Ceed 1
2006->2012
Alles over de Kia Ceed 1 vind je hier
770 topics in dit forum
-
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
Ben op zoek naar een trekhaak. Heb wel de uitvoering met parkeersensoren, dus een afneembare lijkt mij handig. T35 (Afneembaar model) en SET0475, 13-polig kom ik op: http://www.trekhaakshop.nl/default.asp en http://www.trekhaakshop.be/default.asp zit daar gewoon een prijsverschil in van Euro 60. (euro 364 en euro 305)
Laatste antwoord door snackey, -
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
Goedemiddag, Heb sinds 2 weken de Se7en Business Wagon en ben heel tevreden. Heerlijke wagen met heel veel mogelijkheden. Meerdere malen per rit komt het voor dat wanneer ik Radio luister, plotseling USB wordt geselecteerd en dus muziek start van de USB stick. Kent iemand dit "probleem"? Bij voorbaat dank!
Laatste antwoord door Kia Pee'd, -
wie weet welke kleur het op de originele kleur lijkt ( merk auto maakt niet uit) 6000 k of 8000 k. wil misschien ook xenon in mijn pro_cee'd zetten. gr marcel
-
Probleempje
door Gast Jantje- 4 antwoorden
- 1,1k weergaven
Goeie middag, Nou hebben ze afgelopen dinsdag in mijn auto een converter van de elektrische stuur bekrachtiging vervangen en sinds dat moment zit ik met een irritante storing. Als ik stil sta of bijvoorbeeld bijna stil sta bij een rotonde of iets dergelijks dan gaat de radio uit en weer aan. In sommige gevallen blijft hij net zolang uit en aan gaan tot ik weer ga rijden. Bijkomend probleem is dat het ook niet altijd gebeurt. En nou heb ik geen zin om meteen weer naar de dealer toe te rijden dus heeft iemand hier enig idee wat dit kan zijn? Groetjes van een nog steeds zeer blije kia rijder
Laatste antwoord door patten, -
- 16 antwoorden
- 2,7k weergaven
Ik maak hier maar even een apart topic voor want een ergernis is (nog) niet: Vraag 1. Kan ik de audio assistentie permanent uitzetten? Ieder keer als ik de navigatie aanzet, moet ik eerst naar de instellingen om de vriendelijke Engelse mevrouw het zwijgen op te leggen. Vraag 2. Loopt bij jullie de klok in het navigatiescherm linksonder (estimated time of arrival) ook een uur achter? In het andere display staat'ie goed (ingesteld op zomertijd). Heb ik een instelling over het hoofd gezien?
Laatste antwoord door pexxx, -
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
Heeft iemand ervaring in het rijden van een Ceed 1.4 Seven met caravan. Hoe is het verbruik,rijden,grootte caravan etc. Ik ga in de zomer uitproberen hoe het is om te rijden met caravan van max 800kg. Graag jullie ervaringen
Laatste antwoord door Henk.W, -
- 6 antwoorden
- 1,5k weergaven
Een vraagje. Op alle reclames en plaatjes van de ingebouwde navigatie zie ik dat de kleur vnl. blauw met oranje letters is. Zo ook op de handleiding van de update BT. Bij mij is de kleur vnl zwart met grijstinten en oranje. Zie ik een instelling over het hoofd?
Laatste antwoord door rednAS77, -
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Hallo allen, Zie regelmatig in de forums dat de hoop gevestigd wordt op de update's die er zoal al zijn en nog moet komen. Vraag me af of al die problemen die hier zoal besproken worden ook wel aankomen bij KIA. Want als ik die problemen zo zie, mogen er volgens mij elke maand wel een update komen. Of zullen idd al deze problemen meegenomen worden door iemand vanaf KIAclub, die op zijn beurt weer connecties heeft met KIA? Bij de dealer zal sowieso moeten worden aangegeven, maar daar is ook maar weer de vraag of zij er ook wat met doen. Hebben nu 8 weken wachten erop zitten, maar als de Ceed SW CRDi er eindelijk is, welke versie moet er nu, of eigenlijk zal erin moeten …
-
Track and trace Kia
door Rob D- 20 antwoorden
- 4,2k weergaven
Onlangs bestelde ik via Dell een computer. Ik kon vanaf het moment van bestellen tot het moment dat ie bij mij thuis werd afgeleverd precies zien wat de status was. Is zo'n soort van track and trace ook bij nieuwe auto's ergens te vinden op internet?
