Jump to content
Guest Jantje

EPS storing pro'ceed

Recommended Posts

Guest Jantje
Als je even goed gelezen had, dan had gezien dat het juist gaat over het maken van korte ritten en dat de accu daardoor onvoldoende wordt bijgeladen. Dus wanneer jij 7000 km rijdt in twee maanden, gaat het voorgaande verhaal inderdaad voor jou niet op.

klopt, maar hij zegt dat de storing van de EPS daar ook mee te maken heeft.

Daarom zeg ik ook dat dat voor mij niet op gaat.

klopt, maar hij zegt dat de storing van de EPS daar ook mee te maken heeft.

Daarom zeg ik ook dat dat voor mij niet op gaat.

Ok

Dit verhaal gaat in mijn geval dus niet helemaal op. ik heb de auto sinds begin oktober en heb nu al bijna 7000km op de teller staan.

Weet je zeker dat dit verhaal niet voor je op gaat?

Je rijd dan wel veel km-ers, maar de auto zou dusdanig veel stroom verbruik kunnen vragen dat de dynamo het niet bij geladen krijgt.

Bijvoorbeeld veel start-stops van het ISG-systeem, navigatie, verlichting, autoradio versterker enz.

Bij mij start ik de auto, rij 16 km en dan zet ik hem uit, bijna altijd zonder gebruik te maken van het ISG systeem. Dus dat is maar 1 start per 16 km.

Dit zou bij jou hoger kunnen zijn.

Ik heb geen versterker, navi enz. alles is gewoon standaard.

Hebben ze bij jou de accu ook bijgeladen?

En werkte het ISG-systeem naar behoren?

Keert het probleem binnen enkele dagen/weken weer terug?

Als het ISG systeem naar behoren werkte en de accu niet is bijgeladen zal de accu lading genoeg zijn geweest en heeft het probleem waarschijnlijk een andere oorzaak.

Als het probleem zich continu terug keert om de paar dagen zou het toch de accu kunnen zijn. Door de reset gaat het lampje uit. Na een paar dagen bij een slechte accu gaat het lampje weer aan.

Mij lijkt het verhaal van de garage over het laden van een accu bij een koude motor niet heel sterk. Mij lijkt dat een dynamo net zo hard laad bij een koude als bij een warme motor. Daarom denk ik dat de dynamo capaciteit zeer minimaal is voor de auto en de problemen zich ook voor kunnen doen bij auto's die meer rijden en b.v. veel stroom vragen van de accu door b.v. de starts door ISG systeem of andere stroom vragers.

Het probleem doet zich volens jou ook alleen voor bij cee'd met een ISG-systeem.

Edited by Niebu

Guest Jantje
Weet je zeker dat dit verhaal niet voor je op gaat?

Je rijd dan wel veel km-ers, maar de auto zou dusdanig veel stroom verbruik kunnen vragen dat de dynamo het niet bij geladen krijgt.

Bijvoorbeeld veel start-stops van het ISG-systeem, navigatie, verlichting, autoradio versterker enz.

Bij mij start ik de auto, rij 16 km en dan zet ik hem uit, bijna altijd zonder gebruik te maken van het ISG systeem. Dus dat is maar 1 start per 16 km.

Dit zou bij jou hoger kunnen zijn.

Ik heb geen versterker, navi enz. alles is gewoon standaard.

Hebben ze bij jou de accu ook bijgeladen?

En werkte het ISG-systeem naar behoren?

Keert het probleem binnen enkele dagen/weken weer terug?

Als het ISG systeem naar behoren werkte en de accu niet is bijgeladen zal de accu lading genoeg zijn geweest en heeft het probleem waarschijnlijk een andere oorzaak.

Als het probleem zich continu terug keert om de paar dagen zou het toch de accu kunnen zijn. Door de reset gaat het lampje uit. Na een paar dagen bij een slechte accu gaat het lampje weer aan.

Mij lijkt het verhaal van de garage over het laden van een accu bij een koude motor niet heel sterk. Mij lijkt dat een dynamo net zo hard laad bij een koude als bij een warme motor. Daarom denk ik dat de dynamo capaciteit zeer minimaal is voor de auto en de problemen zich ook voor kunnen doen bij auto's die meer rijden en b.v. veel stroom vragen van de accu door b.v. de starts door ISG systeem of andere stroom vragers.

Het probleem doet zich volens jou ook alleen voor bij cee'd met een ISG-systeem.

lang verhaal even vluchtig door genomen, antwoorden:

EPS storing is 1x lang durig voorgekomen, ging ook niet weg met resetten. Wat de dealer heeft gedaan om dit wel weg te krijgen weet ik helaas niet. Storing is hierna ook niet meer terug gekomen (even afkloppen)

Ik rij voor me werk of 10km of 36km. In beide gevallen wordt er geen gebruik gemaakt van het ISG systeem omdat de enkele stoplichten die ik tegen kom toch te snel weer op groen gaan.

Tevens rij ik bijna elke weekend 208km richting groningen en weer 208km terug. Hierbij rij ik 198km over de snelweg, dus ook zonder gebruik van het ISG systeem.

Ik heb ook geen speciale attributen in mijn auto ingebouwd zitten voor de rest.

Guest Jantje

ja er zit een knopje links naast je stuurkolom.

Jammer dat dat ISG nog niet helemaal vlekkeloos functioneert.

Kreeg via mail van "mijnkia" deze link:

AutoInternationaal - Uitstekend: Kia Cee

ISG is inderdaad uit te schakelen. Maar waarom jouw vraag?

positieve bijdrage forum discussie.

(en onwetendheid)

positieve bijdrage forum discussie.

(en onwetendheid)

Dan is het goed.:wink: ISG als nieuwbakken systeem moet gewoon werken, zonder dat er mitsen en maren zijn met het systeem. De mogelijkheid om het systeem uit te zetten is namelijk een verarming van een door de overheid opgedrongen besparing, die veel geld heeft gekost. De koper moet niet testkonijn worden van een falend systeem.

Helemaal mee eens.

Dan zou ik ook graag eens de cijfertjes zien van mensen die redelijk vaste trajecten rijden met een maandje aan en een maandje uit.

Wat levert het op ? (even buiten het energie label gedoe)

Zelf zou ik het UIT zetten/niet gebruiken.

Guest Jantje
Helemaal mee eens.

Dan zou ik ook graag eens de cijfertjes zien van mensen die redelijk vaste trajecten rijden met een maandje aan en een maandje uit.

je merkt wel degelijk verschil. Aan het begin had ik het eigenlijk altijd uitstaan en haalde toen gemiddeld 1 op 12,5.

Daarna ben ik het wel gaan gebruiken en toen zat ik toch rond de 1 op 13,5.

Als je het het zo bekijkt scheelt het niet veel natuurlijk en ik ben er ook helaas geen fanatieke gebruiker van, alhoewel ik het systeem niet meer voor ik weg rijdt uit zet.

het is een mooi systeem.

waar ik wel benieuwd naar ben is hoe snel de motor weer aanslaat, en hoe snel je weer kan wegrijden.

of krijg je ongeduldige rijders achter je?

Helemaal mee eens.

Gelukkig, we komen vanavond weer een beetje op

Guest Jantje
het is een mooi systeem.

waar ik wel benieuwd naar ben is hoe snel de motor weer aanslaat, en hoe snel je weer kan wegrijden.

of krijg je ongeduldige rijders achter je?

in principe vrij snel, zodra je de koppeling ook maar ietsjes in trapt begint de motor al te starten, daarna moet je hem alleen nog in ze 1 zetten en weg rijden.

Of je ongeduldige rijders achter je krijgt, ik denk het niet. Het is mij ook nooit opgevallen overigens. Je bent als normale rijder met ISG systeem nog altijd sneller weg dan de gemiddelde slaapkop bij het stoplicht:razz:

je merkt wel degelijk verschil. Aan het begin had ik het eigenlijk altijd uitstaan en haalde toen gemiddeld 1 op 12,5.

Daarna ben ik het wel gaan gebruiken en toen zat ik toch rond de 1 op 13,5.

