Jump to content

Probleempje

Recommended Posts

Guest Jantje
Posted

Goeie middag,

Nou hebben ze afgelopen dinsdag in mijn auto een converter van de elektrische stuur bekrachtiging vervangen en sinds dat moment zit ik met een irritante storing.

Als ik stil sta of bijvoorbeeld bijna stil sta bij een rotonde of iets dergelijks dan gaat de radio uit en weer aan. In sommige gevallen blijft hij net zolang uit en aan gaan tot ik weer ga rijden. Bijkomend probleem is dat het ook niet altijd gebeurt.

En nou heb ik geen zin om meteen weer naar de dealer toe te rijden dus heeft iemand hier enig idee wat dit kan zijn?

Groetjes van een nog steeds zeer blije kia rijder :D

Guest Jantje
Posted

30 kijkers al.. niemand een ideetje voor in de grabbelton? :lol:

Posted

De aansturing van de bekrachtiging is snelheidsafhankelijk. Die is (gok ik) ook aangesloten op het CAN-bus systeem waar de radio ook aan hangt (gok ik ook). Ik vermoed dat je bekrachtiging stoort via die bus en dat zodoende de radio wegvalt.

Guest Jantje
Posted
De aansturing van de bekrachtiging is snelheidsafhankelijk. Die is (gok ik) ook aangesloten op het CAN-bus systeem waar de radio ook aan hangt (gok ik ook). Ik vermoed dat je bekrachtiging stoort via die bus en dat zodoende de radio wegvalt.
Posted

Telefoontje met de dealer kan geen kwaad.

Misschien hebben ze het euvel al eerder bij de hand gehad en zegt die monteur: "Oohwja, dat ligt daaraan".

Ik had in den beginne vreemde problemen door de bleutooth carkit.

Als er een (spraak)verbinding was tussen carkit en telefoon dan viel de cruiscontrol uit, en de km-teller en toerenteller deden het niet meer.

Was bij de garage ook zo verholpen, maar zorgde wel voor vreemde problemen.

Ik zou zeggen ff bellen met dealer.