Ceed 1
2006->2012
Alles over de Kia Ceed 1 vind je hier
770 topics in dit forum
-
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hoi, Weet iemand hoe je de irritantie melding "Dive safely" bij het aanzetten van de navigatie kan uitschakelen? grrrrrr. Els
Laatste antwoord door ger.w., -
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Ik heb het volgende probleem (KIA Ceed SW, seven) Tijdens afspelen van MP3s van USB stick begint spontaan even de radio te spelen en vervolgens wordt weer begonnen met nr 1 van de MP3 lijst. lekker handig want dan kan ik weer gaan zoeken in mijn mappen: scrollen en drukken totdat ik weer bij het nummer ben waar de "reset" heeft opgetreden. Heeft iemand dit anders ook dit probleem? Zo ja kan je er iets aan doen? NB Heb reeds verschillende USB sticks geprobeerd, allemaal zelfde probleem. (treed spontaan op: dus niet telkens bij zelfde nummer, had even het idee dat het met Traffic announcements te maken had maar ook dit is niet het geval)
Laatste antwoord door wilcot, -
- 9 antwoorden
- 3,1k weergaven
Sins een 2-3 dagen terug heb ik last van een fluitje in mijn motor ergens . Als ik optrek in 1ste gaat hij ineens heel hard fluiten, En in 2de ook, Enkel als ik VOL gas geef dus goed sportief optrek en rond de 2500 en 3500 krijg ik dan een piepend geluid van de motor, Kan het niet echt verwoorden. En nee het zijn niet de banden Kia Pro ceed 08/2008 Iemand enig idee ?
-
- 7 antwoorden
- 2,8k weergaven
hoi, laatste tijd gaat mijn radio steeds zoeken naar de zender na het starten van de auto. dan staat er pi-search dit is bij q-music en bij sky radio. als ik hemn dan op een andere zender zet en weer terug doet hij het wel . maar bij radio 538 doet hij het niet. deze zenders zijn voor geprogrameerd. heeft iemand hier ook last van
Laatste antwoord door lausbub, -
- 16 antwoorden
- 2,4k weergaven
http://www.shop4cars.nl/media/catalog/product/cache/1/small_image/135x135/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/i/m/img_f1102_p20887_a671_1_2_2.jpg http://www.brooklyn-wheels.com/winterwielen/LV5_metalgrey_small.jpg
Laatste antwoord door bob, -
Inrijden 1.4 pro cee'd ? 1 2
door JSA- 27 antwoorden
- 4,3k weergaven
Wie weet hoelang en hoe je het beste een auto kan inrijden? Dus graag reacties van mensen die het echt weten en of ervaringen hebben hiermee.
Laatste antwoord door Hasselt, -
hallo is zou graag andere lapen steeken vnoor heldere heeft iemand daar ervaring mee? 1 2
door mr_pimp_- 44 antwoorden
- 4,3k weergaven
zou vn die heldere lampen stekn H ...even het boekj raatplegen
Laatste antwoord door mr_pimp_, -
Net als van mijn vorige auto's zoek ik van mijn huidige Kia cee'd SW ook een modelauto. Maar weet iemand hier ook of die wel bestaat? Gr. Marcel
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
- 4 antwoorden
- 2k weergaven
Heeft iemand enig idee hoeveel milimeter het lampje van de kenteken verlichting is bij een Ceed/Pro Ceed ? Ik zou graag blauwe nummerplaat verlichting hebben maar ik weet niet precies welke maat ik moet kopen. http://www.leds-buy.nl/autolampen-festoon-c-67_90.html Groetjes
Laatste antwoord door Tripzor, -
- 9 antwoorden
- 1,5k weergaven
Ik heb me auto gisteren opgehaald bij de dealer.Stond er strak bij Mooie uitleg gehad en toen kreeg ik dat kaartje van mijn Kia daar stond dus 1e beurt 15000. Ik uitgelegd dat er veel verschillen waren en dat ik dit graag veranderd zag. - bij dealer 15000 - Onderhoudsboekje 20000 - Folder 30000 Wordt vervolgd. Ik met me dochtertje in de auto en starten maar. Hij rijd heerlijk. Gelijk verschillende dingen uitgeprobeerd gister en vandaag. De nav en bluetooth en radio werken tot nu toe zonder schokken ect. Krijg al me contacten vanuit me gsm te zien (mini N97). Alleen als ik bel horen ze me zeer slecht aan de andere kant. dus daar moet ik no wat aan doen Vandaag st…
Laatste antwoord door Yobaco, -
2009 Cee'd 1.4 EX
door tazz- 13 antwoorden
- 2,1k weergaven
vorig jaar in april geleverd, nu na 9 maanden ongeveer 8500km gehaald, zonder enige problemen - de enige minpuntjes zijn wel het hogere verbruik, ik had wel iets minder verwacht - ISG die afgelopen maanden in deze koude nog niet gewerkt heeft (maar dat blijkt normaal te zijn) - radio die bij starten van de wagen niet automatisch aangaat, zoekt steeds naar de radiofrequentie maar vindt die pas na 2min.. (Search PI) tenzij je meteen op het voorkeuze knopje van die zender drukt, dan werkt het meteen.. maar verder rijdt ie uiteraard fantastisch.. paar foto's;
-
Cee'd Se7en 1 2 3
door Peterrrrr- 64 antwoorden
- 9,7k weergaven
Vanaf nu verkijgbaar, de Cee'd Se7en, met full map navigatie, bluetooth leder pakket, 16" Lm velgen etc etc. tevens komt er een Se7en Business wara dan Climate control op zit !
