Jump to content

Update Navteq kaarten

HobbyRobby

Recommended Posts

Er is op dit moment een actie bij Navteq met 20% korting op kaartupdates. Voor de Cee'd is echter alleen een update beschikbaar voor een VDO-Dayton systeem. Dit heeft tot 2009 in de Cee'd gezeten.

Ik heb telefonisch contact gehad met Navteq hierover, en zij hebben laten weten 'dat er een update voor het LG systeem aan zit te komen' , maar een tijdstip is nog onbekend (in hun systemen staat niet voor eind 2010).

Updates zullen uitlsuitend via de dealers verstrekt worden, dus niet direct door Navteq aan de eindklant.

We houden ze in de gaten!

• Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Navteq vetelde mij dat ze nog een opdracht van Kia moeten krijgen.

Kia liet via de dealer het volgende weten:

"De kaarten zullen aangepast worden, maar ik weet niet op welke termijn dit gebeurt.

Eerst zal de site waarop de kaarten besteld kunnen worden in de lucht moeten, hier wordt achter de schermen aan gewerkt."

Ik denk dus niet dat de kaarten snel zullen komen.....

Kip en Ei……

De Hardware van LG is redelijk universeel hoor, alleen een frontje wijkt af.

Dus diezelfde LG unit zit ook vast in (veel) andere merken.

Navteq moet gewoon updates maken voor die systemen.

Zou een fraaie zijn als Kia daar opdracht toe moet geven, haha!

Beetje omgekeerde wereld.

Vergelijk het met HP die bij Microsoft om een besturings update moet gaan vragen, hoe serieus neem je dat ?

Volgens mij haal je firmware (besturingssysteem) updates en kaart updates door elkaar bigwade.

Navteq produceert kaart materiaal gewoon in opdracht van afnemers (volgens bepaalde specificaties) en voor elke nieuwe update zal dan ook een opdracht gegeven moeten worden. Het kan natuurlijk zijn dat in dit geval de opdrachtgever bestaat uit meerdere partijen bestaat (bv. Kia en Hyundai).

Maar mocht jij meer info hebben dat het tegendeel bewijst, dan hoor ik dit natuurlijk ook graag :).

Firmware is een basis aansturing van de hardware zodat software mogelijk is.

Geen echt besturingssysteem dus.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Firmware

Een basis toestel met basic firmware zal het prima doen met ge-update software zolang de softwareboeren zich maar aan de protocollen houden.

Volgens mijn beperkte kennis :wink:

Ik kan er naast zitten en laat het ook graag aan ITers over.....

Edited by bigwade

Kun je misschien wat duidelijker zijn? Wat voor programma en welke versie heb jij?

ik heb NavGate feeds geinstalleerd dat zat bij mijn systeem.

maar als ik de navi op de pc aansluit en ik ga naar update en dergelijke dan zegt hij dat hij mijn device niet herkend.

als ik nog niet duidelijk ben stuur me even een PB aub.

Firmware is een basis aansturing van de hardware zodat software mogelijk is.

Geen echt besturingssysteem dus.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Firmware

Een basis toestel met basic firmware zal het prima doen met ge-update software zolang de softwareboeren zich maar aan de protocollen houden.

Volgens mijn beperkte kennis :wink:

Ik kan er naast zitten.....

Navteq levert geen software, alleen het kaartmateriaal volgens specificaties van de opdrachtgever zodat het binnen zijn software te gebruiken is.

Navteq levert geen software, alleen het kaartmateriaal volgens specificaties van de opdrachtgever zodat het binnen zijn software te gebruiken is.

En dat is dus LG, de hardwareboer, toch ? Kia koopt de complete set gewoon in als AUTOBOUWER.

NB ook kaartmateriaal is toch........software.......:-)

btw als jij of iemand die er werkelijk verstand van heeft nou eens uitlegt in Jip en Janneke taal hoe het echt werkt

weten we ook waar we aan toe zijn.

Een van horen zeggen van de dealer, die kennen we inmiddels......

Edited by bigwade

En dat is dus LG, de hardwareboer, toch ? Kia koopt de complete set gewoon in als AUTOBOUWER.

NB ook kaartmateriaal is toch........software.......:-)

Ik heb van Navteq zelf gehoord dat KIA de opdracht moet geven (of Hyundai, da's hetzelfde systeem).

Overigens kun je bij Microsoft ook niet terecht voor een patch als je een Dell systeem hebt. Dan moet je ook Dell bellen.

Ja haha, dat ken ik dus niet als Mac gebruiker.....

