Jump to content
  • Sign Up
Sign in to follow this  
m van der pot

Voeding LG navigatie

Recommended Posts

Goede morgen, de afgelopen 2 dagen geeft mijn LG navigatie (standaard radio Ceed) problemen. De radio springt niet meer aan bij het starten van mijn auto. Daarnaast  geeft de radio na een minuut of tien de melding: "Accuspanning te laag, start de motor of anders wordt de radio na 60 sec. uitgeschakeld.."

Wat kan dit zijn, iemand een idee?

Niemand die iets zinnigs kan roepen? Ik heb de afgelopen dagen de zekering al gecontroleerd (is er eentje?. Ook heb ik vandaag de radio eruit gehaald maar kon ook niets geks ontdekken. Ik ontdekte net ook dat mijn bij mijn achteruitrijcamera het de markering van het gebied achter mijn auto is verdwenen (gele/ rode lijnen). De camera schakelt nog wel in als ik in de achteruit rij versnelling schakel

Er zouden twee zekeringen moeten zijn; continu voeding en de geschakelde spanning.
Die laatste heeft waarschijnlijk een probleem.

In het boekje van je auto moet te vinden zijn welke zekering je zoekt.

Ik had dat vermoeden ook, echter het instructieboekje geeft maar 1 zekering aan. Tevens zit deze zekering in een geel houdertje samen met de zekering voor de interieur verlichting, beide zekeringen zijn goed.

Ik heb voor de zekerheid ook mijn accu maar even doorgemeten; zonder draaiende motor 12.2 volt, met draaiende motor 14.3 volt. Moet goed zijn toch?

Die zekeringen in het gele houdertje zijn de permanente spanningen, je moet op zoek naar de geschakelde.

Ok, hartelijk dank in ieder heval, heeft iemand een idee waar deze te vinden is? Ik kan in het instructieboekje niks vinden. 

Ik kom zekering 13, ACC tegen. 10A, zou ook de spiegels voeden. Doen die het wel?

Ik heb geen zekering nr. 13 en ook geen zekering met die omschrijving. Ik heb deze zekeringen in mijn Ceed:

Screenshot_20190131-213637_Adobe Acrobat.jpg

Screenshot_20190131-213715_Adobe Acrobat.jpg

Screenshot_20190131-213703_Adobe Acrobat.jpg

Dan weet ik het zo ook niet.
Heb je wel al eens gemeten of er spanning binnen komt?
Dan zul je de radio moeten uitbouwen en de pinning vsn de plug moeten opzoeken.

Ja dat is het enige wat ik nog kan doen, ik zal zaterdag de radio maar weer losmaken en de spanning meten. Ik laat het hier wel even weten! Bedankt voor zover!

net heb ik de iso-stekker doorgemeten. De 12+acc draad lijkt geen spanning te hebben(bij contact aan natuurlijk). De grote vraag is natuurlijk hoe ik dit kan oplossen. Iemand een idee?

Ik vraag het gewoon nog eens; zijn er andere dingen die het niet doen? Of heb je aan andere dingen nog aanpassingen gedaan?

Eerste verdachte voor mij blijft een zekering, aangezien een draad normaliter niet "zomaar" stuk gaat.

Misschien nog een vreemd idee om te proberen, mits je zekeringen "bovenop" blanke stukjes metaal bloot hebben kun je met een Multimeter in SPANNINGsmeting (20 Volt), met contact aan eens meten tussen de twee contactjes van de zekeringen.
De zekering waar je spanning meet rond de boordspanning is stuk...

Ik heb het problem opgelost, ik kon geen zekering vinden van de bewuste groep. Ik heb nu de geschakelde draad afgeknipt en de geschakelde draad van mijn sigaretten aansluiting erop aangesloten, alles werkt weer naar behoren. Verder werkt alles zoals het zou moeten, blijft raar...