Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Sinds drie weken rij ik in een nieuwe Ceed SW seven met 1,4 motor.

Tot op heden ? Een hele fijne auto die stil en comfortabel is en ondanks slechts 1,4 met 90pk een soepele motor en idem versnellingsbak. Ik ben geen snelheidsduivel, maar deze auto rijdt gewoon vlot. Er zijn 2 zaken die tot nu toe een opmerking verdienen. Het file-rijden gaat (nog) niet echt rustig, wat mogelijk komt doordat de auto nog niet goed is ingereden. Het andere is het full-map navigatiesysteem. Hierover heb ik op deze site al genoeg opmerkingen gelezen. In het menu kan men (nog) niet kiezen voor Nederlands.

Ook de handleiding is niet in het Nederlands. De Engelstalig dame die met flink accent aanwijzingen geeft, mag van mij gewoon in Cockney-Londen blijven. Het scherm is prachtig en duidelijk, maar gewoon Nederlands gesproken ondersteuning lijkt mij vanzelfsprekend.

Tenslotte koop je een KIA in Nederland bij een Nederlandse dealer. KIA Nederland heeft tot nu toe nog niet gereageerd op mijn e-mail.

Mijn KIA-dealer neemt ook kontakt op met KIA-Nederland. Even geduld ?

Edited by KC-JanvdSluis
Taalfoutje !
Guest Jantje
Posted
Sinds drie weken rij ik in een nieuwe Ceed SW seven met 1,4 motor.

Tot op heden ? Een hele fijne auto die stil en comfortabel is en ondanks slechts 1,4 met 90pk een soepele motor en idem versnellingsbak. Ik ben geen snelheidsduivel, maar deze auto rijdt gewoon vlot. Er zijn 2 zaken die tot nu toe een opmerking verdienen. Het file-rijden gaat (nog) niet echt rustig, wat mogelijk komt doordat de auto nog niet goed is ingereden. Het andere is het full-map navigatiesysteem. Hierover heb ik op deze site al genoeg opmerkingen gelezen. In het menu kan men (nog) niet kiezen voor Nederlands.

Ook de handleiding is niet in het Nederlands. De Engelstalig dame die met flink accent aanwijzingen geeft, mag van mij gewoon in Cokney-Londen blijven. Het scherm is prachtig en duidel;ijk, maar gewoon Nedrlands gesproiken ondersteuning lijkt mij vanzelfsprekend.

Tenslotte koop je een KIA in Nederland bij een Nederlandse dealer. KIA Nederland heeft tot nu toe nog niet gereageerd op mijn e-mail.

Mijn KIA-dealer neemt ook kontakt op met KIA-Nederland. Even geduld ?

File rijden is helaas ook na bijna 20.000km er niet beter opgeworden.

Voor het navigatie systeem komt heus wel een update naar nederlands talig.