Leon Posted June 6, 2010 Posted June 6, 2010 Ik weet het, klinkt tegenstrijdig, meeste auto's schakelen zwaarder/moeilijker als ze koud zijn, maar ik heb nu het tegenovergestelde. De laatste 3 dagen met dat warme weer, schakelt m'n Cee'd (1.6 CRDi 2009) veel moeilijker, vooral na een lange(ere) rit. Ook komt ie dan niet vanzelf uit de achteruitvergrendeling, daarmee bedoel ik dat normaal als ie in z'n achteruit staat en je trekt de pook terug naar achteren hij vanzelf weer uit de vergrendeling (de op-til-ring ) schiet en terugkeert naar z'n vrij. Nu blijft de pook naar links staan en moet ik hem een duwtje geven om uit de vergrendeling te raken. Ook als je de pook in z'n vrij van links naar rechts beweegt merk ik dat dit veel moeilijker gaat. Zijn er nog mensen die dit hebben? Quote
bigwade Posted June 6, 2010 Posted June 6, 2010 Dat is kras..... Even naar de garage, dit hoort natuurlijk niet. Quote
patten Posted June 6, 2010 Posted June 6, 2010 Er zit een veermeganisme welk de pook weer in zijn neutrale stand moet "trekken". Dit lijkt bij jou te haperen. Ik zou gewoon even naar de dealer gaan om het zekere voor het onzekere te nemen. Quote
Leon Posted June 29, 2010 Author Posted June 29, 2010 Zo, vorige week het probleem even laten vaststellen bij de dealer en sinds gisteren is de auto in de garage. De herstelling valt blijkbaar tegen, want nog geen bericht gehad dat ik hem kan ophalen. Rij nu met een demo Venga 1.4 CRDi. Niet verkeerd, maar doe mij toch maar m'n Cee'd Quote
Leon Posted June 29, 2010 Author Posted June 29, 2010 Zojuist de Cee'd opgehaald bij de dealer, probleem is opgelost. Ze hadden gisteren eerst geprobeerd om het op te lossen door het schakelmechanisme te smeren, maar dat hielp dus niet. Het bleek in de kabels te zitten (die van de pook naar de bak), dus hebben ze vanmorgen een nieuwe set kabels gemonteerd. Moet zeggen, auto schakelt soepeler dan ooit, dus zeker een verbetering! Quote
Leon Posted August 11, 2011 Author Posted August 11, 2011 Ff m'n topic van een jaar geleden omhoog schoppen. Helaas vandaag vastgesteld dat het probleem weer teruggekomen is Morgen de garage maar eens bellen. Ben benieuwd of ze nu weer die kabels gaan vervangen.... Quote
suusie Posted September 4, 2011 Posted September 4, 2011 Ff m'n topic van een jaar geleden omhoog schoppen. Helaas vandaag vastgesteld dat het probleem weer teruggekomen is Morgen de garage maar eens bellen. Ben benieuwd of ze nu weer die kabels gaan vervangen.... is dit dan ook een garantie probleempje of word het een schrikeffect. want ook ik heb dit probleem met mijn c`eed van 2009. Quote
Leon Posted September 4, 2011 Author Posted September 4, 2011 Is natuurlijk garantie, ook nu voor de tweede keer. Vorig jaar hadden we het probleem overigens alleen bij warm weer, nu doet ie het constant en is het erg storend. Morgenochtend breng ik hem naar de garage, ben benieuwd wat ze deze keer gaan doen. Ze kunnen toch moeilijk elk jaar de kabels gaan vervangen Quote
Recommended Posts