KaDo Posted July 6, 2011 Share Posted July 6, 2011 Hallo, Inmiddels hebben we toch besloten om een ceed diesel aan te schaffen. Ik zag dat het voor de wegenbelasting niets uitmaakt of het een gewone of station wordt. Qua verbruik geeft kia ook hetzelfde aan. Graag zou ik wat ervaringen van jullie horen of er verschil in zit, want de station is natuurlijk ruimer. Groet Karin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Treespotter (aka Birdy) Posted July 6, 2011 Share Posted July 6, 2011 Ik kan mij niet voorstellen dat er veel verschil in zit. De Cee'd is ongeveer 50 kg lichter dan de Cee'd SW. Veel stadsritjes moeten dus per definitie een lager verbruik voor de Cee'd laten zien. Voor stadsritjes is de Cee'd tijdens het parkeren ook 23 cm in het voordeel van de SW. Wanneer ik tussen de twee versies zou mogen kiezen dan zou ik voor die 200 liter extra bagageruimte achter de achterbank gaan en de SW kiezen. O nee, kijk nou. Dat heb ik gedaan... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HellRaver Posted July 6, 2011 Share Posted July 6, 2011 Al moet je het verbruik wat Kia zelf opgeeft wel met een behoorlijk pak zout nemen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Treespotter (aka Birdy) Posted July 6, 2011 Share Posted July 6, 2011 Dat moet je met alle opgaven van alle fabrikanten. In real life kun je die waarden nooit halen, maar het is wel een goed middel om verschillende merken en modellen te vergelijken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patten Posted July 6, 2011 Share Posted July 6, 2011 Kijk even op www.werkelijkverbuik.nl daar verzamelen ze de echte waarden van tankpassen. Kun je de vergelijking zo maken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DeOS Posted July 11, 2011 Share Posted July 11, 2011 Kijk even op www.werkelijkverbuik.nl daar verzamelen ze de echte waarden van tankpassen. Kun je de vergelijking zo maken. Ik zou op http://www.werkelijkverbruik.nl/ kijken . Tenzij je iets aan je lijn wilt doen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patten Posted July 11, 2011 Share Posted July 11, 2011 Haha, ik lees het nu... I stand corrected! Ik zou op http://www.werkelijkverbruik.nl/ kijken . Tenzij je iets aan je lijn wilt doen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Treespotter (aka Birdy) Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 Met de gemiddelde cijfers op die site is niks mis. Volgens mij zitten wij met 7,3 een heel kleine fractie lager dan alle leasebakkenbrandstofpasjesgratisbrandstofrijders. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 leasebakkenbrandstofpasjesgratisbrandstofrijders mooi woord.. Helaas is het ook zo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigmac Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 Nou zijn lease-rijders vaak niet de zuinigste rijders; als je 't niet zelf hoeft te betalen, let je toch iets minder op het verbruik. Op de site: www.spritmonitor.de staan de volgende Kia C'eed modellen 2011: aantal brandstof min. gemidd. maximum verbruik 9 ____ Diesel___ 20,17 17,20 15,00 5 ____ Benzine_ 14,25 12,89 10,73 2 ____ LPG____ 10,96 10,75 10,14 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 @bigmac Jazeker, we zijn zeer blij met je aanwezigheid en kennis. Doorgaans wordt er fors gemopperd op het verbruik van een Kia. En dan denken sommigen vaak aan claims, rechtszaken en meer.......... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigmac Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 Ik heb mijn Picanto gekocht o.a. vanwege zijn verbruik omdat ik best veel privé kilometers maak. Als ik nu maar niet de stad in hoef; dan kan ik de 1:24 wel een keertje halen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patten Posted July 13, 2011 Share Posted July 13, 2011 Zeker driedubbelewoordwaarde... leasebakkenbrandstofpasjesgratisbrandstofrijders mooi woord.. Helaas is het ook zo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KaDo Posted July 28, 2011 Author Share Posted July 28, 2011 Hallo, Sinds vandaag zijn wij de trotse bezitters van een Ceed SW diesel 1.6 met alles dr en dran uit 2008. Hij komt helemaal uit Drachten en wij wonen in Almer dus metten ruim een uurtje rijden. Wauw wat rijd dat lekker en volgens boordcomputer 1 op 21 dus netjes. iedereen bedankt voor de reakties toen we nog voor de keuze stonden. Groetjes Karin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex VB Posted July 29, 2011 Share Posted July 29, 2011 1 op 21 is heel netjes.. Maar dan heb je wel alles uitstaan zoals de airco en radio.. Ik heb zelf ook de SW 1.6 crdi uit 2008 en ik mag blij zijn met 1:18 maximaal.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KaDo Posted July 29, 2011 Author Share Posted July 29, 2011 1 op 21 is heel netjes.. Maar dan heb je wel alles uitstaan zoals de airco en radio.. Ik heb zelf ook de SW 1.6 crdi uit 2008 en ik mag blij zijn met 1:18 maximaal.. Hoi Alex, Airco stond wel uit, radio niet. Ontdekte wl dat ie met 100 of 120 km maar 1 op 17-18 reed. Bij 115 km reed ie veel zuiniger.Raar eigenlijk maar goed te weten. Bevalt ie jouw verder goed. Groetjes Karin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micle Posted August 9, 2011 Share Posted August 9, 2011 Natuurlijk kan het nooit zuinig genoieg zijn, maar echt ontevreden ben ik niet. Mijn verbruik licht tussen de 1:14,4 en de 1:15. Deze cijfers zijn wel in de warme maanden (winter zat ik op 1:12) met zowel 50 km, 80 km en snelwegen. Incl gebruik van de airco, twee volwassenen en een kind van 11. Zelf ben ik daar nog niet zo ontevreden over. Ik zeg er wel bij dat ik op de snelweg meestal 100km/h op de teller heb staan. Indien het weer niet slechter wordt rij ik deze week naar luxemburg omdaar mijn laatste paar dagen van de vakantie door te brengen. Gezien ik dan bijna alleen maar snelweg heb,ga ik er van uit dat het verbruik nog iets zal zakken. Bij terugkomst zal ik het even vermelden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex VB Posted August 9, 2011 Share Posted August 9, 2011 @Karin, Voor de rest bevalt de SW. Ik heb nu 105k gereden vanaf dag 1. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dwguido Posted August 12, 2011 Share Posted August 12, 2011 Hallo, ikzelf rij een ceed sw 1.6crdi 115 pk. Deze wordt nu in maart 2012 4 jaar en heb nu 60.000 km. Ikzelf noteer iedere tankbeurt en kom uit op een verbruik tussen 5 a 6 liter per 100 km. Meer stadsritten dan snelwegen. Tot slot buiten een parkeersensor nog niks van kosten aan gehad, buiten onderhoud iedere 15.000 km. Je mag er 20.000 mede rijden tussen twee onderhoudsbeurt maar ik hou het op 15.000 km, op olie moet je niet besparen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vince! Posted October 9, 2011 Share Posted October 9, 2011 Maar dan heb je wel alles uitstaan zoals de airco en radio.. Radio maakt echt niets uit hoor op het verbruik. Normverbruik is haalbaar tijdens de zomermaanden, met airco uit en een zeer anticiperende rijstijl. Overall komen wij uit op 5.3l/100km. Valt me eigenlijk wat tegen, de Peugeot deed een halve liter beter. Wat opvalt is dat de airco veel diesel vraagt, +0,4 liter extra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts