Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

velgen ceed sw

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Binnen een aantal jaren zal ook in nederland witerbanden verplicht worden gesteld zoals in veel andere landen... Ach het zal vast niet echt nodig zijn... :cool:

• Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dat zou de BOVAG en de aangesloten autobedrijven wel willen.

Zullen we komend wintertje maar eens afwachten ?

(wellicht 4 maanden mist en 8 gr :wink:)

Geplaatst

Het wordt tijd dat mensen weer echt leren autorijden en niet afhankelijk zijn van hun ABS, ESP, ASR en weet ik veel wat voor regelsystemen nog meer :roll:

News flash: ook die systemen gaan kapot.. en daar gaat jan normaal weer met zijn winterbandjes.. alsnog tegen een lantaarnpaal :roll:

Geplaatst

Ik wil je gemoedstoestand niet teveel veranderen, maar ik heb de winterbanden, Continental TS830, alweer besteld!:punk::clap:

Geplaatst

Ow maakt niet uit hoor, ik vind het een keuze die ieder voor zich moet maken, ik vind het persoonlijk gewoon onzin maar dat mag ik niet vinden van hankpeters en JSA :single fuck:

Geplaatst (aangepast)
Dat hele remweg verhaal heb je allemaal gelijk in, alleen dan zet ik er tegenover anticiperen. Ik ben nog nooit in de problemen geraakt met gladheid.

Ik ben ook nog nooit in de problemen geraakt met al mijn vorige auto's. En 30 jaar geleden zat daar geen ABS, ESP, etc in. De noviteiten dragen wel bij bij tot extra veiligheid. Zo ook winterbanden.

Als het meer gaat regenen en mijn winterbanden liggen er op, dan heb ik weinig last van aquaplanning to.v. de Michelin Energysavers.

Het blijven persoonlijke keuzes of je het doet of niet. Maar als net als vorig jaar het parkeerterrein op het werk vol ligt met sneeuw en er permanent twee collega's klaar staan om de meeste (met zomerband) aan te duwen omdat ze geen grip hebben, ben ik blij als ik gewoon wegrijd met mijn winterbanden.

Qua kosten maakt het me weinig uit, met 40.000 km per jaar komen die banden toch wel aan vervanging toe. Alleen doe ik nu 1 keer zo lang met de zomerband.

Alhoewel ik de standaard Michelin Energysaver wel snel vind slijten....

Ik heb zelf de standaard 16 inch banden van KIA als zomerband. Voor de winterbanden heb ik 15 inch winterbanden op mooie lichtmetalen velgen gekocht bij de dealer. Veel bieden hiervoor mooie sets aan. En het prijsverschil tussen lichtmetaal of staal is niet zo groot. Waarom in de winter met lelijke stalen velgen rijden, dat lijkt me voorbehouden voor leaserijders :wink:

aangepast door wimkia
Geplaatst
Ook ik heb nog nooit met winterbanden gereden en ben daarbij nog niet echt in de problemen gekomen. Wel ben ik vorige winter door gladheid bij een stapvoetssnelheid in een bocht gaan glijden en kwam hierbij tegen een stoepband tot stilstand. Deze winter krijg ik voor het eerst winterbanden onder de auto en mijn hoop hierbij is dan ook dat ik ook al pas ik op en pas ik mijn rijstijl aan aan de omstandigheden ik dan net dat beetje meer grip heb dat ik niet meer ga glijden. Afgelopen winter was het toevallig een stoepband maar het kan ook maar zo een mens, dier of andermans eigendom zijn waar je tegenaan komt en dat geeft je veel meer spijt als je denkt dat dit met winterbanden te voorkomen zou zijn geweest.

Grtz.Gstar

Precies dezelfde ervaring...gelukkig ook een stoeprand en een paaltje op diezelfde stoep waar ik ca. 5 cm vanaf stil bleef staan....

Dus de winterbandjes zijn besteld en gaan er half oktober onder denk ik. Belangrijker is dat (als ik de winterbandenrijders moet geloven) bij nat (en koud) weer de rijomstandigheden ook een stuk beter zijn.

Geplaatst
Er zijn volgens mij geen echt uitgesproken verschillen tussen lichtmetalen en stalen velgen. Wel is lichtmetaal, zoals het al zegt, lichter dan staal. Lichtmetaal is daarentegen duurder en gevoeliger voor zout en pekel en duurder in aanschaf. De gewichtsbesparing van het alu bespaart mogelijk ook brandstof.

Het oog wil ook wat, daarom vind ik lichtmetaal voor mij 1e keus. Maar overal zit natuurlijk een prijskaartje aan.

Hier even een puntje van kritiek...

Lichtmetalen wielen zijn zeker niet lichter dan stalen wielen. Voor mijn werk versjouw ik ook wel eens stapels show-wielen in de showroom, en dan ben ik blij als ze staal zijn hoor!

Geplaatst

Volgens mij is een 15 inch lichtmetalen wiel lichter dan een 15 inch stalen wiel. Omdat met lichtmetaal vaak grotere diameters worden toegepast, neemt het gewicht derhalve ook toe.:wink:

• 3 weken later...
Geplaatst (aangepast)

Hoi allemaal.

Ik lees alleen de discussie zomer/winter banden.

ik wil eigenlijk All season banden onder mijn cee'd-sw leggen.

Gewoon op de standaard velgen.

Is er iemand die daar rij-ervaring mee heeft ? (ook mbt het geluid in de auto)

aangepast door Roel
tikvoudje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...