Laatste antwoord door bigwade, -
- 18 antwoorden
- 3,5k weergaven
Jeej! Hij is net gebracht, mijn nieuwe zwarte gezinsauto (dubbel feest, want dit is tevens mijn eerste post!) 30 dec besteld via leaseplandirect, vandaag afgeleverd. Ik wou voor een grote goedkope leaseauto om zo nog wat centjes te besparen, maar toch een grotere auto t.o.v. van mijn vorige leaseauto (Hyundai i30 1.6 dynamicluxe, geen sw). Je ziet niet veel foto's van een zwarte ceed, dus zal ik die snel plaatsen (met een review natuurlijk hoe die rijd tov van de i30, die ik 2 jaar heb gereden).
Laatste antwoord door brrrtje, -
- 4 antwoorden
- 3,4k weergaven
Wij hebben een Ceed SW 2.0 crdi uit 2007. Nu willen we de passagierstoel (laten) verhogen. We denken aan een verhoging van 4 of 5 cm. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan dit uberhaupt. Is dit veilig te realiseren. Wat zou het ongeveer moeten gaan kosten. Kan iemand hier iets zinnigs over roepen?
Laatste antwoord door Aart.S, -
- 12 antwoorden
- 5,7k weergaven
In het ComfortPack zit ook de optie electrisch inklapbare spiegels met knipperlichten. Nu begrijp ik dat deze spiegels handmatig electrisch in te klappen zijn. Dus met een knopje aan de bestuurderszijde. Heeft iemand een idee waarom dat niet via het contact gaat. Dus contact af en spiegels in?.
Laatste antwoord door snackey, -
Hallo heeft iemand ervaring met de volgende extra's op de KIA Ceed (SW) Zo ja hoe bevallen die? Gaat om de volgende extra's: 1. Cruisecontrol 2. Electrische Schuifdak 3. Navigatie Pioneer BT 700 4. Volledig leren bekleding (achteraf) 5. Extra getinte glazen (achterzijde) (weet trouwens niet of dit wel mogelijk is) 6. Winterbanden Ik zit namelijk te overwegen wat ik wel of niet als extra zou nemen. Brand maar los zou ik zeggen.
- 26 antwoorden
- 5k weergaven
Goedendag allemaal. Als hartstochtelijke caravanners (Wilk van 1.500 kg beladen) waren wij na drie Subaru's toe aan wat anders. Let wel, Subaru is werkelijk het absolute einde voor een caravan, maar het benzineverbruik begon ons redelijk tegen te staan. Nou zijn de auto's in onze prijsklasse die 1500 kg mogen (en kunnen) trekken niet zo vreselijk dik bezaaid, en ik kwam bij toeval met Kia in aanraking. Nog niet zo lang geleden had geen haar op mijn hoofd ook maar in de verste verte aan een Kia gedacht, maar onbekend maakt onbemind. Na veel studie op internet (Autoweek.nl, reviews, Kia-club) toch maar eens in een showroom gekeken. Viel absoluut niet tegen moet ik zeggen.…
- 18 antwoorden
- 2,4k weergaven
Heeft er iemand een idee hoe de spatlappensetten er uit zien? Zou ze op mn SW Sport willen plaatsen omdat de alu velgen waar mn winterbanden opstaan iets uit het koetswerk steken en al het opspattend water en zand de hele achterkant smerig maakt. Zouden ze ook eraf kunnen wanneer ik mn 17 duimers weer eronder zet?
