Kia Fan Posted October 1, 2009 Posted October 1, 2009 Wel vervelend hoor, ik hoop dat het netjes opgelost word voor jullie.Ik heb een nieuwe witte pro_cee'd besteld, maar ik hoop dat ik er geen last van krijg. Waarschijnlijk zal je daar geen last van hebben omdat jou auto nog helemaal gebouwd moet worden...... Probleem doet zich vooral voor bij auto's die lang op opslag terrein staat in Rotterdam. http://www.broekman-group.nl/info/img/2deCardeck.jpg Daar kan je zien hoe de auto's staan, langs het terrein loopt een spoorbaan. Dit zijn wel de goedkopere plaatsen..... maar ja wel last van de vonkjes van bovenleiding. Andere automerken doen wat meer aan bescherming: Bijv. BMW met een waxlaag erover: http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/vpc10.JPG En BMW met auto welke in de folie staan: http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/vpc11.JPG Maar dat zijn ook iets duurdere auto's...... Quote
El-Rio-Grande Posted October 1, 2009 Posted October 1, 2009 Klopt inderdaad dat diverse fabrikanten van alles doen om auto's tegen schade te beschermen, voor ze zijn afgeleverd aan de klant. Heb in Nijmegen al een aantal keren Hyundai's zien rijden, die voor een (groot) deel nog in een beschermende plastic folie zaten. Groetjes, Peter Quote
kiakeproceedke Posted October 1, 2009 Posted October 1, 2009 De belgische invoerder reageerde met het volgende naar mij toe : Ik betreur tenzeerste uw negativisme en insinuaties. Ik kan in ieder geval bevestigen dat “vliegroest” geen regelmatig voorkomend fenomeen is op Kia wagens in Belgi Quote
phoenix_jeroen Posted October 1, 2009 Posted October 1, 2009 Waarschijnlijk zal je daar geen last van hebben omdat jou auto nog helemaal gebouwd moet worden...... Probleem doet zich vooral voor bij auto's die lang op opslag terrein staat in Rotterdam.http://www.broekman-group.nl/info/img/2deCardeck.jpg Daar kan je zien hoe de auto's staan, langs het terrein loopt een spoorbaan. Dit zijn wel de goedkopere plaatsen..... maar ja wel last van de vonkjes van bovenleiding. Andere automerken doen wat meer aan bescherming: Bijv. BMW met een waxlaag erover: http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/vpc10.JPG En BMW met auto welke in de folie staan: http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/vpc11.JPG Maar dat zijn ook iets duurdere auto's...... Ook al is een KIA een auto uit een goedkoper segment, en je moet inderdaad wat meer voor een BMW betalen. Het is eigenlijk vreemd dat KIA er niet wat meer aan doet om dit probleem zo veel mogelijk voor te voorkomen. Het is eigenlijk al voor een groot deel opgelost als je er een hoes om heen doet ( Net zoals bij de foto's ). Bedankt voor je reactie! Quote
kiakeproceedke Posted October 5, 2009 Posted October 5, 2009 De belgische invoerder reageerde met het volgende naar mij toe :Ik betreur tenzeerste uw negativisme en insinuaties. Ik kan in ieder geval bevestigen dat Quote
Frans de Wandelaar Posted October 21, 2009 Posted October 21, 2009 (edited) Even een update m.b.t. de vliegroest op mijn Ceed, twee weken geleden heeft de wagen een Klei/Wax poets behandeling gehad, zo op eerste gezicht zag het er veelbelovend uit, nu komen echter op o.a. de motorkap de plekjes weer terug, deze poets behandeling heeft dus niet veel geholpen, na overleg met de dealer en het poetsbedrijf gaat deze laatste de wagen over 14 dagen een behandeling geven met oxaalzuur volgens zijn zeggen nog de laatste mogelijkheid op poets gebied m.b.t. dit probleem, maar ja, als dit dan ook geen oplossing bied wat dan..... overspuiten.. gelukkig doet mijn dealer (nog) niet moeilijk maar ja leuk is anders... Edited October 21, 2009 by Frans de Wandelaar Quote
Henk.W Posted October 21, 2009 Posted October 21, 2009 Hoop maar dat hij overgespoten wordt, dat is de beste manier om er vanaf tekomen. Hij zit dan lekker dik in de lak. Quote
Guest Jantje Posted October 21, 2009 Posted October 21, 2009 na al deze verontrustende verhalen heb ik mijn pro'ceed helemaal goed bekeken. Heb gelukkig geen plekjes kunnen vinden Quote
