Jump to content

Iva

Leden
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutraal

About Iva

  • Rank
    Newbie

Algemeen

  • Auto
    kia pro ceed 1.6 cdi seven
  1. Persoonlijk heb ik betere ervaringen met PTFE spray dan met grafiet spray (waarvan je droge en natte hebt), deze hoopte zich op in mn cilinder. https://wd40.nl/dhz-hobby/teflonspray-en-ptfe-wat-het-verschil/ Heb niet alleen direct in het sleutelgat maar ook in de kier om de cilinder heen gespoten.
  2. Beetje teflonspray in t slot kan wonderen doen. Had t zelfde probleem, dat het slot niet in stuurslot sprong dus ook niet op slot wilde daarom.
  3. Klasse, het kost wat maar nu kun je hopelijk weer tijd vooruit. In ieder geval goedkoper dan bij de dealer al heb ik gehoord dat sommige Kia dealers coulant blijven na de garantieperiode door korting op de reparatie/onderdelen te geven maar alsnog goede prijs toch voor wat je nu allemaal hebt. Wat heb je verder tot nu toe moeten vervangen aan je Kia ? Ik heb de CRDi 1.6 115 uit 2011 en al aardig wat zaken (buiten slijtagedingen) binnen de 7jaar garantieperiode kunnen oplappen en nu lijkt t stabiel qua reparaties dus ben benieuwd wat t volgende wordt.. - Lekkende aandrijfaskeerring, vervangen voor nieuwe versie door dealer - Gebarsten middenarmsteun - Defecte achteruitrijcamera na 7 jaar - Kapotte ashoes - Langzaam terugglijdend stuur - Multiriem na 6 jaar - Stuurslot wat gesmeerd moest worden anders niet ingeschakeld dus ook geen alarm erop
  4. Kijk dat kan ik wel waarderen, ook iemand die geen tijd noch geld durft te investeren in zijn bolide. Dus je krijgt een andere gereviseerde turbo op en die van jou lever je bij ze in ? En wat gaat je dat kosten en krijg je daar nog korting op omdat je de jouwe inlevert? Verstandig die accu op tijd te vervangen met de winter op komst maar ook met alle gevoelige electronica in auto's tegenwoordig die kan beschadigen met een zwakke accu.
  5. Laat maar weten hoe de nieuwe gereviseerde turbo bevalt. En batterij van 10 jaar oud, wow... welke batterij is dat dan? Ik vond mijne van 7 jaar al lang meegaan.
  6. Ja je zou het eerst droog kunnen maken, dan iets van absorberend papier (Wcpapier) daar opproppen en dan met tuinslang op je auto kijken waar t water binnen loopt.. Dan weet je waar je het dicht kunt kitten ofzo. Zou niet te lang wachten met die lekkage repareren ivm schimmelvorming in je auto.
  7. En nog tevreden over? Welke kwalen heb je tot nu toe gehad? Ik heb zelf ook een 1.6 CDI uit 2011 met 125.000. Geen EGR of onderstel issues gehad. Wel paar andere zaken: - Lekkende aandrijfaskeerring, vervangen voor nieuwe versie door dealer - Gebarsten middenarmsteun - Defecte achteruitrijcamera - Kapotte ashoes - Langzaam terugglijdend stuur - Accu na 7 jaar - Multiriem na 6 jaar
  8. Dat hoopt zich blijkbaar op daar in loop der tijd. Als je je koplampen vervangt en de koplampunit eruit haalt zie je ook zo n dood hoekje met vuilophoping links en rechtsvoor bij je bumper. Durf niet te zeggen of dit jouw lekkage heeft veroorzaakt maar deze bagger kan wel roest in de hand werken op die plekken gezien t vochtig blijft daar.
  9. je kunt ze al voor circa 300 euro vinden en goed hoeft niet duur te zijn.
  10. Iva

    Pro Ceed - Ouderdom

    - Lekkende oliekeerring - Lekke airco condensor (kan door steenslag komen) - Defecte achteruitrijcamera - Gebarsten middenarmsteun Wat voor kwalen heb jij tot nu toe gehad??, mijne is nu al 8 jaar en 125.000 verder Kia Pro Ceed CDI 1.6
×
×
  • Create New...