c0de1 Posted August 12, 2009 Share Posted August 12, 2009 (edited) Goedemorgen, Is het mogelijk om die "automatische deurvergrendeling" uit te zetten ? Ik rij een Cee'd SW 1.6 CVVT X-tra ik moest ergens naar toe en wilde snel inparkeren, mijn vrouw wilde alvast uitstappen (wel eerst gestopt he) maar door die vergrendeling kon ze niet snel uitstappen en de deuren achter waren ook niet te openen. Nou kan je op de het knopje drukken, maar ik wil het gewoon uit hebben. Dus dat hij ook niet meer vergrendeld wordt als er harder dan 50 km gereden wordt. Maar de optie om te vergrendelen in de auto moet wel blijven werken ! Alvast bedankt ! Edited August 12, 2009 by c0de1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
glopulisa Posted August 12, 2009 Share Posted August 12, 2009 Goedemorgen,Is het mogelijk om die "automatische deurvergrendeling" uit te zetten ? Ik rij een Cee'd SW 1.6 CVVT X-tra ik moest ergens naar toe en wilde snel inparkeren, mijn vrouw wilde alvast uitstappen (wel eerst gestopt he) maar door die vergrendeling kon ze niet snel uitstappen en de deuren achter waren ook niet te openen. Nou kan je op de het knopje drukken, maar ik wil het gewoon uit hebben. Dus dat hij ook niet meer vergrendeld wordt als er harder dan 50 km gereden wordt. Maar de optie om te vergrendelen in de auto moet wel blijven werken ! Alvast bedankt ! Hallo, Ik was een week of wat geleden bij de garage. Daar vertelde de monteur dat het uitzetten van de vergrendeling (die geactiveerd wordt als de auto sneller gaat dan 40 km/u) gewoon in de garage kon gebeuren. Hij vertelde dat er meer mensen die dit uit wilde laten zetten. Ik heb een 1.4 ISG maar daar kan ik de deuren van binnenuit openen ook al is de boel op slot. Achterdeuren heb ik op kinderslot. Gilbert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
c0de1 Posted August 12, 2009 Author Share Posted August 12, 2009 Hallo, Ik was een week of wat geleden bij de garage. Daar vertelde de monteur dat het uitzetten van de vergrendeling (die geactiveerd wordt als de auto sneller gaat dan 40 km/u) gewoon in de garage kon gebeuren. Hij vertelde dat er meer mensen die dit uit wilde laten zetten. Ik heb een 1.4 ISG maar daar kan ik de deuren van binnenuit openen ook al is de boel op slot. Achterdeuren heb ik op kinderslot. Gilbert Ik zat echt te k*tten met dat knopje om de deuren te ontgrendelen, ik had er op gedrukt en vervolgens kon mijn vrouw niet onze dochtertje achter eruit halen (motor draaide nog, dus sleutel in het contact) En ik heb het gevoel als mijn vrouw eerder uit de auto stapt als ik dat dan ook de rest vergrendeld blijft ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leeuw Posted August 12, 2009 Share Posted August 12, 2009 Hoi, De vergrendeling bij 40km/u kun je in de garage er af laten halen (2 minuten werk), je kunt dit zelfs laten wijzigen naar 20km/u. Als de bijrijder uitstapt terwijl de sleutel nog in het contact zit dan ontgrendelen de rest van de deuren niet als je de sleutel eruit haalt (dus eerst sleutel eruit dan pas uitstappen). Bij de allereerste cee'd modellen van 2 jaar geleden was dit trouwens niet zo, dit hebben ze later gewijzigd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
c0de1 Posted August 12, 2009 Author Share Posted August 12, 2009 Hoi, De vergrendeling bij 40km/u kun je in de garage er af laten halen (2 minuten werk), je kunt dit zelfs laten wijzigen naar 20km/u. Als de bijrijder uitstapt terwijl de sleutel nog in het contact zit dan ontgrendelen de rest van de deuren niet als je de sleutel eruit haalt (dus eerst sleutel eruit dan pas uitstappen). Bij de allereerste cee'd modellen van 2 jaar geleden was dit trouwens niet zo, dit hebben ze later gewijzigd. Hey bedankt, dus mijn vermoeden was juist. Ik ga met 1000 KM naar de dealer voor een checkup (extra services dealer) dan ga ik het direct laten aanpassen, want het stoort mij behoorlijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul64 