Rcee'd SW Posted May 1, 2010 Posted May 1, 2010 Ik maak hier maar even een apart topic voor want een ergernis is (nog) niet: Vraag 1. Kan ik de audio assistentie permanent uitzetten? Ieder keer als ik de navigatie aanzet, moet ik eerst naar de instellingen om de vriendelijke Engelse mevrouw het zwijgen op te leggen. Vraag 2. Loopt bij jullie de klok in het navigatiescherm linksonder (estimated time of arrival) ook een uur achter? In het andere display staat'ie goed (ingesteld op zomertijd). Heb ik een instelling over het hoofd gezien? Quote
rednAS77 Posted May 1, 2010 Posted May 1, 2010 1. Volgens mij wordt dit ook aangepast bij de nog te verschijnen update. 2. Zelfde zag ik pas ook. Ik kan nergens in het menu een optie vinden dit aan te passen. Quote
DeOS Posted May 1, 2010 Posted May 1, 2010 Ik maak hier maar even een apart topic voor want een ergernis is (nog) niet:Vraag 2. Loopt bij jullie de klok in het navigatiescherm linksonder (estimated time of arrival) ook een uur achter? In het andere display staat'ie goed (ingesteld op zomertijd). Heb ik een instelling over het hoofd gezien? Hiervoor moet je day saving time inschakelen bij de instellingen. Quote
Rcee'd SW Posted May 1, 2010 Author Posted May 1, 2010 Hiervoor moet je day saving time inschakelen bij de instellingen. DeOS, Waar is dit in te stellen? Mijn systeem geeft slechts de optie: System -> Clock -> Summer Time (blz. 17 Owner's Manual) en die heb ik al ingesteld. Rcee'd SW. Quote
rednAS77 Posted May 1, 2010 Posted May 1, 2010 DeOS,Waar is dit in te stellen? Mijn systeem geeft slechts de optie: System -> Clock -> Summer Time (blz. 17 Owner's Manual) en die heb ik al ingesteld. Rcee'd SW. Net ff geprobeerd. Bij mij heeft het volgende geholpen. Bij "Clock" -> "Summertime" gewoon uitzetten en dan weer aanzetten. Tijd is bij mij dan ook echt zomertijd. Quote
DeOS Posted May 1, 2010 Posted May 1, 2010 Ik bedoelde inderdaad de summertime optie. In elk systeem heet dit weer anders, vandaar dat ik ff de verkeerde term had. Die werkte bij mij direct zonder te toggle-en. Quote
pexxx Posted May 3, 2010 Posted May 3, 2010 Ik maak hier maar even een apart topic voor want een ergernis is (nog) niet:Vraag 1. Kan ik de audio assistentie permanent uitzetten? Ieder keer als ik de navigatie aanzet, moet ik eerst naar de instellingen om de vriendelijke Engelse mevrouw het zwijgen op te leggen. Vraag 2. Loopt bij jullie de klok in het navigatiescherm linksonder (estimated time of arrival) ook een uur achter? In het andere display staat'ie goed (ingesteld op zomertijd). Heb ik een instelling over het hoofd gezien? 1. Dit is gewoon 1 van de instellingen die (nog ?) niet worden opgeslagen. Zo zijn er meer. 2. Dit is niet alleen de daylight saving time. Als je voor de middag navigeert, klopt de tijd wel, na de middag ben je vaak al aangekomen voordat je begint te rijden:-P Quote
Rcee'd SW Posted May 4, 2010 Author Posted May 4, 2010 Even een update: Ik heb de tip van rednAS77 opgevolgd, maar dat hielp slechts voor 1 dag. Misschien maar even de update afwachten.... Quote
rednAS77 Posted May 4, 2010 Posted May 4, 2010 Even een update:Ik heb de tip van rednAS77 opgevolgd, maar dat hielp slechts voor 1 dag. Misschien maar even de update afwachten.... Klopt heb ik ook gemerkt. Quote
Rcee'd SW Posted May 5, 2010 Author Posted May 5, 2010 <OFF TOPIC MODE> @rednAS77: Ik zie dat jouw Radio/Media/Navigatie/Bluetooth-Console anders is dan in mijn Cee'd. In jouw auto heb je een draaiknop midden onder, ik heb daar 8 knoppen en een display. Hoeveel versies van de Cee'd SW "7" zouden er zijn ? </OFF TOPIC MODE> Quote
