Ceed 1
2006->2012
Alles over de Kia Ceed 1 vind je hier
770 topics in dit forum
-
Vraag
door Kiaceed2007- 7 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo allemaal, Heb me net voorgesteld en toch al een vraag. Mijn Cee'd uit 2007 (X-ecutive 1.4) gaat deze week voor een aantal garantie zaken terug naar de dealer. Vanmorgen viel me op tijdens de dauw dat de buitenspiegels nat bleven. Heb net even op google rondgeneusd, alleen kan niet vinden of deze uitvoering standaard verwarmde buitenspiegels heeft. Hopelijk weet 1 van jullie het? Als dit namelijk zo is geef ik dit ook metteen aan om naar te kijken. Ook wordt er gekeken naar de koppeling, zodra de auto in een versnelling staat hoor je gejengel (ook in zn vrij). Zodra ik het koppelingspedaal heel ligt aanraak is dit gelijk weg (ook tijdens het rijden). Heb hie…
Laatste antwoord door Kiaceed2007, -
Vraagje
door Emielvdmeer- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Weet toevallig iemand hoe ik me grill aan de voorkant eruit kan halen om te spuiten ? En of de logo van kia aan de achterkant gelijmd zit zodat ik het met een hittefeun eraf kan halen of zit die ook met gaten bevestigd. ? Groetjes
Laatste antwoord door Emielvdmeer, -
- 1 volger
- 12 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo Sinds korte tijd bij gebruik van de radio/navigatie de tijd, datum en temperatuur weer terwijl er normaal andere gegevens weer gegeven worden. Het betreft hier een ingebouwde radio/vaigatie systeem waarvan het merk mij onbekend is. Het scherm is bij gebruik oranje/zwart van kleur De auto is inmiddels 3 jaar oud en de garantie is natuurlijk verlopen . Iemand een idee of dit in te stellen is of is het een storing. Ik hoor graag jullie reacties en natuurlijk heel graag een oplossing
Laatste antwoord door Kiapr, -
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo, Wie kan mij helpen ik had wat sleuteltjes in het ondiepe bakje van de midden armsteun gedaan. Die zijn op een of andere manier in het vakje voor de telefoon terecht gekomen in de deksel. Nu zitten ze klem onder de deksel ik kan er met geen mogelijkheid bij. open schroeven lukt niet omdat de schroeven te dicht op de scharnieren zitten.
Laatste antwoord door Whico, -
- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo allemaal, Graag wil ik wat vragen. Vorig jaar hebben wij een Kia C'eed uit 2008 gekocht en op het dashboard zit een bevestigingshouder voor een navigatiesysteem (oid). Nu ben ik al rond wezen vragen, maar niemand kan mij vertellen van welk merk dit dan zou moeten zijn. En of het uberhaupt voor een navigatiesysteem is. Mijn vraag is dan ook of u mij hiermee kunt helpen, ik heb wat foto's bijgevoegd in de bijlage. Alvast bedankt Met vriendelijke groet, Eric Gietelink - de Haan
Laatste antwoord door Martin, -
- 1 antwoord
- 2,8k weergaven
Ik ben sinds kort in het bezit van een Kia Cee'd Sporty Wagon 1.4 CVVT uit 2009 met 68.000 km op de teller. Bij het op laten komen van de koppeling, bij het achteruit rijden, hoor ik een fluitend geluid. Ditzelfde geluid hoor ik wanneer ik terugschakel van de vijf naar de vier en van de vier naar de drie. Ook voel ik een trilling in de versnellingspook bij het terugschakelen. Wanneer ik de koppeling intrap is het geluid en de trilling weg. Het geluid is er overigens alleen wanneer de motor warm is en niet bij het optrekken. Heeft iemand een idee of dit een probleem is met de koppeling of met de versnellingsbak? Groet, Jan-Willem
Laatste antwoord door JWvdHaar, -
- 1 antwoord
- 3,2k weergaven
Wie heeft er ooit een 2 din autoradio met scherm ingebouwd ipv de orginele standaard radio? Kan ik iedere 2 din auto radio inbouwen of moet er echt specifiek KIA bij staan? Ik heb een radio op het oog met afmetingen 188 x 100 mm . De orginele radio in mijn auto heeft een hoogte van 104 mm, de breedte benedenzijde is 195 mm en de bovenzijde is 200mm. Zijn er afwerkranden of frame's voor het zaakje passend te maken ?
