Bemio Geplaatst 8 Oktober, 2013 Geplaatst 8 Oktober, 2013 Tijdens een rit in het donker viel me opnieuw op hoe weinig dimlicht de koplampen van onze cee'd genereren. Het licht wordt erg verspreid uitgestraald en is absoluut onvoldoende voor goed zicht, grootlicht daarentegen werkt perfect. In aanloop naar de donkere maanden heb ik de lampjes al vervangen maar zonder resultaat. Ik ben erg benieuwd of cee'd-rijders dat ook zo ervaren en of zij voor oplossing hebben, het ombouwen naar xenon zie ik gezien de kosten niet zo zitten. Quote
Dave D Geplaatst 9 Oktober, 2013 Geplaatst 9 Oktober, 2013 Hoi, dat was bij onze Kia uit 2011 ook opgevallen, wat we gedaan hebben is verlichting erin gezet van Gp thunder. Dat is xenonlook 7500 k verlichting, heb je iets betere verlichting, vind ik. Dan hebben het we over dimverlichting. Hier heb ik het besteld: http://www.xenonlamp.nl/xenon/xenonlook/gp-thunder. Je hebt ze ook in 8500 k uitvoering, heb je blauwachtig verlichting. Xenonlook 7500 k is wat witter, wat ik persoonlijk mooier vind. Om het af te maken zet je er led stadsverlichting in, dat zijn van die steek lampjes. Gr. Dave. Quote
Bemio Geplaatst 28 Oktober, 2013 Topic Starter Geplaatst 28 Oktober, 2013 Het 'probleem' lijkt opgelost.Ik heb nieuwe lampen gemonteerd en de dealer heeft de koplampen weer afgesteld.De gloeilampjen van de Action geven net zoveel licht als een waxinelichtje, met de nieuwe Philps lampen is het zicht een stuk beter als is het niet ideaal. Quote
bigwade Geplaatst 28 Oktober, 2013 Geplaatst 28 Oktober, 2013 Ik weet niet wat ze er in gezet hebben maar lees deze even; http://www.kiaclub.nl/topic/14098-philips-h7-x-tremevision-lampjes-gaan-snel-stuk-jammer/ Quote
Bemio Geplaatst 1 November, 2013 Topic Starter Geplaatst 1 November, 2013 De nieuwe lampen zijn geen succes. Mijn vrouw klaagde gisteravond over de matige lichtopbrengst.Vanmorgen direct naar een automaterialenzaak gegaan en me daar uitgebreid laten voorlichten over Xenon. Ik heb de gok genomen en 6000 K Xenon aangeschaft (Eur. 80,-).Dankzij de goede voorlichting was de montage erg goed te doen en na 2,5 uur -inclusief koffiepauze- was onze Cee'd voorzien van de nieuwe lampen.Zodra het donker is ga ik een testritje maken om te zien of het de Eur. 80,- waard is. 1 Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 3 November, 2013 Geplaatst 3 November, 2013 Geweldig. Lijkt me dat je hier geen spijt van krijgt. Quote
Bemio Geplaatst 3 November, 2013 Topic Starter Geplaatst 3 November, 2013 Het enige minpuntje van onze Cee'd is hiermee opgelost. Quote
bigwade Geplaatst 3 November, 2013 Geplaatst 3 November, 2013 Top! Heb je linkje naar leverancier voor de andere leden ? Quote
Bemio Geplaatst 3 November, 2013 Topic Starter Geplaatst 3 November, 2013 Top! Heb je linkje naar leverancier voor de andere leden ? Zeker. Kijk maar op http://www.autoshopeerbeek.nl/hid-smallballast-kit-h7-6000k-12v-35w-au-XBH076S Bij Automat betaalde ik EUR. 79,- voor de set. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.