reddevil74 Posted August 16, 2009 Share Posted August 16, 2009 Heeft iemand ervaring met het rijden van een caravan met het ISG systeem op de C'eed? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patten Posted August 16, 2009 Share Posted August 16, 2009 (edited) Geen ervaring. Maar m.i. is ervaring ook helemaal niet relevant. De motor slaat gewoon af als je stil staat (met auto in de vrij en de koppeling omhoog). Ik begrijpt niet wat ervaring hiermee te maken heeft. De enige uitzondering op bovenstaande zou op een helling kunnen zijn. Maar ook dan geldt weer het zelfde, als je stilstaat met ingetrapte rem (en handrem erop), dan werkt de ISG ook. Hier geldt ook weer, bij optrekken moet je de koppeling intrappen dus zal de motor aanslaan. Ik begrijp nog niet wat er te ervaren valt. Misschien kun je je vraag anders eens verder toelichten? Ps. Mocht het over een 1.4 gaan dan het volgende, (een 1.6 doet het prima): Ik persoonlijk vind dit motortje totaal ongeschikt voor het trekken van een caravan. Ik heb ook een 1.4 ISG SW, met trekhaak. De haak is voor incidenteel een aanhanger erachter. Het blok presteerd best redelijk, maar trekkracht (onderin) zit er absoluut niet in. Dat wordt m.n. in wat heuvelachtig/bergachtig landschap echt in de toeren rijden. Ben wel beniewd naar ervaringen van een 1.4 met caravan... Edited August 16, 2009 by patten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dammad1960 Posted September 15, 2009 Share Posted September 15, 2009 Ben met een vouwwagen max 750 Kg naar Italie geweest met 1.4 ISG SW. Het ging maar hield niet over, met caravan zou ik niet aanraden, gezien gewicht en luchtweerstand. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reddevil74 Posted September 16, 2009 Author Share Posted September 16, 2009 We krijgen een 1.6 CRDI 115 PK dus dat zal wel lukken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patten Posted September 16, 2009 Share Posted September 16, 2009 Ik had wel het vermoeden, maar heb het zelf (nog) niet mogen ervaren. Maar tijdens mijn laatste vakantie zag ik toch weer voldoende auto's van kaliber Opel Kadet (ja echt waar) met een sleurhut erachter. Dan denk ik op mijn beurt weer dat die 1.4 met 109PK toch wel iets van zijn plek moet krijgen..... Maar dat verdomde koppel.... Ben met een vouwwagen max 750 Kg naar Italie geweest met 1.4 ISG SW. Het ging maar hield niet over, met caravan zou ik niet aanraden, gezien gewicht en luchtweerstand. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OutOfFocus Posted September 17, 2009 Share Posted September 17, 2009 (edited) Ik had wel het vermoeden, maar heb het zelf (nog) niet mogen ervaren.Maar tijdens mijn laatste vakantie zag ik toch weer voldoende auto's van kaliber Opel Kadet (ja echt waar) met een sleurhut erachter. Dan denk ik op mijn beurt weer dat die 1.4 met 109PK toch wel iets van zijn plek moet krijgen..... Maar dat verdomde koppel.... Vanaf zo'n 1200 toeren is het koppel ong 120 Nm en dat loopt op tot max 137 Nm bij 5000 toeren. Niet slecht voor deze motor maar een diesel heeft bij lage toeren veel meer koppel. Ruim 200 Nm bij 1300 toeren. Gevonden in een duitse folder van de Cee'd met daarin mooie motor grafieken (koppel/ vermogen versus toerental) Via http://kiaro.kia4u.de/ebook/broschuere/ceed/eBook/flash.html#/28/ Heb zelf met volledige belading en een vouwwagen van +- 700 kilo gereden en ik vond de trekkracht net voldoende om in Frankrijk op snelheid (120km/u) te blijven op glooiende hellingen in de tolweg. Edited September 17, 2009 by OutOfFocus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts