Ceed 1
2006->2012
Alles over de Kia Ceed 1 vind je hier
770 topics in dit forum
-
Et waarde
door Pro ceedboy- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
weet er iemand de ET waarde van kia pro ceed 17 duims standaard velgen? tis omdat ik niuewe ga steken maar wil mijn banden iets meer naar buiten laten komen.
Laatste antwoord door Smart, -
- 20 antwoorden
- 5k weergaven
Ik ben net nieuw op dit forum. Ik kwam dit forum tegen, omdat ik op zoek was naar huidige levertijden van kia. Ik heb 2 weken geleden een kia pro cee`d 2.0 cvvt x-clusive besteld in "wit". Omdat dit model niet op voorraad staat moet hij nog geproduceerd worden. De dealer kon me alleen de standaard levertijd van 3 maanden meegeven, omdat ze het niet weten Iemand een idee hoe lang ik nog moet wachten? (Ik bedoel dus uit ervaring.)
Laatste antwoord door janlexi, -
KW
door Pro ceedboy- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
weet er iemand al of er ergens een volledige verlagingskit bestaat voor de kia pro ceed ik had de veren gekocht van kia -3.5 maar kia kon mij de papieren niet bezorgen dus zijn ze er terug van onder gehaald op kosten van kia na veel gezaag en gemail. Nu ben ik aan het wachten op kw gelijk welke variant of andere merken die een volledige kit kunnen leveren. Als er iemand iets weet let me know!! KIA POWER
Laatste antwoord door Pro ceedboy, -
- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
Mijn twee weken oude C'eed geeft een verkeerde buitentemperatuur aan,hij geeft ronde de 56 Graden aan,in het begin deed ie het gewoon goed. Iemand hier ervaring mee?
Laatste antwoord door Giovanny, -
- 22 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hoi allemaal, Ik ben nieuw hier op het forum en ook vandaag voor het eerst met een Kia gereden. Een Cee'd SW 115pk crdi sport, het model die we overwegen aan te schaffen maar dan in EX uitvoering. Moet zeggen dat de testrit me niet tegenviel. Maar ik zit met een boel vragen, waar de dealer me niet echt kon/wilde op antwoorden. Er komt een facelift aan. Nu sta ik voor de keuze, het oude model aan een mooie prijs of wachten op de nieuwe. Wanneer kan je het nieuwe model bestellen ? en wordt de catalogusprijs duurder ? Wat verandert er allemaal, behalve het dashboard en de nieuwe neus. Komt er een 6 versnellingsbak en gaat de 115pk motor naar 128pk ? Wordt het ISG sys…
- 8 antwoorden
- 1,3k weergaven
Kreeg van een collega te horen dat de nieuwe gefacelifted KIA ceed al in NL staat, om precies te zijn in Spijkenissen? Zijn er hier nog meerdere leden die hem ook hebben gezien, ben stiekem benieuwd.
Laatste antwoord door Relena, -
- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
heb een tijdje geleden een witte kia cee'd 1.4 cvvt isg fifteen besteld een week later kwam ik er achter dat er geen halfleren bekleding in zat en geen metaliclook dasbord met usb 2.0/Ipod/aux aansluiting dus contact met de verkoper en best wel een goede oplossing voor gevonden op het halfleerpakket na een paar andere opties plus de metaliclook met usb enzvoort kreeg vandaag te horen van dealer dat deze kleur niet meer is te leveren in de fifteen model maar wel een andere kleur en heb hem nu voor de keuze gezet wil er 295 voor de kleur zwart bij betalen en alle verdere opties volgens afspaak er ook bij zitten anders gaat de koop niet meer door wie heeft er een zelfde erv…
Laatste antwoord door Relena, -
- 7 antwoorden
- 7,4k weergaven
Ik vroeg me af hoe het alarm van de Cee'd werkt, en of hier iemand ervaring mee heeft. Reageert het alarm ook op beweging? Of is het alleen o.b.v. elektrische contacten (deur open, motorkap open)? Ik ga heel binnenkort op vakantie, en vond het wel nuttig om dit te weten (laptop/camera etc in auto). De auto voelt over het algemeen veiliger als de gemiddelde caravan.... Alle info is welkom. Het boekje is er niet echt duidelijk over. En om in mijn woonwijkje (an public) uitgebreid te testen, daar heb ik ook niet zoveel zin in.