Posted August 12, 2009 Share Posted August 12, 2009 (edited) Heren, Je kunt de deuren gewoon ontgrendelen door de deur greep twee keer te bedienen. Dit geld ook voor de achter deuren! Zo doe ik het of mijn vrouw als zij even snel uit wilt stappen, probeer het eens!! Ik heb een Cee'd X-ecutive Gr Paul. Edited August 12, 2009 by paul64 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leeuw Posted August 12, 2009 Share Posted August 12, 2009 Hoi Paul, Dat weet ik ook wel, alleen heb ik kinderslot op de achterportieren en als mijn vrouw uitstapt voordat de sleutel uit het contact is blijven de achterdeuren van buiten uit op slot nadat ik de sleutel uit het contact heb gehaald, ik moet ze dan van het slot halen door het knopje op het dashboard of het ontgrendelknopje op de sleutel. Dit was bij mijn eerste ceed niet zo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex VB Posted August 12, 2009 Share Posted August 12, 2009 Hoi Paul,Dat weet ik ook wel, alleen heb ik kinderslot op de achterportieren en als mijn vrouw uitstapt voordat de sleutel uit het contact is blijven de achterdeuren van buiten uit op slot nadat ik de sleutel uit het contact heb gehaald, ik moet ze dan van het slot halen door het knopje op het dashboard of het ontgrendelknopje op de sleutel. Dit was bij mijn eerste ceed niet zo. Dit is een kleine storing in het systeem. Kun je dmv een software aanpassing laten aanpassen. Vergeet niet dat je "auto-lock-systeem" ook bekend is bij je verzekering en dat je niets betaald krijgt als men jou kidnapped? Het is nl. een veiligheidsfeature. Mijn advies is: AFBLIJVEN!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul64 Posted August 12, 2009 Share Posted August 12, 2009 Hoi Maurice, Ik kan mij het goed voorstellen dat je/jullie het hinderlijk vinden, - dat vinden wij soms ook nog wel hoor - maar uit KIA's oogpunt hebben ze dat "voor onze Veiligheid" dit zo gemaakt, dat bij eventueel lage snelheden, stil staan bij stoplicht geen "ongewenste personen" niet zomaar jou autodeur kunnen openen om jou of je kinderen of waardevolle spullen uit de auto kunnen pakken. Wat bijvoorbeeld in een drukke stad of winkelcentrum kan gebeuren. Maar niet te min ben ik met je eens dat je als autobezitter wel zelf nog de keus moet kunnen maken of je voor dit systeem wilt gebruiken en anders doormiddel van een schakelaar handmatig te kunnen uitzetten. groet, Paul Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leeuw Posted August 12, 2009 Share Posted August 12, 2009 @ Paul, Ik laat het niet vanaf halen, ik heb het zelfs laten aanpassen naar 20 km/u @ Alex, Is dit een kleine storing? Volgens mijn dealer is dit een aanpassing vanuit Kia! Als dit een storing is dan ga ik terug Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
c0de1 Posted August 13, 2009 Author Share Posted August 13, 2009 Heren,Je kunt de deuren gewoon ontgrendelen door de deur greep twee keer te bedienen. Dit geld ook voor de achter deuren! Zo doe ik het of mijn vrouw als zij even snel uit wilt stappen, probeer het eens!! Ik heb een Cee'd X-ecutive Gr Paul. Bedankt dit wist ik natuurlijk al wel, maar mijn vrouw vindt dat lastig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex VB Posted August 13, 2009 Share Posted August 13, 2009 @ Paul,Ik laat het niet vanaf halen, ik heb het zelfs laten aanpassen naar 20 km/u @ Alex, Is dit een kleine storing? Volgens mijn dealer is dit een aanpassing vanuit Kia! Als dit een storing is dan ga ik terug @Maurice, Je moet ten alle tijden je deuren kunnen openen als de sleutel van het contact is. Ik zelf had er ook af en toe last van en heb het middels een software update laten aanpassen en het is verholpen. En als het goed is weten de mensen van Ten oever hoe ze dit moeten aanpassen. Is een programmering van 1 a 2 minuten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul64 Posted August 13, 2009 Share Posted August 13, 2009 (edited) Hoi