Ceed 1
2006->2012
Alles over de Kia Ceed 1 vind je hier
770 topics in dit forum
-
- 70 antwoorden
- 12,1k weergaven
Hey iedereen Ik woon in Belgi
Laatste antwoord door jamske, -
- 20 antwoorden
- 3,3k weergaven
update navi naar nederlands bij de dealer gedaan gisteren...was de meest recentie versie volgens hun en dus geen beta.maar nu werkt mijn voice knop aan het stuur niet meer... wie heeft dit ook en weet een oplossing??
Laatste antwoord door bigwade, -
bochtverlichting
door snackey- 0 antwoorden
- 2,4k weergaven
Heeft iemand ervaring met het achteraf inbouwen van bochtverlichting? Ik ken de site: http://www.carmodule.de/produkt_P11268_Abbiegelicht_V5.html
Laatste antwoord door snackey, -
velgen ceed sw 1 2 3
door frankia- 67 antwoorden
- 10,5k weergaven
:lol:ik wil mijn 16`` lm velgen vervangen voor de winter door 15``stalen velgen met winterbanden. gaat dit zomaar? is dit verschil erg zichtbaar?welke voor en nadelen zitten hieraan. Frankia. Ceed seven SW phoenix silver
Laatste antwoord door Roel, -
Vullen brandstoftank. 1 2
door vince!- 28 antwoorden
- 6,4k weergaven
Bij de eerste tanbeurten met de wagen viel me op dat het metertje van de brandstoftank nooit helemaal bovenaan stond. Nu blijkt dat wanneer het pistool voor de eerste maal afslaat, de tank nog niet vol is. Met wat geduld krijg ik er nog 8 liter bij en ik ben er vrij zeker van dat wanneer ik iets langer wacht en dan traagjes bijvul er dan misschien wel nog eens 2 liter ingaat. Ervaren nog mensen dit. Het is een diesel, mocht dit verschil uitmaken.
Laatste antwoord door HobbyRobby, -
- 4 antwoorden
- 2,7k weergaven
hoi Ik wilde in de kofferbak een 12v aansluiting maken voor een koelbox. Zit er een voorbereiding in een kia ceed uit 2007 ? Of zal ik nieuwe draden vanuit de zekeringkast moeten trekken. Er is nog een zekering vrij volgens het boekje. En de sigaretteaansteker wilde ik via de middenconsul onder de armsteun doortrekken naar de achterbank weet iemand of dit te doen is ? Is er ergens een instructieboek hoe je somminge delen goed en veilig kan verwijderen. grt Simba
Laatste antwoord door OutOfFocus, -
- 6 antwoorden
- 2,1k weergaven
Iemand enig idee waar de kabels onder de voorstoelen voor zijn? Deze gaan de stoel in maar daarna ben ik ze kwijt. Zijn deze wellicht voor stoelverwarming? Iemand ook op de hoogte van de mogelijkheden tot het inbouwen van deze optie? Heb leer achteraf in laten bouwen maar heb nooit aan dergelijke verwarming gedacht. Hoor het graag!
Laatste antwoord door Jantje.2, -
- 10 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hoe juist is het verbruik weergegeven door de boordcomputer? Ik zit volgens de computer steeds op een gemiddeld verbruik van rond de 5.2 l / 100 km. Wannneer ik het aantal getankte liters deel door het aantal afgelegde kilometers sinds de vorige tankbeurt kom ik echter een stuk hoger uit, zo rond de 5.8 l / 100 km. Is dit ook zo bij de andere SW-rijders? Een afwijking van 10% vind ik toch wel veel. Ter info : Ik heb mijn Ceed SW 1.6 CRDI (115 pk) nu 3000 kilometers.