rednAS77 Posted May 5, 2010 Posted May 5, 2010 <OFF TOPIC MODE> @rednAS77: Ik zie dat jouw Radio/Media/Navigatie/Bluetooth-Console anders is dan in mijn Cee'd. In jouw auto heb je een draaiknop midden onder, ik heb daar 8 knoppen en een display. Hoeveel versies van de Cee'd SW "7" zouden er zijn ? </OFF TOPIC MODE> ik heb de gewone 7 editie. Hier zit geen climate control op, maar gewone airco. Daarom zitten er 3 knoppen onderin. Quote
Rcee'd SW Posted May 5, 2010 Author Posted May 5, 2010 ik heb de gewone 7 editie. Hier zit geen climate control op, maar gewone airco. Daarom zitten er 3 knoppen onderin :oops: Ik had de brochure er nog eens op na geslagen en daar is geen enkele foto met jouw console in te vinden, dus ik dacht "wa's dah now". Mijn hersenen hadden duidelijk een avondje vrij genomen zonder mij te informeren.. . Quote
rednAS77 Posted May 5, 2010 Posted May 5, 2010 :oops: Ik had de brochure er nog eens op na geslagen en daar is geen enkele foto met jouw console in te vinden, dus ik dacht "wa's dah now". Mijn hersenen hadden duidelijk een avondje vrij genomen zonder mij te informeren.. . Klopt staat ie niet in Quote
Richard Limburg Posted May 9, 2010 Posted May 9, 2010 Kan ik de audio assistentie permanent uitzetten? Ieder keer als ik de navigatie aanzet, moet ik eerst naar de instellingen om de vriendelijke Engelse mevrouw het zwijgen op te leggen. Kan iemand mij vertellen of je het volume ook kunt verlagen van de navigatie stem, is nu dan wel in het engels, duists of wat dan ook maar vind het te hard. Zeker als de kleine zoon ligt te slapen. Quote
gstar Posted May 9, 2010 Posted May 9, 2010 @twinky: Het navigatie geluid kun je zachter zetten wanneer er gesproken wordt in de navigatie dan gewoon ff aan de volume knop te draaien. Door op het i knopje rechts bovenaan te drukken herhaald de laatste aanwijzing dan dus makkelijk het volume aan te passen. Standaard de gesproken stem uit zetten is mij nog niet gelukt, soms geeft ie wel aan dat hij uit staat maar moet je hem aan en weer uit zetten op hem-haar stil te krijgen. @Rcee'd SW: Ik heb er gister ff op gelet maar bij mij klopt de geschatte aankomst tijd gewoon met de huidige tijd. Ik weet zo niet wat de instellingen zijn deze instellingen waren allen al gedaan door de dealer (net als een hoop radiozenders voorgeprogrameerd e.d. .... of doet het systeem dit zelf standaard) Grtz. Gstar Quote
KiaZeker Posted May 15, 2010 Posted May 15, 2010 Heeft het navigatiesysteem een diefstal beveiliging? Het ziet er net uit als apparatuur die bij VW, Seat en Skoda wordt gebruikt en die worden met bosjes uit de auto's gestolen. Ik overweeg een Sportage en daar heeft het duurste model ook navigatie ingebouwd. Ik zit niet op een opengebroken auto en een gat in mijn dashboard te wachten, vandaar mijn vraag. Quote
pexxx Posted May 16, 2010 Posted May 16, 2010 Heeft het navigatiesysteem een diefstal beveiliging?Het ziet er net uit als apparatuur die bij VW, Seat en Skoda wordt gebruikt en die worden met bosjes uit de auto's gestolen. Ik overweeg een Sportage en daar heeft het duurste model ook navigatie ingebouwd. Ik zit niet op een opengebroken auto en een gat in mijn dashboard te wachten, vandaar mijn vraag. Volgens mij niet en het is een gewoon dubbel DIN systeem. Alleen de rondingen van het dashboard (bij de Cee'd) zitten ook in het systeem. Zal wel in een VW passen, ziet er alleen niet uit. Quote
Recommended Posts