, startte hij ineens wel weer. Vandaag hetzelfde probleem, maar nu begon ook het lampje van de auto "check" te branden. Uit laten lezen en nu blijkt de krukassensor kapot te zijn. Deze moet vervangen worden. Aangezien we maandag op vakantie gaan wil ik proberen deze zelf te vervangen, maar waar zin in godsnaam die sensor? In het boekje staat niks en op internet ook niet. Is er iemand van jullie die mij op weg zou kunnen helpen en kunnen laten zien of uit kunnen leggen waar die sensor…
- 1 volger
- 7 antwoorden
- 1,9k weergaven
Dag, heb een Kia Ceed 1.6d van 2010 en de achterbanden slijten scheef af aan de binnenzijde. Het lijkt ook of de auto achter iets lager hangt/wielen iets naar buiten staan. Garage zegt dat alles normaal is....
Laatste antwoord door Marvin Ritfeld, -
- 13 antwoorden
- 2,2k weergaven
Goedemorgen mede Kia rijders, Een tijdje terug is de standaard radio van mijn Kia Cee'd (2011 Facelift) overleden, onder garantie is deze vervangen bij de Garage door een merkloze Android radio. Deze bied helaas niet de functionaliteit die ik wilde. Dus heb ik besloten er een andere radio in te zetten die ik al een tijdje op het oog had, en ook recent in prijs was gedaald. Keus is uiteindelijk gevallen op: Pioneer SPH-DA230DAB ( https://www.coolblue.nl/product/795727/pioneer-sph-da230dab.html?cmt=c_a%2Ccp_6521722522%2Ca_76483084977%2Ct_kwd-425039442917%2Cn_g%2Cd_c&gclid=EAIaIQobChMIqPel_O3Q6QIVWojVCh2L6QLoEAAYASAAEgLK3_D_BwE ) Stuurwielbediening adapte…
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb een paar jaar geleden een Ceed uit 2010 gekocht en waar ik sinds de aankoop spijt van heb gehad is dat ik niet heb door gezocht naar een model met een lederen stuurwiel. Nou heb ik van de week een net stuur op de kop getikt en heb deze vandaag ingebouwd. Dit stuur heeft ten opzichte van mijn vorige stuur 3 extra knopen voor telefoonbediening en stemherkenning. Deze doen het echter niet. Mijn auto heeft zoals veel cee'ds uit deze tijd een pioneer F920BT er in zitten en alle media opties op het stuur werken wel. Ik heb op een vage russisch forum gelezen dat net als de rio de kabelboom voor de cee'd alle opties ondersteund en dat de extra bed…
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 2,7k weergaven
Beste mensen, Ik heb een Kia CEE_D 2.0i X-clusive 5drs, BJ_2009, maar de EPS en de ESP -OFF lichten blijven branden. Dus de stuurbekrachtiging doe ook niet, weet iemand wat ik er mee moet doen. Want ik kan nergens met de auto. Heb iemand dit ook meegemaak en wat zou ik het beste doen om deze probleem op te lossen. Alvast bedankt. Groetjes Arlon
Laatste antwoord door Arlon, -
- 3 antwoorden
- 983 weergaven
Goedemorgen, Ik wil graag een dubbel din radio plaatsen in mijn cee'd sw van 2008. Nu ben ik op zoek naar de ISO verloopstekkers. Ik vind wel ISO aansluitkabels van de ceed na 2012, maar niet voor het eerste model cee'd. Weet iemand waar ik deze kan krijgen? Of heeft iemand hier op het forum deze nog liggen? Groeten, Sander
Hondenrek over
door HobbyRobby- 4 antwoorden
- 1,9k weergaven
Dag, ik heb voor de Cee'd SW een hondenrek over. Origineel KIA rek, hartstikke stevig. Tegen elk aannemelijk bod. Reageer op dit topic en ik laat wat van me horen!