Laatste antwoord door MaGrey, -
- 42 antwoorden
- 8,1k weergaven
Ik ben benieuwd of er meerdere mensen zijn die geprobeerd hebben om bij de Cee'd met ingebouwde navigatie het geluid en/of nederlandse taal te upgraden? Bij mij werkt het upgraden naar nederlandse taal in ieder geval niet. Zie mijn vorige berichtje onder 'het is einde van de maand' topic. Nog even samenvattend: Het bestand gedowload van mijnkia.nl en uitgevoerd. Het wordt dan uitgepakt op de USB stick. Na een minuut of vijf is het klaar en staat er op de stick het volgende: - een folder genaamd 'Storage card' - een tekstbestand - een PDF bestand (de handleiding) - een bestand genaamd 'upgrade.lgu' Deze stick gaat in de Cee'd en dan krijg ik het upgrade scherm me…
Laatste antwoord door kroespeter, -
- 42 antwoorden
- 10,2k weergaven
Wie heeft er ervaring met de achtervering van een ceed' sw met een caravan. Ik vind dat de sw van zich zelf al ver door hangt bij het trekken van de caravan (ongeveer 1100 kilo) meer dan bij onze vorige auto.
Laatste antwoord door Rob D, -
- 10 antwoorden
- 3,1k weergaven
Gistermorgen heb ik via Ebay een thule dakdrager voor onze Sw besteld en vandaag kwam hij al binnen. Super snel en veel goedkoper dan hier in de winkel. Het gaat op de Thule voetset 775 met draagbalken 761(dit zijn de stalen balken) Kosten hier in Nederland 154 euro. Bij deze ebay winkel 109.50 euro! dit is dan excl. 12 euro verzend kosten. Mocht je het pakketje in Duitsland kunnen laten leveren kost de verzending NIKS!! Hij heeft ook als voetsteun de thule 757 dan is de set nog goedkoper!! Kijk onder Objectnummer 380273964094 voor de stalen uitvoering of kijk onder Objectnummer:380273964077 voor Alu uitvoering of klik http://myworld.ebay.nl/bgl-handel/
Laatste antwoord door Richard Limburg, -
kofferbakmat
door cjk- 6 antwoorden
- 2,7k weergaven
wie kan vertellen als de ceed en de proceed de zelfde maat kofferbak heeft. ik zoek nl een rubberen kofferbakmat voor mijn pro-ceed 2010
Laatste antwoord door rednAS77, -
- 19 antwoorden
- 4,1k weergaven
Dag mensen,ik ben eigenlijk op zoek naar een paar mistlampen voor mijn pro cee,d,nou ben ik bij de dealer geweest en die weet mij doodleuk te vertellen dat deze lampjes!minimaal!
- 8 antwoorden
- 5,5k weergaven
Zaterdagavond gelijk al bij de eerste bocht werkte mijn knipperlichten niet !! Binnen in de auto bij dash board lichte 1 keer de lampjes van de alarmlichten op. M.a.w geen knipperen buiten, alleen binnen links en rechts 1 keer knipperen ( alarmlichten). Dit alles duurde ongeveer 10 minuten ( zeker 15 bochten genomen) en plotseling deden de knipperlichten weer normaal. Zondag weer met de auto weggeweest en geen probleem !! Heeft iemand dit al ooit meegemaakt ??
- 7 antwoorden
- 1,4k weergaven
Even een vraagje over het ISG systeem! Vandaag voor het eerst het ISG systeem kunnen uitproberen: bij thuiskomst even gestopt bij de brievenbus. Auto in vrij, motor gaat keurig uit, even de brievenbus legen, instappen, koppeling in en..... niks! Daar sta je dan.... In een willekeurige volgorde geprobeerd te schakelen, gas geven, koppeling in, uit, etc, en uiteindelijk ging de motor weer aan. Iemand een idee van de juiste volgorde der dingen?
2x terug roep actie voor de ceed
door Gast Jantje- 16 antwoorden
- 2,8k weergaven
Eentje voor controle/vervaning instrumenten paneel (als ik het goed begrepen heb) en de ander is een software update van het ISG systeem. Waren geen belangerijke dingen voor zover ik het begrepen heb, dus worden als het goed is uitgevoerd zodra de auto een keertje binnenkomt.
