Private Posted April 26, 2010 Posted April 26, 2010 (edited) Hallo iedereen, Ik heb de Kia Pro C'eed facelift versie. Omdat ik op mijn nieuwe auto geen krassen wou maken (je kan nooit veilig genoeg zijn) heb ik er parkeersensoren op laten zetten. Toen ik naar mijn auto ging kijken toen hij net geleverd was, waren die sensoren nog zwart, wat natuurlijk niet pas op een witte auto. Nu heb ik inmiddels mijn auto en hebben ze dus de sensoren "wit" gelakt. Maar het is niet zo wit als mijn auto, er zit toch nog een soort van beige tint in. Het valt niet super fel op, maar als je er op let zie je het toch feller dan bij gewone bmw's of audi's waarbij dit ook gelakt is. In de garage hebben ze mij verteld dat ze geen te dikke laag mochten leggen, want dan werken de sensoren niet. Dat geloof ik wel, maar toch lijkt het me sterk dat ik overal de sensoren in de identieke kleur als de auto zie. En bij mij toch een beetje een afwijking van kleur heb. Zijn er mensen met hetzelfde probleem? Dit is ongeveer hoe het eruit ziet, kwaliteit is niet zo geweldig want het lijkt op de foto iets minder fel dan in het echt. Mvg Private Edited April 26, 2010 by Private Quote
Guest Jantje Posted April 26, 2010 Posted April 26, 2010 ik denk dat dit bij wit gewoon erger opvalt dan bij andere kleuren Quote
Private Posted April 26, 2010 Author Posted April 26, 2010 ik denk dat dit bij wit gewoon erger opvalt dan bij andere kleuren Zou natuurlijk ook kunnen, vraag me af of iemand hier een witte heeft met sensoren Quote
Remko .me Posted April 26, 2010 Posted April 26, 2010 Kijk de bijlage.. bij mij zijn ze zwart... maar echt niet storend vind ik zelf. Bij jou vind ik het ook niet storend.. ik vind het gewoon netjes hoor. misschien omdat je er zelf op let... (ik heb dat ook altijd!) Quote
Private Posted April 26, 2010 Author Posted April 26, 2010 Kijk de bijlage..bij mij zijn ze zwart... maar echt niet storend vind ik zelf. Bij jou vind ik het ook niet storend.. ik vind het gewoon netjes hoor. misschien omdat je er zelf op let... (ik heb dat ook altijd!) Ik zie niet echt een bijlage? En inderdaad, natuurlijk omdat ik er meer naar zit te staren dat het feller is. Maja bij die bmw's enzo ziet het er toch wel wit wit uit! Maja die hebben dat ook meestal zo echt in hun bumper, dan zie je enkel zo het randje. Terwijl bij mij het er zo eerder 'opgeplakt' is. Quote
Guest Jantje Posted April 26, 2010 Posted April 26, 2010 de sensoren op zo'n bmw zijn ook 2/3x zo duur als die van jouw kia, dus die mogen er dan ook beter maar wat mooier uitzien Quote
Private Posted April 26, 2010 Author Posted April 26, 2010 de sensoren op zo'n bmw zijn ook 2/3x zo duur als die van jouw kia, dus die mogen er dan ook beter maar wat mooier uitzien Bwah dat valt te zien hoor, mijn vader heeft een A5 sportback besteld en daar staan via een pack weliswaar parkeersensoren voor en achter op. En die prijs komt dan toch nogwel ongeveer overeen met die van de Kia hoor Maar ik snap je wel, de duitsers zijn natuurlijk nog wat meer pietje precies op het vlak van afwerking. Maar ik kan leven met die sensoren, liever dan een kras of deuk . Der zijn veel sensoren die lelijker zijn. Quote
Rob D Posted April 27, 2010 Posted April 27, 2010 Even buiten de tint van de sensoren om, hoe bevallen de parkeersensoren qua nauwkeurigheid? Quote
Private Posted April 28, 2010 Author Posted April 28, 2010 Is wel in orde, wel maar eerste keer dat ik daar ervaring mee heb. Je moet natuurlijk nogaltijd opletten, want in het boekje staat ook dat natuurlijk door vuil op je sensors en dingen zoals hekken of draad niet altijd kunnen worden herkend door de sensor. Dusja, het werkt wel goed denk ik. Ik zeg denk ik omdat ik er nog niet veel gebruik van heb moeten maken. Maar ik heb ze wel al eens getest en het werkt dan toch zoals het moet (ale zoals ik denk dat het moet ) Quote