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
Pro Ceed Piston Grey 1 2
door snackey- 39 antwoorden
- 5,7k weergaven
Dat is um dan geworden. En nu lekker rijden en alles uitproberen.
Laatste antwoord door snackey, -
- 12 antwoorden
- 2k weergaven
Heren, heb zins afgelopen vrijdag een Pro_cee'd seven, alles werkt alleen heb soms problemen dat mensen mij niet kunnen horen als ik hun bel, heb ik misschien iets over het hoofd gezien wat ik moet aanzetten. hopelijk kunnen jullie mijn helpen mvgr. Barry Loerakker
Laatste antwoord door BL1987, -
Bedankt allemaal
door Oosterum- 1 antwoord
- 992 weergaven
Bedankt allemaal voor jullie adviezen en welkom. Een beetje laat, maar er waren ook nog andere wereldse zaken die mijn aandacht dreigden af te leiden van de KIA Cee'd. Maarrrr....ik heb de keuze gemaakt, en een KIA Cee'd 1.6 Xecutive besteld. Dus die discussie is niet voor niets geweest. In juni wordt ie verwacht dus dat is nog even doorbijten, hoewel mijn oude Hyundai Lantra het nog goed doet. Die gaat naar een van mijn dochters. Ik reken er maar op dat de Cee'd eind juni rijklaar is. Omdat ik er wel lichtmetalen velgen (ander merk) op wilde, heb ik nu ook velgen over om winterbanden om te zetten.
Laatste antwoord door bigwade, -
- 22 antwoorden
- 4,7k weergaven
Ik rijd een Pro Ceed en heb veel last van statische elektriciteit. Elke keer als ik uitstap en de deur aanraak krijg ik een schokje. Bijna altijd rubberen zolen onder de schoenen. Zou de combinatie met het matje de oorzaak kunnen zijn, of de bekleding?. Heeft iemand een dergelijke ervaring?
- 15 antwoorden
- 4,7k weergaven
In een test las ik over de Cee'd dat het qua prijs /kwaliteit een prima auto is. Als nadeel werd gezien dat de lengte van het zitvlak waar de benen op rusten nogal aan de korte kant is en dat dit vermoeiend kan zijn voor de bestuurder en bijrijder. Nu moet ik zeggen dat mij dit wel opviel tijdens de proefrit, maar ik ondervond dit niet echt als hinderlijk. Maar ja, een proefrit is een momentopname. Wat is de ervaring van jullie als bestuurders?
Laatste antwoord door KC-JanvdSluis, -
alarm cee'd sw
door reddevil74- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
Weet iemand hoe je het alarm zou kunnen uitproberen? Ik heb namelijk wel de stickers op mijn ramen zitten. Maar ik heb geen idee hoe het werkt of klinkt, mischien wel handig om het te weten.
Laatste antwoord door reddevil74, -
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Sinds drie weken rij ik in een nieuwe Ceed SW seven met 1,4 motor. Tot op heden ? Een hele fijne auto die stil en comfortabel is en ondanks slechts 1,4 met 90pk een soepele motor en idem versnellingsbak. Ik ben geen snelheidsduivel, maar deze auto rijdt gewoon vlot. Er zijn 2 zaken die tot nu toe een opmerking verdienen. Het file-rijden gaat (nog) niet echt rustig, wat mogelijk komt doordat de auto nog niet goed is ingereden. Het andere is het full-map navigatiesysteem. Hierover heb ik op deze site al genoeg opmerkingen gelezen. In het menu kan men (nog) niet kiezen voor Nederlands. Ook de handleiding is niet in het Nederlands. De Engelstalig dame die met flink accent …
-
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
Voor de belettering van mijn nieuwe auto hebben wij lijntekeningen nodig van de Cee'd SW. Weet iemand waar die te krijgen zijn? Importeur heeft ze ook niet Anders maar een foto maken en daarop opmaken.
