Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo iedereen,

Ik had het nieuws nog even achtergehouden, maar eind januari had ik mijn witte Kia Pro_Cee'd EX 1.6 CRDi 115pk besteld!

Nu is hij aangekomen, maar ik zit met examens :-(. Ben afgelopen donder na mijn examen toch even een kijkje gaan nemen (kon het niet laten) :lol:

Maja ik ga hem vrijdag echt halen, dan kan ik er eindelijk eens mee rijden!

Hopelijk ga ik er alleen maar goede ervaringen aan over houden.

Foto's zal ik nogwel posten hier, maja iedereen zal wel weten hoe hij eruit ziet :P

Greetzz

Private aka (binnenkort) Trotse Kia eigenaar ;)

Posted

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Ja, examens kunnen de boel goed door elkaar gooien. Wat is dan belangrijk? Maar dan overwint de nieuwsgierigheid en wil je weten waarom je toch al die moeite doet om je diploma of certificaat te halen.......:wink:

Geniet er straks van!

Posted

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst..

Foto's zijn misschien niet ZO belangrijk, maar een ervaringsbericht van tijd tot tijd is interessant om te lezen. Als je deze met ons wilt delen?

Posted
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst..

Foto's zijn misschien niet ZO belangrijk, maar een ervaringsbericht van tijd tot tijd is interessant om te lezen. Als je deze met ons wilt delen?

Ja dat zal ik zeker hier laten weten, foto's moeten inderdaad niet speciaal omdat hier iedereen de kia wel kent. Het is wel facelift model (wat dus wilt zeggen pinkers op de zijspiegels, dan hebben we het zowat gehad:p)

Maja ben wel blij dan rij ik al meteen met de laatste nieuwe versie, ook al is het verschil niet echt noemswaardig.

Volgend weekend zal ik dus hier waarschijnlijk mijn eerste kilometertjes nauwkeurig beschrijven, doortrekken zal er wel nog niet inzetten om de motor in het begin te sparen.

Heeft iemand echter een idee van wanneer je zo de hogere toeren mag beginnen aantikken. Ik rij hem niet in het rood, maar in het begin wil ik toch proberen bij max 3.000 toeren te schakelen. Maar na verloop van tijd zal ik ook wel eens rond de 4.000 toeren willen schakelen :P

Guest Jantje
Posted
Ja dat zal ik zeker hier laten weten, foto's moeten inderdaad niet speciaal omdat hier iedereen de kia wel kent. Het is wel facelift model (wat dus wilt zeggen pinkers op de zijspiegels, dan hebben we het zowat gehad:p)

Maja ben wel blij dan rij ik al meteen met de laatste nieuwe versie, ook al is het verschil niet echt noemswaardig.

Volgend weekend zal ik dus hier waarschijnlijk mijn eerste kilometertjes nauwkeurig beschrijven, doortrekken zal er wel nog niet inzetten om de motor in het begin te sparen.

Heeft iemand echter een idee van wanneer je zo de hogere toeren mag beginnen aantikken. Ik rij hem niet in het rood, maar in het begin wil ik toch proberen bij max 3.000 toeren te schakelen. Maar na verloop van tijd zal ik ook wel eens rond de 4.00

Het interieur is ook leuk gewijzigd hoor! Nieuw stuur, andere teller unit.. Vergeleken met het "oude" model ziet het er weer een stuk gelikter uit!

Posted

Hoi en welkom op het forum.

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe auto.

Hopelijk dat je examens ook succesvol zijn.

Nu nog even snel deze week doorkomen en dan volop genieten.

Veel rijplezier en vele veilige kilometers gewenst.

We kijken uit naar je ervaringsbeschrijvingen!

Groeten en succes,

Barry

• 2 weeks later...
Posted

Gefeliciteerd met je aanwinst, hoe zijn de eerste kilometers bevallen? Bij welke dealer komt ie vandaan trouwens, ik was vrijdagmorgen vroeg bij mijn dealer in Krimpen en daar stond buiten een splinternieuwe Pro_cee'd....

