Ceed 1
2006->2012
Alles over de Kia Ceed 1 vind je hier
770 topics in dit forum
-
Roodaccu lampje
door simba- 1 antwoord
- 2,3k weergaven
Vandaag brandt ineens in de file het ride acculampje van mijn kia ceed crdi uit 2007. Nu moest ik zeker nog 10-a 15 kilometer rijden en bij aankomst auto uitgezet. Na een uur moest ik heel even weg nml 5 kilometer verderop zijn na start en weer verlichting ect aan te zetten bleef de ceed gewoon rijden. Bij aankomst auto uit en na een uurtje weer gestart alles aan gezet en weer richting huis. Al die tijd rood accu lampje gebrand verlichting ging niet minder ruiterwissers bleven op goede snelheid radio en kachel bleven gewoon werken. Wat zou er kunnen zijn en is het evt ernstig
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 9 antwoorden
- 4k weergaven
Hoi allemaal, Weer een klein probleempje met mijn Ceed sportywagon, ditmaal water in mijn interieur. Sinds een paar weken merk ik dat er links van de pedalen (op het plaatje waar je linkervoet op rust) wat druppels water liggen na een regenbui. Ik ben vandaag maar eens goed gaan kijken aangezien het vannacht geregend heeft. Nu lag er weer wat water en ik voelde ook dat de kabelboom (ik denk van hoofdzekeringkast in motorruimte naar zekeringkast binnen) een beetje vochtig was. Ik verdenk de parafan maar ik kon hier niet goed bij aangezien ik geen gereedschap heb op mijn ruitenwissers van de schroefdraad te trekken. Vervolgens heb ik de wielkast losgemaak…
- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hey vrienden ,daar ik zelf zeer tevreden ben over mijn Sportage 2 iTouch 17cdri,zijn we op zoek naar een tweedehands Pro_ceed voor mijn zoon,bouwjaar vanaf 2008,km tussen de 100000 km en 200.000km,budget 5000€ Wat te nemen diesel of benzine,gemiddeld 60km/dag waar moeten we vooral op letten ?wat zijn de problemen bij deze wagens? wat is het verschil tussen de pro-ceed en de ceed? Levensduur.... we horen het graag van de experts, groetjes mike & robin
Laatste antwoord door Iva, -
- 1 volger
- 8 antwoorden
- 2,7k weergaven
Ik heb sinds een maand een Kia Ceed 1.6 crdi eco van 2010 met 155000 km. Bij het optrekken en gasgeven treed er een resonantie op tussen 1500-2000 toeren, vooral als je een heuvel op gaat, ook wordt het erger als er meerdere personen in de auto zitten. De garage kan het probleem niet vinden, Het lijkt ook buiten temperatuur afhankelijk te zijn... m.vr.gr. Robert
Laatste antwoord door RobZweden, -
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hoi allemaal, Ik heb dit jaar voor het eerst een grote beurt nodig voor mijn kia ceed 1.6 crdi. (2 jaar in bezit). Hij heeft een km stand van bijna 160.000 km. Ik kreeg van mijn bosch garage waar ik al jaren trouwe klant ben een offerte van jaja €540,-!! Vervangen alle filters, behalve verv. Remolie incl apk en btw. Grote grap,net bij een andere bosch garage een 2e auto gekocht voor mijn vrouw...uiteraard stiekem geinteresseerd in de prijs voor onderhoud. 400 euro...zelfde branch garage (bosch). Incl alle filters enz en apk met btw. Ik ben verbijsterd van dit enorme verschil..wat is volgens jullie acceptabel en normaal. Even vooropgesteld...de garage…
Laatste antwoord door motorfanatic, -
- 1 antwoord
- 2,8k weergaven
Hallo allemaal, Na zo'n 7 jaar en 140000 km ben ik nog steeds blij met hem. In tegenstelling tot veel eerdere auto's zit ik morgens niet met een vraagteken - doet ie het of doet die het niet. Nooit ziek geweest tijdens zij leven, behalve de gebruikelijke slijtagedelen. Was gewend aan een garagebezoek per maand en dat met auto's die twee/drie keer zo duur zijn. Ook heb ik geen reden tot zorgen, maar hoe lang gaat ie nou mee, voor grotere reparaties aanvallen of afleven van de motor?
Laatste antwoord door Iva, -
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hallo allen, Ik heb dit weekend een tweedehands Kia C'eed station gekocht. Ik ben er zeer blij mee en leuk om op dit forum te komen. Ik loop tegen 1ding aan met de navteq versie 2006/2007 die geïntegreerd is. Met een schelle piep wordt op het radioscherm regelmatig vermeld "geen kaartinfo beschikbaar". Dit lijkt mij in het navigatiesysteem te zitten. Weet iemand hoe je dit uit kan zetten?
