simba Posted October 20, 2010 Posted October 20, 2010 hoi Ik wilde in de kofferbak een 12v aansluiting maken voor een koelbox. Zit er een voorbereiding in een kia ceed uit 2007 ? Of zal ik nieuwe draden vanuit de zekeringkast moeten trekken. Er is nog een zekering vrij volgens het boekje. En de sigaretteaansteker wilde ik via de middenconsul onder de armsteun doortrekken naar de achterbank weet iemand of dit te doen is ? Is er ergens een instructieboek hoe je somminge delen goed en veilig kan verwijderen. grt Simba Quote
flierefluiter Posted October 20, 2010 Posted October 20, 2010 Hallo Simba, Een dergelijke aansluiting is ten alletijden te realiseren. In heel veel moderne auto's zit er al vaak een dergelijk kabelboompje in de kofferbak, of dit bij uw auto zo is, dat kunt u gewoon bij dedealer vragen, of misschien zijn er ook KIA vrienden die het weten, dat is even afwachten. Het eigne wat ik er wel bij wilde vermelden, als u deze aansluiting wilt realiseren, neem dan het beste een nieuwe aansluiting vanaf de zekeringkast indien mogelijk, maak beter geen aftakking van een andere sigarenaansteker aansluiting. En neem bedrading die dit ook aankunnen, daar doel ik mee op de dikte van de draad, en altijd een zekering in het begin van de draad monteren, indien u een andere aftakking maakt. Let ook goed op de belasting van de nieuwe 12 Volt aansluiting, de plug en de contactdoos, mogen nooit zwaarder belast worden dan 100 Watt. Dat is de algemene waarde van dergelijke aansluitingen. Dus let ook goed op de sterkte van de zekering, in dit geval zou 10 Ampere sterk genoeg zijn, het is dus een rekensommetje, 100 Watt gedeeld door 12 Volt, dan heb je 8,33 Ampere zekering nodig, die is er dus niet, en gaat u direct door naar 10 Ampere. Een koelbox kan daar vaak goed op aangesloten worden, als u maar op het vermogen let van deze koelbox. Ga ook voorzichtig te werk in deze tijd van het jaar, wat betreft het kunststof, dit is in de zomertijd beter bestand tegen de demontage, nu word het net allemaal wat brosser, en breekt iets sneller af, en dat zou erg jammer zijn. Ik hoop dat u iets heeft aan deze informatie. Met vriendelijke groet, Ad Quote
simba Posted October 20, 2010 Author Posted October 20, 2010 kijk de tip van doet dit als het warm weer is vindt ik een hele goeie had ik nog niet aan gedacht. De zekering in de zekering kast is 15 en staat op reserve dus die zou ik er voor kunnen gebruiken. Van het midden consul is alleen maar door trekken erg mag toch niet gerookt worden in de auto. Is voor dochterlief dvdtje kijken. Maar dit ga ik idd lekker een keertje in het voorjaara doen Thankx Quote
paul64 Posted October 20, 2010 Posted October 20, 2010 hoiIk wilde in de kofferbak een 12v aansluiting maken voor een koelbox. Zit er een voorbereiding in een kia ceed uit 2007 ? Of zal ik nieuwe draden vanuit de zekeringkast moeten trekken. Er is nog een zekering vrij volgens het boekje. En de sigaretteaansteker wilde ik via de middenconsul onder de armsteun doortrekken naar de achterbank weet iemand of dit te doen is ? Is er ergens een instructieboek hoe je somminge delen goed en veilig kan verwijderen. grt Simba Hallo Ik kijk regelmatig op de CEED online site voor informatie over de auto. Hier kun je alles over de auto vinden van koplamp tot bedradingen ect. Het is wel een Engelse site maar de weg wijst zich van zelf door op de betreffende tabs te klikken voor de onderwerpen/onderdelen van de auto. Klik op de onderstaande link om naar de betreffende site te gaan. >>> Groet, Paul Quote
OutOfFocus Posted October 22, 2010 Posted October 22, 2010 .. Ga ook voorzichtig te werk in deze tijd van het jaar, wat betreft het kunststof, dit is in de zomertijd beter bestand tegen de demontage, nu word het net allemaal wat brosser, en breekt iets sneller af, en dat zou erg jammer zijn. .. Vrijwel alle kunstof panelen zitten ook met witte of groene clips vast. Deze kun je los kopen bij veel automateriaal zaken of je eigen dealer. Koop een zakje van 10 dan heb je altijd reserve als er onverhoopt Quote
Recommended Posts