Ik heb van Navteq zelf gehoord dat KIA de opdracht moet geven (of Hyundai, da's hetzelfde systeem).

Zou diezelfde LG unit, al dan niet met ander front, niet in veel meer merken zitten ?

Lijkt mij iig logisch, en dan hoeft dat toch niet gevraagd te worden per merk.

Die systemen moeten toch sowieso up te daten zijn ?

• 4 months later...
  • 2 weeks later...

En vandaag is 21 het juni, al voelt het niet zo :lol: ,

Heeft iemand al iets meer vernomen over een update, ik heb afgelopen zaterdag mijn Cee'd besteld en zou het fijn vinden als ik de dealer kan mededelen dat ik wel de nieuwste kaarten wil hebben bij aflevering van de auto

Joost

Ontvangen van KMNL:

Update Navigatie

De afgelopen maanden hebben we flinke vooruitgang geboekt met de af fabriek ingebouwde Navigatie systemen. Het blijkt vooral moeilijk met de vele modellen en typen mobiele telefoons alle Bluetooth functies 100% te laten werken. In sommige gevallen loopt de navigatie vast bij het inschakelen van Bluetooth. Ook was er van de klanten vraag naar een nieuwe kaartenset. Het doet ons genoegen te kunnen melden dat we in het tweede kwartaal (huidige planning) een aparte navigatie site opnemen binnen kia.nl met de laatste stand van zaken. Eind Juli worden de kaartupdates en de software updates verwacht. De nieuwe kaarten zullen gekocht kunnen worden, de firmware updates zijn gratis bij de dealer uit te voeren.

Nog even afwachten dus, persoonlijk vind ik dat Kia de kaartupdate van 2011 GRATIS zou moeten leveren voor alle auto's met navigatie die in 2011 gekocht zijn.

Mijn Cee'd SW is van Maart 2011 en het zou te gek voor woorden zijn als ik 3 maanden later ineens zou moeten betalen voor een kaartupdate van 2009 naar 2011!

In ieder geval zou het dus in juli moeten zijn?

Mijn auto word in juli afgeleverd dus dan is het niet gek om te verwachten dat de nieuwe versie erop zit of dat ik deze gratis zou moeten krijgen

In ieder geval bedankt voor de snelle antwoorden

Ontvangen van KMNL:

Update Navigatie

....

Het doet ons genoegen te kunnen melden dat we in het tweede kwartaal (huidige planning) een aparte navigatie site opnemen binnen kia.nl met de laatste stand van zaken. Eind Juli worden de kaartupdates en de software updates verwacht. De nieuwe kaarten zullen gekocht kunnen worden, de firmware updates zijn gratis bij de dealer uit te voeren.....

Volgens mij eindigt het tweede kwartaal over 8 dagen. Ik ben benieuwd.

Hmmmm....weer lekker tegenstrijdig dan. Ik heb gisteren van Frank Doorenbos (directeur after sales KMNL) vernomen dat de updates 4 juli worden verwacht. We zullen het zien.

Ja die Frank dat is me der eentje!

Over verkoopprijzen is hier nog niet gesproken maar hij heeft een aantal weken geleden tegen een dealer geroepen dat de kaartupdate zo'n €300 ging kosten!

Dit vond de dealer belachelijk aangezien die er vanuit ging dat het net als bij andere automerken zo rond de €89 zou gaan kosten en heeft dit ook als dusdanig richting z'n klanten gecommuniceerd. Ik kan je vertellen dat als KMNL verwacht dat ik €300 betaal om de hopeloos verouderde kaarten uit 2009 van mijn net 3 maanden jonge Kia te updaten naar kaarten uit 2011, die in mijn ogen eigenlijk gratis horen te zijn, dit ook gelijk de laatste Kia is die ze aan mij verkocht hebben.

Van de KIA.nl site:

Kaart-updates zijn onmisbaar

Om uw Kia navigatiesysteem actueel te houden, zult u met enige regelmaat een nieuwe kaart moeten downloaden. Zo houdt uw navigatiesysteem gelijke tred met veranderde verkeerssituaties. Zoals nieuwe wegen, rotondes of benzinestations. Alleen met actuele kaarten krijgt u de beste route en betrouwbare alternatieven. Kaart-updates worden doorgaans eenmaal per jaar uitgegeven.

Tsja......

Jullie zitten elkaar op te naaien wanneer nu die kaartupdates komen.

Volgens mij is de maand juni nog niet voorbij! Even afwachten dan maar?

En ja, er moet voor betaald worden. Ben wel benieuwd naar de prijzen.