Laatste antwoord door PH-ILS, -
- 23 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hallo iedereen, Ik heb de Kia Pro C'eed facelift versie. Omdat ik op mijn nieuwe auto geen krassen wou maken (je kan nooit veilig genoeg zijn) heb ik er parkeersensoren op laten zetten. Toen ik naar mijn auto ging kijken toen hij net geleverd was, waren die sensoren nog zwart, wat natuurlijk niet pas op een witte auto. Nu heb ik inmiddels mijn auto en hebben ze dus de sensoren "wit" gelakt. Maar het is niet zo wit als mijn auto, er zit toch nog een soort van beige tint in. Het valt niet super fel op, maar als je er op let zie je het toch feller dan bij gewone bmw's of audi's waarbij dit ook gelakt is. In de garage hebben ze mij verteld dat ze geen te dikke laag moch…
Laatste antwoord door Leon, -
krakend stuurwiel
door lausbub- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
ik krijg nu last dat mijn stuurwiel begint te kraken. 1e gen pro_cee'd heeft met de warmte te maken. het hard plastic kap achter op het stuurwiel kraakt . heeft iemand daar nog meer last van??? gr marcel
Laatste antwoord door lausbub, -
- 8 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo, Kan iemand me zeggen of het navigatie systeem voor zien is van TMC. Dat hij ook de actueele verkeers melding door krijgt? ( Ik heb het dan over het navigatie welk in de Seven uitvoering zit)
Laatste antwoord door Richard Limburg, -
- 22 antwoorden
- 3,2k weergaven
Ik krijg nu geregeld reclame per post betreft korting op onderhoud/ acc van de hoofddealer bij ons in de buurt. Vreemd dat ik dit niet krijg van mijn eigen dealer ( vorig jaar nog hoofddealer). En gelden deze kortingen ook bij sub dealers?? Ja Ja ,ik weet moet dit na vragen bij mijn dealer, maar als jullie iets meer weten hoor ik dit graag. Gr Cor
- 24 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo iedereen, Ik had het nieuws nog even achtergehouden, maar eind januari had ik mijn witte Kia Pro_Cee'd EX 1.6 CRDi 115pk besteld! Nu is hij aangekomen, maar ik zit met examens . Ben afgelopen donder na mijn examen toch even een kijkje gaan nemen (kon het niet laten) Maja ik ga hem vrijdag echt halen, dan kan ik er eindelijk eens mee rijden! Hopelijk ga ik er alleen maar goede ervaringen aan over houden. Foto's zal ik nogwel posten hier, maja iedereen zal wel weten hoe hij eruit ziet Greetzz Private aka (binnenkort) Trotse Kia eigenaar
Laatste antwoord door Private, -
Ik heb me een ATH sportgrill aangeschaft voor m'n ceed SW en ze staat perfect. Enige nadeel ; ik ondervind een fluittoon die erger word naarmate de snelheid hoger word en dit komt door de grill. Heeft iemand een gelijkaardig probleem of een oplossing hiervoor ? Anders ben ik genoodzaakt om deze grill terug te verkopen want zo blijven rijden is geen oplossing. Thanks
Laatste antwoord door kirtap, -
Wie weet ongeveer wat de levertijd is van een nieuwe auto als deze niet in voorraad is? Welke ervaringen zijn er al over? Wij hebben de Ceed SW CRD besteld. Hebben nu 4 weken wachten erop zitten, maar moesten van ca. 8 weken uit gaan, dus nog 4 weken ongeduldig wachten? Groetjes A&A
Laatste antwoord door vince!, -
- 23 antwoorden
- 2,5k weergaven
Waar is dat ronde roostertje voor???
Laatste antwoord door Alex VB,