Laatste antwoord door Henk.W, -
ISG en Caravan
door reddevil74- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
Heeft iemand ervaring met het rijden van een caravan met het ISG systeem op de C'eed?
Laatste antwoord door OutOfFocus, -
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Ik heb een kia cee'd sw 1.6 en de laatste tijd geeft hij een krakend geluid bij het nemen van bochten etc. Mijn garage kan het euvel niet vinden. Hebben de veren nagekeken maar niets gevonden. Weet iemand hier iets meer van. Ook bij afremmen als de achterkant omhoog komt kraakt hij ook
Laatste antwoord door Henk.W, -
- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
Ik ben in het ruim twee jaar in het bezit van een KIA Ceed 1.6 CRDI 115 PK . Alles er op en eraan. Waaronder radionavigatie van KIA. Tot op heden is er nog steeds geen kaart update geweest.
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
graag wil ik andere velgen steken op mijn kia cee'd sw. nu zou ik graag de steek van de velgen weten zodat ik zeker de juiste velgen erop steek mvg
Laatste antwoord door Timothy, -
Audio upgrade
door netreg- 11 antwoorden
- 2,2k weergaven
Wie heeft inmiddels zijn audioinstallatie verbeterd? Radio zal wel in moeten blijven zitten, neem ik aan!? Maar is er een amp-uitgang, sub-w-uitgang enz. Wat is er mogelijk. Wellicht ook ervaring met andere speakers. Trouwens, het hoeven niet oneindelijke watt's te zijn, maar een qualitatief goed geluid. Alvast bedankt voor reacties
Laatste antwoord door OutOfFocus, -
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
Ik weet niet of iemand dit ook heeft. Overal staat beschreven "als de motor op bedrijfstemperatuur is, en de acculading boven de 75% dan...". Ik reed vanochtend naar mijn werk, en moest letterlijk 500 meter verder stilstaan voor een spoorovergang. Dus in de vrij, koppeling omhoog... en ja, motor uit. Temperatuurmeter gaf nog geen zichtbare waarde aan.... Strange.... Ik heb deze vraag ook bij de dealer neergelegd, maar misschien dat iemand op het forum al wel kan vertellen hoe het nu precies zit (of niet).
Laatste antwoord door patten, -
Zo nu en dan duurt het nogal een tijdje, tot mijn mp3 (I-pod) opgestart wordt als ik de USB-aansluiting gebruik. Normaal enkele seconden, maar soms duurt het wel tot een minuut. Iemand een idee waar dit aan ligt? Kabeltje los of zo???
Laatste antwoord door bigwade, -
- 40 antwoorden
- 6,5k weergaven
embleemloze gril voor cee'd?waar kan ik dat vinden in belgie of voor een klein prijsje laten opsteuren?ath heeft een gril dat mij aanstaat;)[
Laatste antwoord door kiakeproceedke, -
- 2 antwoorden
- 2,5k weergaven
Geachte leden, De motorrijtuigenbelasting voor zeer zuinige auto's wordt per 1 januari 2010 volledig afgeschaft. Mij is niet geheel duidelijk of dit de KIA ISG rijder met A-label dan de motortijtuigenbelasting bespaart (of zit er een addertje onder het groene gras!?) Wie weet meer? Boschi
Laatste antwoord door c0de1, -
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
Hoi, Soms komt het voor dat het stoplicht op groen spingt net nadat de motor is afgeslagen en deze dus direct weer wordt gestart. Is het slecht voor de aico als de motor uit gaat en direct weer aan? Bij een huis aicro moet effe alles tot rust komen in de compressor, maar nu met de ISG gaat de compressor uit en gelijk weer aan. Anton
Laatste antwoord door Kia Fan, -
