Ceed 1
2006->2012
Alles over de Kia Ceed 1 vind je hier
770 topics in dit forum
-
- 23 antwoorden
- 5,9k weergaven
In het Sportage3 onderdeel van dit forum heeft een Sportagerijder zijn antennespriet ingeruild voor een kleiner model. Ik heb deze antenne ook besteld bij de Peu-dealer en met een kleine toevoeging op mijn Cee'd gezet. Om de antenne netjes te plaatsen heb ik het onderste hulsje van de originele antennemast gesneden om dit samen met een extra plastic busje onder de nieuwe spriet te plaaten.
Laatste antwoord door gare aap, -
- 9 antwoorden
- 4,1k weergaven
Mijn ervaring is dat de Kia Ceed SW 1.6 benzine (2008, oude model) best wat geluid maakt bij 120 km/h. Is het duur om de versnellingsbak te veranderen / en/of een zesde versnelling in te bouwen? Ik zie het eigenlijk nooit dus het zal wel duur zijn (en niet opwegen tegen besparing op geluid en brandstofkosten).
Laatste antwoord door jandevries, -
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Vandaag vloog er spontaan een scheur in mijn linker buitenspiegel. Bij het weg rijden niets aan de hand. Omdat de achterruit beslagen is doe ik de achterruitverwarming aan (dus ook de spiegelverwarming) Ik kijk regelmatig in mijn linkerspiegel tot dat ik ineens een scheur in het spiegelglas zie. Deze loopt van de boven schuin naar beneden tot op ongeveer de helft van de spiegel. Na thuiskomst heb ik de spiegel goed bekeken, aan de buitenzijde is geen enkele schade te zien. Ook aan het spiegelglas op de scheur na geen sporen van steenslag (sterretje o.i.d.) Heeft iemand wel eens een vergelijkbare ervaring gehad? Ruud van Roijen
- 27 antwoorden
- 17,5k weergaven
Hallo, Weet iemand hier of je de originele cruise control (in het stuur) kunt laten inbouwen bij een Cee'd 2009 (model 2010) en wat de kosten daarvoor zijn? Ik weet van de John Gold cruise control, die ongeveer 600-700 euro kost Toon
- 9 antwoorden
- 3,8k weergaven
Hallo iedereen, Ik heb een Kia cee'd Sw, ik heb net Devil Eyes koplampen besteld voor op de sw, nu dacht ik over een mogelijkheid zou zijn om Angel eyes (die ronde ringen) rond mijn mistlampen te doen. Iemand een idee of ervaring, of foto's? Foto van de devil eyes: Dus de agnel eyes ringen zullen in deze mistlamp moeten passen? Groetjes Hannes
Laatste antwoord door bigwade, -
- 6 antwoorden
- 8,2k weergaven
Inmiddel weet ik dat je ook je auto bij een niet kia dealer mag brengen voor het jaarlijks onderhoud met behoud van je kia garantie. je moet dan wel de door de fabrikant vastgestelde onderhoud uit laten uitvoeren volgens schema. ik neem aan dat je dan ook zowieso wel originele kia onderdelen moet gebruiken zoals oliefilter/luchtfilter/bougies etc etc ? wie weet hoe dit nu exact (juridisch) in elkaar steekt zodat je de 7 jaar garantie niet verspeeld ? en hoe zit het met je gratis pechhulp? ec
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 8 antwoorden
- 2,8k weergaven
Het goede nieuws: er is eindelijk een kaartupdate verkrijgbaar! Het slechte nieuws: kost € 169,- . Wordt geleverd op USB stick. Nog slechter nieuws: hij moet geactiveerd worden met het serienummer van het apparaat. Kopiëren en verspreiden is er dus niet bij. NOG slechter nieuws: 'Out of stock' Zie http://www.navigation.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Navteq-KiaEMEA-Site/en_GB/-/EUR/ViewStandardCatalog-Browse?CatalogCategoryID=CWYKCghB6sYAAAEzooBuRoQ7&ShowAllProducts=YES&PersistNavigationMenu=YES Nu maar eens heel boos naar de dealer gaan, kijken wat daar nog te halen valt.
www.kia-shop.de
door haniebal- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
Dag iedereen, Ik wil graag een xr sport grill bestellen voor mijn kia ceed op kia-shop.de, wie heeft ervaring met die site? Hoe moet ik betalen vanuit Belgie? Want er staat geen iban nummer op? Iemand daar al iets online besteld? Alle reacties welkom Alvast bedankt en hopend dat ik snel mijn grill kan hebben Groetjes Hannes
-
- 10 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hieronder een plaatje zoals DRL te koop is voor een Cee'd bij een KIA dealer in Duitsland. Kost 399 euri incl montage en BTW.
