bigwade Geplaatst 3 December, 2009 Geplaatst 3 December, 2009 Op een forum gebeurt het regelmatig dat een verhaal een eigen leven gaat leiden.Dit gebeurt en dan zal een moderator als hij dit ziet ook erop wijzen dat men ontopic moet blijven. In dit geval kennelijk nog niet gezien, maar je kunt dit zelf ook vriendelijk vragen. Ook hier, blijf vriendelijk, dat werkt beter voor je mogelijke toekomstige vragen. Bigwade geeft een alternatieve optie voor muziek in de auto en ook nog eens waarom dit zijn voorkeur heeft. Iets waaraan je zelf misschien niet gedacht hebt. Vervolgens geeft Smart een hele mooie USB optie. Zelf zou ik ook nooit voor USB gaan, zo een stick zal maar afbreken, totdat je de versie ziet die Smart aangeeft en die dus zo klein is dat diefstal niet zo snel zal gebeuren en afbreken al helemaal niet. Gelet op de reactie van Wimkia is hij er wel mee geholpen en daar is dit forum voor, elkaar helpen en niet alleen de maker van een topic. Blijft bij mij de vraag of je al bij de dealer geweest bent, want volgens mij heeft Nonkelsimon de oplossing al gegeven. Vriendelijke groet, dave Amen.. Quote
Flip Geplaatst 4 December, 2009 Topic Starter Geplaatst 4 December, 2009 (aangepast) Op een forum gebeurt het regelmatig dat een verhaal een eigen leven gaat leiden.Dit gebeurt en dan zal een moderator als hij dit ziet ook erop wijzen dat men ontopic moet blijven. In dit geval kennelijk nog niet gezien, maar je kunt dit zelf ook vriendelijk vragen. Ook hier, blijf vriendelijk, dat werkt beter voor je mogelijke toekomstige vragen. Bigwade geeft een alternatieve optie voor muziek in de auto en ook nog eens waarom dit zijn voorkeur heeft. Iets waaraan je zelf misschien niet gedacht hebt. Vervolgens geeft Smart een hele mooie USB optie. Zelf zou ik ook nooit voor USB gaan, zo een stick zal maar afbreken, totdat je de versie ziet die Smart aangeeft en die dus zo klein is dat diefstal niet zo snel zal gebeuren en afbreken al helemaal niet. Gelet op de reactie van Wimkia is hij er wel mee geholpen en daar is dit forum voor, elkaar helpen en niet alleen de maker van een topic. Blijft bij mij de vraag of je al bij de dealer geweest bent, want volgens mij heeft Nonkelsimon de oplossing al gegeven. Vriendelijke groet, dave Ik ben het hier niet onverdeeld mee eens. Ik stel hier namelijk een hele specifieke vraag over mijn iPod die niet werkt. En nadat er een aantal mensen vriendelijk gereageerd heeft, krijg je dit antwoord: "Mensen, beheer je muziek thuis en donder dat op een simpele 6eu USB stick...... Zo moeilijk is dat toch niet ?" Dat vind ik vervelend omdat het totaal niet relevant voor het probleem is. Bovendien insinueert het dat ik het allemaal niet begrepen zou hebben. Terwijl de poster van dit bericht zelf niet begrepen heeft dat ik een specifieke vraag over iPod stel en niet over USB-sticks of wat voor andere mogelijkheden er dan ook zijn om muziek af te spelen in je auto. Er gaat er namelijk niet om of het toevallig moeilijk is, maar dat een product waar ik voor betaald heb niet werkt en dat ik een oplossing voor dat specifieke probleem zoek. Ik stel hier op het forum ook een vraag over het ventilatiesysteem van mijn auto. Vergelijkbaar punt zou zijn om daar als antwoord te geven: "Mensen, adem gewoon frisse lucht in en doe het raam open. Zo moeilijk is dat toch niet?" Ik vind het frustrerend om op een serieus bedoelde vraag een antwoord te krijgen dat volledig los staat van die vraag. Daarna gaat de discussie inderdaad door over USB-sticks, over de prijzen ervan, over de geluidskwaliteit van digitale muziekbestanden in de auto en daarna nota bene over het illegaal downloaden van muziek. Als je zegt dat niet alleen de topic-starter geholpen moet worden met zijn vraag ok, maar we zitten hier op een Kia-forum. Waar ik een specifieke vraag over een probleem met mijn Kia stel. Laten we het dan alsjeblieft wel forum-relevant proberen te houden zodat het te minste met Kia te maken heeft. Het verband tussen prijzen van USB-sticks en illegaal downloaden van muziek en Kia zie ik eerlijk gezegd niet. Het lijkt me dan ook logischer dat degene die daarover begonnen zijn worden verzocht worden deze discussie elders voort te zetten. In plaats van dat de topicstarter met zijn serieuze vraag en zijn poging de discussie ontopic te houden te melden dat hij vragen en antwoorden vriendelijk moet posten? Hoogst eigenaardig. Ten slotte: "Blijft bij mij de vraag of je al bij de dealer geweest bent, want volgens mij heeft Nonkelsimon de oplossing al gegeven." "NonkelSimon: Bedankt voor de tip, ik ga het ook opnemen met de dealer!" 4 December, 2009 aangepast door Flip Quote
Smart Geplaatst 4 December, 2009 Geplaatst 4 December, 2009 (aangepast) @Flip Ik vind het nogal een overtrokken reactie als ik het zo mag zeggen. Ik heb gisteren niet willen reageren, vandaag helaas wel. Als je had gevraagd of we een beetje on topic wilden blijven, dan was dat ook gewoon gebeurd. Ik denk dat Bigwade niets insinueert, hij geeft gewoon in z'n algemeenheid aan dat zo'n iPod een leuk hebbedingetje is voor grijpgrage vingers. Maar ook dat een USB-stick juist een handig alternatief kan zijn van zo'n iPod. Volgens mij een heel relevant antwoord op jouw vraag, waar jij de berichtgever op had kunnen antwoorden. Daarop heb ik als service een foto van dat USB-stickje geplaatst met wat meer achtergrondinfo. Dan zijn er mensen die daarop reageren, de 4 December, 2009 aangepast door Smart Quote
bigwade Geplaatst 4 December, 2009 Geplaatst 4 December, 2009 En nadat er een aantal mensen vriendelijk gereageerd heeft, krijg je dit antwoord: "Mensen, beheer je muziek thuis en donder dat op een simpele 6eu USB stick...... Zo moeilijk is dat toch niet ?" Dat vind ik vervelend omdat het totaal niet relevant voor het probleem is. Bovendien insinueert het dat ik het allemaal niet begrepen zou hebben. Terwijl de poster van dit bericht zelf niet begrepen heeft dat ik een specifieke vraag over iPod stel en niet over USB-sticks of wat voor andere mogelijkheden er dan ook zijn om muziek af te spelen in je auto. Flip, in dit draadje http://www.kiaclub.nl/sportage/2002-ipod-aansluiting.html#post11992 staan mijn eerste iPod ervaringen met mijn Kia Spotage. Timo geeft aan dat hij het liefst toch met een iPod wil proberen ivm zijn video files. http://www.kiaclub.nl/sportage/2002-ipod-aansluiting.html#post16245 Hier http://www.kiaclub.nl/sportage/2002-ipod-aansluiting.html#post16354 geeft Timo aan dat het probleem verholpen is door een andere/recentere kabel van de DEALER NonkelSimon geeft hier http://www.kiaclub.nl/ceed/3148-ipod-aansluiting-kia-proceed.html#post19017 aan dat je het moet zoeken bij een eventuele update van de radio en een bijpassende kabel, te verkrijgen bij de........ DEALER Je vraag is dan al meermalen beantwoord, je moet effe naar de DEALER. Ik heb hier diverse iPods en een iPhone, heb deze dingen zonder zo'n kabel niet aan de praat gekregen buiten de iPod shuffle, feitelijk niet meer dan een USB stick. Dat bracht mij op het idee een lowcost usb stick te proberen en dat werkt boven verwachting. Bediening gewoon op de radio, geen losse iPod met kabel, geen gehannes en veilig w.b. bediening en diefstal. Dat Smart daar een mini versie van gevonden heeft is helemaal TOP Ik insinueer dus helemaal niks, snap je reeds beantwoorde vraag helemaal maar geef een oplossing naast de oplossingen die dan al geboden zijn. Dat daar andere leden hun voordeel mee doen is dan dubbele winst van dit draadje. Maar met heel hard stampen kom je niet veel verder. GA EVEN NAAR DE DEALER.. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.