Flip Posted December 1, 2009 Posted December 1, 2009 Mijn iPod doet het niet in mijn nieuwe Proceed, ik krijg de melding "audio error" in het scherm, terwijl diezelfde iPod met dezelfde kabel wel werkt in de Ceed van een collega. Daar kan het dus niet aan liggen. Iemand hetzelfde probleem, suggesties? (dealer heeft er nog niet naar gekeken maar had er nooit van gehoord.) Quote
bigwade Posted December 1, 2009 Posted December 1, 2009 Ha Flip, doe es een zoekding hier op forum met "ipod" er in en misschien zijn je vragen dan al beantwoord.. Quote
Flip Posted December 1, 2009 Author Posted December 1, 2009 Ja had ik al gedaan en daar lees ik wel wat verschillende problemen, maar niet dat de iPod uberhaupt niet geaccepteerd wordt. Specifieke melding audio error staat nog nergens. Quote
Giovanny Posted December 1, 2009 Posted December 1, 2009 Hoi Flip, ik heb ook de gefacelifted versie van Ceed (SW) maar bij mij doet hij het gewoon, de Audio connectie kabel die ze hebben meegeleverd ziet wel iets anders uit ten opzichte van de oude. Het kan misschien een specifiek probleem zijn met jouw radio versie. Laat het even weten of het probleem is verholpen Quote
NonkelSimon Posted December 1, 2009 Posted December 1, 2009 Als de dealer hiet niets van weet, moet hij eens beter zijn tbs'en lezen die hij doorkrijgt van kia, Hij kan zo een update downloaden van de gds van kia, deze op een usb stick zetten, en via de voorgeschreven wijze op je radio inlezen. (Dit ben ik teweten gekomen op cursus kia 2 weken geleden) Quote
bigwade Posted December 1, 2009 Posted December 1, 2009 Als de dealer hiet niets van weet, moet hij eens beter zijn tbs'en lezen die hij doorkrijgt van kia,Hij kan zo een update downloaden van de gds van kia, deze op een usb stick zetten, en via de voorgeschreven wijze op je radio inlezen. (Dit ben ik teweten gekomen op cursus kia 2 weken geleden) NS pet af voor je kennisuitbreiding Mensen, beheer je muziek thuis en donder dat op een simpele 6eu USB stick...... Zo moeilijk is dat toch niet ? Aan mijn avatar kan je zien dat het merk apple mij lief is.. Maar niet als target in de auto voor anderen. Smart had een mooie USB knop van 8-16Gig gevonden, is hier ergens te vinden. Quote
Smart Posted December 1, 2009 Posted December 1, 2009 (edited) Met onderstaande link kun je de kleinste usb-stick ter wereld bestellen. Leverbaar in 2, 4, 8 en 16 gigabyte: http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTI4NjE3MjA0NDE=?direkt_aufriss_area=SHOP_B2C_ComputerHomeOffice&~template=PCAT_AREA_S_browse&p_page_to_display=&catalogs_sub_id=sub5&aktiv=5&navi=oben_1 Ik heb zelf een 2, 4 en 8 gb usb-stick besteld voor in de auto en voor mijn werk. Het bevalt mij uitstekend. Hij valt bijna niet op in de usb-poort van de auto. Edited December 1, 2009 by Smart Quote
wimkia Posted December 2, 2009 Posted December 2, 2009 Bedankt Smart voor deze goede info. Is zeker een klein stickie wat niet opvalt. Ik ben wat prijzen gaan zoeken en redcoon levert de 8 gb voor 20 euro. 16 Gb is dan weer duurder dan 2 stuks 8Gb. Conrad kost de stick 24,99. Iemand nog een goedkoper adres gevonden ? Quote
Smart Posted December 2, 2009 Posted December 2, 2009 Bedankt Smart voor deze goede info. Is zeker een klein stickie wat niet opvalt.Ik ben wat prijzen gaan zoeken en redcoon levert de 8 gb voor 20 euro. 16 Gb is dan weer duurder dan 2 stuks 8Gb. Conrad kost de stick 24,99. Iemand nog een goedkoper adres gevonden ? Graag gedaan Wim! Ik heb de 8 GB ook gekocht voor Quote
Giovanny Posted December 2, 2009 Posted December 2, 2009 Zeker heel handig en tegenwoordig kan je goed vooruitkomen met een stick van 8 GB. Zeker een handig ding. Quote
