Jump to content
  • Sign Up
GLop

Deur open en op slot met sleutel zonder dat alarm af gaat?

Recommended Posts

Posted (edited)

Hallo allemaal,

Navgate 900 BT uitgebouwd. Moest daarna even weg. Auto (Kia Ceed SW uit 2009) met centrale vergrendeling op slot gedaan (dus via afstandsbediening). Na een uurtje weer terug om vervolgens het dakscherm (Maxtronics 800) uit te bouwen. Aan dit schermpje zitten ook twee interieurlichten  Alle kabeltjes netjes losgekoppeld. Maar daarna deed de centrale vergrendeling het niet meer. Ik heb het dakscherm weer teruggezet, maar de interieurlichten deden het niet en de centrale deurvergrendeling ook niet meer.

Ik heb in dit forum gezocht naar de werking van het alarm en lees verschillende verhalen. Als ik de deur op slot doe met de sleutel en weer van het slot doe met de sleutel gaat het alarm niet af? Ik durf het niet te testen omdat ik anders het alarm niet kan afzetten. Volgens een aantal topics gaat het alarm ook niet af als je daarna de sleutel in het contact steekt.

Ook moet ik de centrale deurvergrendeling op het dashboard bedienen, met het sleutel in het contact om de kofferbakdeksel open te te krijgen, want dit zit dan op slot. De deuren weer niet. Fuses lijken allemaal in orde te zijn.

Iemand een idee?

Edited by GLop

Je probleem zit vrijwel zeker bij de bedrading van de interieurverlichting.

De deurschakelaars die het binnenlicht aan laten gaan worden ook gebruikt om het "alarm" EN de CV te vertellen dat een deur open is.

Met een deur open zal de CV niet op slot doen.

Zit er op je dashboard een "deur open" lichtje? Reageert dat op de deuren? Doet je binnenlicht het wel? Op zowel deuren als op de handmatige stand?

Als je alarm afgaat (auto met remote op slot gezet, minimaal een minuut wachten, dan met sleutel ontgrendelen EN EEN DEUR (of kofferdeksel/motorkap) OPENEN) zou dit uit moeten gaan wanneer je de auto met de remote van slot doet. Werkt dat niet, omdat bijv. je remote batterij leeg is, dan hoort het uit te gaan als je de auto op contact zet. Bij auto's met keyless entry druk je hiervoor (bij een leeg batterijtje) met de voorkant van je remote op de startknop.

23 minutes ago, Murcielaygo said:

Je probleem zit vrijwel zeker bij de bedrading van de interieurverlichting.

De deurschakelaars die het binnenlicht aan laten gaan worden ook gebruikt om het "alarm" EN de CV te vertellen dat een deur open is.

Met een deur open zal de CV niet op slot doen.

Zit er op je dashboard een "deur open" lichtje? Reageert dat op de deuren? Doet je binnenlicht het wel? Op zowel deuren als op de handmatige stand?

Als je alarm afgaat (auto met remote op slot gezet, minimaal een minuut wachten, dan met sleutel ontgrendelen EN EEN DEUR (of kofferdeksel/motorkap) OPENEN) zou dit uit moeten gaan wanneer je de auto met de remote van slot doet. Werkt dat niet, omdat bijv. je remote batterij leeg is, dan hoort het uit te gaan als je de auto op contact zet. Bij auto's met keyless entry druk je hiervoor (bij een leeg batterijtje) met de voorkant van je remote op de startknop.

Alvast bedankt voor je reactie.

Ik had inderdaad al het flauwe vermoeden dat het door de bedrading van de interieurverlichting kwam.

Het lichtje op het dashboard reageert normaal bij deuren op en deuren dicht.

Remote control op mijn sleutel (en de tweede sleutel), daar reageert de auto niet.

Voor de kofferbak, moet ik de sleutel nu in het contact steken en op het "deur dicht" knopje drukken. Deze gaat dan "open/dicht", maar ik kan de kofferbak dan weer open doen. Doe ik de kofferbak dicht, sleutel uit het contactslot, dan kan de kofferbak weer niet open.

Eventueel maar de min-pool van de accu loskoppelen, en handmatig de auto op slot doen. Heb ik morgenochtend niet dat het alarm af gaat.

IMG_1080.HEIC IMG_1079.HEIC

Opgelost. Het bleek toch een zekering te zijn. Ik had het niet goed gezien :oops:

• Like 1

Opgelost. Het bleek toch een zekering te zijn. Ik had het niet goed gezien

Bij twijfel vervang ik zekeringen altijd gewoon.
Ze kosten bijna niks en sommige breukjes zijn met het blote oog gewoon niet te zien...

Wel fijn dat het opgelost is, waarschijnlijk is met het uitbouwen van het dakscherm dan de voeding van het binnenlicht (permanent +12V) tegen massa gekomen...