Laatste antwoord door HobbyRobby, -
Update Navteq kaarten 1 2 3 4
door HobbyRobby- 99 antwoorden
- 26,6k weergaven
Er is op dit moment een actie bij Navteq met 20% korting op kaartupdates. Voor de Cee'd is echter alleen een update beschikbaar voor een VDO-Dayton systeem. Dit heeft tot 2009 in de Cee'd gezeten. Ik heb telefonisch contact gehad met Navteq hierover, en zij hebben laten weten 'dat er een update voor het LG systeem aan zit te komen' , maar een tijdstip is nog onbekend (in hun systemen staat niet voor eind 2010). Updates zullen uitlsuitend via de dealers verstrekt worden, dus niet direct door Navteq aan de eindklant. We houden ze in de gaten!
Gratis Wintercheck 1 2 3
door rednAS77- 57 antwoorden
- 11,5k weergaven
Vandaag in de mail: Een gratis wintercheck tijdens de KIA Testdag.
Laatste antwoord door bigwade, -
- 2 antwoorden
- 2,8k weergaven
Hoi iedereen, Ik zoek deze sport grill voor mijn kia ceed sw... weet iemand waar ik deze kan kopen (webshops ofzo?) alvast bedankt:
Laatste antwoord door smetjesmee, -
- 13 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo allemaal, Ik kom er niet helemaal meer uit. Volgens kia.nl heb ik recht op 7 jaar garantie als de nieuwe auto verkocht en geregistreerd is na 1-1-2010. Nu is het zo dat ik mijn SW in oktober of november 2009 besteld heb, maar dat ik hem geleverd en betaald heb op 20-1-2010. In mijn onderhoudsboekje staat nog dat ik 36 + 24 maanden garantie heb.Nu kan het natuurlijk zijn dat er op het moment van leveren van de auto nog geen andere garantie/onderhouds boekjes waren. Kan iemand me vertellen hoeveel garantie ik nou werkelijk heb? Wat verstaat Kia onder verkocht? Is dat de bestelde datum of datum van levering? Alvast bedankt voor jullie antwoorden, ik ga het a.s. zat…
Laatste antwoord door Smart, -
- 17 antwoorden
- 7,7k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb midden dit jaar een Kia Cee'd SW X-Pect 1.4 CVVT gekocht. Ik probeer hier nu winterbanden op velg voor te krijgen maar krijg maar geen éénduidig antwoord welke velgmaat er standaard onder mijn auto zit. Over de steek (5x114,3) en de naaf (67,1)lijkt iedereen het wel eens te zijn, maar het probleem zit in de ET waarde. Op diverse forums en bij velgenshops wordt gesproken over ET waardes varierend van 40 tot 48. Omdat men een maximale afwijking van 5 mm aanraad zou ik graag de exacte origele ET waarde willen weten zodat ik aan de hand daarvan een goede velg kan aanschaffen. Ik wil geen risico lopen dat ik iets beschadig door een foutieve ET waard…
Laatste antwoord door rollyturbo, -
Cee'd Tuning
door Alex VB- 8 antwoorden
- 6,2k weergaven
Hallo, Al surfend over het www kwam ik de volgende site tegen wat mijn "honger" naar het tunen van mijn cee'd SW verder aanwakkerde. http://www.ath-hinsberger.de/tuning_mazda_kia_hyundai_zubehoer.php/cl/start/tpl/-/lang/1 Vooral als ik kijk naar bijv de volgende foto's: Deze front in zijn geheel met Led, grill enz. Ik heb al gevraagd aan de mensen van AHT of deze front ook zou kunnen passen op een SW omdat deze staat vermeld bij de Procee'd en volgens hun was dat geen enkel probleem. Dus ff sparen en afwachten totdat deze front, grill en led's er zijn.
- 3 antwoorden
- 3,4k weergaven
Sinds de vakantie heb ik het geluid van een krekel onder de auto. Bij een bezoek aan kia in Frankrijk werd ingeschat dat het het druklager betrof. Bij licht intrappen van de koppeling (die verder normaal werkt) is het geluid weg. Nu bij de dealer in Lelystad geweest die denkt dat er ruimte zit op de vorken waarmee het lager wordt bediend en niet het lager zelf. Wacht af want ze gaan te rade bij Kia. Dealer Metz in Lelystad is overigens altijd zeer klantvriendelijk. Als je langs komt wordt je altijd direct geholpen top!
Laatste antwoord door dennisceed, -
- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
Beste forumleden, Als ik met mijn Kia Ceed heb gereden en kom op de bestemming (motor warm meestal) tikt na de rit de uitlaat. Tijdens het rijden geen tikkent geluid. Zijn er meer die dit hebben met de auto? Greetz, Rick.
