kendc Posted November 22, 2009 Posted November 22, 2009 Ik zou graag mijn verlichting van mijn kentekenplaat willen veranderen door ledjes. Ken iemand mij helpen door te zeggen hoe ik aan de lampjes kan geraken want ik krijg het niet open. Quote
El-Rio-Grande Posted November 22, 2009 Posted November 22, 2009 Hallo Ken? Doorgaans zit de kentekenplaat verlichting achter twee kunststof kapjes verstopt. Deze kapjes zitten vervolgens ieder met 1 of 2 schroefjes vast. Blijven de kapjes vast zitten, ook al zijn de schroefjes los, dan kun je vaak even met een kleine, platte schroevendraaier in 1 schroefgat in het kapje voorzichtig probberen het kapje los te wrikken. Heel erg vast zitten ze meestal niet. Vaak zijn het lampjes met een steekfitting, meestal 5 Watt glas-sokkel lampjes. Of dat bij iedere auto zo is weet ik niet, maar vrijwel alle auto's die ik heb gehad hadden zo'n 5W glas-sokkel lampje. Mochten de LED lampjes het niet doen, even uit de fitting nemen, het lampje 180 graden draaien en opnieuw in de fitting steken. Een gewoon lampje brand in principe altijd, een LED lampje heeft een 'doorvloei richting' wat betreft de stroom. Succes! Groetjes, Peter Quote
kendc Posted November 25, 2009 Author Posted November 25, 2009 merci voor de reactie, maar bij de pro_ceed is het zonder schroefjes. Het is een soort van klik meganisme. Quote
Recommended Posts