Jump to content

Testverslagen van de nieuwe cee'd ?

Recommended Posts

Posted

Een tijdje terug een testrit gemaakt met een cee'd sw (1.6crdi 115 pk sport). Moet zeggen dat de ervaring positief was, alhoewel ik de motor wat sterker had verwacht en het sturen iets scherper mocht zijn.

We overwegen momenteel de aankoop van een cee'd sw en hebben de eventuele aankoop uitgesteld tot er meer bekend werd omtrent het gefacelifte model.

Zijn er al tests ervan gepubliceerd in autobladen of op het internet geplaatst. Mijn speurtocht leverde alvast niets op.

Posted (edited)
Zijn er al tests ervan gepubliceerd in autobladen of op het internet geplaatst. Mijn speurtocht leverde alvast niets op.

Hoi Vince!

Probeer het anders eens op www.autoweek.nl of www.autoplusonline.nl voor een rijverslag.

Edited by Smart
Posted

Ik rijd met vole tevredenheid al meer dan 45.000 km met de "oude" diesel. ER is niets op aan te merken op deze blok. Regelmatig worden er diverse "sprints" gewonnen..;)

Posted

Vandaag toevallig reclame bij de post gehad over de nieuwe gefacelifte Kia modellen. Waaronder de cee'd, die 1000euro duurder wordt in de basisversie. (In Belgie de LX diesel met 90pk).

Da's jammer, want waarschijnlijk zal de 2.000euro korting die je op het 'vorig' model kreeg niet meer gelden.

Posted

Kijk bij:

Fahrbericht: Kia cee'd auf der IAA 2009 — AUTO BILD 37/2009 — 04.09.2009

So komfortabel, ausgewogen und leise!

Auch Innen wurde modernisiert. Neues Vierspeichenlenkrad mit Bedientasten f

Posted

Da's alvast positief nieuws. Hier en daar ook al gelezen dat ze de 'zwakke' punten (audio en het stuurgedrag) hebben aangepakt. Dat belooft.

Zijn er chauffeurs die met beide modellen gereden hebben en een vergelijking kunnen maken ?

Posted

Ik heb mijn CEED SW 1.4 Executive versie vorige week opgehaald en heb nu amper 300 km op de teller staan. Ben er helemaal tevreden mee. Hiervoor had ik een Golf V vijf deurs die mij goed beviel, maar vanwege gezins uitbreiding een beetje aan de krappe kant begon te raken. Zowel de oude als nieuwe versie van de CEED heb ik gereden, zowel de SW versie als de 5 deurs hatchback

Mijn merkbare verbeteringen ten opzichte van de vorige versie

- Wegligging, vering. hij voelt niet meer zo stug aan

- schakel bak, hij schakelt soepeler dan de Golf V, de pook oogt mooi en voelt ook degelijk aan

- dashbord voelt niet meer zo kunstofachtig aan en oogt ook strakker

- standaard radio is makkelijker te bedienen, geluid is net zo goed als vorige versie

Vergeleken met de vorige versie vielen de volgende zaken mij op

- Stuurbewegingen zijn niet zo direct als bij de Golf V

- Gaspedaal lijkt / voelt nog niet zo degelijk aan, (misschien moet ie nog ingereden worden)

- Gasverbruik valt nu nog tegen (moet misschien ook nog in gereden worden)

- Net als de vorige versie is de achterbank nog een beetje stug om op te zitten, vergelek bij de volkswagens, zelfs ondanks de leren bekleiding.

Ik moet komende weken een paar extra kilometers maken, wordt ongetwijfeld nog vervolgd. De foto's doe ik binnen kort wel erbij.

Posted

Ben momenteel aan het kijken voor een (nieuwe) Kia waaronder de Ceed, de prijzen voor de 2010 modellen zijn echt ook scherp te noemen. De 2009 modellen zijn overigens nauwelijks nog te pakken te krijgen.