bigwade Posted December 2, 2009 Posted December 2, 2009 Goed vooruit komen met een 8 Gb stick ?.... 1 uur muziek gecomprimeerd met 192 kbps is ca 84 Mb. (topkwaliteit) Een 8 Gb usb stick kan tot ca 7.6 Gb werkelijk gevuld worden. Dat is 90,5 uur muziek. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik mag ook wel eens binnen komen Quote
Smart Posted December 2, 2009 Posted December 2, 2009 Goed vooruit komen met een 8 Gb stick ?....1 uur muziek gecomprimeerd met 192 kbps is ca 84 Mb. (topkwaliteit) Een 8 Gb usb stick kan tot ca 7.6 Gb werkelijk gevuld worden. Dat is 90,5 uur muziek. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik mag ook wel eens binnen komen Een vakantie van 3 weken met ruim voldoende muziek in je auto op een usb-knopje ter grootte van een knoop. Hoe is het mogelijk? Er is inmiddels ook al een 16 Gb uitvoering van dit stickje. Quote
bigwade Posted December 2, 2009 Posted December 2, 2009 Een vakantie van 3 weken met ruim voldoende muziek in je auto op een usb-knopje ter grootte van een knoop. 3 weken ?, een nieuwe Venga 1.6 met panodak en navi ? Waar doen ze het van........HAHA ! Quote
Smart Posted December 2, 2009 Posted December 2, 2009 3 weken ?, een nieuwe Venga 1.6 met panodak en navi ?Waar doen ze het van........HAHA ! Dat krijg je als je gaat downsizen met je auto. Dat heb jij toch ook gedaan door die Amerikaanse slee in te ruilen? Je moet daar toch geld aan overhouden! Wat heb je trouwens gedaan met de tank-aanhanger die de draaikolk in die Amerikaan moest opvangen? Met 16 Gb kun je dus 2x zolang op vakantie....... Quote
wimkia Posted December 2, 2009 Posted December 2, 2009 1 uur muziek gecomprimeerd met 192 kbps is ca 84 Mb. (topkwaliteit) 192 kbps is z Quote
Smart Posted December 2, 2009 Posted December 2, 2009 ........ En in een rijdende auto met getrill enz enz zal ik het niet zo gauw merken. Of mijn oren moeten inmiddels al achteruit gaan, tja ik moet nog de 30 passeren haha.. Ja, de mp3-/boomboomauto generatie tieners/twintigers heeft inmiddels al een slechter gehoor dan de gemiddelde vijftiger. Quote
bigwade Posted December 2, 2009 Posted December 2, 2009 Denk je ook aan de vertaling voor de oudere mede forum leden Tjeetje ja da's een goeie tip. Had ooit (2008 idd) gelezen dat de beste HiFi recensenten het verschil tussen 192kbps en originele CD op een TOP buizen versterker installatie niet meer konden horen. Ik dus wel op een Kia autoradio ? Dacht het niet..... Quote
Venga1 Posted December 2, 2009 Posted December 2, 2009 Tjeetje ja da's een goeie tip.Had ooit (2008 idd) gelezen dat de beste HiFi recensenten het verschil tussen 192kbps en originele CD op een TOP buizen versterker installatie niet meer konden horen. Ik dus wel op een Kia autoradio ? Dacht het niet..... Als dat eens waar kon zijn dat het geluid in de Kia het zelfde zou zijn als bij me thuis. Maar ik vind bovengenoemde usb stick wel een heel mooie optie. Deze zit totaal niet in de weg, ik denk dat ik er ook een ga bestellen. En ik zou je gelijk geven dat de usb stick te groot is als het een hele grote uitgave zou zijn,maar voor 20euro is dit in verhouding niet duur, en je hoeft nooit te verwisselen. Waarom zit er eigenlijk een cd speler in de auto? Quote
wimkia Posted December 3, 2009 Posted December 3, 2009 Denk je ook aan de vertaling voor de oudere mede forum leden Okay....hier komt ie dan. Thuis staat een apparaat wat op mijn netwerk aangesloten is met daarin 2 harde schijven. Dit apparaat heet NAS (Network Attached Storage). Je moet dat zien als een soort server waarop je extern gegevens kunt opslaan. Deze NAS is tegenwoordig multifunctioneel. Je kunt er films mee streamen naar een Xbox/PS3/mediaplayer. Ik heb een PS3 aangesloten op mijn netwerk en met een HDMI kabel naar mijn tv. Op de PS3 kan ik dan een mediaserver selecteren (dus de NAS) en dan films kijken op de tv. Hierbij maak ik voornamelijk gebruik van HD kwaliteit films. Ook kun je op een NAS zo muziek afspelen via de eerder genoemde apparaten. Of je maakt