Jump to content

Recommended Posts

Posted

In een test las ik over de Cee'd dat het qua prijs /kwaliteit een prima auto is. Als nadeel werd gezien dat de lengte van het zitvlak waar de benen op rusten nogal aan de korte kant is en dat dit vermoeiend kan zijn voor de bestuurder en bijrijder.

Nu moet ik zeggen dat mij dit wel opviel tijdens de proefrit, maar ik ondervond dit niet echt als hinderlijk.

Maar ja, een proefrit is een momentopname.

Wat is de ervaring van jullie als bestuurders?

Guest Jantje
Posted
In een test las ik over de Cee'd dat het qua prijs /kwaliteit een prima auto is. Als nadeel werd gezien dat de lengte van het zitvlak waar de benen op rusten nogal aan de korte kant is en dat dit vermoeiend kan zijn voor de bestuurder en bijrijder.

Nu moet ik zeggen dat mij dit wel opviel tijdens de proefrit, maar ik ondervond dit niet echt als hinderlijk.

Ik zelf heb daar, ondanks dat ik bijna 1,90 lang ben, geen last van

Posted

Ik rijd al bijna 2 jaar een SW en heb nergens last van. Op mijn jonge leeftijd is door mijn Artrose een goede stoel een noodzaak en ik zit perfect in die van mij... Ik denk dat het sowieso een kwestie is van afstellen naar je favoriete zitpositie.

Posted

Ik ben ongeveer 1,87. Vorig jaar ongeveer 3500 km gereden met de vakantie, en ik heb echt prima gezeten.

M.n. lange stukken als heen en terugweg (2x 10 uur zitten) zonder problemen!

Posted
Ik zelf heb daar, ondanks dat ik bijna 1,90 lang ben, geen last van

Idem, ik ben wel iets kleiner (1 meter 84) maar ik heb er ook niks last van. En ik denk dat de kia zijn rails (waarop de zetel dus staat) de langste ooit zijn :P

Op mijn oude Lancia en de Renault thuis zit ik zowat op da laatste stop en in de Kia kan ik aan de laatste stop niet aan men pedalen ofzo :P

Guest Jantje
Posted
Idem, ik ben wel iets kleiner (1 meter 84) maar ik heb er ook niks last van. En ik denk dat de kia zijn rails (waarop de zetel dus staat) de langste ooit zijn :P

Op mijn oude Lancia en de Renault thuis zit ik zowat op da laatste stop en in de Kia kan ik aan de laatste stop niet aan men pedalen ofzo :P

dat heb ik ook. In elke auto zit ik op de laatste stop en bij sommige zelfs dan nog met me knieen tegen het stuur. Zoals de sucksucki swift waar ik eerst voor ging kijken. Bij de kia kan de stoel nog verder naar achter maar dat is echt niet nodig.

Posted

Van de lengte van stoelen en zitvlak heb ik geen last met mijn 1.73m :-D

Waar ik wel last van heb is van de hardheid en de steun van de stoelen.

Ten opzichte van de Cerato van mijn ouders, heb ik steenharde stoelen!

Bij het betere bochtenwerk, wiebel ik ook in de stoel.

De stoelen mochten voor mij dus iets comfortabeler en iets sportiever uitgerust zijn.

Het lijkt een contradictie, maar dat is het niet.

Comfortabelere ruggensteun en zitvlak, gecombineerd met iets grotere zijdelingse steunwangen hadden beter geweest.

Posted

Raar dat ze in sommige testen praten over te zachte stoelen. Ik vraag me wel vaker af of de tests wel objectief zijn.

Posted

ik heb ook geen enkel probleem met de stoelen, zowel in lengte als in hardheid.

ik vind de stoelen juist lekker stevig. hierdoor zit je op vooral lange stukken een stuk comfortabeler. maar dat kan natuurlijk persoonlijk zijn.

Guest Jantje
Posted
Raar dat ze in sommige testen praten over te zachte stoelen. Ik vraag me wel vaker af of de tests wel objectief zijn.

nee tests zijn absoluut niet objectief. Als ze een kia met een volkswagen vergelijken zal de volkswagen altijd winnen.. en ik vindt dat lang niet altijd terecht, want voor het geld van een kale polo rij je een hele leuke ceed. Maar zij raden dan toch de duurdere polo aan.

Posted

Na 10 maanden en 17000 km, nog steeds geen last met mijn 120 kg en 1.98 meter.

Zelfs na een rit van 2100 km in 2 dagen, geen rugklachten of iets anders.

Prima stoelen!

Sterker nog, ik heb een audi a6 gehad en daar had ik na een paar 100 km toch echt wel last van mijn benen en rug.

Posted

Hoi,

Ik ben niet heel groot en heb geen last van een te korte stoel of iets dergelijks maar ben het wel met Brutus eens, de steun aan de zijkanten van zowel de ziting als de leuning is een beetje bocht niet voldoende om je op je plaats te laten zitten je gaat al snel schuiven in de stoel. In mijn vorige auto had ik hier geen last van.

Hard of zacht is een persoonlijke ervaring over wat prettig is. Tot nu toe geen klachten en ik zit voor mijn woon-werkverkeer per keer een uur in de auto.

Zal het van de zomer met de vakantie wel merken of ze te hard zijn als we een dagje moeten rijden ;)

Grtz. Gstar

Posted

Hard of zacht is inderdaad persoonlijke keuze en ik krijg ook geen pijn in de rug als ik lang gereden heb, dus dat valt op zich nog mee.

Mijn grootste frustratie blijft het ontbreken aan zijdelingse steun. :-(

Posted (edited)

Dit is echt onzin. Zoek via Google maar eens informatie op m.b.t. ergonomie van zitposities. Ofwel wat men tegenwoordig i.v.m. RSI brengt. Een goed stoel-instelling met zithoogte en stuur-instelling is belangrijk. Je moet comfortabel en ontspannen zitten. Juist het laatste stukje van je bovenbeen tot aan je knieholte moet zo'n 8 - 10 cm vrij zijn. Anders ontstaat er juist irritatie. Ik vind het prima stoelen met goede instellingen i.c.m. met de mogelijkheden van de stuurinstellingen. De zijdelingse steun van mijn stoelen is goed. Maar mijn Ceed SW is slechts drie weken oud. Let wel, normale autostoelen kan men niet vergelijken met sportstoelen, zoals Recaro e.d.!

Bovendien is ook de bij-rijdersstoel aan te passen in hoogte en met lendesteun.

Edited by KC-JanvdSluis
Toevoeging extra informatie.