Als je het het zo bekijkt scheelt het niet veel natuurlijk en ik ben er ook helaas geen fanatieke gebruiker van, alhoewel ik het systeem niet meer voor ik weg rijdt uit zet.

Jantjeeeeeeeeeeeee

even heel streng :-)

hier http://www.kiaclub.nl/ceed/3131-eps-storing-proceed-2.html#post19387

geef je aan dat je amper/geen gebruik maakt van het systeem vanwege afstanden en wegsituaties.

Kan het niet ook zo zijn dat je auto minder gebruikt vanwege het "inrijden/ingereden zijn ?"

Guest Jantje
Jantjeeeeeeeeeeeee

even heel streng :-)

hier http://www.kiaclub.nl/ceed/3131-eps-storing-proceed-2.html#post19387

geef je aan dat je amper/geen gebruik maakt van het systeem vanwege afstanden en wegsituaties.

Kan het niet ook zo zijn dat je auto minder gebruikt vanwege het "inrijden/ingereden zijn ?"

zoals ik dus al in mijn verhaaltje aangaf ben ik geen fanatieke gebruiker. Ik heb dus ook maar heel kort die waardes van 1 op 13,5 gehaald ;)

Hij is inderdaad wel zuiniger gaan lopen nu de motor is "ingereden" heb de eerste rit heel rustig gereden en reed toen toch maar 1 op 11!

Helder, dat geeft ruimte aan de ecofanaten.

Kom maar op met die cijfers zou ik zeggen.......

Guest Jantje
Helder, dat geeft ruimte aan de ecofanaten.

Kom maar op met die cijfers zou ik zeggen.......

Ja misschien dat de eco-fanaten met duidelijkheid kunnen komen over het verbruik met ISG systeem gebruik. De mijne heeft alleen maar ISG omdat dit een showroom model was, de kleur etc precies was wat ik zocht en ik hem dus vrijwel meteen mee kon nemen. Anders had ik een versie zonder airco etc. besteld.

(nog even OT over een eerder vraag van jouw: Als je bij de halfords deze http://www.halfords.nl/Images/Catalog/Large/221033.jpg gaat halen en een stekker die in de sigaretten aansteker past, kan je het lampje daarin vast zetten. Heb tot dusver niks kant en klaars kunnen vinden)

Ik heb sinds gisterenavond ook last van het EPS-lampje.

Op het ijs 2cm weggeschoven, sindsdien aangegaan en blijft het aan. Voor de rest werkt alles nog perfect, zelfs de stuurbekrachtiging is niet weg gevallen.

Iemand ervaring?

Zou het dringeng zijn om de pechverhelping te contacteren of langs te gaan bij de garage?

Dank bij voorbaat :-)

Deze storing heb ik ook gehad. EPS lampje ging branden maar de stuurbekrachtiging deed het nog wel. Bij mij was de acculading te laag en de stuurbekrachtiging werkt elektrisch daardoor ging het EPS lampje branden. Ik zou even langs je garage gaan voor controle. Ze kunnen de auto resetten en evt. de accuspanning controleren.

Ik heb sinds gisterenavond ook last van het EPS-lampje.

Op het ijs 2cm weggeschoven, sindsdien aangegaan en blijft het aan. Voor de rest werkt alles nog perfect, zelfs de stuurbekrachtiging is niet weg gevallen.

Iemand ervaring?

Zou het dringeng zijn om de pechverhelping te contacteren of langs te gaan bij de garage?

Dank bij voorbaat :-)

Shaan, zet bij koud weer (<<5 gr.) die ISG gewoon uit.

Het heeft geen zin, de auto moet op temperatuur blijven en je accu moet goed laden.

Heb je waarschijnlijk ook geen last van andere, zoals EPS storingen.

Suc6

Guest Jantje

Shaan,

Ermee door rijden kan geen kwaad volgens de dealers.

Als je het lampje irritant vindt moet je eventjes de + of de - klem op de accu loshalen, 5 minuten los laten en weer vast zetten.

Dan is de storing weer gewist en is het lampje uit.

de plus pool ;)

hierdoor wordt de ecu gereset en is de storing ook weg zoals Jantje zegt.

Ok, da gaan we seves eens proberen se :-)

Het is ook een hele andere taal h