backups op de NAS. Deelt bestanden met meerdere pc's in huis. Sluit camera's aan, etc. Meer informatie nodig? Kijk eens bij Qnap: http://www.qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=113 of Synology: http://www.synology.com/nld/products/DS209/index.php De twee harde schijven die in het apparaat zitten werken op basis van RAID 1, waarbij dus de gegevens identiek op 2 harde schijven gezet word. Dit word ook wel mirror genoemd. Hierdoor kan bij de crash van een schijf alles nog van de andere schijf gelezen worden. Afijn, uiteindelijk download je dus muziek, plaats dat in eerste instantie op de NAS om thuis af te spelen. Later zet je dit op de USB stick en dan in de auto. Of dit nu 192 of 320 kbps is maakt in de auto niet uit. Maar ik kijk naar het aanbod waar ik de muziek ophaal, en dat zijn de nieuwsgroepen. En dat is tegenwoordig veelal 320 kbps. Mocht je meer willen weten over nieuwsgroepen: www.binaries4all.nl. Het aanbod in de nieuwsgroepen vind je via FTD. www.ftd.nu. Is het zo beter Venga1? Alleen ik snap nog niet waarom een Delock Nano 8 GB 20 euro is en de Delock Nano 16 GB 54 euro moet kosten....... Quote
Smart Posted December 3, 2009 Posted December 3, 2009 ........Alleen ik snap nog niet waarom een Delock Nano 8 GB 20 euro is en de Delock Nano 16 GB 54 euro moet kosten....... Hallo Wim, Bedankt voor je uitvoerige uitleg. M.b.t. een thuisnetwerk met daarin een NAS om films en muziek te streamen, kan ik nog wel volgen. Als je er beroeps- of hobbymatig mee bezig bent, is dat natuurlijk veel beter te volgen. Als je er niet middenin zit, is dit toch voor velen hogere grammatica. Jouw vraag over de Delock Nano 16 Gb verbaasde mij ook twee maanden geleden. Toen kostte de 16 GB stick nog Quote
Venga1 Posted December 3, 2009 Posted December 3, 2009 Okay....hier komt ie dan.Thuis staat een apparaat wat op mijn netwerk aangesloten is met daarin 2 harde schijven. Dit apparaat heet NAS (Network Attached Storage). Je moet dat zien als een soort server waarop je extern gegevens kunt opslaan. Deze NAS is tegenwoordig multifunctioneel. Je kunt er films mee streamen naar een Xbox/PS3/mediaplayer. Ik heb een PS3 aangesloten op mijn netwerk en met een HDMI kabel naar mijn tv. Op de PS3 kan ik dan een mediaserver selecteren (dus de NAS) en dan films kijken op de tv. Hierbij maak ik voornamelijk gebruik van HD kwaliteit films. Ook kun je op een NAS zo muziek afspelen via de eerder genoemde apparaten. Of je maakt backups op de NAS. Deelt bestanden met meerdere pc's in huis. Sluit camera's aan, etc. Meer informatie nodig? Kijk eens bij Qnap: http://www.qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=113 of Synology: http://www.synology.com/nld/products/DS209/index.php De twee harde schijven die in het apparaat zitten werken op basis van RAID 1, waarbij dus de gegevens identiek op 2 harde schijven gezet word. Dit word ook wel mirror genoemd. Hierdoor kan bij de crash van een schijf alles nog van de andere schijf gelezen worden. Afijn, uiteindelijk download je dus muziek, plaats dat in eerste instantie op de NAS om thuis af te spelen. Later zet je dit op de USB stick en dan in de auto. Of dit nu 192 of 320 kbps is maakt in de auto niet uit. Maar ik kijk naar het aanbod waar ik de muziek ophaal, en dat zijn de nieuwsgroepen. En dat is tegenwoordig veelal 320 kbps. Mocht je meer willen weten over nieuwsgroepen: www.binaries4all.nl. Het aanbod in de nieuwsgroepen vind je via FTD. www.ftd.nu. Is het zo beter Venga1? Alleen ik snap nog niet waarom een Delock Nano 8 GB 20 euro is en de Delock Nano 16 GB 54 euro moet kosten....... Je bedoelt eigenlijk te zeggen: ik download illegaal en bekijk en beluister dit via de PS3(playstation3 ) Leuk he!!!!! mooi apparaat , heb ik ook Maar ja als we hier over beginnen kunnen we een eigen forum beginnen Quote
Recommended Posts