Guest Jantje
Posted
Gefeliciteerd met je aanwinst, hoe zijn de eerste kilometers bevallen? Bij welke dealer komt ie vandaan trouwens, ik was vrijdagmorgen vroeg bij mijn dealer in Krimpen en daar stond buiten een splinternieuwe Pro_cee'd....

een dealer uit belgie denk ik zo

• 3 weeks later...
Posted

Ik zit bijna aan de 1000 km en ik moet zeggen dat dit een zalige auto is!

Mijn vader heeft een audi a6 en als ik met de pro_c'eed rij heb ik precies het gevoel alsof ik met men pa zen auto rij. Zo een zalige en grote auto! Met de zijspiegels uitgeklapt is hij op een paar centimeter na even breed als de Audi A6!

Hij komt zoals Jantje zei inderdaad uit een dealer afkomstig van Belgi

Posted

Hoi Private,

Je pro cee'd ziet er inderdaad goed uit.. Ik heb dan maar de SW met 115pk, maar kan je nu al zeggen dat deze wagen erg goed van zijn plaats afkomt. Ik heb al op de GPS 205km aangetikt en ik denk dat jij met het mindere gewicht harder moet kunnen. Wel eerst zorgen dat je deze wagen goed "inrijdt" de eerste 5000km.

Hoe is Dinitto uit Genk qua bedrijf? Ik heb de mijne gekocht in Maaseik, maar de verdeler is ermee gestopt en heb de wagen nu in onderhoud bij VJB in Hasselt. Ik ben alleen daar niet zo tevreden met hoe ze je behandelen etc.

Nogmaals veel rijplezier en misschien dat we elkaar op de weg tegenkomen..

Posted

Hey Alex, altijd mooi om te weten dat er in de buurt nog een kia liefhebber te vinden is.

Ik moet nog voor mijn eerste service gaan :). Tot nu toe ben ik wel tevreden van de manier van onthaal en omdat ze duidelijk zijn. Dus ik kan niet zeggen of ze beter zijn dan een andere garage. Enigste wat wel wat negatiever is, is dat er nogwat lijm op men auto zit.

Die beschermlaag van de fabriek en wat lijm zit dus op u auto (lijm wist ik niet maja...), was wel vreemd ik ontdekte het toen ik mijn auto aan het wassen was.

Ik verschrok me wel, ik was aan het genieten om mijn nieuwe auto terug te zien blinken tot je opeens RUWE vlekken in je lak voelt. Het is gelukkig enkel aan de linkse deur een plek en voor rest zo soms onder aan een deurstijl een beetje. Direct gemeld aan de garage en bij mijn eerste service gaan ze hem dus opnieuw wassen met producten die dat weghalen. Ze wouden zelfs gratis ook mijn auto wassen, maar ik heb gezegd dat ik het liever zelf deed. Ik doe het liever zelf rustig (heb wat detailer producten gekocht speciaal om mijn auto te onderhouden dusja :P).

Posted
Hey Alex, altijd mooi om te weten dat er in de buurt nog een kia liefhebber te vinden is.

:P).

Er zijn nog wel KIA fanaten in de buurt hoor! (Hasselt, en ook klant bij VJB met dezelfde ervaring als Alex)

Posted

Beste Private, hoe bevallen de 6 versnellingen van jouw auto?

En heb je al eens gemeten hoe het met het verbruik staat?

Ik heb tot nu toe nog een Peugeot 307sw 110pk (diesel) en deze trekt best vlot op, is dat met de auto van jou ook?

Posted (edited)
Beste Private, hoe bevallen de 6 versnellingen van jouw auto?

En heb je al eens gemeten hoe het met het verbruik staat?

Ik heb tot nu toe nog een Peugeot 307sw 110pk (diesel) en deze trekt best vlot op, is dat met de auto van jou ook?

