Ceed 1
2006->2012
Alles over de Kia Ceed 1 vind je hier
770 topics in dit forum
-
- 5 antwoorden
- 1k weergaven
Op de website van Kia zag ik tot mijn ontsteltenis dat in de Cee'd prijslijst de 2.0 CRDi motoren ontbraken. Zijn die miv 2010 uit produktie? Daar zou ik persoonlijk geweldig van balen, omdat ik een 1500 kg wegende caravan moet trekken (met een SW). Als dit inderdaad het geval is, betekent dit dat ik bij vervanging moet gaan uitwijken naar een ander merk .................
Laatste antwoord door exsubaru, -
- 4 antwoorden
- 1,1k weergaven
Is de labeling ook op de schop gegaan? in 2009 had CRDI label A nu in brochure staat een B label. Weet iemand hoe dit zit?
Laatste antwoord door bigwade, -
Nu 2010 nadert ben ik benieuwd wat de BPM gaat leveren op de eindafrekening. Feitelijk is in de calculatie 900 euro meegenomen als BPM stijging voor een Kia Ceed SW diesel 115. Maar de optionele pakketten worden goedkoper in de BPM. Alleen daar kon men mij niets over vertellen. BPM daalt namelijk van 40 % naar 27,4 %. Dus op metallic scheelt dat 47 euro. Comfort pack is dan 158 euro goedkoper..... Of valt dit nu opeens onder de catalogusprijs zodat er CO2 heffing over gaat...... Kritische denkers gaven al aan dat de automobielindustrie waarschijnlijk de uiteindelijk prijs handhaaft en zo het verschil naar zichzelf rekent. Ik denk dat ik bij aflevering alles nog even…
Laatste antwoord door tester, -
- 10 antwoorden
- 2,7k weergaven
Misschien voor wie het interessant vind, niet slecht vind ik zelf. Kia Cee'd SW test van het AD dd. 15/12/2009. Groetjes, Ton:-D:santa: www.ad.nl/ad/nl/1882/De-Autotest/article/detail/450943/2009/12/15/Kia-Cee-D-SW-een-rijdende-trukendoos.dhtml.
Laatste antwoord door Rick Horst, -
- 84 antwoorden
- 16,9k weergaven
Mijn proceed is inmiddels bijna 6 maanden oud. Toen hij geleverd werd stond hij vol met oranje plekjes. Die waren zo klein dat ze pas enkele uren na de aflevering van de auto opvielen. Leek me geen probleem. De auto gewassen en gepoetst en de vlekjes waren verdwenen. Daarna de auto 6 maanden lang door de wasstraat getrokken en niet meer naar gekeken. Vorige week heb ik hem echter weer met de hand gewassen (mooi weer...) en de vlekjes zijn weer terug. Blijkbaar dus geen vuiltjes, maar roestdeeltjes. Toch een beetje geschrokken terug naar de dealer. Deze zegt mij graag te willen helpen, maar dat het lijkt alsof er met een slijptol naast mijn auto geslepen is. Dit kan vo…
Laatste antwoord door Arista, -
- 7 antwoorden
- 1,3k weergaven
Ik heb sinds ongeveer een maand mijn nieuwe Proceed 1.4 Ecodynamics. Ik heb echter een vraagje over de tankinhoud en het daarbij horende verbruik. Ik heb nu 4x gehad dat de boordcomputer aangeeft dat hij volledig leeg is, lampje brandt al een tijdje, hij geeft niet meer weer hoeveel kilometers er nog gereden kunnen worden en als ik dan tank krijg ik er ongeveer 40 liter in. Dat zou betekenen dat er 13 liter over het hoofd gezien wordt. Het verbruik staat volgens de meter nu gemiddeld op 1 op 14. Dat zou dus betekenen, dat ik nadat het lampje gaat branden en de auto zegt dat er geen kilometer meer gereden kan worden, je nog 180 kilometer zou moeten kunnen! Dat ie da…
Laatste antwoord door Frans de Wandelaar, -
Eerste foto's
door Hasselt- 17 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hoi! Vandaag voor het eerst mn SW Sport S gewassen na de sneeuw en het zout van de afgelopen dagen. Weliswaar niet in een zo mooi kader als bvb Alex VB maar dat komt er nog wel eens van. Ben al verschillende dagen op zoek naar winterbanden en velgen, maar niet simpel wegens geen stocks. Ben er ook achtergekomen dat lichtmetalen velgen maar enkele euro's duurder zijn als de stalen; vreemd eigenlijk... Nu wacht ik nog om te kijken welke banden in stock zijn,Uniroal of Continenta. Zijn er trouwens pro's of contra's voor deze merken? Groeten Philip
Laatste antwoord door Hasselt, -
Nieuwe Kia Cee'd Sw 1 2
door Arista- 30 antwoorden
- 4,3k weergaven
