Jump to content
  • Sign Up

KaDo

Leden
  • Content Count

    26
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

KaDo last won the day on January 17 2013

KaDo had the most liked content!

Community Reputation

1 Neutraal

About KaDo

  • Rank
    Newbie

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Het bleek om een sticker te gaan die in frankrijk niet was uitgeprint inmiddels is dat via frankrijk alsnog gebeurd en is hij aangemeld bij Kia nederland. Ik kan alleen nergens omdat ik ook geen boekje heb vinden wat het onderhoudschema moet zijn om garantie te krijgen. PC loopt vast met downloaden. Hij is nu dus 2 en heeft 32000 gereden. Krijgt nu grote beurt bij aflevering. Kan iemand mij dat vertellen hoe het werkt om de garantie te behouden/krijgen. Het is niet het nieuwste type. Bedankt alvast
  2. Inmiddels via KIA nederland ontdekt dat er in frankrijk een of andere sticker niet is uitgeprint en er daardoor geen garantie op zit. De garage gaat proberen dit asnog rond te krijgen. Nog even vraagje. Ik kan het nl niet goed vinden en pc loopt vast tijdens downloaden .Welke onderhoudsbeurten of olieverversingen ed. zou de auto gehad moeten hebben. Want als de sticker ok zou zijn zit je daar weer mee. Er zit geen boekje bij en eerste beurt krijgt hij nu op bijna 32000 km. De auto is van 2012. Het is niet het nieuwste model wat er nu is.
  3. Ik heb vanmorgen met KIA gebeld. Zij stuurden me eerst terug naar dealer om na te vragen. Ze gaan het nu toch voor me uitzoeken. Ik heb garage gebeld en gezegd hoe het nu was en dat ze even niet verder moesten gaan, omdat ik het eerst uitgezocht wil hebben. Hij gaat de auto aanmelden bij de KIA en zegt als ik geen garantie zou krijgen hij zelf een autoplusgarantie erbij doet voor 150000 km. Nu maar afwachten dan. Op het koopkontrakt staat incl. fabrieksgarantie dus dat heb ik zwart op wit. Er zit geen onderhoudsboekje nog bij waarop de garage zegt dat komt nu, want hij krijgt nu pas zn eerste beurt en dan krijg je boekje. Auto verder is prima ziet er mooi uit. Stonk van binnen door het lange stistaan. Vanaf mei al bij die garage. Ze hadden een zonnepaneeeltje liggen om de accu goed te houden en hij startte dan ook meteen. Hij is uit mei 2012 en in mei 2013 naar nederland gekomen. Vanaf dat moment bij die garage dus. Ben benieuwd. Spannend allemaal.Wat is type JD?
  4. Oke dank jullie wel. De auto heeft 31000 gereden dus krijgt zn eerste beurt nu bij deze garage. Ik zal zeggen dat ze m aan moeten melden bij Kia nederland. Ik denk dat hij uit frankrijk komt, want er lag een frans instructieboekje in.Dat klopt toch eerste beurt bij 30000?
  5. Hallo misschien weet iemand dit. Wij hebben vanmorgen een Kia Ceed gekocht bij een niet Kia garage maar een vakgarage. Ik tikte het kenteken op google in en zag dat hij van maart 2012 was ofzo en geregistreerd in nederland in mei 2013 is.De auto heeft net 32000 gelopen. Zit het nu wel goed met de garantie? of gaat Kia nederland daar moeilijk over doen. Garage zegt dat het europese afspraken zijn die 7 jaar.
  6. KaDo

    weke dealer?

    Hallo, Ik wil jullie even op de hoogte houden. Wij zijn naar ATS in Zeist gegaan. We zagen een SW in een advertentie en daar gingen we op af en deze stond al klaar voor een proefrit.Daar aangekomen adviseerde verkoper Michel de Vries ook een ritje te maken in een 5 deurs die hij van beneden haalde en die meer opties had. We kregen van beide de offerte mee naar huis. De Ceed 5deurs sprak ons het meest aan en we bekeken de offerte beter. Aanschaf 20.900 en dan met trekhaak, rijkaar maken etc. 22.434,- af inruil van de onze 5500,- is 18734,00. Huh? Wij narekenen 22434,-min 5500,- is 16934,00.Wij bellen : deze willen we maar er is een aftrek rekenfoutje gemaakt. Nee hoor gebeurt vaker en het eindbedrag is het juiste bedrag. Auto is niet 20900,- maar 22700,- staat ook op de website van ons. gekkenwerk dus hoe moeten wij dat weten of moet je een offerte prijs gaan nakijken op internet? Er lag ook geen kaart in de auto met de prijs erop ofzo. Wij mogen er toch vanuit gaan dat de offerte juist is of niet? Uiteindelijk kon er 300,- vanaf. Giller dit.Dus of hun computersysteem werkt fout. Staan verkeerde prijzen bij de autos of de medewerkers sporen niet maar een offerte is dus geen offerte en kun je bij ATS dus niet vanuit gaan.Belachelijk
  7. KaDo

    weke dealer?

    Hoi Dank jullie wel. Ik woon in Almere. Zeist is dan idd een optie. Staan momenteel weinig occasions van een SW diesel met garantie. Ga even op zoek bij de genoemde dealers.
  8. KaDo

    weke dealer?