- 11 antwoorden
- 6,9k weergaven
Ik heb mijn verhaal al getikt onder een ander onderwerp. Nu is het zo dat de koppeling van mijn ceed 1.6 crdi slipt. Volgens de dealer valt dit niet onder de garantie. Lijkt mij onzin, gezien de garantie periode van 7 jaar en 150.000 km niet is overschreden. Nog geen 2 jaar en 68.000 km. Los hieravan mag je toch wel verwachten dat een kopeling er minstens 150.000 km in blijft zitten zonder problemen. De dealer zei al dat de koppeling verpest zou zijn, altijd makkelijk gezegd dit soort dingen. 356.000 km met 1 koppeling is mij niet onbekend. Heeft iemand ook last gehad met zijn koppeling en Kia...
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 7 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hallo, FF een vraag mbt in mijn onderwerp genoemde functie. Op mijn cee'd SW heb ik als functie "comming-home" nu is het handig als het ook mogelijk is om de leaving home functie te hebben. Weet iemand van jullie of dit mogelijk is en ken je dan ook iemand die dat kan aanzetten? Volgens de garage waar ik mijn auto gekocht heb is dat niet mogelijk. Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Laatste antwoord door snackey, -
- 9 antwoorden
- 2k weergaven
dag ik heb 09/09/09 een c'eed sportywagen 1.6 crdi 115pk gekocht (geen sport) daar lagen een 205/55/16 stalen wielen erop. ik heb er nu vandaag een 7 duim 225/45/17 op gelegd. resultaat h
Laatste antwoord door Spieter, -
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
Het is misschien een minder intelligente vraag, maar ik vraag me af hoe de parkeerverlichting werkt op de cee'd (SW)? Ik kan in het instructieboekje niets hierover vinden. Reden dat ik het vraag is dat wij de komende 4 weken ivm wegenwerken geen straatverlichting in onze straat hebben. Nu hebben wij van de politie bericht gehad dat we ivm dit feit de parkeerverlichting dienen te gebruiken en dat hierop gecontroleerd wordt. Bij de meeste merken is het aanzetten van de parkeerverlichting je knipperlicht naar links of rechts zetten of een instelling in je verlichtingsschakelaar.. Op mijn cee'd SW doet het knipperlichttrukje het niet en we hebben geen aparte functie op het…
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
- 38 antwoorden
- 4,3k weergaven
Reeds bij de offerte had ik de opmerking gemaakt bij de "dealer()" dat
Laatste antwoord door Smart, -
LPG op proceed
door barkiecar- 8 antwoorden
- 4,3k weergaven
Hallo, Ik heb lpg laten inbouwen (Gas FX/Vialle) in mijn proceed 1.4 en tot nu toe (14000km) bevalt het mij prima. Bij rustig gebruik 1 op 11 en als je gewoon niet je best doet 1 op 10. Nu las ik in het onderhoudsschema (dat net op internet is te vinden) dat de kleppen bij 15.000 km gecontroleerd moeten worden. Dat lijkt me prima. Als ze echter gesteld moeten worden gaat dat 300 euro kosten. Dat lijkt me minder leuk. Heeft iemand al ervaring met lpg op een proceed? Is het stellen van de kleppen zo tijdrovend? Welliswaar heb je 150.000km garantie maar als dat zoveel extra onderhoud vergt dan gaat de lol er wel snal af.
-
- 33 antwoorden
- 18,4k weergaven
Rij nu een grote maand met de vernieuwde Cee'd SW 1.6crdi 115pk. Moet zeggen valt goed mee, zeer tevreden met de aankoop. Echter had ik wat meer punch verwacht van de motor en vooral het verbruik valt me fel tegen. Zit nu constant rond de 6liter/100km. (1op16). Chiptuning verbetert aanzienlijk de prestaties en ook het verbruik zou dalen, dus waarom niet doen. Heeft er iemand ervaring met een bedrijf, kostprijs, ... en vooral hoe zit het met de garantie ? Blijft die behouden ? Of kan je via de Kia-dealer de wagen laten chippen ?
Laatste antwoord door Leon,