Velgen vraagje
door Dinky_Toy- 6 antwoorden
- 1,5k weergaven
Ik heb een setje 17" op het oog met de volgende maten; ET 45, 7jx17Hz. Gaat dit passen op een Cee'd? Is de bandenmaat 215-45-17 de juiste maat voor de 17 inchers? En hoe zit het met comfortverlies ten opzichte van 16" of 15"? Onder mijn vorige auto had ik 215-55-16 liggen Scheelt dat veel?
Laatste antwoord door Dinky_Toy, -
Wat ik nou weer onder me auto heb hangen.. 1 2
door Gast Jantje- 27 antwoorden
- 4,8k weergaven
Een stuk van me airco condensor.. Kia dealer riep meteen dat ik een drempel had geraakt, terwijl me radiator die lager hangt en er direct achter zit geen schade heeft en de balk ervoor die NOG lager hangt ook geen krasje heeft.. Ow ja, de auto is er nog niet eens geweest en ze roepen dat al.. We zullen maar weer zien..
Laatste antwoord door jelle linnekamp, -
- 7 antwoorden
- 2,3k weergaven
Zie deze link voor "mooie" dagrijlichten voor de cee'd: http://www.carfantasy.nl/koplampen-kia-ceed-06-09-devil-eyes-dayline-chroom-p-68911.html
Laatste antwoord door Smart, -
Mijn ceed sw wordt geregeld bezocht door een marter, het beestje eet mijn hele isolatiemateriaal van de aircoleiding op. Wie weet wat je hieraan kan doen.
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Sinds vandaag zijn wij weer Kia rijders! Mijn vrouw heeft sinds vandaag een Cee'd Sporty Wagon 1.4 ISG X-tra. Waar wij vast heel veel plezier van gaan hebben. Foto's hebben we nmog niet, maar die volgen snel. Nu zijn wij al aardig bekend met Kia en hebben er ook al een stel gehad. Rio 1.4 LXE-Airco: Magentis 2.0 DRDi EX: Rio 1.4 LXE-Airco incl Bodykit: Cee'd 1.6 CRDi X-tra: Geen foto Carens III 2.0 CRDi X-clusive: geen foto En dan nu na 2 jaar weer een KIA voor de deur. De Cee'd is nu nog standaard, maar dat zal op termijn wel anders worden.
Laatste antwoord door Dinky_Toy, -
slappe vering 1 2
door Jeroen K- 26 antwoorden
- 9,1k weergaven
Beste ervaringsdeskundigen Ik ben sinds een half jaar in het gelukkige bezit van een Kia ceed sw 1.4. Ik heb de auto gekocht als gezinsauto maar ik heb de afgelopen vakantie ervaren dat bij een gemiddelde belading (50 kg dakkoffer, 50 kg achterbank, 50 kg bagageruimte) de Kia zo laag op de weg komt te liggen dat bij het passeren van een drempel de elektriciteitsaansluiting van de trekhaak - die het laagste punt vormt aan de achterzijde - regelmatig de grond raakt en inmiddels is beschadigd en in de achterbumper is gedrukt. Volgens de dealer is de vering in orde. Hij adviseert mij om te hulpveren aan te schaffen. Dat kan toch niet waar zijn? Zo zwaar is de auto niet belad…
Laatste antwoord door OutOfFocus, -
- 5 antwoorden
- 15,4k weergaven
Beste, heb vandaag een prop in me band laten schieten, zat namelijk een schroef in, de band was 4 maanden oud, beetje zonde om een nieuw eronder te gooien, nu zei de de bandenman, op eigen risico, hoe groot zijn de risico's precies? mvgr, Barry
Laatste antwoord door vince!, -
- 9 antwoorden
- 2,1k weergaven
Ik denk dat hier wel meer mensen zijn die een foto hebben van hun Kia op vakantie: Laat zien laat zien!!!
- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
Er komt een facelift van de pro cee'd aan ben benieuwd hoe deze eruit gaat zien.... heeft er iemand meer info en misschien foto's?? Dealerbulletin 100980: Facelift Kia pro_cee'd
Laatste antwoord door Peterrrrr,