Flip Posted December 1, 2009 Posted December 1, 2009 Ik heb sinds ongeveer een maand mijn nieuwe Proceed 1.4 Ecodynamics. Ik heb echter een vraagje over de tankinhoud en het daarbij horende verbruik. Ik heb nu 4x gehad dat de boordcomputer aangeeft dat hij volledig leeg is, lampje brandt al een tijdje, hij geeft niet meer weer hoeveel kilometers er nog gereden kunnen worden en als ik dan tank krijg ik er ongeveer 40 liter in. Dat zou betekenen dat er 13 liter over het hoofd gezien wordt. Het verbruik staat volgens de meter nu gemiddeld op 1 op 14. Dat zou dus betekenen, dat ik nadat het lampje gaat branden en de auto zegt dat er geen kilometer meer gereden kan worden, je nog 180 kilometer zou moeten kunnen! Dat ie dat nou doet als je nog 5 liter te gaan hebt, maar dit vind ik wel erg onbetrouwbaar. Hebben meer mensen dit? Quote
Guest Jantje Posted December 1, 2009 Posted December 1, 2009 nee, zodra het lampje van me tank inhoud gaat branden geeft het beeldschermpje aan dat ik nog ongeveer 90km kan rijden. als ik dan ga tanken tank ik gemiddeld 48 liter. Ik zou ze is laten kijken of je tankvlotter niet vast zit ofzo Quote
Giovanny Posted December 1, 2009 Posted December 1, 2009 Wees gerust er gaat echt minstens 50 liter in de tank, afgelopen week kreeg ik ook een melding dat ik nog 10 km's had te gaan. Omdat ik geen geld op zak had heb ik gewoon doorgereden tot 50 km na de melding.De volgende dag bij het tanken ging er maar liefs 49,5 liter in. Ik denk dat de meter op de KIA's te gevoelig is ingesteld. Quote
Alex VB Posted December 2, 2009 Posted December 2, 2009 Afstellingen van wanneer het lampje gaat branden en de BC gek gaat doen is mer een veiligheidsinstelling. Want als je de tank helemaal leeg rijdt, rijdt je je motorblok naar de klote. Quote
Giovanny Posted December 2, 2009 Posted December 2, 2009 Ik heb niet gemerkt, zou dat dan wel moeten? Als ik heb zo berekend zat er dus nog zeker 5 liter bezine in de auto, waarvan 1.4 in de motor. Quote
exsubaru Posted December 20, 2009 Posted December 20, 2009 http://www.kiaclub.nl/ceed/3038-even-voorstellen-en-tankinhoud-ceed-sw-2-0-crdi.html Quote
Hasselt Posted December 30, 2009 Posted December 30, 2009 Ben met mn Cerato al eens zonder diesel gevallen terwijl er nog 115 km te rijden was volgens het systeem, en kon ik al eens regelmatig 55 tot 60 liter tanken... Begrijpe wie begrijpe kan Quote
Frans de Wandelaar Posted December 31, 2009 Posted December 31, 2009 (edited) Bij mij is het zo, als de boordcomputer aangeeft dat er nog max. 50km gereden kan worden stopt hij er kort hierna mee en laat dan een paar streepjes zien --.-- pas al ik weer tank geeft hij weer een waarde aan, ik heb nog niet uitgevogeld hoeveel liter er dan nog daadwerkelijk in tank zit, maar leeg is hij zeker niet daar ik de laatste keer toen dit gebeurde zeker nog 25km gereden heb. Edited December 31, 2009 by Frans de Wandelaar Quote
Recommended Posts