Verbruik verschil
door KaDo- 19 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hallo, Inmiddels hebben we toch besloten om een ceed diesel aan te schaffen. Ik zag dat het voor de wegenbelasting niets uitmaakt of het een gewone of station wordt. Qua verbruik geeft kia ook hetzelfde aan. Graag zou ik wat ervaringen van jullie horen of er verschil in zit, want de station is natuurlijk ruimer. Groet Karin
Laatste antwoord door vince!, -
- 14 antwoorden
- 4k weergaven
Ik pluk deze even uit een door mij elders geplaatst item, omdat dit m.i. een op zichzelf staande vraag is. Als ik random afspeel en de motor even afzet, dan moet ik opnieuw random indrukken en dan krijg ik dus weer steeds dezelfde nummers horen. Iets specifieker: ik heb een paar honderd nummers op een USB-stick gezet en wil die random laten afspelen. Maar steeds als ik de USB-stick even terzijde stel - radio even beluisteren, motor afzetten - dan wordt vergeten dat er random afgespeeld werd en dan begint alles weer opnieuw. Dus je hoort dan weer dezelfde liedjes. Is dit in te stellen of kan het systeem dit gewoon niet aan?
Laatste antwoord door veerman120, -
- 4 antwoorden
- 3,1k weergaven
hallo, ik heb een vraag ik heb nu lichtmetalen velgen met band maat 205/55/r16 .nu heb ik metalen velgen gezien met winterband maat 195/65/r15 afkomstig van een kia ceed nu is mijn vraag passen die ook onder mijn kia ceed sw alvast bedankt groetjes tanja
Laatste antwoord door bob, -
- 10 antwoorden
- 2,9k weergaven
Beste gebruikers, Ik ben pas lid van deze 'community'..ik wil dolgraag een kia cee'd SW kopen, maar twijfel op dit moment tussen een tweetal modellen. In mijn ogen is er weinig verschil tussen beide autos (behalve de km stand uiteraard..) Zouden jullie mij eventueel kunnen uitleggen wat nu echt het wezenlijke verschil (lees: belangrijkste!) is?En daarbij jullie advies.. bij beide auto's geen achteruitkijk camera, maar dit is geen probleem. Let me know, ik wil graag dit weekend knoop doorhakken, en ik stel julile hulp erg op prijs, en zal dit ZEKER meenemen met de afweging welke het hem definitief gaat worden! Let me know NB) zie bijlage voor de 2 auto's Sc…
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
- 7 antwoorden
- 2,4k weergaven
Laatst ging mijn waarschuwingslampje brandstofverbruik branden en toen ik vrij snel daarna ging tanken, ging er 44 liter in mijn Ceed SW 1.6 uit 2008. Volgens het boekje is de tank 53 liter (dus dat zal wel echt zo zijn ), dus dat betekent dat het lampje al bij 9 resterende liters gaat branden. Is jullie ervaring hetzelfde?
Laatste antwoord door mike.kooijman, -
- 7 antwoorden
- 3,8k weergaven
Ik weet het, klinkt tegenstrijdig, meeste auto's schakelen zwaarder/moeilijker als ze koud zijn, maar ik heb nu het tegenovergestelde. De laatste 3 dagen met dat warme weer, schakelt m'n Cee'd (1.6 CRDi 2009) veel moeilijker, vooral na een lange(ere) rit. Ook komt ie dan niet vanzelf uit de achteruitvergrendeling, daarmee bedoel ik dat normaal als ie in z'n achteruit staat en je trekt de pook terug naar achteren hij vanzelf weer uit de vergrendeling (de op-til-ring ) schiet en terugkeert naar z'n vrij. Nu blijft de pook naar links staan en moet ik hem een duwtje geven om uit de vergrendeling te raken. Ook als je de pook in z'n vrij van links naar rechts beweegt merk i…
Laatste antwoord door Leon, -
- 6 antwoorden
- 3,6k weergaven
Misschien heeft hier iemand een goede tip. Ik krijg het kl$te ding er niet uit. Echter ik druk op de [kies radio/cd] knop en meteen spelen. Er zit een gebrande cd erin. Ik heb meerdere malen getracht cd te starten, en dan de eject knop te drukken. Echter telkens zonder resultaat..... Waarom???? Wij zitten nu ergens diep in Frankrijk en ik heb nog NOOIT zoveel kinderliedjes moeten zingen............ Leuk maar inmiddels AARRRGHHHGH! We hebben de cd's met sprookjes en kinderliedjes in de auto liggen... Maar die ENE wil er niet uit!!! Iemand de gouden tip? Ben inmiddels al bereid tot een (leuke) beloning! Of de knop is gewoon kaduuk, óf het heeft met het oppervlak van de…
Laatste antwoord door Smart, -
- 18 antwoorden
- 3,7k weergaven
Ik ga over een week op vakantie. Iemand ervaring met het rijden met een box op het dak? Gaat m.n. om het brandstofverbruik. Ik lees gemiddeld 10 tot 15% meer, klopt dit?
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy),