Jump to content
Brakel

Achteruitrijcamera doet niks

Recommended Posts

Hallo sinds gisteren doet mijn achteruitrijcamera het niet meer, normaal als je hem in de achteruit zet kreeg ik beeld, maar nu gebeurd er niks. Waar kan dit aan liggen?

Heb je wel achteruit rij verlichting

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Zo niet is achteruit rij schakelaar defect

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ja die doen het gewoon, sensoren doen het ook gewoon, alleen helemaal geen beeld meer.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Marjan
      In mijn Picanto 2 (sept 2013) blijkt de 12V-aansluiting het niet te doen. Eerder nooit nodig gehad maar we willen er binnenkort een koelbox op aansluiten. Deze koelbox doet het prima in andere auto, dus ligt niet aan koelbox. Ik wilde de zekering checken maar op schema in zekeringenkastje twijfel ik welke zekering het is. Power outlet? Sigaret? Andere? Enkele zekeringen verwisseld met nieuwe zekering, maar probleem blijft. Iemand een idee?
    • By Gsm
      Vanmorgen wilde ik weg gaan maar spiegels bleven ingeklapt staan en deuren gingen niet open helemaal niets meer.
      Met de sleutel kon ik er in maar niets ging er aan en starten ook niet.
      Ik heb hem nog niet zolang en dit nog nooit meegemaakt dus of ANWB bellen of de dealer, Niro is van 2019 dus nog garantie.
      En dus heb ik de dealer gebeld en die wist gelijk de oplossing : batterij reset knop indrukken en klaar
      De zeer kleine batterij die voor starten etc is blijkt leeg te zijn en die wordt met de reset knop even iets geladen door de grote accu.
      Gelijk even gereden en langs de dealer gegaan en die zei mij dat dit vaak voorkomt bij showroom auto´s en zo snel wordt opgelost.
      Vraag me wel af hoe groot die batterij is en hoeveel km je moet rijden om die op te laden ?
      En hoe je die kan opladen met een accu lader want dat zal de dealer toch ook doen met de auto´s in de showroom.
      Ik heb wel een filmpje gezien hoe je kan starten met een booster maar nog niet hoe je kan laden met een acculader.
    • By sanderjohan
      Ik zit er aan te denken om de Kia navigatiesysteem in mijn Kia Cee'd SW van 2016 te vervangen voor een Android systeem. Nu heb ik gehoord dat voor het aansluiten van de standaard Kia achteruitrijcamera een aparte interface moet gebruiken. Nu heb ik gezocht op internet, maar eigenlijk dit niet gevonden. Heeft iemand een idee wat voor interface dit is en waar ik die kan kopen.
      Alvast bedankt,
      Sander
    • By M TotheV
      Goedemiddag,
      Mijn Kia Rio van 2016 heeft achteruitrijcamera af fabriek. In de achterbumper zijn geen sensoren geplaatst. Als ik m'n auto in z'n achteruit zet schakelt het media systeem over op de achteruitrijcamera en zie ik de parkeerhulp lijnen in beeld. Ook gaat de radio/muziek zachter echter hoor ik geen pieptonen. Ik dacht dat aan de hand van de software ook de afstand bepaald kon worden en er dus een pieptoon te horen zou kunnen zijn.
      Zijn de sensoren naast de camera nodig voor de pieptonen of zou het zonder sensoren ook hoorbaar moeten zijn?
      Mvg Mark
    • By Joost van Nunen
      Beste leden

Ik ben de trotse eigenaar van een Kia Sportage uit 2010(nieuw model). Dit betreft een model met origineel achteruitrijcamera.
      Ik had al gelezen dat meerdere problemen ondervinden met het wazige beeld, helaas heb ik dat ook. Ik wil dit graag oplossen maar een nieuwe originele kost 400 euro bij de dealer!!
      Nu koop ik veel via aliexpress dus wil via daar een nieuwe camera bestellen.. ik vind wel cameras die qua maat passen maar hebben allemaal tulp stekker aansluitingen. De Kia heeft een 4-pins aansluiting.
      Weet iemand of ik zon universele camera hier op aan kan sluiten en zo ja, welke kabels waarop aan te sluiten?

Ik hoor graag of iemand mij kan helpen!
  • Create New...