Laatste antwoord door Sandriekus, -
Hoe kan ik zelf een update geven voor mijn navigatie. Het gaat om een kia ceed bj 2011. De radio heeft stuurbediening, achteruitrijcamera, enz
Laatste antwoord door Stefandm, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Goedenavond, Aanstaande zaterdag ga ik mijn cee'd sporty wagon (1.6 business edition uit 2008) ophalen die ik gekocht heb bij de kia dealer. Nu zit hier navi in (gesproken instructies) met dvd's uit (volgens mij) 2009. Weet iemand wat de laatste versie van de navi is voor deze wagen? Wordt deze uberhaubt nog voorzien van nieuwe dvd's? En uiteraard wat de kosten van de laatste nieuwe versie zijn. Ben aan het twijfelen om er misschien een 2din radio met navi in te zetten, maar als er nog updates uitkomen voor de originele navi dan scheelt dat wellicht weer wat in kosten. Alvast bedankt voor de antwoorden
Laatste antwoord door Sandriekus, -
- 0 antwoorden
- 897 weergaven
Hallo lezer, Omdat ik graag over wil stappen naar het rijden van een camper staat mijn Kia cee'd te koop! Ik verkoop hem met pijn in mn hart, want ik heb er altijd enorm van genoten! Een liefhebber kan er waarschijnlijk wel in mee komen. Daarom zet ik hem ook op het forum. Misschien is hier een liefhebber die hem wil overnemen of iemand kent die een Kia Cee'd zoekt. Zie link van marktplaats hieronder voor meer informatie en foto's! KIA CEE D 1.6 Cvvt 2008 Zwart € 4.650,00 http://link.marktplaats.nl/m1526008010?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons_seller Als er vrag…
Laatste antwoord door Melchior, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Ik ontvang maar een paar sterke radiozenders, zoals 100% nl en radio 3. Verder niets of heel slecht. Weet iemand waar het aan ligt?
Laatste antwoord door HermanMeijer, -
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Goedemorgen! Sinds een paar maanden ben ik de eigenaar van een Kia Cee'd 1.4 X-ecutive uit 2010, altijd dealer-onderhouden. De auto rijdt prima, geen enkel probleem mee motorisch gezien. Ik rijd er ongeveer 3 keer per week mee naar het werk, enkele reis van ongeveer een uur, soms langer als het druk is. 2 dingen zijn mij opgevallen: * Ik heb meestal de climate control op auto staan op 20 graden, airo uit, verder geen specifieke blazers geactiveerd. Als de temperatuur goed is gaat de blazer eerst - zoals verwacht - uit. Na ongeveer drie kwartier tot een uur rijden begint het echter koele lucht te blazen en vooralsnog heb ik nog niet meegemaakt dat deze luchtstroo…
Laatste antwoord door Skopje, -
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo, ik ben nieuw op dit forum. en ik heb een vraag. Wie heeft er ervaring met het wisselen van de koolborstels / spanningsregelaar op de Ceed uit 2009. ik wil deze preventief vervangen. Als ik kijk op onderdelen sites zie ik meerdere modellen. nu koop ik het liefst direct de juiste type en bespaar daarmee wat sleutelen. Wie heeft een goed antwoord? gr, Edwin
Laatste antwoord door motorfanatic, -
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik heb sinds een week een kia ceed uit 2008 en wil de originele radio vervangen door er 1 met usb en aux. Werken de radio knopjes dan nog op het stuur? Welke radio s rond de 100 euro zijn aan te raden?
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Goedemiddag, Alweer bijna 2 jaar trotse eigenaar van de kia ceed 1.6 crdi sportywagon. Fijne auto waar ik niets op aan te merken heb..op 1 ding na... De zeer saaie standaard radio/cd/bt speler. (Zie foto). Ik wil graag de speler met scherm. Op de 2e hands markt (sloop) amper te verkrijgen vandaar ik hier eens ga rondneuzen. Wilde destijds een mooie pioneer laten inbouwen....deze was 300 eu...alleen kwamen de kabels, 2 din inbouw frame en allerlei ellende er nog bij...ofwel a 750 eu met inbouw. Daarom zoek ik nu een orgineel model met scherm zeg maar. Of iemand moet een idee hebben voor bijv een kenwood radio die met een frontje zo aan te sluiten is? …
Ik zoek een uitlaat eind demper voor mijn Pro Cee'd en misschien een tussen stuk. Dat hangt een beetje van de staat af. Ik ben een beetje online aan het zoeken naar deze onderdelen en vind het moeilijk om deze onderdelen te vinden. Ik kom wel veel meer onderdelen tegen voor de station versie. Weet iemand of de uitlaat delen onderling uitwisselbaar zijn met de 5 deurs en station?
Laatste antwoord door excellent,