Jump to content

Cruise control installeren

i-toon

Recommended Posts

Hallo,

Weet iemand hier of je de originele cruise control (in het stuur) kunt laten inbouwen bij een Cee'd 2009 (model 2010) en wat de kosten daarvoor zijn?

Ik weet van de John Gold cruise control, die ongeveer 600-700 euro kost :?

Toon

Edited by i-toon

Hallo,

Weet iemand hier of je de originele cruise control (in het stuur) kunt laten inbouwen bij een Cee'd 2009 (model 2010) en wat de kosten daarvoor zijn?

Ik weet van de John Gold cruise control, die ongeveer 600-700 euro kost :?

Toon

Hoi Toon,

Ik heb de cruise control vorig jaar samen met mijn auto gekocht en heb hem zelf ingebouwd.

Ik weet niet of jij handig bent, maar het is zelf goed te doen.

Als je hier en daar wat informeert ben je denk ik voor zo'n 450

Achteraf monteren van CC in het stuur is niet mogelijk, maar wel de optie zoals vermeld hierboven in de berichten. Wil je cc in het stuur moet je helaas een uitvoering kopen waar dat bij zit.

Achteraf monteren van CC in het stuur is niet mogelijk, maar wel de optie zoals vermeld hierboven in de berichten. Wil je cc in het stuur moet je helaas een uitvoering kopen waar dat bij zit.

Bedankt allemaal,

Ik hoopte dus dat je cc in stuur ook nog wel achteraf kon monteren.

Toen ik mijn auto kocht (Ceed SW 1.4 First Edition) zat dit er niet standaard op en was op dat moment ook niet mogelijk. Wel kon men de John Gold CC installeren voor ongeveer 700 euro. Vond ik best wel veel geld voor zo'n stengeltje :x.

Zit nu toch sterk te denken aan die montage. Krijg steeds last van mijn heup bij ritten naar mijn werk (55 km). Ik heb alle standen (hoog-laag-ver-kort) al geprobeerd met de zit, maar de zeurende pijn blijft. Toch zit ik heel lekker in de stoelen.

Verder bevalt de auto uitstekend!!! Lekker ruim!!!

Krijg steeds last van mijn heup bij ritten naar mijn werk (55 km). Ik heb alle standen (hoog-laag-ver-kort) al geprobeerd met de zit, maar de zeurende pijn blijft. Toch zit ik heel lekker in de stoelen.

Verder bevalt de auto uitstekend!!! Lekker ruim!!!

Ik heb ook naar de Ceed SW gekeken.

Maar dit was voor mij de belangrijkste reden om geen Ceed SW te kopen.

Als ik lange ritten in een lage auto maak, krijg ik ook pijn in mijn heup.

Hiervoor had ik een Toyota Yaris vero, daar had ik geen probleem van dat probleem.

Ook heb ik het niet in mij KIA Venga.

Maar zodra ik in een lagere auto stap, krijg ik weer direct last van de pijn in mijn heup.

Het heeft volgens mij te maken dat je/mijn linkerbeen in een hoek omhoog staat.

Hier zal je een stuk minder last van hebben als je niet al te lang bent.

In de Venga staat mijn been gewoon in een hoek naar beneden.

Het staat niet mooi, maar probeer eens op een autostoel kussen te zitten.

Hierdoor zal de hoek van je linkerbeen veranderen, waardoor er minder druk op je heup komt te staan.

http://www.postordershop.nl/Sport,-hobby-vrije-tijd/Auto,-fiets-motor/Orthopaedisch-autostoelkussen.html

https://wwws.autoshop.nl/winkel/artikel.php?Rid=2&Mid=283

Vreemd is wel dat ik altijd lage auto's heb gereden. Hiervoor een BMW 318d (met CC). Ik had hier nog nooit eerder last van.

Ik zit goed in de stoel maar heb het idee dat het gaspedaal te kortbij zit, maar als ik de stoel naar achter schuif kan ik niet meer bij de koppeling :-(. En neeeee, mijn ene been is niet 5 cm korter dan het andere :lol:.

PS, ik ben blij dat jullie meedenken.

De cruise control van John gold is erg fijn. Zit nu in mijn Cee'd sw. Drie voorkeurs standen voor snelheden die je zelf kunt programeren. Ik heb de 80 km 100km en 120km voorgeprogrameerd en werkt erg fijn. Er is een nadeel en dat is dat hij steeds aan gezet moet worden. Dit kan met een isg systeem een nadeel zijn. Mijn cee'd sw heeft geen isg. Het versnellen en remmen gaat soepel en snel en in sommige gevallen beter dan bij een fabriekssysteem. Is er geen mogelijkheid om het oude stuur met cruise control over te zetten? bij de half broer kan dit namelijk wel. De 1.6 en 2.0 crdi en 2.0 benzine hebben namelijk wel een fabriekssysteem.

De cruise control van John gold is erg fijn. Zit nu in mijn Cee'd sw. Drie voorkeurs standen voor snelheden die je zelf kunt programeren. Ik heb de 80 km 100km en 120km voorgeprogrameerd en werkt erg fijn.

Ik heb ook de John gold (op de cee'd sw executive 1.4 ISG was in 2009 geen ingebouwde cruisecontrol verkrijgbaar). De cruise control werkt prima. Ik heb echter nooit de handleiding gelezen en dat van die 3 voorkeursstanden wist ik nog niet. Vanmorgen gelijk maar ingesteld. Erg handig!

Ook ik heb de john Gold achteraf laten installeren op een sw 1.6 benzine en die bevalt uitstekend.

Wel vreemd van dat pijnlijke heupverhaal.

Ik ben 1.98 m en ben verschillende keren aan mijn linkerheup en been geopereerd. Ik heb er vaak last van bij lange zitten in andere auto's, maar niet in de cee'd. Zelfs na bijna 1000 km binnen 12 uur, geen last gehad.

Het is wel een kwestie van goed afstellen, denk ik.

Hey, Nu ik dit allemaal lees krijg ik ook best zin in zo een john gold. Kan er iemand van jullie die dit hebben een foto online plaatsen van jullie instalatie? En weten jullie of het een model met of zonder servo is die er bij jullie in zit?

Mvg Nick

• 8 months later...
  • 2 weeks later...

bedankt voor je reactie,

maar ik heb de cruisecontrol 2dehands gekocht omdat ik de auto waarschijnlijk maar 2 jaar ga rijden.

voor het aansluiten moet ik alleen wel weten welke draden voor het snelheidsignaal is.

• 2 weeks later...

Harld,

Snelheidssignaal kan je aftappen van de grijs/oranje draad op pin 3 van de diagnosestekker. Deze zit aan de onderkant van het dashboard bij de pedalen.

Volgens mijn beschrijving hoeft alleen de blauwe draad van de Gold gebruikt worden, de zwarte draad wordt niet gebruikt.

Rob

• 3 weeks later...

Cellie krijg je dan het stuur van een nieuwe type ofzo?

Want toen ik de pro ceed ging kopen eind 2009 was cruise control alleen als after-sale optie leverbaar en dan krijg je zon hendeltje bij je verlichtings schakelaar.

• 3 weeks later...