Beste Rob,

De 6 versnellingen zijn een zegen! Ik moet vaak stukjes van 120 rijden (niet autosnelwegen) en dan is die 6e vitesse echt een luxe. Het doortrekken doe ik nog niet echt, want ik wil hem eerst mooi inrijden. Maar de 115pk zijn toch zeker genoeg om mee te gaan in het verkeer zonder door te trekken :)

Ik ben wel gewoon om te rijden met een Lancia Delta (naft) 5 versnellingen, maar ook soms met mijn vader zijn A6 met 6 versnellingen. Dus ik kan niet echt de expert zijn in mijn beslissing. Maar vanuit mijn gevoel is het toch ideaal.

Mijn verbruik is nog moeilijk te zeggen, ik doe volgens de computer gemiddeld 6,1 liter op dit moment (hou er rekening mee dat ik nogmaar 1200 km heb en meestal maar stukjes van 20 km doe).

Ik hou altijd al mijn tankbeuren bij (deed ik met de vorige ook), die kan je hier zien.

http://www.spritmonitor.de/en/detail/389381.html

Edited by Private
Guest Jantje
Posted
Beste Rob,

De 6 versnellingen zijn een zegen! Ik moet vaak stukjes van 120 rijden (niet autosnelwegen) en dan is die 6e vitesse echt een luxe. Het doortrekken doe ik nog niet echt, want ik wil hem eerst mooi inrijden. Maar de 115pk zijn toch zeker genoeg om mee te gaan in het verkeer zonder door te trekken :)

Ik ben wel gewoon om te rijden met een Lancia Delta (naft) 5 versnellingen, maar ook soms met mijn vader zijn A6 met 6 versnellingen. Dus ik kan niet echt de expert zijn in mijn beslissing. Maar vanuit mijn gevoel is het toch ideaal.

Mijn verbruik is nog moeilijk te zeggen, ik doe volgens de computer gemiddeld 6,1 liter op dit moment (hou er rekening mee dat ik nogmaar 1200 km heb en meestal maar stukjes van 20 km doe).

Ik hou altijd al mijn tankbeuren bij (deed ik met de vorige ook), die kan je hier zien.

http://www.spritmonitor.de/en/detail/389381.html

Die 6e versnelling is er vooral voor de brandstof besparing. Ik zou willen dat mijn 109pk 1.4 ook een 6e versnelling had (Of vitesse zoals de belgjes dat zo mooi zeggen)

Posted
Die 6e versnelling is er vooral voor de brandstof besparing. Ik zou willen dat mijn 109pk 1.4 ook een 6e versnelling had (Of vitesse zoals de belgjes dat zo mooi zeggen)

Hehe, ik had het hier al speciaal op versnellingen gehouden :P

En inderdaad, dat las ik ook in testritten dat bij de eerste editie de c'eed een 6e versnelling miste. Dus daarom ben ik ook blij dat ik de facelift heb met toch een paar leuke aanpassingen :)

Posted
vitesse is gewoon hoe zij een versnelling noemen. is over genomen vanuit het frans volgens mij

Jup, we hebben veel Franse woorden doordat we met Walloni

Guest Jantje
Posted

blijft een apart volkje he die belgen. De ene na de andere regering valt en het komt allemaal neer op dat de vlamen en walloniers elkaar niet liggen. :lol:

Nou ja hier in nederland heb je ook zat verschillende dialecten.. Kijk maar naar die friesland en groningen

Posted
blijft een apart volkje he die belgen. De ene na de andere regering valt en het komt allemaal neer op dat de vlamen en walloniers elkaar niet liggen. :lol:

Nou ja hier in nederland heb je ook zat verschillende dialecten.. Kijk maar naar die friesland en groningen

Ja inderdaad, daar is ook niet aan uit te kunnen.

Nog even iets anders, ik was mijn Kia eens aan het uittesten op de max kilometers.

Ik had nog 70 km te gaan zei de boordcomputer, ik moest nog 30 km rijden naar het tankstation dat ik wou halen.

Maar toen ik van de autostrade afreed op 5 a 10 km van het tankstation werden de nog te rijden kilometers opeens streepjes!!!

Ik vol goede hoop doorgereden, toen stond ik omhoog op een heuvel. Pinker naar links, waar ik de Shell op 10 meter van mij zag liggen. Ik moest even wachten op het verkeer dat nog doorkwam op de hoofdweg. Tot er een gat was, ik gaf gas en opeens was er geen reactie meer van de auto!

Op 10 meter van het tankstation stond ik daar :P. Ik had me even aan de kant gezet, naar het tankstation gelopen en daar 7 liter in een een tonnetje gedaan. Toen ik terug naar mijn auto liep wou ik deze even nog verder aan de kant laten rijden. (Ik stond bergop, dus ik kon nog altijd mijn auto naar onder laten rijden uit zichzelf :P). Maar ik wou toch nog eens proberen of ik niet nog iets naft had.

En jawel hoor hij gaf terug een teken van leven, ik zo snel als ik kon een paar meter omhoog gereden, 10 meter verder snel ingedraaid en toen kon ik dus toch nog tanken aan het tankstation.

Het was me even schrikken, maar waarschijnlijk door de combinatie van weinig brandstof en omdat ik bergop stond kon de auto niet aan die minieme hoeveelheid van naft meer geraken en viel hij stil. Nu weet ik dat ik altijd rond de 100km te gaan ga tanken :P.

Ik heb 45,5 liter bij ingedaan, dus moet ik volgens het boekje geen lege tank gehad hebben. Maarja 4,5 liter stelt niet veel voor natuurlijk :P

Al bij al ben ik dus blij dat hij niet tot de laatste druppel leeg was, maar ik was toch verchrokken, dus dat doe ik nietmeer opnieuw :)

Guest Jantje
Posted
Ja inderdaad, daar is ook niet aan uit te kunnen.

Nog even iets anders, ik was mijn Kia eens aan het uittesten op de max kilometers.

Ik had nog 70 km te gaan zei de boordcomputer, ik moest nog 30 km rijden naar het tankstation dat ik wou halen.

Maar toen ik van de autostrade afreed op 5 a 10 km van het tankstation werden de nog te rijden kilometers opeens streepjes!!!

Ik vol goede hoop doorgereden, toen stond ik omhoog op een heuvel. Pinker naar links, waar ik de Shell op 10 meter van mij zag liggen. Ik moest even wachten op het verkeer dat nog doorkwam op de hoofdweg. Tot er een gat was, ik gaf gas en opeens was er geen reactie meer van de auto!

Op 10 meter van het tankstation stond ik daar :P. Ik had me even aan de kant gezet, naar het tankstation gelopen en daar 7 liter in een een tonnetje gedaan. Toen ik terug naar mijn auto liep wou ik deze even nog verder aan de kant laten rijden. (Ik stond bergop, dus ik kon nog altijd mijn auto naar onder laten rijden uit zichzelf :P). Maar ik wou toch nog eens proberen of ik niet nog iets naft had.

En jawel hoor hij gaf terug een teken van leven, ik zo snel als ik kon een paar meter omhoog gereden, 10 meter verder snel ingedraaid en toen kon ik dus toch nog tanken aan het tankstation.

Het was me even schrikken, maar waarschijnlijk door de combinatie van weinig brandstof en omdat ik bergop stond kon de auto niet aan die minieme hoeveelheid van naft meer geraken en viel hij stil. Nu weet ik dat ik altijd rond de 100km te gaan ga tanken :P.

Ik heb 45,5 liter bij ingedaan, dus moet ik volgens het boekje geen lege tank gehad hebben. Maarja 4,5 liter stelt niet veel voor natuurlijk :P

Al bij al ben ik dus blij dat hij niet tot de laatste druppel leeg was, maar ik was toch verchrokken, dus dat doe ik nietmeer opnieuw :)

ik ben nooit lager gegaan dan een 60km te gaan op de teller. Ik hou er sowieso niet van om een tank zo leeg te rijden en gooi hem altijd vol als hij bijna half leeg is.

Posted

Het is ook niet van mijn gewoonte hoor, vroeger had ik een Lancia en toen moest ik gokken hoeveel ik nog kon.

Maar nu ga ik ook wel tanken als het lampje aan is. Want echt leeg rijden is ook niet goed voor de auto uiteraard!