Laatste antwoord door Stoelio, -
- 2 antwoorden
- 887 weergaven
Ik heb de 17'' aluminium velgen onder mijn auto. Ik zou graag willen weten wat het aanhaal moment is van de wiel moeren. Iemand een idee welke dit precies is? Bij voorbaat dank!
Laatste antwoord door excellent, -
- 0 antwoorden
- 821 weergaven
Ik heb de 17'' aluminium velgen onder mijn auto. Ik zou graag willen weten wat het aanhaal moment is van de wiel moeren. Iemand een idee welke dit precies is? Bij voorbaat dank!
Laatste antwoord door excellent, -
- 4 antwoorden
- 8,9k weergaven
Hallo allemaal, Navgate 900 BT uitgebouwd. Moest daarna even weg. Auto (Kia Ceed SW uit 2009) met centrale vergrendeling op slot gedaan (dus via afstandsbediening). Na een uurtje weer terug om vervolgens het dakscherm (Maxtronics 800) uit te bouwen. Aan dit schermpje zitten ook twee interieurlichten Alle kabeltjes netjes losgekoppeld. Maar daarna deed de centrale vergrendeling het niet meer. Ik heb het dakscherm weer teruggezet, maar de interieurlichten deden het niet en de centrale deurvergrendeling ook niet meer. Ik heb in dit forum gezocht naar de werking van het alarm en lees verschillende verhalen. Als ik de deur op slot doe met de sleutel en weer van het …
USB aansluiting
door haesen- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo, Ik heb een Kia Cee'd Sportywagon uit 2009. In mijn radio heb ik geen usb aansluiting en ook naast mijn 12V aansluiting heb ik geen usb/AUX aansluiting. Weet iemand of dit in te bouwen is? Of op een andere manier te regelen is? Ik bedoel dan ook geen FM transmitter omdat daar niet alle verhalen even positief zijn. Bedankt.
Laatste antwoord door pvi, -
- 4 antwoorden
- 3,3k weergaven
Mijn Kia Ceed 1.4cvvt sportywagon lekt sinds kort olie(denk ik). De auto heeft onlangs een kleine beurt gehad, daarvoor niks opgemerkt. De lekkage lijkt ergens rechts van mijn motorblok te zitten (zie foto) iemand een idee wat dat kan zijn?
Laatste antwoord door m van der pot, -
EPS storing pro'ceed 1 2 3
door Gast Jantje- 72 antwoorden
- 35,5k weergaven
wil ik vandaag van me werk (hilversum) naar groningen rijden voor een weekendje weg. Gaat als ik net op de snelweg zit me EPS lampje branden. Dus ik stop bij de benzinepomp en bel mijn kia dealer: dan moet u uw stuurolie bijvullen en anders maar even de kia wegenwacht service bellen. Dus ik zoeken, nergens een oliereservoir te vinden voor de stuur bekrachtiging. Kia wegenwacht service gebeld met de vraag of ik gewoon door kon rijden of niet. Ze zou zo terug bellen over of dat kon of dat de dichts bijzijnde dealer langs zou komen. Bellen ze na 3 kwartier!! eindelijk is terug met de boodschap dat ik even mijn plusklem van me accu moet demonteren, 5 minuten eraf moet lat…
Laatste antwoord door Moto Morini, -
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hoi! Ik schrijf dit vanaf de zonnige camping, voor mijn mooie opgeleukte Kipje. Hier komen was nog wel een dingetje met de Cee'd. Eerste, tweede, derde en vierde versnelling ging op zich oké (niet snel, maar dat verwachtte ik ook niet). Zodra ik naar vijf schakelde, of dat nu bij 85, 90 of 100 km/u was (dat laatste alleen om uit te proberen, ondergetekende is een brave burger), zakte de auto terug in snelheid en toeren, ook al had ik het gaspedaal tot op de bodem (en dan dat stukje extra) ingedrukt. Is dit normaal? Ik heb altijd met een Outlander (2.4) voor de caravan gereden en dat was een eitje. Ik heb dus geen ervaring met minder sterke motoren en als dit een pro…
Laatste antwoord door meeder, -
- 1 volger
- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
Eigenlijk een hele simpele vraag, heeft er iemand ervaring met deze sportgrill: http://www.carfantasy.nl/sportgrill-kia-pro-ceed-208-p-178943.html M.a.w. dus, is er wellicht iemand die deze grill op zijn (of haar) Pro_Cee'd gemonteerd heeft, en was bijvoorbeeld het monteren makkelijk (zelf) te doen? Alvast dank!