dinges1981 Posted April 29, 2010 Posted April 29, 2010 Ik heb de oude versie van de Pro Cee'd. Geen enkel kleurverschil. Mijn sensors zitten ook iets dieper verzonken in m`n bumper. Dit is echter wel origineel zo geleverd (xclusive), dus misschien heeft het daarmee te maken. Quote
Venga1 Posted April 29, 2010 Posted April 29, 2010 Kijk de bijlage..bij mij zijn ze zwart... maar echt niet storend vind ik zelf. Zwart? Echt niet!! Ze zijn donker blauw En welke bijlage bedoel je? Quote
Remko .me Posted April 29, 2010 Posted April 29, 2010 (edited) Zwart?Echt niet!! Ze zijn donker blauw En welke bijlage bedoel je? Nu wel ...... dat is vet veel verschil toch? http://www.kiaclub.nl/attachment.php?attachmentid=1355&d=1272302638 Edited April 29, 2010 by Chrones Quote
Remko .me Posted April 29, 2010 Posted April 29, 2010 http://www.kiaclub.nl/attachment.php?attachmentid=1382&d=1272563916 Hier nog een voorbeeld Quote
bigwade Posted April 29, 2010 Posted April 29, 2010 Dat ziet er idd wel heel erg uit van "kijk es ik heb parkeersensoren" Quote
Remko .me Posted April 29, 2010 Posted April 29, 2010 Ben benieuwd hoe dit bij andere Venga auto bezitters eruit ziet.... misschien heb ik de lak eraf gepoetst Quote
antonief Posted April 29, 2010 Posted April 29, 2010 Ben benieuwd hoe dit bij andere Venga auto bezitters eruit ziet....misschien heb ik de lak eraf gepoetst Bij mij in de kleur van de auto met een dun zwart randje. Quote
Remko .me Posted April 29, 2010 Posted April 29, 2010 Misschien bij blauw is dat niet zo... was me eerder niet opgevallen.. maar nu wel. Quote
bigwade Posted April 29, 2010 Posted April 29, 2010 Ik zou je auto voortaan van voren benaderen, dan zie je het niet. (maar je weet het wel, haha en dat gaat knagen..) Quote
Remko .me Posted April 29, 2010 Posted April 29, 2010 Hahaha, ik vind het niet erg hoor... Zal wel zo horen, ben benieuwd naar andere byte blue venga bezitters. Quote
Smart Posted April 29, 2010 Posted April 29, 2010 Hahaha, ik vind het niet erg hoor... Zal wel zo horen, ben benieuwd naar andere byte blue venga bezitters. Toch geen bevestiging willen hebben van jouw mening? Quote
bigwade Posted April 29, 2010 Posted April 29, 2010 Ik bespeur toch ook iets van onzekerheid.... Quote
Venga1 Posted April 30, 2010 Posted April 30, 2010 Hahaha, ik vind het niet erg hoor... Zal wel zo horen, ben benieuwd naar andere byte blue venga bezitters. Heren Waar maken we ons druk over? Chrones, het is echt donker blauw!! geen zwart Ik vind het niet lelijk staan. Quote
Venga OK Posted April 30, 2010 Posted April 30, 2010 Ben benieuwd hoe dit bij andere Venga auto bezitters eruit ziet....misschien heb ik de lak eraf gepoetst Bij mijn Venga (steel gray) zijn de sensoren zwart. Dit misstaat niet en valt ook niet zo op. Groet, Peter Quote
Leon Posted May 2, 2010 Posted May 2, 2010 Het is logisch dat parkeersensoren af-fabriek perfect de juiste kleur hebben, aangezien die meegespoten worden met de bumper. Daarom zie je bij al die bmw's, audi's etc geen kleurverschil. Als je de duurste versie van de (Pro)Cee'd besteld zitten ze er ook af-fabriek op en zal je ook geen kleurverschil hebben. Degene die de dealers plaatsen worden meestal met een spuitbusje met de juiste kleurcode gespoten, maar helaas wijken die nogal eens af. Oftewel hebben ze het verkeerde spuitbusje besteld, dat kan natuurlijk ook. Ik heb dezelfde sensoren en die zijn ook gespoten (piston grey) en daar zie ik bijna geen verschil met de bumper. Het lakstiftje dat ik bij de dealer had gekocht daarentegen was helemaal verkeerd, was bijna zwart ipv donkergrijs. Ik heb er een flinke scheut zilvergrijs (die ik nog had staan) door moeten doen, om een beetje op de juiste kleur te komen Quote
Recommended Posts