Jump to content

Recommended Posts

Posted
Een Meguiar's dag zal er ongetwijfeld weer komen. Alleen kijken of we het voor de meeste mensen in Nederland kunnen organiseren.

Als het in het voorjaar van 2010 is, dan ben ik ook van de partij.

• Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Een Meguiar's dag zal er ongetwijfeld weer komen. Alleen kijken of we het voor de meeste mensen in Nederland kunnen organiseren.

Daar wil ik ook bij zijn.

Posted
75 euro is echt een koopje, als je nagaat dat die persoon een volle dag bezig is met de auto (8-10 uur) en dan alle producten en machines erbij optelt. heb laatst mijn celica laten poetsen en dat kostte me 150 euro.

en de dealer kan dit toch betalen?? is toch garantie??

De invoerder in Belgi

Posted

@kiakeproceedke.

Als ik jouw postings zo'n beetje volg ben je gewoon helemaal niet blij met je auto en het merk Kia.

Je hebt ook hier en daar mot met van alles en iedereen, misschien de aard van het beestje..(google is wreed.... :-)))

Het maakt me ook allemaal niet uit wat je allemaal uitspookt.

Maar........wat let je, je auto door de wasstraat te trekken en op Marktplaats of weet ik wat te zetten.

Ben je er vanaf en kun je terug naar je oude liefde Mazda.

http://www.kiaclub.nl/venga/2815-kia-venga.html#post15610

Ik denk dat Alex er al lang geen zin meer in heeft jouw auto

Posted
@kiakeproceedke.

Als ik jouw postings zo'n beetje volg ben je gewoon helemaal niet blij met je auto en het merk Kia.

Je hebt ook hier en daar mot met van alles en iedereen, misschien de aard van het beestje..(google is wreed.... :-)))

Het maakt me ook allemaal niet uit wat je allemaal uitspookt.

Maar........wat let je, je auto door de wasstraat te trekken en op Marktplaats of weet ik wat te zetten.

Ben je er vanaf en kun je terug naar je oude liefde Mazda.

http://www.kiaclub.nl/venga/2815-kia-venga.html#post15610

Ik denk dat Alex er al lang geen zin meer in heeft jouw auto

Posted

Jeroen,

Zag net even de foto van jou witte pro cee'd..... op linker achterraam zat de witte brief nog met veel info daarop..... bovenaan die brief staat de datum waarop de auto gebouwd is. Dan kan je een beetje zien of deze lang in de haven heeft gestaan.

Posted

Het voordeel van zo'n witte is dat je het heel snel ziet.

Met een schuursponsje is het dan ook zo weer weg.

(kon het niet laten :-))

ManManMan, je gaat je toch niet op voorhand druk maken over iets wat mogelijk zou KUNNEN komen en wat een probleem van Kia is en niet van jou als koper en gebruiker.

Ga straks lekker sjezen met dat ding !

Posted (edited)
Heeft iemand toevallig foto's van zijn Pro_Cee'd met vliegroest?

Ja zeker, van mijn Ceed (motorkap), als je onderstaande foto's bekijk zal je zien dat het zeker op een witte wagen gelijk zal opvallen, maar zoals bigwade het al zei maak je niet al te druk hierover en ga straks lekker genieten van je nieuwe aanwinst. :P

foto1

foto2

foto3

foto4

foto5

Edited by Frans de Wandelaar
Posted

Ik maak me er juist niet druk over, maar wilde graag weten hoe het er uit zag, de auto is gelijk naar de dealer afgeleverd. Dus ik hoef me inderdaad geen zorgen te maken.

Posted

Deze week bij de dealer een nieuwe afspraak gemaakt om mijn roestplekjes te behandelen met Oxaalzuur. Hij was op z`n minst verbaasd dat de poetsbeurt niet geholpen heeft. Ze accepteerden het echter wel direct en zonder naar de auto te kijken.

De behandeling is op 17 november, dus ik houd jullie wel op de hoogte. Indien het niet opgelost kan worden zal het ook een respray worden, maar dat wil ik zelf graag voorkomen. Achteraf spuiten is nooit zo netjes (stofloos en streeploos) dan wanneer het in een automatische spuitstraat bij kia zelf gebeurt.

Posted
Deze week bij de dealer een nieuwe afspraak gemaakt om mijn roestplekjes te behandelen met Oxaalzuur. Hij was op z`n minst verbaasd dat de poetsbeurt niet geholpen heeft. Ze accepteerden het echter wel direct en zonder naar de auto te kijken.

Prettig om te lezen dat er ook gewoon dealers zijn die zich verantwoordelijk voelen en er alles aan doen om de klant tevreden te stellen. Kan natuurlijk ook niet anders, je hebt immers fabrieksgarantie.

Het eventuele overspuiten zal toch gewoon in een stofvrije omgeving gebeuren? Ik kan mij bijna niet voorstellen dat dit met een spuitbus in een schuur gebeurt. Tegenwoordig zijn er bijna alleen maar moderne spuitcabines en goede hecht- en verfmiddelen.

Ik hoop voor je dat het oxaalzuur resultaat zal hebben. Laat in het geval van een evt. latere reclamatie (n

Posted

Ik weet niet of dit al gezegt is, ( heb geen zin om het hele topic te lezen )

Maar roesplekjes kunnen ook komen doordat de auto een lange tijd naast een treinspoor heeft gestaan, wachtend om vervoerd te worden naar garage.

Als er veel auto's tegelijk besteld zijn als het ware stock voor de importeur, blijven ze wel eens lange tijd staan.