bigwade Posted October 21, 2009 Posted October 21, 2009 Hebben we de sloopregeling nog ? (geintje) Quote
bigwade Posted October 22, 2009 Posted October 22, 2009 Als je een rit richting Riemst niet erg vind doe ik het voor je voor de helft met dezelfde materialen van Meguiar's. ik heb van Meguiar's een gedengen opleiding gehad en weet dus wat te doen.. Ass je een garage hebt - wat beter is vanwege weersinvloeden - kom ik naar je toe.. Reken wel op een hele dag aan poetswerk.... Ga jij voor 75 euro een hele dag poetsen incl. materiaal. ? Wat dacht je van Nieuwegein, zo ongeveer na de winter, maart oid ? Krijg je zelfs koffie Quote
Alex VB Posted October 23, 2009 Posted October 23, 2009 Ga jij voor 75 euro een hele dag poetsen incl. materiaal. ?Wat dacht je van Nieuwegein, zo ongeveer na de winter, maart oid ? Krijg je zelfs koffie Het gaat mij niet om het geld verdienen, maar meer om de mensen te leren hoe ze op een goede manier hun wagen onderhouden. Ik krijg nl. de kriebels als ik meer dan 50% van de mensen hun auto zie poetsen. De 1 met afwasmiddel, de ander met Benzine in het water en noem de methodes maar op... Goed je autopoetsen vergt eenmaal tijd en ik doe het voor de KIA club/forum leden met plezier voor een prikkie. En hoezo NA de winter? De winter is het meest belastend voor je auto en dan vooral je lak. NU is het juist de tijd om je wagen winterklaar te maken en de lak extra goed te beschermen. Laat maar wat weten, dan kijk in in mijn agenda of er een plaatsje vrij is. Quote
Frans de Wandelaar Posted October 23, 2009 Posted October 23, 2009 Hallo Alex VB Je geeft aan dat je van Meguiar's een opleiding gehad heb, wat is jouw menig over het feit dat een poetsbedrijf kiest om vliegroest met oxaalzuur te behandelen nadat het met kleien en waxen niet wegblijft, zou dit wel effectief kunnen zijn. Quote
bigwade Posted October 23, 2009 Posted October 23, 2009 Ik krijg nl. de kriebels als ik meer dan 50% van de mensen hun auto zie poetsen. De 1 met afwasmiddel, de ander met Benzine in het water en noem de methodes maar op... Goed je autopoetsen vergt eenmaal tijd en ik doe het voor de KIA club/forum leden met plezier voor een prikkie. En hoezo NA de winter? De winter is het meest belastend voor je auto en dan vooral je lak. NU is het juist de tijd om je wagen winterklaar te maken en de lak extra goed te beschermen. Laat maar wat weten, dan kijk in in mijn agenda of er een plaatsje vrij is. Dat vind nou ik TOF aangeboden ! Maar ehhhh.......aan mij moet je maar niet te veel tijd verspillen Ik ben idd zo'n type 50% emmertje-afwasmiddel/50% wasstraat. Dat gaat vast nog Quote
kiakeproceedke Posted October 23, 2009 Posted October 23, 2009 Als je een rit richting Riemst niet erg vind doe ik het voor je voor de helft met dezelfde materialen van Meguiar's. ik heb van Meguiar's een gedengen opleiding gehad en weet dus wat te doen.. Ass je een garage hebt - wat beter is vanwege weersinvloeden - kom ik naar je toe.. Reken wel op een hele dag aan poetswerk.... Waar ligt Riemst?En als ik het lees bij men voorganger helpt het niet veel dat kleien enzo.Of lees ik dat hier verkeerd? Quote
Smart Posted October 23, 2009 Posted October 23, 2009 Waar ligt Riemst? Hey kiakeproceedke, Wat denk je van Google, TomTom, de Grote Bosatlas, Anwb routeplanner, enz. Quote