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Beste mensen, Graag wilde ik een checken of er hier op dit forum mensen zijn welke ervaring hebben met parkeersensoren voor als accessoire. Ik wil deze graag laten monteren. Nu heb ik ook sensoren achter als accessoire dus door de dealer ingebouwd, deze reageerd zelfs op de stoepranden wat niet altijd gewenst is, maar ok... Nu mijn vragen... 1. Wat is de afstand waarbij de sensoren aangeven te stoppen? pieeeeep 2. Wat gebeurd er in de file.... blijven de sensoren dan telkens piepen? 3. Reageren ze ook op stoepranden? 4. Hoe ziet het uit op een Cee'd SW? Deze sensoren worden geplaatst op een Cee'd SW. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen aan informatie! Alvast da…
Laatste antwoord door glopulisa, -
- 6 antwoorden
- 1,8k weergaven
Na een (te) lange wachttijd ivm faillissement Kroymans, KIA nederland, etc.. rij ik sinds 2 dagen eindelijk een nieuwe Ceed 1.4 SW, Abyss Blue (na 5 jaar Shuma II, naar volle tevredenheid), en kwam tijdens het surfen deze misschien wel handige website betreffende de Ceed tegen: http://cars.pdfki.com/kia/ceed/en/manuals.html
-
- 20 antwoorden
- 9,6k weergaven
Goedemorgen, Is het mogelijk om die "automatische deurvergrendeling" uit te zetten ? Ik rij een Cee'd SW 1.6 CVVT X-tra ik moest ergens naar toe en wilde snel inparkeren, mijn vrouw wilde alvast uitstappen (wel eerst gestopt he) maar door die vergrendeling kon ze niet snel uitstappen en de deuren achter waren ook niet te openen. Nou kan je op de het knopje drukken, maar ik wil het gewoon uit hebben. Dus dat hij ook niet meer vergrendeld wordt als er harder dan 50 km gereden wordt. Maar de optie om te vergrendelen in de auto moet wel blijven werken ! Alvast bedankt !
-
- 14 antwoorden
- 2,1k weergaven
Ik heb mijn Cee'd SW 1.4 ISG inmiddels bijna een maand. Nu ongeveer 1700 km gereden. De eerste 300 km met beleid gedaan en toen ook een stukje Duitse autobahn en toen ongeveer 182 km/uur geklokt. (KM teller + GPS ter controle). Volgens de dealer kan kortstondig pieken ook geen kwaad. Vanochtend had ik een gekke bui en ben ik even naar de Duitse autobahn gereden om nogmaals te testen (ik woon er 20 min. vanaf). Na 1700 km mag de auto vol belast worden voor onbeperkte tijd, dus 2x een stuk van 15 km volgas gereden. De max. behaalde snelheid: 182.... bij een toerental van ongeveer 5400-5600. Vliegen tot de 160 en kruipen het laatste stuk. Ik had gehoopt dat het motortj…
Laatste antwoord door patten, -
- 8 antwoorden
- 1,4k weergaven
hallo allemaal ik heb op 11-08-09 een nieuwe kia cee'd besteld in de kleur cassa White de 1.4 cvvt ISG fifteen uitvoering:p de dealer zegt dat het als hij op voorraad is twee weken kan duuren:!: of anders 10 a 12 weken:-( ben gewend bij ford dat het meestal maar 1,5 week duurde als het een actie model is wie kan mijn daar over wat zeggen en als het lang duurt krijg ik dan ook het nieuwe model of niet alvast bedankt en tot hoors:grin:
Laatste antwoord door glopulisa, -
Cee'd SW zonwering
door c0de1- 11 antwoorden
- 2,8k weergaven
Hoi, Wie van jullie mede eigenaren van een Cee'd SW heeft voor de auto zonwering gekocht? Dan doel ik op de zonneschermen die van KIA zelf komen. Ik heb zo'n set (8 delen) en op het achteraam zitten twee delen ipv 1 grote, hebben jullie dat ook ? Want 1 van die schermpjes valt er steeds uit zodra ik de achterklep dicht doe de dealer weet geen oplossing een geeft aan dat dit nooit eerder voor gekomen is
Laatste antwoord door El-Rio-Grande, -
- 23 antwoorden
- 3,8k weergaven
Facelift voor Kia Cee
Laatste antwoord door Giovanny,