Laatste antwoord door Jack_z, -
- 1 volger
- 20 antwoorden
- 5,6k weergaven
Hallo mensen, Ik ben in het bezit van een pro_ceed uit 2008 en heb denk ik n probleem met mijn accu/stroomvoorziening. Mijn auto heeft nu ongeveer 2 weken stil gestaan op 1 keer starten en paar meter verzetten na. Vandaag wilde ik hem starten en hoor je de startmotor wel rond gaan en benzinepomp langzaam open gaan maar hij wil niet aan slaan en als accu handmatig wordt opgeladen start hij weer wel. In september 2012 is er een nieuwe accu in gegaan dus lijkt me niet de accu kapot. Hebben jullie ervaring of ideetjes wat dit kan veroorzaken?? Bedankt, Jeroen
Laatste antwoord door Jerrot, -
Airco
door Gast e49memling- 8 antwoorden
- 2,3k weergaven
Zijn er mensen die al een hete zomer hebben meegemaakt met hun nieuwe ceed? Kan de airco hoge buitentemperaturen aan zonder keihard te moeten blazen? Mijn Peugeot had daar duidelijk moeite mee, alleen met alles op het maximum (en de T°-instelling op minimum) kon ik hij bij een buitentemperatuur van + 30° het binnen wat koeler houden.
Laatste antwoord door Chucky, -
- 0 antwoorden
- 6,9k weergaven
Na het dimlicht en stadslicht te hebben vervangen, nu binnen de H1 grootlicht 5000K 12v/ 55w die ik nog moet gaan monteren. Is een mooier geheel straks met het 'witte' licht. En plafondlampje in een 6000K variant. Groetjes Dave. Foto's volgen nog na inbouw.
Laatste antwoord door Dave D, -
- 6 antwoorden
- 5,4k weergaven
Hallo, zijn er meer mensen die zijn geconfronteerd met een afgebroken sleutel. Een paar maanden geleden brak de baard van de opklapbare sleutel. Nu is mijn ander sleutel ook afgebroken. Mijn dealer gaf niet thuis en mocht het zelf betalen Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt, laat het dan eens weten.
Laatste antwoord door jscheffers, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hoi, in mijn Cee'd 2010 had ik last van het vrij luid kraken van de achterklep. Als ik een drempel over reed was dit goed te horen, en als je aan de achterkant de klep indrukte hoorde je het ook kraken. Opgelost door de dealer onder garantie, de afstelling van de klep was niet in orde. Hulde aan de dealer en bij deze op het forum gepost, mochten mede-cee'ders dit probleem ook ervaren
Laatste antwoord door zjeeraar, -
- 7 antwoorden
- 2,4k weergaven
Beste mede-KIA-rijders, Zojuist een kleine introductie neergepend en daar meteen mijn gevoel over de auto neergezet, maar dat bleek bij nalezen niet de bedoeling te zijn. Dan nog eens hier. Ik kwam hier eigenlijk vanwege een vraag over het stuurgedrag van mijn eind-2009 (nieuwe neus) Cee'd die ik een maand terug tweedehands gekocht heb. In neutrale stand op snelheid is het nogal moeilijk kleine correcties door te voeren, en ik krijg er haast RSI van en verkrampte schouders. Nu las ik in een oudere draad een onheilspellend 'firmware upgedate en daarom dus'-achtig bericht... Ik ben inmiddels ook te weten gekomen dat nieuwere modellen soms juist weer vager sturen... …
Laatste antwoord door Jack_z, -
- 8 antwoorden
- 1,8k weergaven
Tijdens een rit in het donker viel me opnieuw op hoe weinig dimlicht de koplampen van onze cee'd genereren. Het licht wordt erg verspreid uitgestraald en is absoluut onvoldoende voor goed zicht, grootlicht daarentegen werkt perfect. In aanloop naar de donkere maanden heb ik de lampjes al vervangen maar zonder resultaat. Ik ben erg benieuwd of cee'd-rijders dat ook zo ervaren en of zij voor oplossing hebben, het ombouwen naar xenon zie ik gezien de kosten niet zo zitten.
Laatste antwoord door Bemio, -
- 1 antwoord
- 2,2k weergaven
Hoi allemaal, ik verkeerde in de veronderstelling dat je bij de Ceed de hele achterbank (ook de zitting dus) kon opklappen om een vlakke laadvloer te krijgen. Maar ik kom er niet achter hoe je de zitting ontgrendelt? Of vergis ik me? Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
Laatste antwoord door Bemio, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Hallo, ik vroeg mij wat jullie ervaring is met de ontvangst van de radio in de Kia Cee'd 2010? De gewone standaard-radio. Mijn ervaring is dat hij slechtere ontvangst heeft dan mijn vorige auto's. Hebben jullie deze ervaring ook, of is het een specifiek 'probleem' in mijn auto? Mvg, Gerard
Laatste antwoord door zjeeraar, -
- 5 antwoorden
- 5,8k weergaven
In mijn Cee'd SW van 2010 laat mijn navigatiescherm alleen nog maar het logo van KIA zien (ook als je op de knoppen drukt van navigatie) terwijl je normaal gesproken de radio te zien krijgt. Ook krijg ik bij het achteruitrijden geen lijnen meer te zien. Nu heb ik het al uit en aan gezet, maar dat werkt niet. Weet iemand of je op een andere manier het systeem kan resetten, of is dit iets voor de dealer? Het instructieboekje geeft namelijk erg weinig informatie over wat te doen.
