Giovanny Posted November 18, 2009 Posted November 18, 2009 Ik heb op mijn KIA CEED SW 17 inch licht metalen velgen zitten, de buitenbanden zijn van Pirelli. Ik heb op de officiele site van KIA.com gelezen dat zij de voorkeur geven voor michelin banden. Het was mij niet gelijk opgevallen, maar ik vraag me nu wel af of er hiertussen een merkbaar verschil zit? En indien jullie ook 17 inch velgen hebben: welke banden (merk en soort nummer jullie eronder hebben zitten.)? Quote
Leon Posted November 18, 2009 Posted November 18, 2009 Welke Pirelli's heb jij er dan onder zitten? Zit namelijk ook nogal veel verschil tussen de verschillende types. Quote
Giovanny Posted November 19, 2009 Author Posted November 19, 2009 Ja sorry, het gaat om de pirelli p 6000 powergy 225 45 r17 91w, zomerbanden, die heb ik er onder zitten en was benieuwd of anderen ook dezelfde banden onder hebben zitten. Quote
Leon Posted November 19, 2009 Posted November 19, 2009 Is een goede band hoor, die niet zal onderdoen voor een Michelin Quote
Giovanny Posted November 19, 2009 Author Posted November 19, 2009 Ja, de tijd moet nog laten blijken of het een prima band is. Ik vroeg me alleen af of anderen michelin banden of pirelli er op hebben zitten. De michelin staan er wel om bekend dat ze niet zo snel versluiten. Quote
Alex VB Posted November 19, 2009 Posted November 19, 2009 Ik had in het begin Michelins eronder liggen met de maten 225/45/17 en was zeer ontevreden..(Ondanks dat zij klant zijn van mijn werk) Nu heb ik de BF Goodrich op de velgjes en ben zeer tevreden tot nu toe... Het is altijd persoonlijk hoe iemand het gedrag ervaart van de diverse bandensoorten en wat hij/zij prettig vindt aanvoelen. Quote
Giovanny Posted November 19, 2009 Author Posted November 19, 2009 Helder, wat vond je dan minder van de michelins en wat vind je goed aan de nieuwe set? Quote
Alex VB Posted November 19, 2009 Posted November 19, 2009 Minder aan de Michelins vond ik het wegcontact gevoel... Ok, de Belgische wegen zijn niet allemaal zo glad als een biljartlaken maar ze zijn hier goed bezig om dat te veranderen. Met de Michelins had ik het "zwalkgevoel" en ze waren mijnsinziens al snel versleten na minder dan 21.000km. bij de BF Goodrichs heb ik een stabieler gevoel, ik kan meer met mijn wagen dan bij de Michelins, het contact met de weg is beter en ze zijn minder luidruchtiger. Maar het kan er ook aanliggen dat deze BF Goodrich banden meer gemaakt zijn voor de sportievere rijder en de Michelins meer voor de comfortabele rijder. Daarbij wil ik nog eventjes meegeven dat mijn SW 1,5 cm lager ligt dan de gewone SW en stugger geveerd is. Quote
Giovanny Posted November 19, 2009 Author Posted November 19, 2009 Aha, dat verklaart ook een boel. Ik merk wel dat de Pirelli's inderdaad een stuk minder lawaai maken dan bij mijn vorige auto, Golf V met goodyear banden. Ik moet nog een vergelijking maken met een andere KIACeed SW om te kijken wat het verschil is bij de wegligging. Tot nu toe ben ik er wel te vreden mee, hij rolt soepel en is redelijk comfortabel. Alleen vind ik de remafstand redelijk lang, maar het zal wel aan mij liggen. Ik ben verder geen sportieve rijder, dus hoop redelijk lang te kunnen doen met deze banden set. Quote
Guest Jantje Posted November 19, 2009 Posted November 19, 2009 Dat hun michelin aan raden is gewoon omdat zij daar een deal mee hebben. Michelin levert hun goedkoop alle banden voor hun nieuwe auto's en inruil raadt kia aan om op michelin te blijven rijden. De ene hand was de andere.. Merken als pirelli, continental, toyo... het zijn allemaal goeie banden, afhankelijk van het type.. Zo rij ik nooit meer op michelin banden, heb 1x 180 euro per band betaald voor dat merk en die dingen maakten een pokke herrie! Quote