Alex, Kun je mij vertellen hoe jou ontgrendeling nu werkt, na de software update en aanpassen ? Hoe en wat bedien je,ontgrendelings knop op het dashboard of de deur greep Edited August 13, 2009 by paul64 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex VB Posted August 14, 2009 Share Posted August 14, 2009 Hoi Paul, Ontgrendeling werkt nu zoals het hoort. Als 1 van ons wil uitstappen met draaiende motor doen we meestal dat via de deurhendel. Wel is het nu zo, dat als eenmaal een deur van binnen open is geweest deze open blijft en niet op slot gaat als deze weer dicht gaat. Ik vind dat vde deuren ten alle tijden op slot moeten zolang de sleutel op het contact zit. Of alle dealers van deze update weten weet ik niet, maar ik neem toch aan van wel. Hier in Belgi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
c0de1 Posted August 18, 2009 Author Share Posted August 18, 2009 Hoi Paul, Ontgrendeling werkt nu zoals het hoort. Als 1 van ons wil uitstappen met draaiende motor doen we meestal dat via de deurhendel. Wel is het nu zo, dat als eenmaal een deur van binnen open is geweest deze open blijft en niet op slot gaat als deze weer dicht gaat. Ik vind dat vde deuren ten alle tijden op slot moeten zolang de sleutel op het contact zit. Of alle dealers van deze update weten weet ik niet, maar ik neem toch aan van wel. Hier in Belgi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GreyGriffin Posted August 18, 2009 Share Posted August 18, 2009 (edited) Hallo Paul, Ik wilde je even hartelijk bedanken voor je tip. Ik heb het gisteravond geprobeerd en ja hoor. Als je de deurkruk twee maal bedient, kom je zonder problemen de vergrendelde Cee'd uit. Nooit geweten. Ook niet dat je de 40-kilometer-blokkering naar 20 kilometer kunt laten verlagen of zelfs helemaal kunt laten uitschakelen. Dat vind ik overigens niet zo nodig, maar de deurkruk-truc is een goeie! Groet, GreyGriffin Edited August 18, 2009 by GreyGriffin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OutOfFocus Posted August 18, 2009 Share Posted August 18, 2009 Hallo Paul,Ik wilde je even hartelijk bedanken voor je tip. Ik heb het gisteravond geprobeerd en ja hoor. Als je de deurkruk twee maal bedient, kom je zonder problemen de vergrendelde Cee'd uit. Nooit geweten. Ook niet dat je de 40-kilometer-blokkering naar 20 kilometer kunt laten verlagen of zelfs helemaal kunt laten uitschakelen. Dat vind ik overigens niet zo nodig, maar de deurkruk-truc is een goeie! Groet, GreyGriffin Staat ook in het handboek... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GreyGriffin Posted August 19, 2009 Share Posted August 19, 2009 Hey OutOfFocus, Ik ben een 'vroege' Cee'd-rijder. Het handboek dat ik er ruim twee jaar geleden bij heb gekregen klopt niet op alle punten en munt ook niet echt uit door helderheid. Sommige dingen zijn zelfs echt fout of staan er gewoon niet in. Ik ben het dan ook een beetje gaan wantrouwen... Ik neem aan dat er intussen een verbeterde druk is uitgekomen. Dus voor het oppikken van handige tips heb ik altijd nog de Kia club! Groet, GreyGriffin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
c0de1 Posted August 19, 2009 Author Share Posted August 19, 2009 Hoi, Wederom weer bij de dealer geweest na een telefoontje, firmware update in de auto geladen, optie aangepast... deuren sluiten nu niet meer zodra je 40 km/h rijdt. Met 1000 KM op de teller, nog steeds geen spijt van KIA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mug Posted August 19, 2009 Share Posted August 19, 2009 Hoi Grey Griffin, Als je jezelf aanmeld op Mijn Kia.nl http://www.mijnkia.nl/default_mijnkia.aspx dan kun je daar het instructieboekje als pdf downloaden. Groeten: Frits Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GreyGriffin Posted August 20, 2009 Share Posted August 20, 2009 Hoi Mug, Ga ik doen, dank voor de suggestie! groet, GreyGriffin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts