Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo , heeft er iemand ervaring met veel meer glans in de lak met de waxoly laag behandeling???

Ik heb wat foto's gekeken op internet van de donkerblauwe kleur (Abyss blue) sommige zien er dof uitzien en andere duidelijk glanzend.

En is deze behandeling standaard bij een nieuwe auto levering??,

ik heb het niet op de aankoopbon zien staan

Gr Cor

Posted

Heb bij aankoop direct een dergelijke waxoyl behandeling laten uitvoeren, garantie 3 jaar, als exterieur bescherming, kostte toen iets van 200 euri. Na 2 1/2 jaar ziet de Sorento er nog steeds spic&span uit. Wel vogelpoep e.d. direct verwijderen! Behandeling vindt plaats dmv. polymeren, feitelijk moleculen die de oppervlakte verdichten. Kretolgie als ondoordringbaar pantser is een beetje teveel van 't goede maar feit is wel dat het helpt.

Opmerking: als je dit zou overwegen, Kia heet een deal met Waxoyl, dan dien je dat zsm. te doen bij aanschaf van je nieuwe bolide. Na verloop van tijd heeft 't nml. geen zin meer daar de oppervlakte dan al is 'volgelopen' om 't makkelijk te zeggen. Succes!

Posted

Zelf hebben we ook de Waxoil behandeling gedaan bij aanschaf van onze Pica.

Het helpt wel, maar ben er niet echt over te spreken.

Daarom zelf over gegaan in het behandelen van de lak met Mequiar's.

Voordeel: is minder kostbaar en je kan het zelf.

Philip

Posted

Dank jullie wel voor de respons.

Ik neem aan dat de metallic lak voldoende is

voor een glanzende lak.( ook zonder waxoly)

En bedankt voor de tip .

Gr Cor

Posted

Goed je auto wassen is het devies.

Er zijn diverse auto onderhoudsmiddelen, waarvan Meguiar's tot de betere merken hoort.

Aangezien je redelijk dichtbij mij in de buurt woont wil ik je wel een demonstratie geven mbt Meguiar's.

Riemst en ulestraten is maar 25km.

Laat maar wat weten of je interesse hebt..

Posted

Waxoyl kun je ook gewoon zelf toepassen. De glans wordt niet heel veel beter maar de lak is beter beschermd en is beter bestand tegen invloeden van buitenaf zoals vogelpoep, de zon, hars van de bomen etc.. Verkleuring en verslechtering van de lak wordt daarmee flink uitgesteld.

Wat echter een van de eisen van Waxoyl is, is dat je hem niet t

Posted

Bij Kooiman in Tiel hoort het standaard bij de afleveringskosten.

Er word niet gevraagd of je het al dan niet wilt.

De kosten staan w

Posted

Belachelijk eigenlijk, want een Waxoyl behandeling stelt niks voor.

De Waxoyl-behandeling voor nieuwe auto's bestaat uit het volledig poetsen van de auto (standaard voor aflevering), vervolgens behandelen met Waxoyl 100 Plus. Dit is een spons ter grootte van een ansichtkaart gevult met een zakje wax. Hiermee wordt de hele auto behandeld. Dit moet vervolgens een aantal uur intrekken. Op mijn werk zetten we die auto's meestal achterin de showroom en laten ze daar enkele dagen staan (kan geen kwaad, en weet je zeker dat het goed is ingetrokken), en daarna wordt de auto uitgepoetst en is de Waxoyl-behandeling voor het exterieur voltooid. Voor het interieur wordt de bekleding ingespoten met een goedje dat ruikt naar rotte vis, ter bescherming. Vervolgens wordt er een geurvreter in de auto gehangen of wordt de auto ingespoten met een lekker geurtje. De nieuwe-auto-geur blijft, maar de Waxoyl geur trekt weg. Dan komt er tot slot een sticker in de dorpel van Waxoyl en de behandeling is compleet. Klinkt als veel werk, maar bij elkaar ben je een half manuur bezig...

Posted (edited)

Mijn dealer (Koops auto in Hilversum) rekende voor mij 50 Euro voor een Waxoil-behandeling. Zijn argument komt heel dicht bij wat Rio-man zegt. Als de auto gepoetst is stelt het qua werk niet zoveel voor. Het spul kost kennelijk 50 Euro.

Edited by Colombe
Posted

Ze zijn ook al te koop vanaf 35 euro. Zo'n spons heeft volgensmij een inkoopprijs van 20 euro per stuk ofzoiets. Vaak kopen dealers het dan in met enkele dozen van 50 tegelijk en pakken ze nog een korting ook. Vaak kosten die sponzen dan nog maar iets van 15 euro, dus ze pakken echt goed winst op die dingen. Z

Posted

Waxoyl is niet meer en niet minder dan pure geldklopperij.

Zie op de volgende link een VW golf die behandeld was met Waxoyl toen die bij een detailer aankwam om verder behandelt te worden:

http://www.wax-it.be/gallery/Wax-it20070204

daarbij vind ik persoonlijk nog eens dat de meeste dealers geen verstand hebben van auto's poetsen (Sorry Christian).

Ik wil wel eens kijken naar een auto die een Waxoyl behandeling heeft ondergaan en mijn wagen. Ik kan je voor 100% garanderen dat de mijne beter in zijn glans zit, en beter beschermd is tegen invloeden dan een auto alleen behandeld met Waxoyl. En ik volg alleen maar het 5-stappenplan van Meguiar's.

Posted

Ja maar ho eens.. Wie zegt dat deze auto niet al eens met de hand is gewassen? Of in de wasstraat? Een effect zoals dit met de krassen krijg je snel hoor. Maakt niet uit welke autowax je gebruikt. Laat een keer je spons op de grond vallen, spoel hem snel uit en gebruik hem weer en gegarandeerd dat je dit soort krassen krijgt.

Als wij auto's naar het (erkend) poetsbedrijf sturen, om hem te laten poetsen, en ook met Waxoyl te laten behandelen, dan krijgen we de auto's terug als de Golf zoals hij gepoetst is op de foto's, dus werkelijk als nieuw. Er zijn inderdaad ook dealers die het hele poetsprocess zelf doen en daar kunnen rotte appels tussen zitten ja, maar over het algemeen gebeurt het poetsen wel goed. :)

• 6 months later...
Posted

kan iemand mij uitleggen waarom de Waxoil bijna de hemel wordt ingeprezen?

Is het echt zo goedkoop,is het zelf te doen?

Waar kan je de auto anders beter mee behandelen?

ik ben niet een hele grote poetser, en men vertelde mij dat je dan beter wel de waxoil erop kon laten zetten.

Maar ik vind 195 euro heel veel geld.

De verkoper vertelde mij dat het na 1 a 1,5 jaar alweer van de auto zou verdwijnen.

Klopt dit?

Bedankt alvast

Venga1

Posted

Voor iets wat maar ongeveer Euro 25,- aan inkoop kost en maar ongeveer 20 minuten werk is is waxoyl zeker duur.

Waxoyl is volgens de verhalen een lakverzegeling die minstens een jaar zou blijven zitten en je hoeft dan niets te doen dan af en toe je wagen af te spoelen met water en af te drogen..

Ik ben eerlijk en ik heb geen vertrouwen in dit produkt. Ieder produkt heeft last van de weersinvloeden en met "bijgehouden"(opnieuw aanbrengen) worden om een optimale werking (Bescherming) te behouden.

Daarbij is zelf poetsen veel "leuker" (Mijn mening) en zelfs goedkoper ook al doe je het met de duurdere merken als Meguiar's etc. De eerste aanschaf is misschien prijzig, maar je doet wel bij een normale maandelijkse poetsbeurt tot zeker 3 jaar met bijv de wax enz.

Posted

Waxoyl word de hemel in geprezen omdat er een mega marge opzit voor de dealer. Het waxoyl pakket ligt std. achter in elke Kia!! Standaard af importeur. Bij een nieuwe auto betaal je het poetsen al in de kosten rijklaar maken, waxoyl is niet meer werk dan poetsen. Dus eigenlijk betaal je het dubbel (bij een nieuwe kia!!)

Dus onderhandel er gewoon over bij je aankoop veel kan je het er gewoon gratis bij krijgen.

Posted

Ik begrijp dat jullie grote tegenstanders van Waxoil zijn.

Dit terwijl een dealer aangeeft dat je auto eigenlijk niet zonder waxoil de deur uit mag rijden.

Wat een belachelijke marche zeg, nou daar moet ik nog maar eens goed met de dealer over praten

Dit tenminste als de Venga bevalt,en ik tot het besluit van aankoop doe.

bedankt voor de website, maar welke wax raden jullie wel aan?

Posted

Tsja.. Waxoyl.. het verschil is wel enigsinds te merken hoor. Zeker bij het wassen ziet een Waxoyl auto er schoner uit dan een niet Waxoyl auto. Er zijn veel tegenstanders, maar ik ben het met de dealer eens dat Waxoyl gewoon moet...

En die marge.. dat valt wel mee, want zo'n auto moet gepoetst worden, daarna moet deze behandeld worden met Waxoyl, deze moet enkele uren aanhechten en moet daarna weer nagewreven worden. Er gaat tijd in zitten en daar betaal je voor.

Posted

Volgens mij is het een beetje leven en laten leven/ geven-nemen.

Marges op auto's zijn al smal.

Ik heb in mei 2008 een Hyundai i10 gekocht.

Daar zat een afleverpakket en waxoyl beurt bij.

Wa's dat zei ik toen.

Na wat heen en weer gedoe heb ik afgezien van het afleverpakket.

(geel vestje, driehoek, ja doei..)

Zat er bij levering toch gewoon in.

Ik heb in feb 2009 een Sportage gekocht.

Ook hier een afleverpakket en waxoyl beurt..

Ik had een heeeeeele goede prijs voor mijn "onverkoopbare" auto gekregen.

Ik zeg doen, maar dan wil ik ook een verstelbare middenarmsteun en chrome strip etc.

Die kreeg ik ineens voor de halve prijs.

Het is dus maar net hoe je er zelf mee om gaat.

Buiten dat is 200 eu voor een waxoyl beurt heel snel vergeten op de totaalprijs van de auto.

De i10 is daarna echt heel weinig gewassen (metal grey) en is na een emmertje dreft weer echt als nieuw (sorry Alex....) dus het lijkt dat dat beurtje heeft geholpen.

De Sportage gaat door de wasstraat (vind ik een uitje als groot kind na 11 jr. handwas :-)

Deze auto zal wat eerder ingeruild worden en het zal me redelijk worst zijn.

Posted

Ik gebruik Meguiar's Professional Hi-Tech Yellow Wax, de glans is heel helder, maar blijft wel ongeveer 2-3 weken zitten en daarna vervaagt hij. De Waxoyl is niet aan te raden voor de wat oudere auto's, hij werkt pas op het moment dat hij binnen een week of twee af van farbriek wordt aangebracht. Anders gaat hij redelijk snel weer vanaf.

Posted

Sorry moet het kwijt op al onze wagens waxoyl gehad perfect spul z'n geld zeker waard.

Denk dat het spul ook goed is om kleurverlies tegen te gaan hebben we namelijk bij al onze wagens niet gehad.

Groetjes,

Relena

Posted

Kleurverlies treedt op wanneer de auto voortdurend bloot is gesteld aan UV bestraling. In een tropisch land vervaagt de kleur normaliter na 2 jaar. In NL hebben wij relatief weinig zon uren, maar goed wij houden het dan nog op 2 jaar.

Waxoyl zegt de kleur te behouden tot 3 jaar, oke. Maar je wordt aangeraden de shampoo van waxoyl te kopen en te gebruiken. Nu een rekensommetje; vooraf 150 euro betalen, 36 maanden lang een fles shampoo aanschaffen (36x15 euro) is totaal 690 euro. hmm.... voor die ene extra jaar wel de moeite waard?