Wij hebben in onze garage ook al zo eens wat probleempjes gehad, en het bleek dat ze lange tijd naast een spoorweg hebben gestaan, en door de langstrijdende/remmende treinen waren er een hoop metaaldeeltjes opgekomen.

Posted
Ik weet niet of dit al gezegt is, ( heb geen zin om het hele topic te lezen )

Maar roesplekjes kunnen ook komen doordat de auto een lange tijd naast een treinspoor heeft gestaan, wachtend om vervoerd te worden naar garage.

Als er veel auto's tegelijk besteld zijn als het ware stock voor de importeur, blijven ze wel eens lange tijd staan.

Wij hebben in onze garage ook al zo eens wat probleempjes gehad, en het bleek dat ze lange tijd naast een spoorweg hebben gestaan, en door de langstrijdende/remmende treinen waren er een hoop metaaldeeltjes opgekomen.

Ja, je had toch beter even het topic kunnen lezen..........:wink:

Posted (edited)
Deze week bij de dealer een nieuwe afspraak gemaakt om mijn roestplekjes te behandelen met Oxaalzuur.

De mijne is inmiddels behandeld met oxaalzuur, want zoals ik al melde ook bij mij hielp de standaard poets behandeling niet, was hem wel twee dagen kwijt, nu maar hopen dat dit probleem opgelost is maar dat zal de tijd moet uitwijzen, momenteel is hij weer als nieuw.

Moet wel een pluimpje aan mijn dealer geven want hij heeft van het begin af geen enkel probleem van de zaak gemaakt en direct alle medewerking gegeven om het opgelost te krijgen.

Edited by Frans de Wandelaar
Posted
De mijne is inmiddels behandeld met oxaalzuur, want zoals ik al melde ook bij mij hielp de standaard poets behandeling niet, was hem wel twee dagen kwijt, nu maar hopen dat dit probleem opgelost is maar dat zal de tijd moet uitwijzen, momenteel is hij weer als nieuw.

Moet wel een pluimpje aan mijn dealer geven want hij heeft van het begin af geen enkel probleem van de zaak gemaakt en direct alle medewerking gegeven om het opgelost te krijgen.

De mijne heb ik gisteren opgehaald van de dealer in Etten-leur. Hij is weer als nieuw. Naast de buitenkant is ook gelijk de hele binnenkant gepoetst en er zijn nieuwe banden op gegaan. Als je nu niet op de kilometer teller kijkt zou je denken dat hij nieuw is.

Nu nog afwachten of de roest weg blijft.

Posted
De mijne heb ik gisteren opgehaald van de dealer in Etten-leur. Hij is weer als nieuw. Naast de buitenkant is ook gelijk de hele binnenkant gepoetst en er zijn nieuwe banden op gegaan. Als je nu niet op de kilometer teller kijkt zou je denken dat hij nieuw is.

Nu nog afwachten of de roest weg blijft.

H

Posted

Mijn probleem is dat ik vrij weinig tijd heb om naar m`n buitenkant van de auto te kijken. Meestal gaat hij door de wasstraat en eens in de zoveel maanden was ik hem met de hand. Bij het handwassen zie ik de krasjes/deukjes/roestplekjes pas. Meestal is dat maar goed, dan hoef ik me ook niet te ergeren er aan. :wink:

• 3 weeks later...
Posted

Collega van me kijkt net naar m`n motorkap. Staat weer vol met oranje puntjes. De oxaalzuurbehandeling heeft dus ook niets geholpen.

Ik ben benieuwd wat het volgende weer is wat ze willen proberen. Wat mij betreft wordt hij opnieuw gespoten of ze krijgen hem terug. Ik begin het beu te worden, ondanks de goede service van de dealer in etten-leur.

Posted

gelukkig nog steeds geen roest vorming op de mijne.

Wel beginnen alle zwart plastic delen aan de buitenkant al grijs te worden, dat vindt ik aardig snel :|

Posted
Collega van me kijkt net naar m`n motorkap. Staat weer vol met oranje puntjes. De oxaalzuurbehandeling heeft dus ook niets geholpen.

Ik ben benieuwd wat het volgende weer is wat ze willen proberen. Wat mij betreft wordt hij opnieuw gespoten of ze krijgen hem terug. Ik begin het beu te worden, ondanks de goede service van de dealer in etten-leur.

Ik zeg niets..;) Waarom zouden mensen ook luisteren als ze verteld wordt dat Oxaalzuur geen zin heeft...

Dit wordt overspuiten.. Deze roestplekken zitten tot op het metaal of zelfs er ingebrand...

Veel succes laten we maar zeggen...

Posted

Wel beginnen alle zwart plastic delen aan de buitenkant al grijs te worden, dat vindt ik aardig snel :|

Volgens mij worden die delen ook steeds in de was gezet bij het poetsen van de rest van mijn auto. Toch nog een geluk bij al dat ongeluk met de vliegroest.

Posted

Volgens mij worden die delen ook steeds in de was gezet bij het poetsen van de rest van mijn auto. Toch nog een geluk bij al dat ongeluk met de vliegroest.

Ik zeg niets.. Waarom zouden mensen ook luisteren als ze verteld wordt dat Oxaalzuur geen zin heeft...

Dit wordt overspuiten.. Deze roestplekken zitten tot op het metaal of zelfs er ingebrand...

Veel succes laten we maar zeggen...

Leg het de dealer in Etten-leur even uit zou ik zeggen. Als ze daar kiezen de auto opnieuw te laten spuiten ben ik happy. Ondanks dat je dat niet hoort te zijn met een nieuwe auto die al na een jaar een full respray nodig heeft...