Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Heb me net voorgesteld en toch al een vraag. Mijn Cee'd uit 2007 (X-ecutive 1.4) gaat deze week voor een aantal garantie zaken terug naar de dealer. Vanmorgen viel me op tijdens de dauw dat de buitenspiegels nat bleven. Heb net even op google rondgeneusd, alleen kan niet vinden of deze uitvoering standaard verwarmde buitenspiegels heeft. Hopelijk weet

1 van jullie het? Als dit namelijk zo is geef ik dit ook metteen aan om naar te kijken.

Ook wordt er gekeken naar de koppeling, zodra de auto in een versnelling staat hoor je gejengel (ook in zn vrij). Zodra ik het koppelingspedaal heel ligt aanraak is dit gelijk weg (ook tijdens het rijden). Heb hier op het forum via "http://www.kiaclub.nl/topic/14055-versnellingsbak-fluitend-geluid/" e.e.a gelezen over de druklager of lagerschaal. alleen dit was bij een jongere Kia Cee'd.

Allemaal alvast bedankt.

Geplaatst

Als het goed is heeft deze uitvoering elektrische bedienbare buitenspiegels en verwarmde buitenspiegels .

Uitvoeringen

Maar genoeg over de creativiteit bij Kia, hoe zit het met de techniek van de Cee'd? De eerste generatie was leverbaar met verschillende benzine- en dieselmotoren, allen viercilinders. Standaard waren deze gekoppeld aan een handgeschakelde versnellingsbak, maar een automaat behoorde voor diverse varianten eveneens tot de mogelijkheden. De standaarduitrusting was met centrale vergrendeling, elektrisch bedienbare ramen voor, elektrisch bedienbare en verwarmde zijspiegels, een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel en een verstelbare en in delen neerklapbare achterbank behoorlijk op peil. Voor veiligheid zorgden ABS en zes airbags. In de tweede helft van 2009 gaf Kia de Cee'd een kleine facelift waarbij het model in detail gewijzigd werd.

Geplaatst

Als het goed is heeft deze uitvoering elektrische bedienbare buitenspiegels en verwarmde buitenspiegels .

Uitvoeringen

Maar genoeg over de creativiteit bij Kia, hoe zit het met de techniek van de Cee'd? De eerste generatie was leverbaar met verschillende benzine- en dieselmotoren, allen viercilinders. Standaard waren deze gekoppeld aan een handgeschakelde versnellingsbak, maar een automaat behoorde voor diverse varianten eveneens tot de mogelijkheden. De standaarduitrusting was met centrale vergrendeling, elektrisch bedienbare ramen voor, elektrisch bedienbare en verwarmde zijspiegels, een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel en een verstelbare en in delen neerklapbare achterbank behoorlijk op peil. Voor veiligheid zorgden ABS en zes airbags. In de tweede helft van 2009 gaf Kia de Cee'd een kleine facelift waarbij het model in detail gewijzigd werd.

Beste Betominice,

Bedankt voor je uitleg super! Morgen gaat hij naar de dealer voor de garantie werkzaamheden en onderweg hier naar toe zal ik het antwoord van "Led-Lightning" ook even proberen. Zo'n open deur was het dus toch niet :-)

Geplaatst

Wellicht een open deur, maar heb je de achterruit verwarming wel aangehad dan? Dan pas gaat de spiegelverwarming aan

Hoi Led Lightning,

Zoals je net al las denk ik was het niet zo'n open deur voor mij. Ook jij bedankt!  :-)

Geplaatst

Hallo allemaal even een update. Gisteren is de auto naar de dealer geweest en moest daar blijven. gisteren middag ron 15:00 gebeld dat er een remklauw was gescheurd/gebroken en deze besteld moest worden. Dit verbaasde me enigzins. Maar goed dacht vandaar dat het stuur misschien ineens wat meer ging trillen en ik bij het remmen volgens mij metaal op metaal hoorde. Gevraagd hoe ver de andere punten waren en kon ik helaas geen antwoord op krijgen. Wel werd aangegeven vandaag de auto weer klaar zou zijn en dat ik de leen auto (kosteloos alleen benzine betalen) kon meenemen naar huis (+/- 60 km). Maar goed, vanmiddag gebeld dat ik de auto weer kon ophalen (wordt morgen, vandaag afspraken heb).

1-Esp lampje was een kapot relais;

2-Gegier van de koppeling (bij licht indrukken koppeling weg), kon men niet reproduceren niet gevonden. Kon volgens de dealer ook met de remklauw te maken hebben. Morgen maar even goed luisteren;

3-3e remlicht i.v.m. roest hadden ze kaalgescheurd, behandeld en bijgelakt;

4-Stadslicht/dimlicht lampje vervangen geen terugkoppeling gehad of er piekspanning aanwezig was.

Alles is keurig voor rekening van de dealer i.v.m. de bovag garantie (6 mnd), en de leenauto kosteloos verstrekken vindt ik ook netjes. Laat van het weekend nog weten op het forum hoe de auto was bij het afhalen.

O jaa, bijna vergeten de buitenspiegel verwarming werkt idd d in combinatie met de achteruit verwarming :-) 

Geplaatst

Hallo allemaal,

Zaterdag de Cee'd opgehaald en alle punten behalve het gejengel bij de koppeling zijn keurig verholpen. Dit konden ze niet reproduceren. Bij het ophalen was dit hoorbaar en na wat langer luisteren hoorde de verkoper dit ook. Deze kon niet de vinger erop leggen en zou dit deze week overleggen en terugbellen, dus wordt nog vervolgd. Wat mij opvalt is dat je het met name goed hoort op een 50 t/m 70 km weg en met het raam open van de bijrijderskant. Ik vraag me af of dit een druklager of lager schaal is. Het gejengel kan je ook vergelijken met het geluid van een "krekel". Heeft een van jullie misschien een idee?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...