    Wij rijden naar volle tevredenheid onze Kia Ceed diesel SW.Hij heeft nu 195000 gereden en we willen hem inruilen voor een jongere. Alleen de dealer in Almere vinden we een ramp.Daar werkt zo n onbeschofte man.In Zeist zag ik we een mooie staan.Kent iemand ATS daar? Of iemand een andere optie waar we normale mensen werken.Wil waarsschijnlijk voor een comfort gaan uit 2012 of business pack maar zie nog niet de verschillen echt
  9. KaDo

    Nieuwe Ceed?

    Wij hebben een ceed station diesel. Inmiddels heeft hij 160000 gereden. 1 keer een probeempje gehad wat toch nog onder garantie is opgelost. De kia garage hier in Almere moest het oplossen van Kia nederland. Nu willen we een andere auto, omdat we boven de 150000 zitten en mijn man er dagelijks mee naar zn werk rijdt. Wij willen absoluut niet meer naar garage van Voorden in Almere. De man hangt gewoon de telefoon op zonder groeten etc. Zo onbeschoft. Waar zouden we het best kunnen gaan kijken. Hoeft ook niet perse kia garage te zijn hoor. Heb al gegoogled en kom in brabant uit. Beetje ver.
  10. Maar is het normaal dat je op een reparatie in die 7 jaar of onder de 150000 geen garantie krijgt. Ze kunnen dan een beetje rommelen en denken die komt na die tijd wel terug en dan kun je alsnog betalen dus.
  11. Ik heb hier al eens eerder gepost en probleem leek te zijn opgelost maar niet heus dus. Wij rijden een Ceed station. In december hoorden we een raar geluid rechts onder motorkap en de km stand gaf 148000 aan. Naar garage in Almere gebracht. Kregen we te horen dat de brandstoftank vervangen zou moeten worden a 3100,-euro en dat dat niet onder garantie viel omdat de beurten niet allemaal door hun gedaan waren. Hoofdkantoor gebeld en uiteindelijk na 6 weken en bonnen van onderhoudsbeurten elders moest de garage het toch onder garantie maken. Ze waren erg onbeschoft en kribbig tegen ons.Nu sinds een maand exact zelfde geluid weer dus wij terug. Ze wilden voor een diagnosestelling 600,-euro en je krijgt geen garantie op een onder garantie gemaakt iets, Dus zouden we nu alsnog die 3100 voor de pomp moeten neerleggen. Hoofdkantoor zegt ja kan dat de pomp binnen 3 maanden stuk gaat. Wij vertrouwen de garage absoluut niet meer en vragen ons af of ze toen de pomp wel vervangen hebben of een beetje schoongemaakt zo van dan is geluid even weg. Zelf kunnen we niet bij de pomp en kunnen dus niets zien. Feit is dat ze nu zeggen 8 uur bezig te zijn om motor in en uit elkaar te krijgen en dat ze toen hij uiteindelijk werd vernieuwd in een dagje klaar waren dus qua tijd klopt het ook niet.We zijn deze garage helemaal zat. De eigenaar Ben kan niet eens fatsoenlijk goedemiddag ofzo zeggen hangt gewoon telefoon op. Hoofdkantoor vertrouwt deze man blijkbaar.We balen.
  12. Ja maar dat mag ook wel bij een andere garage maar er moeten volgens Kia wel orginele kia onderdelen worden gebruikt zoals in ons geval de oliefilter dus niet van Kia is en daar vallen ze nu over. Ondertussen staat de auto al meer dan een maand stil en we weten nog niets. Ze zoeken het nog uit. tja.Balen
  13. Weet je dat zeker Timo? Kan ik dat ergens aantonen? In boekje staat daar niets over.Ja het is erg kinderachtig Ze zijn nu nog aan het overleggen maar de dealer hier schijnt het aan te moeten vragen bij de fabriek en zegt dat zijn kosten dan niet gedekt zullen worden.Volgens mij doet ie alleen zo, omdat we de beurten en APK niet bij hun hebben laten doen.
  14. Heb een vraagje over de garantie. Wij hebben onze ceed bij een niet kia dealer gekocht 1, 5 jr geleden.Inmiddels keurig alle beurten laten doen ook bij niet Kia garages.Nu horen we een geluidje wij naar Kia, want we zitten nog onder de 150000 km.We moesten toen alle facturen van de beurten laten zien om aan te tonen dat het onderhoud goed is gegaan. Alleen van de aankoopbeurt hebben we geen factuur logischerwijs. De garage heeft Kia al gemaild dat de auto keurig volgens Kia normen beurt heeft gehad en nu heeft de garage van aankoop een bestelnota van hun opgestuurd waarop vermeld staat dat oa een oliefilter voor ons kentteken besteld is. Antwoord van Kia ja maar dat is orginele. Nu weer overleg Kia garantieafdeling en dealer en ondertussen staat de auto al bijna 4 weken voor de deur.De garantieafdeling is wel een stuk vriendelijker dan de dealer hier die probeerde ons eerst ook af te schepen omdat we het onderhoud niet bij hem hadden laten doen en een goededag door de telefoon is er ook niet bij. Zo stug en naar en zich afvragen waarom we daar niet komen. Nu wachten we nog steeds op antwoord. O wat er vervangen moet worden? Een brandstofpomp twv 3100,00 Die maakt een geluidje soms.Kennen jullie zo n verhaal van geen origineel Kia onderdeel dan dus miss geen garantie.
  15. KaDo

    2 vragen.

    Ze hebben de temperatuurmeter van de roetfilter al 2 keer vervangen en weten niet hoe het komt.We komen bij een officiele Kia garage.
×
×
  • Create New...