Hey, Ik ben nieuw hier ophet forum en dat komt omdat ik sinds gisteren de fiere eigenaar ben geworden van een nieuwe Kia Cee'd SW ex met de 1.6CDTI motor. Echt toffe auto en veel mooier als je dit vergelijkt met mijn vorige Opel Meriva. Maar ik heb een vraagje met nu nog maar 100km op de teller maakt de motor als deze stationair draait een zeer zacht fluitend lawaai (constante toon). Ik maak me er niet ongerust in want het is echt zeer zacht en het is naar mijn gedacht iets is dat na een 15 tal seconden stationair draaien opspringt! Ik hoor dit niet in de auto enkel als ik uitstap met draaiende motor. Kan mij iemand zeggen wat dit geluid is ? Buiten een iets dat ramm…
Laatste antwoord door NonkelSimon, -
- 18 antwoorden
- 2,1k weergaven
Eindelijk is het gelukt met de foto's , maar hier is hij dan!! De nieuwe Cee'd Sw X-ecutive 1,6 comf. aut. (kleur- Pewter Beige) Groetjes, Ton
Laatste antwoord door Giovanny, -
- 12 antwoorden
- 2,7k weergaven
Altijd leuk om te horen dat je de juiste auto gekocht hebt : http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=13340
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
hallo, ik heb een vraag, weet toevallig een van jullie hoe ik de radio paneel van een pro ceed verwijder. is dit alleen geklikt of ook geschoefd. wil mijn carkit inbouwen. ik hoor graag van een van jullie. alvast bedankt gr marcel
Laatste antwoord door patten, -
- 12 antwoorden
- 5,4k weergaven
Hoi, Ik heb een ceed isg en als ik nu een stoplicht op rood zie staan dan zet ik de auto in de vrij om naar het stoplicht te rijden, echter het stoplicht sprong op groen dus ik schakelde naar de 2 en toen hoord eik een hoop gekraak en de koppeling trilde. Dit is nu 1 keer gebeurd. Ik heb nu ook 1 keer gehad dat hij niet in de achteruit wilde. (ook niet met effe iets naar voren rijden) toen maar de pook gezet in de achteruit tot ie niet meer verder kon en zachjes de koppeling op laten komen toen kraakte hij ook en ging vooruit (omdat ik hem niet goed in de achteruit kreeg) Hierna wilde hij wel in de achteruit. Mijn versnellingsbak zal ni toen niet al stuk zijn naar 3300…
-
- 7 antwoorden
- 1,5k weergaven
Nog een puntje: Ik krijg de indruk dat de ventilatie-openingen bovenop de middenconsole niets doen. Warme en koude lucht komt overal vandaan, maar niet uit de de openingen links en rechts bovenaan de middenconsole. Iemand anders dit wel eens opgevallen?
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
velgen op de cee'd is dan 7 of 7.5 breete velg?
Laatste antwoord door Rick Horst, -
- 29 antwoorden
- 4,6k weergaven
Mijn iPod doet het niet in mijn nieuwe Proceed, ik krijg de melding "audio error" in het scherm, terwijl diezelfde iPod met dezelfde kabel wel werkt in de Ceed van een collega. Daar kan het dus niet aan liggen. Iemand hetzelfde probleem, suggesties? (dealer heeft er nog niet naar gekeken maar had er nooit van gehoord.)
Laatste antwoord door bigwade, -
Ander Velgen Steken 1 2
door Tripzor- 30 antwoorden
- 4,7k weergaven
Hoi allemaal, Zo als je kunt zien ik ben nieuw hier, Ben wel een belg maja Belgie heeft geen clubs . Maar ik heb nu al een paar maanden een Kia Pro Ceed (Wit), De 115 pk versie SPORT. En ik ga hem binnekort laten bestickeren en ander velgen steken maar ik zou graag 18 inch erop steken maar ik ben eigelijk aan het twijfelen wat voor banden ik erop moet leggen om mijn velg+band diameter te behouden (Dat mijn snelheidsmeter nog altijd correct meet). Of zijn die banden allemaal zo gemaakt dat deze altijd zelfde diameter hebben ? Naja ben redelijk nieuw in dat soort dingen. Ik ga wss deze velgen kopen: ZCW Angel Black Polished Velgen - 18 inch | Je koopt je nieuwe wielen bi…
Laatste antwoord door Doberscooby, -
- 7 antwoorden
- 1,4k weergaven
weet mss iemand waar je een derde stoplicht van de pro ceed kan kopen in het wit (met wit plastiek i.p.v. een rood ) mvg
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik zou graag mijn verlichting van mijn kentekenplaat willen veranderen door ledjes. Ken iemand mij helpen door te zeggen hoe ik aan de lampjes kan geraken want ik krijg het niet open.