Alex VB Posted October 23, 2009 Posted October 23, 2009 Hallo Alex VBJe geeft aan dat je van Meguiar's een opleiding gehad heb, wat is jouw menig over het feit dat een poetsbedrijf kiest om vliegroest met oxaalzuur te behandelen nadat het met kleien en waxen niet wegblijft, zou dit wel effectief kunnen zijn. Oxaalzuur wordt door velen gebruikt als ontroestingsmiddel, maar of het effect heeft op lak. Het zal misschien wel ongetwijfeld de roestplekjes verwijderen, maar volgens mij loop je het risico dat je niet alleen de roestplekken verwijderd maar ook grote schade aan je lak brengt. Natuurlijk zou dit dan weer behandeld kunnen worden middels een 5 stappenplan, maar ik heb het idee dat je lagklaag dan wel erg dun gaat worden als je met oxaalzuur werkt en dan loop je veel risico als er iets mis gaat. Het 5 stappenplan van Meguiar's is 1 van de beste, maar eerlijk toegegeven ook niet de garantie dat het alles verwijderd krijgt. Wel kan ik je garanderen dat je voor de leek het optisch 100% "verwijderd" krijgt. @ Kiakeproceedke, Een Belg die niet weet waariemst ligt? Hopelijk weet je de weg naar Tongeren te vinden of tenminste naar Hasselt. Riemst ligt tussen Tongeren en Maastricht in. Quote
kiakeproceedke Posted October 24, 2009 Posted October 24, 2009 Oxaalzuur wordt door velen gebruikt als ontroestingsmiddel, maar of het effect heeft op lak. Het zal misschien wel ongetwijfeld de roestplekjes verwijderen, maar volgens mij loop je het risico dat je niet alleen de roestplekken verwijderd maar ook grote schade aan je lak brengt. Natuurlijk zou dit dan weer behandeld kunnen worden middels een 5 stappenplan, maar ik heb het idee dat je lagklaag dan wel erg dun gaat worden als je met oxaalzuur werkt en dan loop je veel risico als er iets mis gaat.Het 5 stappenplan van Meguiar's is 1 van de beste, maar eerlijk toegegeven ook niet de garantie dat het alles verwijderd krijgt. Wel kan ik je garanderen dat je voor de leek het optisch 100% "verwijderd" krijgt. @ Kiakeproceedke, Een Belg die niet weet waariemst ligt? Hopelijk weet je de weg naar Tongeren te vinden of tenminste naar Hasselt. Riemst ligt tussen Tongeren en Maastricht in. 75 euros vindt ik nu wel nog best veel en dan nog niet de garantie hebben dat alles wegblijft :'(.Tongeren weet ik zijn ja en maastricht ook daar heb ik ooit tijdens solden eens geweest met men ex Quote
Smart Posted October 24, 2009 Posted October 24, 2009 75 euros vindt ik nu wel nog best veel en dan nog niet de garantie hebben dat alles wegblijft :'(. Dat is echt niet veel. Reken alleen het normale uurloon en tel daarbij de dure produkten van Meguiar's eens bij op? Ik denk dat je schrikt van de prijs. Nee, dit is echt een hele nette prijs. En garantie kan niemand geven als de lak door slijpsel o.i.d. is aangetast. Quote
bigwade Posted October 24, 2009 Posted October 24, 2009 75 euros vindt ik nu wel nog best veel en dan nog niet de garantie hebben dat alles wegblijft :'(.Tongeren weet ik zijn ja en maastricht ook daar heb ik ooit tijdens solden eens geweest met men ex Je bent hartstikke gek ! 75 euro voor een dag poetsen incl. materiaal, dat is een KOOPJE. Garantie ? Als het gaat om de roestplekjes zou ik het de dealer/importeur lekker uit laten zoeken, het is tenslotte garantie. Quote
Rick Horst Posted October 25, 2009 Posted October 25, 2009 75 euro is echt een koopje, als je nagaat dat die persoon een volle dag bezig is met de auto (8-10 uur) en dan alle producten en machines erbij optelt. heb laatst mijn celica laten poetsen en dat kostte me 150 euro. en de dealer kan dit toch betalen?? is toch garantie?? Quote
Alex VB Posted October 25, 2009 Posted October 25, 2009 Je hebt gekken en je hebt gekken, maar Geert slaat op dit moment echt alles. Geen enkel detailingbedrijf - Buiten een profesionele spuiter - kan jou de garantie geven dat echt alles verdwijnt. En zeker niet via een forum omdat ik je wagen niet gezien heb en niet weet in welke conditie je auto is qua lak. Wat ik kan proberen - ik kan weer niets garanderen - is om samen met Sven van Meguiar's jouwn auto onderhanden nemen. MAAR,.... Wat ik je wel kan garanderen is dat de prijs 10x zo veel zal zijn als bij mij... Maar heel eerlijk gezegd heb ik daar ook geen zin meer in... Quote
brouwer2001 Posted October 25, 2009 Posted October 25, 2009 ik vind dat als je een auto wil poetsen voor 75 Quote
Alex VB Posted October 25, 2009 Posted October 25, 2009 Een Meguiar's dag zal er ongetwijfeld weer komen. Alleen kijken of we het voor de meeste mensen in Nederland kunnen organiseren. Quote
Recommended Posts