Jump to content
  • Sign Up

m van der pot

Leden
  • Content Count

    55
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

m van der pot last won the day on October 25 2018

m van der pot had the most liked content!

Community Reputation

5 Neutraal

About m van der pot

  • Rank
    Newbie

Algemeen

  • Auto
    Kia Cee'd SW Navi Plus 1.4i 2012

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ik trek met 1.4 (105pk variant) een vouwwagen van rond de 500 kilo (bepakt). Inderdaad, het houd niet over, ik ben al niet zo'n fan van dit motorblok en ik kijk niet uit naar mijn vakantie. Zoals Meeder aangeeft; het enige dat je kunt doen is toeren maken en houden. Het verbruik is wel fors, met de vouwwagen rij ik 100 en is m'n verbruik 1 op 12
  2. Goed vastdraaien En wellicht goed opletten met de kabels van stuurwielbediening breekt makkelijk weet ik van andere merken
  3. Het blijkt de versnellingsbak te zijn... De ene monteur begon gelijk over revisie, de andere had het over zweten, geen lekken. Wel goed in de gaten houden adviseerde hij. Iemand ervaring mee?
  4. Mijn Kia Ceed 1.4cvvt sportywagon lekt sinds kort olie(denk ik). De auto heeft onlangs een kleine beurt gehad, daarvoor niks opgemerkt. De lekkage lijkt ergens rechts van mijn motorblok te zitten (zie foto) iemand een idee wat dat kan zijn?
  5. € 17,75 32%OFF | JIAYITIAN Achteruitrijcamera Voor Kia Ceed 2 JD Wagon SW 5D 2012 ~ 2018 CCD Nachtzicht Reverse Camera kentekenplaat camera backup https://s.click.aliexpress.com/e/ZpOK4ocqJ
  6. Vrijwel elke provider heeft rekentools om te bepalen wat voor bundel je nodig hebt. Hier de tool van Vodafone: https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/hoeveel-data-heb-ik-nodig
  7. Nou het mysterie is opgelost; Vorige week had ik al een topic aangemaakt over mijn autoradio, deze ging niet meer aan bij het omzetten van het contact. Ik kreeg toen de zekering niet gevonden (geen documentatie over) en heb de geschakelde plusdraad toen maar vanuit mijn sigarettenaansteker doorgelust naar de radio, dit werkte prima. Toen ik van de week ontdekte dat de temperatuur sensor een hoge temperatuur weergaf heb ik nog eens wat zekeringen gecontroleerd, onder andere de zekering met de omschrijving " clock". Deze zekering was doorgebrand en het viel mij toen al op dat de klok wel gewoon werkte (clock is dus niet van klok!). Na het vervangen van de zekering werkte de temp. sensor nog steeds niet naar behoren. Na een nachtje slapen kwam ik tot het besef dat mijn autoradio oorspronkelijk ook op die " clock' zekering moet hebben gezeten. Gisteren heb ik daarom de bekabeling weer hersteld zoals deze hoort te zijn, en uiteraard de 'clock' zekering vervangen voor een nieuwe. En, je raad het al, de temp. sensor begon ook weer te werken, het aarzelde even een paar minuten maar uiteindelijk is de temperatuur netjes gezakt tot de daadwerkelijke buitentemperatuur. Zo zie je maar dat een simpele zekering van 10A ervoor zorgde dat twee systemen in de auto niet goed functioneerden. Dus als je radio en/of climate control niet naar behoren werkt, check dan altijd de " clock " zekering!
  8. Ok weet het niet meer, heb vandaag de bumper verwijderd om goed bij de ambient sensor te kunnen. Er zitten 2 sensors voor de radiator, een voor de a/c en één voor de ECU. Beide sensors doorgemeten, geen problemen. Wel krijgt de sensor van de ECU 4.2v binnen en de andere maar 0.7v, daar lijkt dus een probleem te liggen. Heb vervolgens de bekabeling losgemaakt en doorgemeten. Helaas komt bij de connector achter de koplamp ook maar 0.7v spanning op de lijn. Verder dan dit kan ik zelf niet nakijken denk ik, iemand een idee?
  9. Goede avond, ik reed net naar huis van mijn werk en tot mijn schrik gaf mijn buitentemperatuur een enorme hoge temperatuur aan. Het begon rond de 76 graden en toen ik thuis was stond er zelfs 80 op de teller! De thermometer staat op celcius en niet op Fahrenheit. Iemand een idee hoe dit kan en wat ik hier aan kan doen?
  10. Ik heb het problem opgelost, ik kon geen zekering vinden van de bewuste groep. Ik heb nu de geschakelde draad afgeknipt en de geschakelde draad van mijn sigaretten aansluiting erop aangesloten, alles werkt weer naar behoren. Verder werkt alles zoals het zou moeten, blijft raar...
  11. net heb ik de iso-stekker doorgemeten. De 12+acc draad lijkt geen spanning te hebben(bij contact aan natuurlijk). De grote vraag is natuurlijk hoe ik dit kan oplossen. Iemand een idee?
  12. Ja dat is het enige wat ik nog kan doen, ik zal zaterdag de radio maar weer losmaken en de spanning meten. Ik laat het hier wel even weten! Bedankt voor zover!
  13. Ik heb geen zekering nr. 13 en ook geen zekering met die omschrijving. Ik heb deze zekeringen in mijn Ceed:
  14. Ok, hartelijk dank in ieder heval, heeft iemand een idee waar deze te vinden is? Ik kan in het instructieboekje niks vinden.
  15. Ik heb voor de zekerheid ook mijn accu maar even doorgemeten; zonder draaiende motor 12.2 volt, met draaiende motor 14.3 volt. Moet goed zijn toch?
×
×
  • Create New...