Posted

k Heb een dealer bezocht en die had een showroom wagen staan die de deur uit moest (EX 115pk crdi) met 2.650 euro korting. Het nieuwe model is 1.000 euro duurder maar er is een korting van 1.000 euro.

Dus oud vs nieuw is 2.650 euro verschil....

Posted

Als je een oud model kunt vinden is het zeker nog de moeite waard, inclussief de slooppremie hier in NL. Alleen zal je na het rijden van de gefacelifted versie anders gaan denken over het prijsverschil.

Ik ben toch benieuwd naar de afschrijvingen op zowel de oude als nieuwe versie van de Ceed.

Posted

Vandaag een testritje van 18 km gereden met ons demovoertuig.

Waaronder stukje snelweg, zone 70 en zone 50.

Gem verbruik van alles tesamen was 3.7 L op de meter.

Dus als je echt, maar dan ook echt wilt, kan je er heel zuinig mee rijden.

Posted

Hoe schakel jij dan, of wat voor speciaal doe jij om het verbruik zo laag te krijgen? Ik vind wel dat het verbruik van de Ceed SW aan de hoge kant is , Snelweg is 7l/100km , Binneweg 8l/100 km, Ik gebruik zoveel mogelijk Cruisecontrol, ISG en schakel sneller door dan aangegeven.

Posted

Ik heb het nu wel met een gewone cee'd gedaan.

De auto zeer rustig laten optrekken, niet teveel aantrekken van het ander verkeer.

elke remming op de motor, zoveelste meer hij op lucht draaid, zoveelste zuiniger het totaal.

Schakelmoment, doe ik op het benodigde koppel voor de volgende vitesse, 1500-2000 tr/min.

En dit verbruik halen ging met de vorige cee'd ook, de 90 pk versie dan, enkel hier moest ik wel achter een camion gaan hangen op de snelweg om uit de wind te zijn :)

Verbruik van deze ceed op de snelweg lag bij mij op 4.9 ( inst verbruik )

Posted
Ik heb het nu wel met een gewone cee'd gedaan.

De auto zeer rustig laten optrekken, niet teveel aantrekken van het ander verkeer.

elke remming op de motor, zoveelste meer hij op lucht draaid, zoveelste zuiniger het totaal.

Schakelmoment, doe ik op het benodigde koppel voor de volgende vitesse, 1500-2000 tr/min.

En dit verbruik halen ging met de vorige cee'd ook, de 90 pk versie dan, enkel hier moest ik wel achter een camion gaan hangen op de snelweg om uit de wind te zijn :)

Verbruik van deze ceed op de snelweg lag bij mij op 4.9 ( inst verbruik )

Dat is wel netjes, ik zal de tips in gedachte houden

Posted

Ik heb inmiddels bijna 75000 km met het oude model met de 115pk diesel gereden, na 2,5 jaar.

Hij is pittig indien nodig, maar ook zuinig rijden kan heel goed (zomers 1 op 20 en in de herfst/winter 1 op 17,5 heb ik regelmatig gehaald). Kortom, inruilen voor het nieuwe model hoeft voor mij nu nog niet.

Posted

Dat is redelijk zuinig voor een diesel, ik rij zelfs een 1.4 bezine SW facelift versie en het verbruik valt nog redelijk tegen. En zoals ik al zei is er niets mis de oudere ceed model, alleen merk je dat de nieuwere versie qua rijgedrag is verbeterd.

Posted

Dat ben ik zeker met je eens... heb de laatste weken qua demo's kunnen kiezen. ben begonnen met een Pro cee'd 1.4, heel even gereden met de Soul 1.6 en nu rij ik met een Cee'd SW 1.6 First Edition. Auto rijdt

Posted

Zeker weten, ik heb zelf de SW met de 17 inch lichtmetalen velgen erop zitten en dacht dat ook nog een groot verschil maakte met de vorige versie. Maar dat was niet zo, ik heb ook een proefrit gemaakt met de nieuwe versie met 16 inch velgen en die reed ook heerlijk.