Laatste antwoord door kendc, -
Banden 17 inch
door Giovanny- 20 antwoorden
- 2,9k weergaven
Ik heb op mijn KIA CEED SW 17 inch licht metalen velgen zitten, de buitenbanden zijn van Pirelli. Ik heb op de officiele site van KIA.com gelezen dat zij de voorkeur geven voor michelin banden. Het was mij niet gelijk opgevallen, maar ik vraag me nu wel af of er hiertussen een merkbaar verschil zit? En indien jullie ook 17 inch velgen hebben: welke banden (merk en soort nummer jullie eronder hebben zitten.)?
Laatste antwoord door Alex VB, -
KIA navigatie
door wimkia- 23 antwoorden
- 3,3k weergaven
Ik ben me nu aan het orienteren op de kia ceed SW 1.6 diesel. Daarbij zit ik te kijken naar een navigatiesysteem. In de laatste folder staat dat er per begin 2010 een navigatie leverbaar is. heeft iemand wat meer informatie hierover ? Zelf denk ik eigenlijk aan een pioneer AVIC-910. Alleen word als dealeroptie nu de pioneer 700 genoteerd. Deze is oud, dus dat zou minimaal de 710 worden. Prijs is dan met 1265 euro te duur als je de 910 al voor 975 kunt kopen. natuurlijk vind ik de F10 nog mooier maar dat kost 400 euro extra.... Heeft iemand ervaring met een van de navigatiesystemen en inbouwmogelijkheden?
Lvertijd C'eed
door Roderik- 20 antwoorden
- 2,2k weergaven
Wat is jullie ervaring met de levertijd van een C'eed?
- 23 antwoorden
- 4,4k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb sinds een week of 6 een cee'd sw xtra. Nu willen mijn stadslampen (en dashboard verlichting) niet uit. Als ik de schakelaar op uit zet gaan regelmatig de lampen niet uit. Meestal gaan ze dit wel als ik dan een aantal keren mijn lampen aan en uitschakel. De auto is hiervoor al 4 keer terug geweest en de 5de keer is al afgesproken. Lichtschakelaar, relais, deurcontacten en zekering zijn al vervangen door de dealer. Helaas zonder blijvend effect. Men zegt nu dat er een software fout/storing is. Maar wat ik me afvraag begint dit dan met soms en eindigd dit in constant. Iemand die enig idee heeft wat dit is? Volgens de dealer heeft kia nederla…
Laatste antwoord door Alex VB, -
waxoly beschermlaag 1 2
door ctheman- 29 antwoorden
- 6k weergaven
Hallo , heeft er iemand ervaring met veel meer glans in de lak met de waxoly laag behandeling??? Ik heb wat foto's gekeken op internet van de donkerblauwe kleur (Abyss blue) sommige zien er dof uitzien en andere duidelijk glanzend. En is deze behandeling standaard bij een nieuwe auto levering??, ik heb het niet op de aankoopbon zien staan Gr Cor
- 19 antwoorden
- 2,4k weergaven
Een tijdje terug een testrit gemaakt met een cee'd sw (1.6crdi 115 pk sport). Moet zeggen dat de ervaring positief was, alhoewel ik de motor wat sterker had verwacht en het sturen iets scherper mocht zijn. We overwegen momenteel de aankoop van een cee'd sw en hebben de eventuele aankoop uitgesteld tot er meer bekend werd omtrent het gefacelifte model. Zijn er al tests ervan gepubliceerd in autobladen of op het internet geplaatst. Mijn speurtocht leverde alvast niets op.
Radio pro'ceed
door Gast Jantje- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
2 vraagjes: vraag 1: zit er een versterker uitgang op de originele dubbel din radio van de pro'ceed? vraag 2: is er (eventueel via de dealer) een framepje leverbaar zodat je de dubbel din radio kan verwijderen en een enkel din radio kan monteren?
Laatste antwoord door patten,