Jump to content

velgen ceed sw

frankia

Recommended Posts

• Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik ben voor mijn winterbanden ook van 16" lichtmetaal van de Seven naar 15"staal gegaan voor mijn winterbanden.

Volgens mij staat de Cee'd ook standaard op 15"staal.

En bij de banden handel kwamen ze meteen met deze velg. Dus was de keuze zo gemaakt, nieuwe set velgen gekocht en banden omslaan en mijn ander velgen verkopen.

Ze hebben er een voor op geprobeerd en die paste dus...

Klaar voor de winter (alleen nog eronder zetten,nu nog een beetje te vroeg:razz:)

Winterbanden zijn maar een overdreven iets als je het mij vraagt..

Ik heb nog nooit problemen gehad met enige gladheid, zelfs niet met autos waarmee ik pure zomerbanden onder had hangen in maatje 225 breed..

Afgelopen winter met die dikke sneeuwbuien ook van winschoten naar utrecht gereden zonder winterbanden.

Winterbanden zijn maar een overdreven iets als je het mij vraagt..

Ik heb nog nooit problemen gehad met enige gladheid, zelfs niet met autos waarmee ik pure zomerbanden onder had hangen in maatje 225 breed..

Afgelopen winter met die dikke sneeuwbuien ook van winschoten naar utrecht gereden zonder winterbanden.

nou ik vind dat je hier niet helemaal gelijk in hebt.

volgens alle testen is de remweg vele male korter met een winterband, en daar bij heb ik winterbanden omdat ik ook op wintersport ga, vanaf ik die heb g

Dat hele remweg verhaal heb je allemaal gelijk in, alleen dan zet ik er tegenover anticiperen. Ik ben nog nooit in de problemen geraakt met gladheid.

Ik heb volgens mij het een en ander gemist maar dacht gisteren te lezen dat je een 330ci aan wil gaan schaffen ? Zullen we het na de winter nog eens over winterbanden hebben ? :lol:

Dat hele remweg verhaal heb je allemaal gelijk in, alleen dan zet ik er tegenover anticiperen. Ik ben nog nooit in de problemen geraakt met gladheid.

Maar vergeet niet er zijn ook andere mensen op de weg die denken dat ze alles kunnen. En als je dan je spullen goed voor elkaar hebt kun je beter handelen.

Ik zeg niet dat je gewoon tekeer kunt gaan met winterbanden, echt niet ook die hebben een grens maar ik vind als je normaal met verstand rijd in de sneeuw met winterbanden dan heb je echt controle,

We hebben het zelf mee gemaakt in Oostenrijk een vrouw viel net voor mijn wagen en ik weet zeker als ik g

Ik heb volgens mij het een en ander gemist maar dacht gisteren te lezen dat je een 330ci aan wil gaan schaffen ? Zullen we het na de winter nog eens over winterbanden hebben ? :lol:

Jij bent vals, HAHA!

Ja ik kan me op autoblog leuke foto's herinneren van bmwtjes die de oprit van de snelweg niet haalden......

Laten we wel aardig blijven voor Jantje jongens.

Het zou zonde zijn als Jantje weer zou verdwijnen (ik hoop stiekum dat hij definitief terug is ;) )

Hey ik heb een dikke huid hoor, je krijgt mij niet weg gepest :-P

En verder's zoals ik al zei, ik heb met volvo station's gereden op biddinghuizen na een regen bui.

Feit blijfft dat de meeste mensen met gladheid in de problemen komen door hun eigen stommiteiten en dan hadden zelfs winterbanden ze niet meer kunnen helpen.

Hmm.. Ik bedoel hier niet mee om iemand aan te vallen. Als mensen op winterbanden willen rijden is dat echt hun keuze en inderdaad in het buitenland verplicht.

Ik ventileer alleen mijn eigen mening over die geld klopperij met dat zwarte goud..

Wat is meer aan te raden voor 15'' winterbanden, stalen velgen of lichtmetaal.

En wat is een redelijke prijs om deze nieuw aan te schaffen?

De banden die ik heb zijn van december vorig jaar en zaten hiervoor onder mijn Peugeot 307 sw. Ze hebben slechts 4000 kilometer gereden.

Er zijn volgens mij geen echt uitgesproken verschillen tussen lichtmetalen en stalen velgen. Wel is lichtmetaal, zoals het al zegt, lichter dan staal. Lichtmetaal is daarentegen duurder en gevoeliger voor zout en pekel en duurder in aanschaf. De gewichtsbesparing van het alu bespaart mogelijk ook brandstof.

Het oog wil ook wat, daarom vind ik lichtmetaal voor mij 1e keus. Maar overal zit natuurlijk een prijskaartje aan.

Er zijn volgens mij geen echt uitgesproken verschillen tussen lichtmetalen en stalen velgen. Wel is lichtmetaal, zoals het al zegt, lichter dan staal. Lichtmetaal is daarentegen duurder en gevoeliger voor zout en pekel en duurder in aanschaf. De gewichtsbesparing van het alu bespaart mogelijk ook brandstof.

Het oog wil ook wat, daarom vind ik lichtmetaal voor mij 1e keus. Maar overal zit natuurlijk een prijskaartje aan.

Maar nadeel is als je op wintersport gaat en kettingen moet gebruiken er niet veel van je velgen overblijft. Er zijn wel speciale kettingen voor lichtmetaal, maar ook daar hangt dan een prijskaartje aan.

Hey ik heb een dikke huid hoor, je krijgt mij niet weg gepest :-P

En verder's zoals ik al zei, ik heb met volvo station's gereden op biddinghuizen na een regen bui.

Feit blijfft dat de meeste mensen met gladheid in de problemen komen door hun eigen stommiteiten en dan hadden zelfs winterbanden ze niet meer kunnen helpen.

Hier heb je helemaal gelijk in! Maar iemand die oplet en winterbanden gebruikt vind ik een h

De banden die ik heb zijn van december vorig jaar en zaten hiervoor onder mijn Peugeot 307 sw. Ze hebben slechts 4000 kilometer gereden.

Als ze passen qua maat moet dat makkelijk kunnen. Winterbanden gaan 3-4 jaar mee (tenzij je giga veel kilometers rijdt!)

Hmm.. Ik bedoel hier niet mee om iemand aan te vallen. Als mensen op winterbanden willen rijden is dat echt hun keuze en inderdaad in het buitenland verplicht.

Ik ventileer alleen mijn eigen mening over die geld klopperij met dat zwarte goud..

kan het niet laten om weer even te reageren op jantje.

weer zegt hij dingen die hij niet kan onderbouwen.

het is wetenschapelijk bewezen dat winterbanden ook in ons kleine nederland hun diensten bewijzen. en om dan maar te beweren dat het alleen maar geldklopperij is.is dom en zeker is het niet zo dat het je eigenschuld hoeft te zijn als je in de problemen komt door het slechte weer. het is makkelijk als je kunt uitwijken als er iemand op je afkomt die wegslipt door vorst. dacht uit vorige topics begrepen te hebben dat jantje monteur was en weer zeg ik die moeten zeker beterweten.

vind vaak dat wat hij zegt waar is maar soms komt hij uit de hoek als een onervaren rijder die niet weet waar hij het overheeft.

daarom jantje gebruik je kennis over auto's aub om andere te helpen de juiste keuze te maken. zoals ze te wijzen op testen en waar ze de zelfde produkten eventueel goedkoper kunnen kopen.

mv Hank