Laatste antwoord door Marvin Ritfeld, -
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
Hallo, Ik heb een Kia Cee'd en zit met het probleem dat mijn radio deels is overleden. Het gekke is dat de knoppen op mijn stuur nog wel werken, maar de knoppen op de radio zelf niet. Vandaag vertelde mijn dealer mij dat het waarschijnlijk in de radio zelf zit. Ik ben daarom online gaan zoeken naar tweedehands radio's. Ik kom echter nogal wat verschillende versies tegen en ik vraag me af welke wel en niet passen. Zelf heb ik een radio met typenummer X96140-1H500 en radio's die ik online vind hebben andere nummers, bijvoorbeeld 961601-H000 of 961601-H150. Waar moet ik op letten? Welke past wel en welke past niet? Ik hoop dat jullie kunnen helpen. Als bi…
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Hallo allemaal! Vanaf morgen ga ik rijden in mn "nieuwe" 2ehands c'eed. Hele stap vooruit vanaf mn citroen c3. Nu is deze auto voorzien van de basis standaard autoradio. Deze zou ik graag willen vervangen voor een andere 2din radio..maar ik zie door de bomen even het bos niet. Om lekstroom problemen te voorkomen en wel functioneel gebruik te behouden van de toetsen op het stuur ben ik dus op zoek naar een radio die compatible is met de c'eed. Webshops / Google kom ik er een drietal tegen. Alle drie vrij prijzig , incl dvd functie en navigatie. Opties die ik niet nodig heb/acht. Nu hoop ik dat er andere rijders zijn die …
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Iemand ervaring met het aansluiten van ern rca adapter in een proceed van 2009? Weet niet welke kleuren van de achterste luidsprekers zijn?
Laatste antwoord door Dave vd, -
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Goede avond, ik reed net naar huis van mijn werk en tot mijn schrik gaf mijn buitentemperatuur een enorme hoge temperatuur aan. Het begon rond de 76 graden en toen ik thuis was stond er zelfs 80 op de teller! De thermometer staat op celcius en niet op Fahrenheit. Iemand een idee hoe dit kan en wat ik hier aan kan doen?
- 4 antwoorden
- 6,2k weergaven
Hallo sinds gisteren doet mijn achteruitrijcamera het niet meer, normaal als je hem in de achteruit zet kreeg ik beeld, maar nu gebeurd er niks. Waar kan dit aan liggen?
Laatste antwoord door CJAvHam, -
- 13 antwoorden
- 2,9k weergaven
Goede morgen, de afgelopen 2 dagen geeft mijn LG navigatie (standaard radio Ceed) problemen. De radio springt niet meer aan bij het starten van mijn auto. Daarnaast geeft de radio na een minuut of tien de melding: "Accuspanning te laag, start de motor of anders wordt de radio na 60 sec. uitgeschakeld.." Wat kan dit zijn, iemand een idee?
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hoi, Onze Ceed sportywagon is verlaagd. Zo heb ik hem als occasion gekocht. Ik vind het eerst niet zo'n probleem, maar ik vind het nu toch niet zo handig. Heeft iemand wellicht een 2e hands set liggen, wilt iemand sets ruilen of kent iemand een goed adres waar deze aan te schaffen. Bij voorbaat dank, Groet, Joris
Laatste antwoord door Joris de Wildt, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
beste kia liefhebbers als eesrt nog de beste wensen allemaal ik heb paar weken geleden een pro ceed van 2011 gekocht de ge facelift de versie kleur wit zeer mooie auto ik ben op zoek naar de orginele btcs sport pakket ik heb begrepen dat het van kavlar is gemaakt het gaat om deze delen voorbumper onderlip links rechts zij skirts achterbumper onder skitplate 2 duivel oortjes op de achter spoiler 2 kapjes op de buiten spiegels en de velgen set die erbij horen de velgen merk is MAK volare 18 inch. ik heb echt weken lang op googel gezocht maar ik kon geen info vinden als het tekoop is ergens echt alle sites afgegaan je ziet alleen maar fotos van deze tipe auto met d…
Laatste antwoord door Hose mendez, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
beste kia liefhebbers ik ben vandaag een trotse eigenaar van een pro ceed van 2011 wit met 105500 op de teller de auto is onderhouden bij een garage en bij profiel wie kan mij tips geven waar ik op moet letten bij deze km stand de auto heeft nog deze maand zijn 7 jaar garantie vanaf 1 jan 2019 niet meer de auto rijd heel goed en is wel netjes onderhouden maar ik ga hem beter onderhouden als jullie mij kunnen helpen dat zou echt top zijn. greets HOSE MENDEZ
Laatste antwoord door Hose mendez, -
- 4 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo, vandaag ben ik begonnen om mijn raam mechanisme van de linker voorportier te vervangen. Het ijzerdraadje was gebroken. In plaats van een draadje van een euro moest ik een heel mechanisme bestellen. Weet iemand hoe je de automatische functie moet afstellen? Gegroet Richard
Laatste antwoord door bluff,