Giovanny Posted November 20, 2009 Author Posted November 20, 2009 Dat hun michelin aan raden is gewoon omdat zij daar een deal mee hebben. Michelin levert hun goedkoop alle banden voor hun nieuwe auto's en inruil raadt kia aan om op michelin te blijven rijden.De ene hand was de andere.. Merken als pirelli, continental, toyo... het zijn allemaal goeie banden, afhankelijk van het type.. Zo rij ik nooit meer op michelin banden, heb 1x 180 euro per band betaald voor dat merk en die dingen maakten een pokke herrie! Goed om te horen, dan zal ik maar genoegen nemen met die Pirelli's. Quote
vince! Posted November 20, 2009 Posted November 20, 2009 Is het niet zo dat de banden ontwikkeld werden samen met Michelin ? Quote
Giovanny Posted November 20, 2009 Author Posted November 20, 2009 Ik heb zitten googlen en ja het klopt inderdaad: KIA en Michelin zijn partners en voor de CEED wordt normaliter de volgende band voorgeschreven MICHELIN BANDEN 225-45-R17 91W PRIMACY HP. Ik heb een foto hiervan kunnen vinden op internet Quote
Alex VB Posted November 20, 2009 Posted November 20, 2009 Dat zijn ze inderdaad die ondingen.. Sorry.. Quote
Giovanny Posted November 20, 2009 Author Posted November 20, 2009 De banden bedoel je zeker, ik heb dezelfde soort velgen genomen en heb tot nu toe geen spijt. Quote
Henk.W Posted November 21, 2009 Posted November 21, 2009 Ik heb deze banden ook alleen met andere velgen, maar dat maakt niks uit hij ligt als een blok op de weg zelf met sporen in de weg loopt hij niet te zwalken op wat voor wegen dan ook. Let eens goed op je bandenspanning dat kan ook veel schelen. Ik heb deze banden ook op een MercedesA gehad, lag daar mee ook zeer vast op de weg en zwalkte ook niet en zeer slijt vast ongeveer 66000 km mee gedaan. Quote
Giovanny Posted November 21, 2009 Author Posted November 21, 2009 Goedemorgen Henk, het enige wat ik tot nu toe bij de Pirelli wel merk is dat mijn rempunt relatief lang is. Ik heb echter geen vergelijkingsmateriaal, en dus zou het ook zo kunnen zijn dat het gewoon een gevoel is. Voor de rest heb ik nog geen klachten. Ik moet eerst maar zien of de pirelli's ook de 66k km gaan halen. Quote
Alex VB Posted November 21, 2009 Posted November 21, 2009 Ik bedoel inderdaad de banden. Deze velgen heb ik ook en staan super onder de SW... Bandenspanning an inderdaad wat schelen. Maar, ik vermoed als je de spanning aanhoudt die KIA vermeld in Instructieboekjes en op de wagen dat het toch goed moet zijn? Of zie ik het dan verkeerd? Ik heb bij de Michelins altijd 2.2 bar aangehouden. En toch hebben ze het "maar" ongeveer 20.000km - 25.000km volgehouden. Ik heb nu de BF Goodrich eronderliggen met een druk van 2.5 bar en het is een wereld van verschil... Maar zoals ik al eerder schreef, iedereen ervaart iedere band weer anders... Quote
Giovanny Posted November 21, 2009 Author Posted November 21, 2009 De bandenspanning is nu standaard op 2.2, en inderdaad, deze velgen vind ik mooi staan op de SW. De wegligging is goed, met name bij het aanscherpen van de bochten voel je dat de auto direct reageert en stabiel blijft. De vering is redelijk stug, maar ik ondervind geen last ervan, zoals bij drempels. Quote
Smart Posted November 21, 2009 Posted November 21, 2009 Ik heb zelf ook Michelin Primacy HP banden gehad en bevielen uitstekend. Goede rolweerstand en slijtage. Gisteren de nieuwe gids van de Consumentenbond ontvangen, waarin deze Michelins als beste uit de test kwamen. Ik vermoed dan ook dat de bandenspanning daar een grote rol in heeft gespeeld. De zwaarte van de rechtervoet heeft dan weer invloed op de levensduur van de band;) Quote
Alex VB Posted November 22, 2009 Posted November 22, 2009 Ik vermoed dan ook dat de bandenspanning daar een grote rol in heeft gespeeld. De zwaarte van de rechtervoet heeft dan weer invloed op de levensduur van de band:wink: Bandenspanning speelt zeker een rol. Maar al je de fabrieksopgave aanoudt van 2.2 bar doe je niet veel fout. of wel? Of is de fabrieksopgave niet goed geweest? Ondanks dat mijn SW een sportieve uitstralling heeft is deze maar 2 keer in zijn leven tot de 200km gekomen op de duitse autowegen. Normaliter wordt met de SW niet harder gereden dan 140km. En dat wil je hier in Belgi Quote
Recommended Posts