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Mijn auto 1,5 dag niet gebruikt, vanmorgen kwam ik bij de auto en bleek dat de autoradio aan stond. Toen ik wilde starten was de accu zo zwak dat deze niet meer starte. Dit heb ik al vaker geconstateerd maar toen was de tijd dat de auto stil stond niet zo lang en had ik dus geen probleem met starten. Geprobeerd met startkabels en een andere auto om te starten maar tevergeefs. Er zat niet anders op dab Routemobiel te bellen voor hulp. Deze kwamen met een booster en de auto starte hiermee in één keer, zo even een half uurtje rijden dan moet het weer goed zijn zeiden ze. En ja hierna geen probleem meer gehad, de auto starte weer als vanouds. Heeft iemand dit ooit meeg…
Laatste antwoord door MST, -
Nieuwe Ceed?
door KaDo- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
Wij hebben een ceed station diesel. Inmiddels heeft hij 160000 gereden. 1 keer een probeempje gehad wat toch nog onder garantie is opgelost. De kia garage hier in Almere moest het oplossen van Kia nederland. Nu willen we een andere auto, omdat we boven de 150000 zitten en mijn man er dagelijks mee naar zn werk rijdt. Wij willen absoluut niet meer naar garage van Voorden in Almere. De man hangt gewoon de telefoon op zonder groeten etc. Zo onbeschoft. Waar zouden we het best kunnen gaan kijken. Hoeft ook niet perse kia garage te zijn hoor. Heb al gegoogled en kom in brabant uit. Beetje ver.
Laatste antwoord door angie, -
- 6 antwoorden
- 3,8k weergaven
Sinds 4 weken hoor ik een rammelend geluid aan de rechtervoorzijde van de auto. Het is niet de stabilisator stang of stok. Ook de remblokken zijn het niet. Heeft iemand een soort gelijk probleem gehad. Het is enkel maar hoorbaar bij een wegdek met normale bestrating (. Dus niet bij asfalt)
Laatste antwoord door HobbyRobby, -
stuur scheef
door vinni- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo mensen Ik heb vrijdag de auto laten uitlijnen bij de dealer (ceed sw 1.6 automaat 2009) omdat als ik rij het stuur op (overdreven ) op 13:00 stond .terwijl de auto gewoon recht rijd. Nu schept mijn verbazing dat het stuur nu op 11:uur staat .wie heeft er daar een verklaring voor en hoe kan het bedrijf dit oplossen want een scheef stuur is irritant gr vinni
Laatste antwoord door Nieles, -
Zijspiegel
door FV2013- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hoi! Mijn Kia Ceed van 2009 heeft een probleempje bij het verstellen van de rechter zijspiegel (buitenspiegel). Wanneer de spiegel elektronisch op en neer bijgesteld wordt, dan beweegt die ook correct. Maar hij volgt de bewegingen links en rechts niet meer. Is er iets dat ik hiervoor zelf kan controleren? Weet iemand trouwens ook waar de zekering voor de besturing van de zijspiegels zich bevindt in het zekeringenkastje? Gezocht in het schema van de handleiding, maar helaas niet beschreven... Dank je!
Laatste antwoord door FV2013, -
- 14 antwoorden
- 11,3k weergaven
Wij rijden in een Kia Cee'd van begin 2010. Gisteren draai ik achteruit uit een parkeerplek weg, trek in de 1 op, schakel door en na 100 meter moet ik een bocht naar rechts maken... ineens geen stuurbekrachtiging meer! Door hard aan het stuur te trekken voorkwam ik (door nu een te ruime bocht) dat ik tegen een andere auto aanreed. 100 meter verderop de auto aan de kant gezet, motor uit, herstart en zonder problemen naar huis gereden. Maar wel geschrokken... Heeft iemand anders dit ooit meegemaakt met een Kia (C'eed)? Wat is er toen mee/aan gedaan? Tips? Ik vind het wel een onveilig gevoel
Laatste antwoord door HobbyRobby, -
- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
Goedemiddag mensen Ik heb gisteren onze kia ceed 1.6 automaat uit 2009 opgehaald super trots. Nu heb ik een lastig dingetje dat de verlichting naast de automaat pook niet doen ik kan gwoon terug komen maar wil graag weten van een ervaren iemand die dat ook heeft meegemaakt .en dat ik weet dat er niets beschadigd wordt als ze het gaan maken hoop op een snelle reactie want in de avond zonder dat licht is niks gr vincent
Laatste antwoord door vinni, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hallo kia fans Weet er nu iemand of er verlichting in de console zit van de automaat ??? Het gaat om de ceed 1.6 cvvt automaat excutive gr vinni
Laatste antwoord door vinni,